AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

pfff heb weer een paar films er doorheen gejaagd weet niet meer precies welke iig;

Paranormal activity

Hij begon wel spannend maar op een gegeven moment werd het me toch te nep. En verloor het zeg maar de ' geloofwaardigheid'
om over het eind nog maar te zwijgen.

6/10

The informant

Matt Damon.
Tsja, ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar gezien ik die film in 3 keer heb gekeken (omdat ik in slaap viel) zat ik misschien niet lekker in het verhaal, of was het juist zo saai... Waargebeurd verhaal. Naja niet mijn film
5.5/10

De Storm, wederom wordt bewezen dat alleen mooie plaatjes een film niet maken. Het acteerwerk valt tegen en het verhaal is te melodramatisch. 1 tiet in de hele film is ook on-Nederlands. 5,5/10

De Storm ja, die film werd zo opgehemeld maar viel mij ook ontzettend tegen.

Nog even wat oude oorlogsfilms die je gezien moet hebben;

- Glory, mijn favoriete klassieker met Denzel Washington en Morgan Freeman. Washington kreeg zijn eerste oscar door zijn goede acteerprestaties in deze film. Heb deze film in mijn jeugd helemaal grijs gekeken. Prachtige ontroerende muziek.

http://www.youtube.com/watch?v=8XuUGD7aa3E

-Tigerland

-The Thin Red Line

-TAPS, met Amerikaanse hollywoodsterren op jonge leeftijd zoals Sean Penn en Tom Cruise als militaire cadetten die een kazerne bezetten. Oude film uit 1981 maar desalniettemin de moeite waard om te bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=A79eT2W8HYE
Braveheart, Saving Private Ryan enz. zal iedereen wel gezien hebben dus die ga ik ook niet toelichten.

Laatst bewerkt:
avatar gezien: mooie beelden dat wel, maar een verhaal geschikt voor 12 jarigen en zo voorspelbaar als de pest. Vanaf 20 minuten kon ik al raden dat er een veel te lange battle met de kolonel als eindbaas uit zou voortvloeien.
Blijkt maar nog eens hoe downgraded hollywood en haar pubiek is geworden.

6/10 voor de 3D kick

thkx fonkmeistah. Ga Glory eens bekijken. Nooit eerder gezien.

The game vond ik ook een goeie film, wel net niet goed genoeg om als meesterwerk beschouwd te worden, wat jammer is want het idee was erg origineel.

True.

Die scène waarin Douglas thuiskomt en er is ingebroken is erg goed. Als het binnen ineens helemaal blauw wordt, de muziek begint en met die graffiti overal . Ziet er geweldig uit.

thkx fonkmeistah. Ga Glory eens bekijken. Nooit eerder gezien.
Nou de film Glory vond ik anders niet veel aan,Gaat over het algemeen over rasverschillen etc. en 80% van de film praten ze met een langdradige storyline en afentoe een gevechtje, maarja ieder z'n smaak toch.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Public Enemy Number One (Part 1)

Public Enemy Number One (Part 2)

2 lekkere films, heb ze achter elkaar gekeken, 4 uur lang bankovervallen, gevangenis, ontsnappingen:popcorn:, actie en een sterke Cassel. Deel 1 een kennismaking waarop hij in het tweede deel los gaat 8+

Public Enemy Number One (Part 1)

Public Enemy Number One (Part 2)

2 lekkere films, heb ze achter elkaar gekeken, 4 uur lang bankovervallen, gevangenis, ontsnappingen:popcorn:, actie en een sterke Cassel. Deel 1 een kennismaking waarop hij in het tweede deel los gaat 8+

Mee eens

[IMDB]Harry Brown[/IMDB]

Vette Engelse film in de traditie van Death Wish. Sterke hoofdrol van Micheal Caine, een oude ex-marinier die het recht in eigen hand neemt nadat zijn laatste vriend het zoveelste slachtoffer wordt van de terroriserende jeugd in een achterstandswijk. Goede opbouw in de film, overtuigende hoofdrol en provocerende beelden brengen de juiste gevoelens boven voor een geslaagde revenge flick.

7,5/10 en een dikke aanrader!

Zeker een zeer goede zit idd. Puntje van kritiek: ik vond het er hier en daar net wat te dik bovenop liggen. Misschien is het nodig om genoeg wraakgevoelens bij te kijker op te wekken, maar toch vond ik het af en toe wat ongeloofwaardig overdreven. Al met al lekkere film. 7/10

Nou k heb harry brown gedownload en gezien en vond er geen bal aan, net zo erg als Deathwish 5,langdradig verhaal en niet de echte wraak aktie's die ik zou verwachten.

Daybreakers 2009

Vampierenfilm met een interessante invalshoek.
Door een virus is in 2019 de mensheid voor 95% veranderd in vampieren.
Deze vampieren leven gewoon een dagelijks leven zoals wij dat nu kennen met een baan, huisje boompje beestje.
Doordat er te weinig nieuw bloed wordt aangevoerd dreigt er een schaarste te komen en moeten er naar alternatieve gezocht worden. Ethan Hawk speelt een hematoloog die onderzoek pleegt naar deze alternatieve.

Het is een snelle film, eigenlijk iets te snel want alle interessante invalshoeken worden niet volledig uitgenut.
Het was een vermakelijke film maar niet meer dan dat. Rollen hadden veel verder uitgediept kunnen worden en het eindigd een beetje in een cliche.
6/10

http://www.moviemeter.nl/images/covers/57000/57010.jpg

Gisteren Shutter Island bekeken met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol.

De film knalt meteen met een indrukwekkende openingsscène. Je kijkt je ogen uit wanneer men het mysterieuze eiland op gaat en de spanning afleest van de gezichten van de bewakers. Langzaam aan stapelen de problemen zich op en wordt het steeds mysterieuzer en verwarrender. Meer zal ik er niet over zeggen want dat verraad de film.

Zelfs thuisgekomen na een lange zit (138 minuten!) bleven mijn gedachten bij het verhaal. Petje af voor Martin Scorsese want het is een van zijn beste films. DiCaprio acteerde ook erg goed terwijl ik hem normaal gesproken nogal oppervlakkig vind.

De film is een grote mind****, opletten geblazen dus. Dat is ook de reden waarom ik de film binnenkort nog een keer ga bekijken want er zitten zo godsgruwelijk veel details in die je alleen oppikt als je het boek van tevoren hebt gelezen.

Zeker een aanrader voor iedereen die niet vies is van een thrillerachtige hersenkraker. :D ;) 8,5!

vond maar matige film, stoorde me vooral aan Dicaprio
zeker geen meestenwerk van Martin Scorese, denk niet dat hij ooit zen oude werk nog gaat overtreffen zoals b.v. Taxi Driver, Raging Bull of Goodfellas.

Net Shutter Island gezien, fenomenaal goed! 8.7/10
Ik heb hem wel nog niet helemaal volledig door maar het is geen eenvoudige film, zo heb ik ze graag :) slaapwel!

Adventureland

Deed me een beetje denken aan Superbad, maar dan veel serieuzer en meer romantiek met wat droge humor. De cover kan daarom ook wat misleidend zijn.

Een relaxte en vermakelijke film, leuke 80's sfeer en muziek. Alles was goed, leuke personages, dialogen. Gewoon kijken!
8+ in dit genre.

kristen-stewart-20081029-467444.jpg

Alleen voor haar al moet je de film zien, moet nodig twilight 2 gaan kijken.:heart:

avatar gezien: mooie beelden dat wel, maar een verhaal geschikt voor 12 jarigen en zo voorspelbaar als de pest. Vanaf 20 minuten kon ik al raden dat er een veel te lange battle met de kolonel als eindbaas uit zou voortvloeien.
Blijkt maar nog eens hoe downgraded hollywood en haar pubiek is geworden.

6/10 voor de 3D kick
die 3d vond ik de eerste 5 minuten echt cool maar daarna was het niet echt lekker kijken:(

Ook net avatar 3D gezien, en ik vond hem gewoon super. Door dit soort films zouden ze mij mischien nog meer naar de cinema kunnen laten gaan, echt een super ervaring.

Net Avatar gezien.
Net een combi van de smurfen, Gremlins en Lord of the Rings.

Prachtige plaatjes maar verder weinig aan.

A Bronx Tale

De Niro's regiedebuut. Goede film. Acteerprestaties waren oke, met name Chazz Palminteri was in vorm. De Niro was zoals altijd goed, maar hij had geen hele grote rol. Lillo Brancato (degene die Calogero speelt) heeft niet zoveel geleerd van de lessen van de wijze heren. Niet belangrijk voor de film, maar wel grappig als je de film kijkt met dat in je achterhoofd.

8/10

Terug
Naar boven