XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Kids
6.5/10

Matig acteerwerk, wel lekker af en toe wat blote tet*en

Big Lebowski is humor voor gevorderden, net als the Office UK en Jiskefet dat waren. In het geval dat je het niets vond ben je gewoon nog niet klaar voor The Dude. Dat komt waarschijnlijk van zelf, of je bent een vrouw. Dat kan ook natuurlijk. El Duderino omarmt je niet zomaar, daar moet je echt helemaal klaar voor zijn.

Laatst bewerkt:
Big Lebowski is humor voor gevorderden, net als the Office UK en Jiskefet dat waren. In het geval dat je het niets vond ben je gewoon nog niet klaar voor The Dude. Dat komt waarschijnlijk van zelf, of je bent een vrouw. Dat kan ook natuurlijk. El Duderino omarmt je niet zomaar, daar moet je echt helemaal klaar voor zijn.

Ik ben echt fanatieker van films , alle genres . Ik zeg niet dat ik hem slecht vond , maar doordat iedereen hem zo ophemelde ... waren mijn verwachtingen gewoon wat groter :) .

This agression will not stand, man.

Ik ben echt fanatieker van films , alle genres . Ik zeg niet dat ik hem slecht vond , maar doordat iedereen hem zo ophemelde ... waren mijn verwachtingen gewoon wat groter :) .
+1, leuke film, maar overdreven opgehemeld. The holy grail is er ook zo eentje.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man

De film kan ook alleen boeien als dat je wat zegt, of als je al snel geboeid bent met een simpel en kinderlijk verhaal.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Toevallig heb ik hem gisteren ook voor het eerst gezien. Mijn verwachtingen waren om de één of andere reden laag maar ik vond het eigenlijk één van de betere films die ik gezien heb (toegegeven; dat zijn er niet bijzonder veel). Die bijna 3 uur was zo voorbij. Ik werd eerlijk gezegd behoorlijk meegesleept met het verhaal, voornamelijk vanwege de adembenemende graphics (en soundtracks) en Cameron's vermogen om ondanks een relatief simpel "Pocahontas" plot in staat is emotie over te brengen, en enigszins los te maken, bij mij althans. Acteerprestaties vond ik inderdaad niet overweldigend, maar dat is ook vrij lastig met grotendeels geanimeerde personages lijkt me.

Nah heeft geen emotie losgemaakt hier. Meeslepen wel een beetje zoals je zegt door de mooie beelden, maar te weinig door het voorspelbare en oninteressante plot. Benieuwd wanneer de 3D-versie op usenet verschijnt. Ik zie trouwens net dat Avatar 2 gepland is voor 2014...

Ik was er ook niet volledig kapot van maar het was gewoon amusant, exact wat ik ervan verwachtte. Mooie beelden, flinterdun verhaaltje. Ik zou het ook een 7,5 a 8,0 geven.

inception.jpg

Inception

Net Inception gaan zien. Nooit gedacht dat ik nog een sterkere film dan Shutter Island ging zien dit jaar, en dan nog met dezelfde acteur! Hoe geniaal ik Shutter Island ook vond, Inception is gewoon nog een stuk brillianter. In het begin was het verwarrend maar naarmate alles vorderde begon alles logischer en duidelijker te worden en is het uiteindelijk allemaal zo moeilijk niet, hoewel je tijdens de film zelf nog vaak even goed moest nadenken over alles. Nu na de film moet ik ook nog alles even laten bezinken, vooral het einde.
Is ook een film die ik gerust nog een 2de keer wil gaan zien in de bioscoop, zelfs een 3de keer aangezien ik Shutter Island 2 keer ben gaan kijken. Minder dan een 10 kan ik hier dan ook niet voor geven.
Zal imo ook moeilijk worden om een film te maken die nog sterker is dan deze (zeker in dit genre). Dicaprio heeft met deze film ook terug zijn status van 1 van de grootste acteurs allertijden verzilverd, eveneens Nolan die maar weer eens bewijst in elk geval 1 van de grootste regisseurs van deze tijd te zijn.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man

+ 1 :roflol:

Lebowski is gewoon een parel van een film. Genieten van begin tot einde.

Laatst bewerkt:
Nog mensen die Inception zijn gaan zien?

The Book of Eli

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gister deze gezien. Sterke film met Denzel Washington in een zeer grauwe omgeving. Film kijkt lekker weg en heeft af en toe wat goeie actiescenes. Film is opzich gelijkwaardig aan The Road voor de mensen die die gezien hebben.

rating 8.5/10

Ik snap het ook niet hoor...best grappig, maar af en toe te flauw imo...misschien ben ik ook wel gewoon te dom, te serieus of te slim:)

:(

The Dude is gewoon awesome, heb die film al +10 keer gezien en elke keer ontdek je weer hilarische citaten.

Nog mensen die Inception zijn gaan zien?

Heb hem woensdag gezien, vond er niet veel aan... maar daarin ben ik volgens mij een van de weinigen (hoewel er tijdens de film ook wel wat mensen de zaal uit liepen). Het merendeel is erg enthousiast, zoals je hier op DBB al ziet.

Ik heb de film nog niet gezien, maar mensen die de zaal verlaten bij een film die over het algemeen erg goede reviews krijgt, snappen het gewoonlijk niet en zijn gewoon gefrustreerd :)

Knowing, met nicolas cage

K*tter dan k*t.

Terug
Naar boven