MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuke Amerikaanse horror-komedie die redelijk creatief in elkaar zit en prettig wegkijkt. Niet op het niveau van Shaun of the dead, waar Britse humor toch weer net dat extraatje geeft wat in Amerikaanse humor vaak nog ontbreekt. Het was redelijk creatief en origineel in heel wat momenten, maar dit mocht eigenlijk best nog wat verder doorgetrokken worden in de film (extremer). Naar het einde toe zwakte dit creatieve wat af en werd het een iets te voorspelbare en Amerikaanse productie, hoewel de film steeds leuk blijft en nooit echt gaat vervelen. Een beetje voorspelbare elementen bederven de pret dan ook niet. Acteerwerk is prima (met name Woody Harrelson en Jesse Eisenberg) en de zombies zien er 'goed' uit. Knap werk dus van deze ploeg en zeker voor relatief onervaren regisseur Ruben Fleischer.

Komische horrorfilms zijn één van mijn favoriete genres en deze komt zeker bij de favorieten +7,5/10.

Yep, is ook meteen één van mijn favorieten geworden....."That place blows........my mind":)

Vannacht Sherlock Holmes gekeken.. wat een slechte film!! Niet hrappig, voor de hand liggend... slaapverwekkend!

Heb hem halverwege ook afgezet....vond er niet veel aan.

bwah ik keek hem in de cinema, en ik moet zeggen dat hij soms wel wat saai uit de hoek kwam, maar ik vond hem al bij al nog meevallen....wrs omdat ik een robert downey jr fan ben :rolleyes:

Yep, is ook meteen één van mijn favorieten geworden....."That place blows........my mind":)

bwah ik keek hem in de cinema, en ik moet zeggen dat hij soms wel wat saai uit de hoek kwam, maar ik vond hem al bij al nog meevallen....wrs omdat ik een robert downey jr fan ben :rolleyes:

Nou de film no shit sherlock deed me niets, sorry :o

Perfume: The Story of a Murderer

Gisteren op tv. Had een geniale killer verwacht, maar de hoofdacteur blijkt een imbeciel te spelen die hooguit 2 minuten praat in een film van 150minuten. Verhaal is interessant, jongen probeert de geur van liefde te maken. Weinig diepgang, teveel stille momenten. Einde was dan wel weer totaal onverwacht.

2012

De beelden waren zo brutaal dat de ongeloofwaardige acties van de familie me helemaal niet irriteerde.

Låt den rätte komma in

Erg mooie Zweedse film (drama/horror/romantiek) van Tomas Alfredson. Verhaal hoef je eigenlijk niet op voorhand te weten, maakt het alleen boeiender.

Het is een erg rustige film maar ik had geen problemen om er de aandacht bij te houden. Plot zit gewoon goed in elkaar en acteerwerk/regie is wat mij betreft subliem.

In dit specifieke genre is er geen betere film te vinden imo. Zeker zien -8,5/10.

Perfume: The Story of a Murderer

Gisteren op tv. Had een geniale killer verwacht, maar de hoofdacteur blijkt een imbeciel te spelen die hooguit 2 minuten praat in een film van 150minuten. Verhaal is interessant, jongen probeert de geur van liefde te maken. Weinig diepgang, teveel stille momenten. Einde was dan wel weer totaal onverwacht.

Ze houden zich natuurlijk aan het boek, die imo veel beter is. Toch een redelijk goede poging, maar ze hebben er iets te veel een soort kunstwerk van proberen te maken waardoor het juist wat minder werd.

Ze houden zich natuurlijk aan het boek, die imo veel beter is. Toch een redelijk goede poging, maar ze hebben er iets te veel een soort kunstwerk van proberen te maken waardoor het juist wat minder werd.

dat boek is niet in de ik-vorm geschreven? want die gast had echt niks te vertellen in de film

dat boek is niet in de ik-vorm geschreven? want die gast had echt niks te vertellen in de film

Nee, in de vertelvorm. :P Lees het boek eens als je kan, is echt een aanrader, vooral de gedetailleerde beschrijvingen en zo zijn ook prachtig.

Ik ben begonnen met Dexter te kijken. Serie over seriemoordenaar. Enerzijds wel interessant omdat het een leuk fenomeen is, anderzijds zijn de acteerprestaties van sommige acteurs zo erbarmelijk dat ik me er echt aan stoor. Dit is vooral het geval bij de zus van de hoofdrolspeler.

De Storm

Ik heb deze film net gezien.
Ik was er erg benieuwd na omdat het dorp en huis waar in woon in de ramp van 1953 onder water stond. Dat geeft een vrij apart gevoel als je naar de film kijkt.
Heb net ook een rondje door het huis gedaan, het gaf echt een apart gevoel. Dat je eigenlijk niet kan beseffen dat waar ik nu ben een halve eeuw geleden onder water stond en dat de mensen in dit huis misschien wel zijn verdronken.

De acteer prestaties vond ik verder soms wel matig.
Maar verder wel een goede film.

(Låt den rätte komma in)

Erg mooie Zweedse film (drama/horror) van Tomas Alfredson. Verhaal hoef je eigenlijk niet op voorhand te weten, maakt het alleen boeiender.

Het is een erg rustige film maar ik had geen problemen om er de aandacht bij te houden. Plot zit gewoon goed in elkaar en acteerwerk/regie is subliem te noemen.

In dit specifieke genre is er geen betere film te vinden imo. Zeker zien -8,5/10.

Volgens mij hebben er maar weinig deze film gezien, terwijl het toch een hoog aangeschreven stukje film is. Vond 'm zelf ook goed.

equilibrium.jpg

Op zich geen slecht idee maar uitvoering laat te wensen over. Bij momenten sterk maar ook vaak net weer niet. Na een flauwe start komt het op gang en zitten er enkele leuke wendingen in. Bale moet de film dragen maar heeft dat al beter gedaan, de rest bestaat uit kartonnen figuren zonder diepte. Het is een wat kille, typisch Amerikaanse film met enkele leuke maar totaal ongeloofwaardige vechtscenes (beetje afgekeken van The Matrix) en een redelijk verhaal. Zat veel meer in maar regie en casting schoot tekort. Meer dan een +7/10 kan ik er niet van maken.

equilibrium.jpg

Op zich geen slecht idee maar uitvoering laat te wensen over. Bij momenten sterk maar ook vaak net weer niet. Na een flauwe start komt het op gang en zitten er enkele leuke wendingen in. Bale moet de film dragen maar heeft dat al beter gedaan, de rest bestaat uit kartonnen figuren zonder diepte. Het is een wat kille, typisch Amerikaanse film met enkele leuke maar totaal ongeloofwaardige vechtscenes (beetje afgekeken van The Matrix) en een redelijk verhaal. Zat veel meer in maar regie en casting schoot tekort. Meer dan een +7/10 kan ik er niet van maken.

ik vond en vind dit nog steeds een badass film. Ok het voelt ooit aan als een low-budget matrix, ik vind het idee van de film zeker vet, de rol van Bale vindt ik naast die van American Psycho zijn beste (perfecte kop er voor) en de vechtscene's ook zeker tof. Zeer vermakelijk, zelfs na meerdere keren.

Potverdomme, ik heb net Hellboy II gezien. Wat een genadeloze film!!!!!

ik vond en vind dit nog steeds een badass film. Ok het voelt ooit aan als een low-budget matrix, ik vind het idee van de film zeker vet, de rol van Bale vindt ik naast die van American Psycho zijn beste (perfecte kop er voor) en de vechtscene's ook zeker tof. Zeer vermakelijk, zelfs na meerdere keren.

Plus 1, die mening deel ik ook.

Volgens mij al 5 a 6x gezien.

Net Hooligans 2 gezien, volgens mij is dit een van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Onnatuurlijke dialogen, veel te veel rare stiltes, slecht geacteerd en je kan je moeilijk inleven in het verhaal. Compleet irreële verhaallijn ook. Het geheel onnodig vaak interessanter gemaakt met vechtscènes die er niets toe doen... Het eerste deel vond ik echt heel sterk, je leeft je in in de personages en op het einde had ik met hen te doen. Maar dit... nee, deze film slaat echt nergens op.

IMDB: 5.1/10
eigen score: 1/10

Gelukkig ga ik nu pulp fiction afkijken en dan nog LA confidential, anders was m'n avond volledig om zeep!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.897
(Låt den rätte komma in)

Erg mooie Zweedse film (drama/horror) van Tomas Alfredson. Verhaal hoef je eigenlijk niet op voorhand te weten, maakt het alleen boeiender.

Het is een erg rustige film maar ik had geen problemen om er de aandacht bij te houden. Plot zit gewoon goed in elkaar en acteerwerk/regie is subliem te noemen.

Volgens mij hebben er maar weinig deze film gezien, terwijl het toch een hoog aangeschreven stukje film is. Vond 'm zelf ook goed.

Aardige film inderdaad, maar had er toch wat meer van verwacht. Een mooie maar duistere en originele film die zich niet uitsluitend maar toch vrij nadrukkelijk op een jong publiek richt.

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Ik ben begonnen met Dexter te kijken. Serie over seriemoordenaar. Enerzijds wel interessant omdat het een leuk fenomeen is, anderzijds zijn de acteerprestaties van sommige acteurs zo erbarmelijk dat ik me er echt aan stoor. Dit is vooral het geval bij de zus van de hoofdrolspeler.

Eerste seizoen ook gezien, en hoewel ik weinig series kijk denk ik dat deze wel aan te raden valt. Erg vermakelijk idee en leuke uitwerking. Niet elk personages is even gelukkig gecast, al valt het wel redelijk op zijn plaats.

The final destination 4

Van de eerste 3 films had ik echt genoten en dacht niet dat de 4de me zou kunnen overtuigen maar tegen mn verwachtingen in heb ik van deze ook weer volop genoten, heb me geen enkel moment verveeld en de doodscenes zitten als vanouds lekker in mekaar :D als je de vorige films goed vond is dit een aanrader 9/10

500 Days of Summer

Had 'em gedownload omdat de meeste reviews hier wel positief waren. Man, dat is serieus tegengevallen. Ik kon mij totaal niet vinden in het hoofdpersonage. Een romanticus die helemaal gelooft in "de grote liefde" en waarvoor dat ook het allerbelangrijkste is. Ik zat echt te ergeren aan die kerel. Is al even geleden dat ik nog eens naar mijn TV heb geroepen dat dat een vieze homo is. :p
Muziek was ook vrij belangrijk in deze film. Maar allemaal van die gaye k*t homo-muziek. Ook totaal niet mijn ding.
Dan vond ik The Wackness veel meer mijn ding. Ook een love-story waarin muziek vrij centraal staat.
Ik ga deze film geen beoordeling geven, gewoon omdat de thema's mij totaal niet interesseren. Dus ik kan weinig over de kwaliteit van de film zeggen. Mij heeft die film vooral geërgerd.

Iemand the Wolfman al gezien?

Terug
Naar boven