AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

ik ben al een tijdje op zoek naar een kwalitatieve reviewsite, iemand tips? imdb enzo vind ik net wat te mainstream naar keuze, misschien eentje waar men zich meer viseert op cultfilms.

http://www.metacritic.com/film/, ook al zijn dat vooral reviews uit de media.

Rottentomatoes is verder over het algemeen wat betrouwbaarder dan IMDB, daar vind je eveneens media reviews maar dan samen met reviews cq ratings van Rotten Tomatoes leden.

is dat geen meta-reviewsite? ik was eerder opzoek naar iets kleiner, waar misschien een kleinere selectie van het totale aanbod wordt besproken.
misschien met een vaste groep filmkenners.

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Rottentomatoes is verder over het algemeen wat betrouwbaarder dan IMDB, daar vind je eveneens media reviews maar dan samen met reviews cq ratings van Rotten Tomatoes leden.

eens checken :)

Metacritic is zoals de naam doet vermoeden ook een metareviewsite. Er zijn wel kleinere sites maar voor het cult en arthousegenre wordt het wel wat lastiger om een goede site te vinden. Arthousefilmkenners hechten vooral waarde aan hun eigen mening en misschien ook wel terecht. Zelf lees ik ook geen reviews voordat ik een film ga kijken, kan zelf wel bepalen of de film goed is of niet.

Een site die zich echt richt op Arthouse en Cult is : http://www.plume-noire.com/movies/movies.html

Ik weet er nog een paar die niet vermeld staan in je collectie:

- Star trek (2009) (Rotten Tomatoes: 9,5)
- District 9 (2009) (Rotten Tomatoes: 9,0)
- Traffic (2000) (Rotten Tomatoes: 9,2)

Ook schoot mij deze te binnen: The wooden camera. Dit is een Zuid-Afrikaanse film die mij deed denken aan city of god, speelt zich ook in sloppenwijken af maar dan in Kaapstad.

Thnx baas! Disitrict 9 staat er al tussen :) De rest ga ik ff binnen trekken!

Zou ik niet zo durven zeggen. Soms wel soms niet. Vooral de filmreviews/scores die al erg lang in de imdb lijst staan zijn betrouwbaar te noemen. Films die er minder dan 1-2j in staan worden meestal (tijdelijk) overgewaardeerd en zakken later verder weg in de ranking naar een meer realistisch/correct cijfer.

Waarom hecht je daar uberhaupt waarde aan? Blijft toch persoonlijk denk ik.

Blijft natuurlijk ook persoonlijk maar er zijn nou eenmaal talloze films. Als ik films kijk wil ik meestal toch geen extreem slechte films zien, er zijn namelijk zoveel films die wel goed zijn. Als films op bijvoorbeeld rotten tomatoes tussen de 0 en de 3 als cijfer krijgen, dan is het gewoon een pauperfilm waar ik liever geen 1,5 uur of soms zelf meer aan kwijt ben.

Ik heb net Terminator Salvation gezien maar ik het vond het dikke crap. Ik weet niet waarom maar die film zat gewoon raar in elkaar en na een uur heb ik hem dan ook afgezet uit verveling.

Daarna 12Rounds gezien met John Cena, dit was gewoon een goeie, dikke actiefilm. Na een kwartier kon je de gecrashte auto's en ontploffingen al niet meer tellen :hedbang:

Hij komt er wel ff in voor maar dat was computerwerk ???
Al een geluk mss want een naakte governator met een bierbuikje zou wel misstaan.

nu bezig!!

Laatst Wolverine gezien, man wat slecht. Anderhalf uur van mijn leven verknalt.

saw_6.jpg

Zojuist Saw 6 bekeken en ik moet zeggen dat het in ieder geval een verbetering is ten opzichte van de vorige delen. Voor het eerst maakt de franchise een politieke statement, gericht op de gezondheidszorg. Ik had bij deze saw eigenlijk voor het eerst het gevoel dat de 'gestraften' ook daadwerkelijk straffen verdienden. De vallen waren bovendien intelligenter dan in de meest recente delen, en het verhaal was niet zo onsamenhangend als in deel 4 en 5. Desalniettemin haalt het verhaal het bij lange na niet bij bijvoorbeeld het eerste deel, maar het is een voor mij onverwachte stap in de goede richting.

6/10

Wel knap dat de Saw reeks na de 5 vorige films nog relatief goed kan scoren, ben dus zeer benieuwd!

Ik ben erg benieuwd naar saw 6 aangezien ik de andere delen ook erg gaaf vind.

Terug
Naar boven