XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Intouchables was serieus de enige film waarin Frans de gesproken taal was die ik helemaal af heb gekeken. Echt een goede film. Zeker 8.5

Misschien wel goede film, maar niet echt mijn genre. Meer iets voor huisvrouwtjes imo

Come at me :@

Hoe is Django Unchained?

Ja, zover was ik al. ;) Was benieuwd naar het deskundig oordeel van DBB-leden.

Heb Intouchables (nog) niet gekeken omdat er Frans gesproken wordt.... Kan daar toch geen hele film naar luisteren :o Geluid uit is ook zo raar

Jullie Nederlanders zijn toch cultuurbarbaren!

Ik heb bij imdb het gevoel dat de grote animatiefilms het al snel heel erg goed doen..

Yep ik zie al die kinderen met hun ouders al bij elkaar op IMDB zitten en stuk voor stuk tienen uitdelen 'omdat het toch zo leuk was en de beste film die ze al hebben gezien!'. Animatiefilms horen gewoon niet thuis bij normale films. Maak daar een aparte sectie voor. Je gaat toch ook geen Tom en Jerry of Road Runner naast The Matrix plaatsen? Nochtans geniale tekenfilms die in hun genre zeker hoge scores verdienen. Maar totaal ander concept en niet vergelijkbaar.

The Matrix daarentegen vind ik zn punten wel waard. Maar goed, smaken verschillen ;)

Ow misschien had ik het niet duidelijk getypt maar de Matrix hoort daar ZEKER thuis!! Heb die intussen al wel 15 keer gekeken denk ik :D.

Nog een film die wat minder bekend is maar zeker de moeite (ik vind het eigenlijk juist wel leuk om films te kijken in andere talen): Snabba cash

6a00d8341c630a53ef016301dc368e970d-600wi.jpg

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 00:43 ----------

Nice man, ben benieuwd wat je ervan vind! Eén van de bazigste scene's uit die film is Ray Liotta die een kamer heeft compleet bekleed met zonnebank lampen, echt epic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Yep ik zie al die kinderen met hun ouders al bij elkaar op IMDB zitten en stuk voor stuk tienen uitdelen 'omdat het toch zo leuk was en de beste film die ze al hebben gezien!'. Animatiefilms horen gewoon niet thuis bij normale films. Maak daar een aparte sectie voor. Je gaat toch ook geen Tom en Jerry of Road Runner naast The Matrix plaatsen? Nochtans geniale tekenfilms die in hun genre zeker hoge scores verdienen. Maar totaal ander concept en niet vergelijkbaar.

Nu ja je hebt gelijk over die animatiefilms als 'up' en bijna elke andere pixar/dreamworks/disneyfilm met een beetje diepgang wordt al meteen in de top 250 geflikkerd, terwijl er ook veel animatie is gemaakt die bestemd was voor een volwassen publiek, wat dan precies iets minder aandacht krijgt.
Ghost in the Shell (1995) kan zonder twijfel in mijn film top 10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Van de maker van o.a. Baraka en Chronos. Fricke levert een waar virtueel spektakel dat zijn weerga niet kent. Jammer dat de film in Nederland niet vertoond wordt op een groot scherm.

Baraka vind ik persoonlijk nog iets beter dan Samsara als geheel maar het visuele spektakel in Samsara is ongeëvenaard.

9/10
Aanradertje! Echt compleet anders dan ik verwachtte. Echt veel wtf momenten.

Miste af en toe wel wat duiding wat ik nou precies zag, maar wel zeer mooie beelden idd :)

Terug
Naar boven