Weer eentje voor in de overrated lijst.
Christoph Waltz leverde prima werk en hield het geheel nog enigszins boven water, dit is de enige reden waarom ik de film zou aanraden. De rest (buiten een redelijke Mélanie Laurent) vond ik niks voorstellen. Brad Pitt overacting en ongeloofwaardig accent, beetje een miscast ook. Eli Roth het vriendje van Tarrantino en daarom gecast is even idioot als altijd en haalt het niveau waar mogelijk nog wat verder omlaag.
Verhaal is onsamenhangend, geweld is overbodig aanwezig, tekst en effecten op het scherm om het zootje interessant te maken, scenes die vaak onnodig lang duren.
Paar memorabele scenes die de kwaliteiten van T. laten zien, zoals de intro die ik prima uitgewerkt vond (was ook dankzij Waltz). Eigenlijk gaat het daarna bergafwaarts als je de prestatie van Waltz eruit laat. Op veel momenten wordt er teveel geluld wat het tempo uit de film haalt en gaat vervelen. Als je dit vergelijkt met T. eerder werk dan is het echt duidelijk dat hij achteruit aan het gaan is.
Christoph Waltz geef ik een 9/10 voor zijn prestaties. De film is een mix van goede scenes en bagger, waardoor ik niet verder kom dan een -7,5.