Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gisteren Public Enemies ook gezien. Ik had al wel enkele reviews gelezen die niet al te positief waren en ik kan dit ook bevestigen. Als je zo'n film maakt moet je toch spanning hebben of moeten de gebeurtenissen tot je verbeelding kunnen spreken en dat is zeker niet het geval bij deze film. Wel jammer natuurlijk aangezien het beide topacteurs zijn. 6/10

De Storm, wederom wordt bewezen dat alleen mooie plaatjes een film niet maken. Het acteerwerk valt tegen en het verhaal is te melodramatisch. 1 tiet in de hele film is ook on-Nederlands. 5,5/10

We zaten over bandbreedte dus konden niets meer downloaden en heb enkele films van mn zus gezien:

Als eerste

Love Happens, met Jennifer Aniston. Voor dat genre van films viel hij al bij al nog mee. Wel weer het typisch amerikaans overdreven gedoe dat me af en toe stoorde en de hoofdrolspeler dat ook niet aan de verwachtingen voldoet..

4/10

She's the man:
Ik hem bijna helemaal uitgezien, maar zo'n vreselijke film :(
0,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.924
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Crazy Heart[/IMDB]

Na goede recensies op Rotten Tomatoes en een Golden Globe voor Jeff Bridges was mijn aandacht getrokken op deze muzikale film. Wat dat betreft wist de film de hoge verwachtingen niet geheel in te lossen. Maar dat neemt niet weg dat het een uitstekende film is. Deze volgt een oude countryzanger die op zijn oude roem teert en hele dagen whisky wegzet. Na een ontmoeting met een jongere journaliste verandert zijn leven langzaam. Een wat te eenzijdige romantisch verhaal maakt wel nog plaats voor een serieuzer drama met een redelijk feel good gehalte. Goede rollen van Bridges en Gyllenhaal en leuke optredens van Robert Duvall en Colling Farell. Goede soundtrack ook.

7.5/10

6a00e5536b2ba98833011570ac0d39970c-500wi.jpg

Weer eentje voor in de overrated lijst.

Christoph Waltz leverde prima werk en hield het geheel nog enigszins boven water, dit is de enige reden waarom ik de film zou aanraden. De rest (buiten een redelijke Mélanie Laurent) vond ik niks voorstellen. Brad Pitt overacting en ongeloofwaardig accent, beetje een miscast ook. Eli Roth het vriendje van Tarrantino en daarom gecast is even idioot als altijd en haalt het niveau waar mogelijk nog wat verder omlaag.

Verhaal is onsamenhangend, geweld is overbodig aanwezig, tekst en effecten op het scherm om het zootje interessant te maken, scenes die vaak onnodig lang duren.

Paar memorabele scenes die de kwaliteiten van T. laten zien, zoals de intro die ik prima uitgewerkt vond (was ook dankzij Waltz). Eigenlijk gaat het daarna bergafwaarts als je de prestatie van Waltz eruit laat. Op veel momenten wordt er teveel geluld wat het tempo uit de film haalt en gaat vervelen. Als je dit vergelijkt met T. eerder werk dan is het echt duidelijk dat hij achteruit aan het gaan is.

Christoph Waltz geef ik een 9/10 voor zijn prestaties. De film is een mix van goede scenes en bagger, waardoor ik niet verder kom dan een -7,5.

Ik vond het juist de beste film van Tarantino die ik tot nu toe heb gezien. Een stuk vermakelijker dan Pulp Fiction, en daar was ik al zeer tevreden over. Ik geef hem een 9/10.

PF durven vergelijken met dit half werk :eek: Maar ik beoordeel op meer dan alleen de criteria vermakelijk of niet. Voor mij is dit helemaal geen meesterwerk terwijl zijn oude films dat wel zijn.

6a00e5536b2ba98833011570ac0d39970c-500wi.jpg

Weer eentje voor in de overrated lijst.

Christoph Waltz leverde prima werk en hield het geheel nog enigszins boven water, dit is de enige reden waarom ik de film zou aanraden. De rest (buiten een redelijke Mélanie Laurent) vond ik niks voorstellen. Brad Pitt overacting en ongeloofwaardig accent, beetje een miscast ook. Eli Roth het vriendje van Tarrantino en daarom gecast is even idioot als altijd en haalt het niveau waar mogelijk nog wat verder omlaag.

Verhaal is onsamenhangend, geweld is overbodig aanwezig, tekst en effecten op het scherm om het zootje interessant te maken, scenes die vaak onnodig lang duren.

Paar memorabele scenes die de kwaliteiten van T. laten zien, zoals de intro die ik prima uitgewerkt vond (was ook dankzij Waltz). Eigenlijk gaat het daarna bergafwaarts als je de prestatie van Waltz eruit laat. Op veel momenten wordt er teveel geluld wat het tempo uit de film haalt en gaat vervelen. Als je dit vergelijkt met T. eerder werk dan is het echt duidelijk dat hij achteruit aan het gaan is.

Christoph Waltz geef ik een 9/10 voor zijn prestaties. De film is een mix van goede scenes en bagger, waardoor ik niet verder kom dan een -7,5.

De overacting van brad pitt was juist geniaal. Alleen al vanwege het personage wat hij neerzette en de geweldige scene wanneer hij italiaans probeert te praten.

Dan zijn er een hoop geniale films die ondergewaardeerd worden. Maar we mogen natuurlijk niet vergeten dat alles van Tarantino per definitie geniaal is.

Maar goed we zullen het topic maar weer niet doen ontsporen.

I Love You Phillip Morris

Dit moet ongetwijfeld de grootste Pro homo film zien die ik tot nu toe heb gezien. De film was eerder een mengeling tussen komedie en drama, geen film dus waar je echt constant moet lachen, eerder subtiel en kort. Ergens is de film me wel enigszins goed bevallen, zat toch aardig wat diepgang in voor een komedie, en ook al had het soms zijn mindere momenten, heb er eig toch best van genoten moet ik zeggen. Knappe acteerprestatie terug van Jim Carey die hier volgens mij nog maar eens bewijst dat hij naast komedie ook echt serieus (ernstig) kan acteren. De film is ook een mengeling tussen enorm realistisch en zaken die er soms wat over zijn, maar toch in het dagelijkse leven kunnen gebeuren. Door die combinatie maakt het voor mij grotendeels wel een leuke feel good movie. 7+/10.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.931

[IMDB]Harry Brown[/IMDB]

Vette Engelse film in de traditie van Death Wish. Sterke hoofdrol van Micheal Caine, een oude ex-marinier die het recht in eigen hand neemt nadat zijn laatste vriend het zoveelste slachtoffer wordt van de terroriserende jeugd in een achterstandswijk. Goede opbouw in de film, overtuigende hoofdrol en provocerende beelden brengen de juiste gevoelens boven voor een geslaagde revenge flick.

7,5/10 en een dikke aanrader!

Genoteerd, ga ik zien tnx.

I Love You Phillip Morris

Dit moet ongetwijfeld de grootste Pro homo film zien die ik tot nu toe heb gezien. De film was eerder een mengeling tussen komedie en drama, geen film dus waar je echt constant moet lachen, eerder subtiel en kort. Ergens is de film me wel enigszins goed bevallen, zat toch aardig wat diepgang in voor een komedie, en ook al had het soms zijn mindere momenten, heb er eig toch best van genoten moet ik zeggen. Knappe acteerprestatie terug van Jim Carey die hier volgens mij nog maar eens bewijst dat hij naast komedie ook echt serieus (ernstig) kan acteren. De film is ook een mengeling tussen enorm realistisch en zaken die er soms wat over zijn, maar toch in het dagelijkse leven kunnen gebeuren. Door die combinatie maakt het voor mij grotendeels wel een leuke feel good movie. 7+/10.

Misschien moet jij the Truman Show ook maar is zien.

57010.jpg

Gisteren Shutter Island bekeken met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol.

De film knalt meteen met een indrukwekkende openingsscène. Je kijkt je ogen uit wanneer men het mysterieuze eiland op gaat en de spanning afleest van de gezichten van de bewakers. Langzaam aan stapelen de problemen zich op en wordt het steeds mysterieuzer en verwarrender. Meer zal ik er niet over zeggen want dat verraad de film.

Zelfs thuisgekomen na een lange zit (138 minuten!) bleven mijn gedachten bij het verhaal. Petje af voor Martin Scorsese want het is een van zijn beste films. DiCaprio acteerde ook erg goed terwijl ik hem normaal gesproken nogal oppervlakkig vind.

De film is een grote mind****, opletten geblazen dus. Dat is ook de reden waarom ik de film binnenkort nog een keer ga bekijken want er zitten zo godsgruwelijk veel details in die je alleen oppikt als je het boek van tevoren hebt gelezen.

Zeker een aanrader voor iedereen die niet vies is van een thrillerachtige hersenkraker. :D ;) 8,5!

Laatst bewerkt:
harry brown+1.

Misschien moet jij the Truman Show ook maar is zien.

Idd, was trouwens Eternal Sunshine For The Spotless Mind vergeten, wat ik zijn beste film en acteerprestatie vind tot nu toe.

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

Gisteren Shutter Island bekeken met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol.

De film knalt meteen met een indrukwekkende openingsscène. Je kijkt je ogen uit wanneer men het mysterieuze eiland op gaat en de spanning afleest van de gezichten van de bewakers. Langzaam aan stapelen de problemen zich op en wordt het steeds mysterieuzer en verwarrender. Meer zal ik er niet over zeggen want dat verraad de film.

Zelfs thuisgekomen na een lange zit (138 minuten!) bleven mijn gedachten bij het verhaal. Petje af voor Martin Scorsese want het is een van zijn beste films. DiCaprio acteerde ook erg goed terwijl ik hem normaal gesproken nogal oppervlakkig vind.

De film is een grote mind****, opletten geblazen dus. Dat is ook de reden waarom ik de film binnenkort nog een keer ga bekijken want er zitten zo godsgruwelijk veel details in die je alleen oppikt als je het boek van tevoren hebt gelezen.

Zeker een aanrader voor iedereen die niet vies is van een thrillerachtige hersenkraker. :D ;) 8,5!

Thx, ga hem zeker kijken volgende week.

Geweldige film. Bizar verhaal maar erg vermakelijk. Michael Douglas is weer erg goed. Hij speelt wederom een personage die erg rijk is en actief in de financiële wereld. Blijkbaar is zijn rol in Wall Street goed bevallen bij regisseurs. ;) Sean Penn heeft een kleine rol en is niet opvallend goed of slecht.

Sommige dingen zijn wel erg ver gezocht en het einde vond ik eigenlijk jammer.
Ik zou het mooi vinden als hij gewoon dood ging na zijn val
Alhoewel dit einde ook wel iets had, maar het ging te ver.

Het einde deed echter niets af aan de rest van de film. 8/10.

The game vond ik ook een goeie film, wel net niet goed genoeg om als meesterwerk beschouwd te worden, wat jammer is want het idee was erg origineel.

De beste films vind ik, The Thing van john carpenter en Platoon van oliver stone, komt denk ik ook omdat ik met die films bent opgegroeid,maar nog steeds,Betere films dan die kom ik zelden tegen,laatste tijd worden veel films afgeraffeld.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven