AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Legale dvdcollectie een beetje aan het uitbreiden, op zich wel leuk om te hebben die klassiekers en ik kijk ze graag eens terug in mn luie zetel. :)

Dit weekend gevonden :

Apocalypse Now Redux
Cube
Heat
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Munich
LA confidential
Natural Born Killers: Director's Cut
No Country For Old Men
The Deer Hunter
The Great Escape
The Thing
The Bridge on the River Kwai (se)
Gladiator (se)
Fight Club

en Das Boot, The Descent en Taxi Driver komen er misschien ook nog aan. :)

Vanavond misschien Das Experiment eens kijken.

gladiator-3-disc-extended-special-edition-2000--v_297753vb.png

Deze?

Laatst bewerkt:
De lijst van films op het profiel van bv. een acteur.

Laatst bewerkt:
ff wennen ja, het is wat drukker maar ook ergens duidelijker...

Das experiment

Zag deze reactie op moviemeter en kon me er volledig in vinden :

Aardige psychologische thriller naar het Stanford Prison Experiment in 1971, waar in Das Experiment flink wat dingen gebeuren die in het echt experiment ook gebeurt zijn: iedereen die naakt is en zonder bed en met brandblussers worden belaagd, de gehele kledij, en doorgedraaide gevangene en het schoonmaken van de wc. Het echte experiment werd al beëindigd na 6 dagen, en dus heel anders dan hoe het in deze film eindigt.

Een interessante film hoe de bewakers zich al snel beter voelen dan de gevangene en snel hun macht misbruiken met de meest sadistische dingen, terwijl ze alleen maar voor orde moeten zorgen maar daarin veels te ver gaan. Helaas is de film op sommige punten te voorspelbaar en een paar dingen die ze er echt niet in hadden moeten doen: de schroevendraaier in de Black Box. Ook hadden ze Dora , de liefde van Tarek eruit moeten laten, helemaal omdat ze hem op het einde even komt redden, het had een klassieker kunnen worden als ze het allemaal wat beter hadden uitgewerkt, nu is het alleen een aanrader. De acteerprestaties en de sfeer waren prima.

3.5*

Ook was het einde over the top wat afbreuk deed aan het realisme van het eerste deel van de film. Omdat hij ondanks een paar minpuntjes toch een serieuze indruk nalaat alsnog een 4/5, aanrader.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.448
Legale dvdcollectie een beetje aan het uitbreiden, op zich wel leuk om te hebben die klassiekers en ik kijk ze graag eens terug in mn luie zetel. :)

Dit weekend gevonden :

Apocalypse Now Redux
...
Weet niet of je de film al hebt gezien, maar absoluut verplichte kost na het zien van deze film is 'Heart of Darkness: a filmmaker's apocalypse'. Bijna even goed als de film zelf, werkelijk ongelofelijk.

De lijst van films op het profiel van bv. een acteur.

Alles lijkt exact hetzelfde?!

Weet niet of je de film al hebt gezien, maar absoluut verplichte kost na het zien van deze film is 'Heart of Darkness: a filmmaker's apocalypse'. Bijna even goed als de film zelf, werkelijk ongelofelijk.

Heb hem een paar maanden geleden al eens gezien ja, de redux versie trouwens. Ik vertrouw je op je woord en bekijk die docu (?) dan dit weekend eens voordat ik de film zelf nog eens herbekijk.

Had jij trouwens ook geen moviemeter-profiel? Ben weleens benieuwd naar een overzicht van je scores, weet ik ook gelijk welke honderden films ik nog moet zien. ;)

12 Angry Men

Zeer sterk uitgewerkt, wat hou ik toch van ijzersterke dialogen in een doodeenvoudig verhaal. Ik was niet weg te slaan van mijn scherm, en dat voor een film uit '57 in het zwart-wit. Henry Fonda op z'n best en ook alle andere acteurs hebben een heerlijke uniek personage dat zeer goed is uitgewerkt en onderling zorgen ze voor machtige verbale spanning.

4,5/5

Deze film deed me hard denken aan Rear Window, een film die 3 jaar eerder uitkwam en ook ging over een moord "across the street", maar dan vanuit het standpunt van de ooggetuigen.
Ik vind deze lichtjes beter maar een 5 geef ik bijna nooit na een eerste kijkbeurt, eerst even laten bezinken. :p

Wat een mong*len op moviemeter zeg.

Kwam ik dit tegen :

Ondertussen hebben een aantal critici hun opinie weerzien en begint deze meesterwerk zich te ontplooien!

Gangs of New York may achieve greatness with the passage of time. Mixed reviews were inevitable for a production this grand (and this troubled behind the scenes), but it's as distinguished as any of director Martin Scorsese's more celebrated New York stories. From its astonishing 1846 prologue to the city's infernal draft riots of 1863, the film aspires to erase the decorum of textbooks and chronicle 19th-century New York as a cauldron of street warfare.

Ik ben eveneens van mening dat Gangs of New York zich over jaren of decennia's (zoals Citizen kane of Apocalypse Now die ook toentertijd niet geheel naar hun waarde werden geschat) mag benoemen als een klassieker.

Senses of Cinema Groots meersterwerk! 5*

En dan ga je kijken bij zijn profiel en dan geeft onze kenner echte klassiekers zoals Blade Runner en 2001 : A space odyssee een 1,5.. :roflol: Ook Dr Strangelove en Requiem for a dream krijgen zonder schaamte een 2 op 5. :o
Van mensen met 1000 stemmen en 1500 meningen zou je toch verwachten dat ze enige kennis van films hebben.

Bij mij staan er al een kleine 200 films op, waarvan een 150-tal van dit jaar misschien, dus moeten er nog een flink pak bij. :o

Kwam ik dit tegen :

En dan ga je kijken bij zijn profiel en dan geeft onze kenner echte klassiekers zoals Blade Runner en 2001 : A space odyssee een 1,5.. :roflol: Ook Dr Strangelove en Requiem for a dream krijgen zonder schaamte een 2 op 5. :o
Van mensen met 1000 stemmen en 1500 meningen zou je toch verwachten dat ze enige kennis van films hebben.

Bij mij staan er al een kleine 200 films op, waarvan een 150-tal van dit jaar misschien, dus moeten er nog een flink pak bij. :o

Moet je ''onderhond'' eens opzoeken. Die rate alleen aziatische films hoog. :roflol: Het mooie is dat hij er ook een complete review bij geeft, die meestal te belachelijk voor woorden is.

Moet je ''onderhond'' eens opzoeken. Die rate alleen aziatische films hoog. :roflol: Het mooie is dat hij er ook een complete review bij geeft, die meestal te belachelijk voor woorden is.

:roflol: Ik ken amper wat van zijn favorieten. Een 4,5 voor bv cloverfield en dan een 0,5 voor apocalypse now, 12 angry men, Barry Lyndon, The Good, the bad & the ugly, Once upon a time in the west, godfather 2, ... :roflol:

Heb zijn review van 12 angry men en apocalypse now even snel doorgenomen, jezus. :roflol: Bij Apo. now : slechte acteerprestaties, vreselijke clichés, onnodig lawaai (hmm? :D), alle scènes trokken op niets en waren overbodig, ...

Laatst bewerkt:
off-topic

Laatst bewerkt:
Graag on-topic blijven heren, anders nieuw topic openen :)

Kwam ik dit tegen :

doet me beetje denken aan een sniperx die de boel onderspamd met zijn 'kennis' :o , idd beetje jammer wel voor de geloofwaardigheid.

Moon

Ik wist na afloop niet goed wat ik ervan moest denken, hoe langer ik er over nadenk hoe beter ik hem echter vind. Eerst en vooral : een sterke prestatie van Sam Rockwell. Het verhaal op zich is degelijk en best origineel en ook de sfeer was goed, mede door de mooie, subtiele muzikale ondersteuning.
Anderzijds had ik bij 2001 : A Space Odyssee bijvoorbeeld veel meer een wauwgevoel, en die film is al best oud. Ik denk dat voor mij persoonlijk het probleem bij deze film is dat ik niet goed kon aanvoelen waar de film nu eigenlijk naar toe wou. Ze snijden verschillende degelijke thema's aan
(ethiek rond klonen, corruptie en complot, psychologische dramatiek, vervreemding vd werkelijkheid, ...)
en geen één wordt naar mijn gevoel echt uitgediept naar een niveau waarvan ik onder de indruk kan zijn en mijn visie erop kan loslaten/filosoferen. Misschien vaag beschreven maar dat gevoel had ik wel, dat kan (en zal wellicht, niet iedereen zoekt hetzelfde in een film) ook persoonlijke smaak zijn.

Los van het feit dat ik geen echte houvast op de film kreeg is dit zeker eentje met een paar erg sterke elementen waardoor hij me toch lang gaat bijblijven.

3,5/5

Terug
Naar boven