MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ice age 4: Continental drift

Geweldige film, de humor prachtig. Het verhaal is niet super, maar de grappen en de personages maken dat meer dan goed.

8.5/10

Vanavond naar Taken 2, ik ben benieuwd.

Savages, goede film.
Lekker grof en best goed geacteerd!!

Savages+Benicio+Del+Toro.jpg

Net eindelijk Ted gezien. Heeft me toch aangenaam verrast, heerlijk die Family Guy humor :D

8/10

Ik ga 'em morgen ook kijken (Taken 2)!

Taken 2

Vervolg op Taken uit 2008. Geregisseerd door Olivier Megaton(Transporter 3, Colombiana) en screenwriter Luc Besson(Leon, Taken).

Natuurlijk weer met Liam Neeson in de hoofdrol. Ditmaals wilt de familie van de ontvoerders van zijn dochter wraak nemen. Neeson reist af naar Istanbul voor werk waar deze meute hem probeert te ontvoeren.

Deze film voelde als een Taken Lite. Alles van deel 2 was minder dan het origineel. Vooral op sommige momenten veel te veel shaky cam, dit was in het origineel niet zo veel, dus waarom ze hier in het vervolg voor hebben gekozen is voor mij een vraag. Maar allicht kon ik niet meer verwachten van de director van Transporter 3...
In ieder geval dat Luc Besson zich hiervoor heeft durven lenen valt me ook tegen, had veel meer verwacht van hem.

Vooral dat ze ook nog eens de soundtrack hebben geript van Drive vond ik wat minder. Het is dan wel een zeer strakke soundtrack, maar als de link kunt leggen tussen beide films valt het toch tegen.

Liam Neeson zit gewoon weer goed in zijn rol. Helaas is de screenplay gewoon veel minder dan het origineel.
Achtervolgingsscenes van 10 minuten waarin vrouwen om de seconde roepen: "Can't go any faster", "I can't" en Neeson ook om de seconde roept: "Come on, faster!", "Go!", "Go, go, go". Ja, dat ging vervelen voor mij.
Al helemaal als ineens kleine, dikke Albaniërs over zieke vechtskills beschikken en Neeson(die een halve meter en 30kg zwaarder lijkt) zowat kapot trappen. Ik moest serieus 'facepalmen' in de bios.

De film is gewoon een mindere versie van Taken. Leuk om een keer te kijken, maar niet meer dan dat.

IMDB: 7.0 / 10.0
Mijn score: 6.0 / 10.0

Ik heb net Stolen gezien met Nicolas Cage. Damn, imo geen goede film!!
De kwaliteit van Cage gaat de laatste tijd hard achteruit vind ik!!

5.5-6/10

Ik zei het toch dat het gewoon zelfde formule was van de éérste film :p Nuja vond ik opzich niet zo erg..
Indd die hele soundtrack van drive geript.. Komt niet altijd tot z'n goed rechtin deze film, teveel actie imo om die muziek erin te laten draaien.

Die achtervolgingscené met z'n dochter was inderdaad wat lame, zoals je zegt telkens hetzelfde dialoogjé ''Go faster -Meeeh i can't - Go faster - meeeeh I can't...'

Geen nieuwe film maar: The prestige. Mind was blown first time :) goed verhaal ook zeker een aanrader!

Terug
Naar boven