XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Misschien is Falling Down, met Michael Douglas ook wel iets voor jou.

Bill Foster: It's plump, juicy, three inches thick. Look at this sorry, miserable, squashed thing. Can anybody tell me what's wrong with this picture?

:roflol: In het echt is het ook nog zo.

http://www.youtube.com/watch?v=-eREiQhBDIk

En nog veel meer leuke stukken. :)

Heb hem gister gekeken maar heb me echt zitten irriteren aan die film. Die vent in de film werd er gek van maar ik zelf ook:p
Zitten wel leuke stukjes in zoals met die gangsters en die nazi maar dit is geen film voor mij.

iig weer een ervaring rijker:)

Vantage Point - http://www.imdb.com/title/tt0443274

Was gisteren op TV. Had deze nog niet gezien, dus maar even gekeken.
Moet zeggen, ik ben altijd erg sceptisch tav films met meerdere invalshoeken en verhalen vanuit de personages die gevolgt worden. In deze film ook nog eens letterlijk genomen. Dus je kijkt het eerste uur steeds dezelfde film alleen vanuit ander perspectief.

Toch vond ik het redelijk goed gedaan en het keek lekker weg. De cast liegt er ook niet om, wat het allemaal wat completer maakt qua geheel. Eind vond ik wat voorspelbaar en jammer, maar goed.

IMDB geeft 6,6/10 en ik zou ook rond 6,5/10 uitkomen.

Net Jack the giant slayer gekeken. Opzich is het wel een leuke film om naar te kijken alleen ik vind hem niet zo heel erg goed. De reuzen zien er wel wijs uit, de eerste scene met een reus is wel leuk maar daarna wordt alles zo typisch en voorspelbaar. Er is niet echt rekening gehouden met de schaal, als de reus bijv. een stok met een enorme stalen bal van een paar ton door het kasteel sleept hoor je het geluid van een schavende pan en een hoop van dat soort voorbeelden.

Toch is het weer eens wat anders en reuzen zijn altijd vet. Leuk om een keer te kijken.

Falling Down ook nog maar eens gekeken voor de derde keer nu in HD toen ik 'm zag staan hier. Blijft heerlijke film. Douglas altijd overtuigend net als Duvall. 7,7

God Bless America voor de eerste keer. Vond ik matig, maar wel vermakelijk bij momenten. Wel beetje eentonig en voorspelbaar soms, redelijk wat propaganda voor de democrats erin verwerkt ook. 6,6

Net Jack the giant slayer gekeken. Opzich is het wel een leuke film om naar te kijken alleen ik vind hem niet zo heel erg goed. De reuzen zien er wel wijs uit, de eerste scene met een reus is wel leuk maar daarna wordt alles zo typisch en voorspelbaar. Er is niet echt rekening gehouden met de schaal, als de reus bijv. een stok met een enorme stalen bal van een paar ton door het kasteel sleept hoor je het geluid van een schavende pan en een hoop van dat soort voorbeelden.

Toch is het weer eens wat anders en reuzen zijn altijd vet. Leuk om een keer te kijken.

Deze vorige week ook Jack the Giant Slayer gezien. Vond hem vermakelijk en precies wat ik vooraf verwachtte. Een echte familiefilm in het rijtje van vele anderen, en de stijl sprak mij wel aan. 7/10

Daarnaast Take me Home Tonight gezien. Een matige comedy (romcom) waarin Tophy Gace echt de mega betafaggot uithangt tot het pijn doet. Dan Fogler zet daarentegen wel een stereotiepe grappige dikz*k neer waar eens om gegrinnikt kan worden. Verder een klassiek verhaalverloop met onmisbare happy ending. Om-met-je-meissie-zonder-smaak-op-de-bank-als-je-geen-betere-film-weet-te-kijken-film. 6/10

[IMDB]Only God Forgives[/IMDB]

Drugdealer Ryan Gosling + sadist broer hebben in Bangkok een vechtclub. De broer gaat te ver en wordt afgemaakt. Vanaf dan gaat het over de wraak die genomen zal moeten worden volgens de moeder van de broers die over is gekomen vanuit de US.

Vreemd filmpje. Bij vlagen te langzaam of onverklaarbaar of ( op zn aziatisch ) wreed of gewoon erg vet. De sfeer in de film kreeg me niet echt te pakken en ineens was het ook afgelopen. Op IMDB ook niet echt een heel erg hoge score gezien de cast en de versheid van de film.

Gosling vind ik trouwens een geweldige acteur maar het wordt nu intussen wel tijd voor een ander personage dan het zwijgzame starende type.

In de week ook Eyes Wide Shut gezien. Wist wel vaag waarover ie ging, maar ik dacht dat de film zich veel meer zou afspelen op de decadente coïtusfeestjes, maar dat is hoegenaamd niet het geval. Hij gaat veel meer over het personnage van Tom Cruise (en zijn relatie met Nicole Kidman). De sfeer in deze film werd ook op een erg nice manier gezet, kan ook niet anders met Kubrick als regisseur. Mijn liefde voor '90s thrillers is nogmaals bevestigd. 7,5/10

• Like
Waarderingen: mat
Falling Down ook nog maar eens gekeken voor de derde keer nu in HD toen ik 'm zag staan hier. Blijft heerlijke film. Douglas altijd overtuigend net als Duvall. 7,7

God Bless America voor de eerste keer. Vond ik matig, maar wel vermakelijk bij momenten. Wel beetje eentonig en voorspelbaar soms, redelijk wat propaganda voor de democrats erin verwerkt ook. 6,6

Wat bedoel je met propaganda erin verwerkt? Soort sluipreclame ofzo?

Wat bedoel je met propaganda erin verwerkt? Soort sluipreclame ofzo?
Nee meer dat de groepen in de film die de samenleving verpesten toevallig allemaal aan de rechterzijde van het politieke spectrum staan. Niet altijd, maar het valt wel op dat figuren typisch voor de linkerzijde niet aan bod komen. Nochtans genoeg rottigheid aan beide zijden. Hollywood is natuurlijk vooral links-liberaal.

[IMDB]Only God Forgives[/IMDB]

Drugdealer Ryan Gosling + sadist broer hebben in Bangkok een vechtclub. De broer gaat te ver en wordt afgemaakt. Vanaf dan gaat het over de wraak die genomen zal moeten worden volgens de moeder van de broers die over is gekomen vanuit de US.

Vreemd filmpje. Bij vlagen te langzaam of onverklaarbaar of ( op zn aziatisch ) wreed of gewoon erg vet. De sfeer in de film kreeg me niet echt te pakken en ineens was het ook afgelopen. Op IMDB ook niet echt een heel erg hoge score gezien de cast en de versheid van de film.

Gosling vind ik trouwens een geweldige acteur maar het wordt nu intussen wel tijd voor een ander personage dan het zwijgzame starende type.

vind ik absoluut niet. vraag me echt waar ze die droeve zeemmuil gevonden hebben. bekijk dat afgestreken gezicht, je kan er een muur mee plamuren. om van z'n figuur nog te zwijgen... zo'n mannetje slaat op het doek dan iedereen in elkaar, geloofwaardig, echt... vinden sommige vrouwen hem nog sexy ook :barf:
het is al jaren triestig gesteld met de keuze van acteurs, tijd van charisma is voorbij. zeemmuilen moeten ze hebben om hun kassa te doen rinkelen.

zo, dat lucht ook weer eens op :)

• Like
Waarderingen: mat
Je kan niet ontkennen dat hij geschikte looks heeft (fotogeniek), en ik blijf erbij dat dat 50% van je performance is als acteur. De overige 50% vult Gosling op met een redelijk geloofwaardige prestatie, maar inderdaad niets dat er echt uitspringt. Drive was gewoon een geweldige film waarin een acteur als hem perfect paste. Andere films met hem heb ik nog niet gezien dus daar kan ik weinig over zeggen.

in the place beyond the pines vond ik em anders toch ook wel goed.

Richard Gere acteert nog beter! :x

Best wel leuk filmpje met Bas Rutten

Here Comes the Boom (2012)
105 min - Action | Comedy - 13 February 2013 (Belgium)

A high school biology teacher looks to become a successful mixed-martial arts fighter in an effort to raise money to prevent extra-curricular activities from being axed at his cash-strapped school.

Director:Frank Coraci
Writers:Kevin James, Allan Loeb, 1 more credit »
Stars:Kevin James, Salma Hayek, Henry Winkler | See full cast and crew

Standup Guys:
http://www.imdb.com/title/tt1389096/
Iedere film die Al Pacino na 'heat' gemaakt heeft maakt pijnlijk duidelijker dat de oude gloriedagen al lang achter hem liggen. Zo ook weer deze inhoudsloze film. Ik kon er iig echt helemaal niets mee. 5

It's a Disaster:
http://www.imdb.com/title/tt1995341/?ref_=sr_3
Beetje random download die erg goed uit bleek te vallen. Denk aan een 'carnage' meets 'seeking a friend for the end of the world' achtige combo. Je moet er van houden. Ik wel iig. Leuke zit. 7,5

The Place Beyond the Pines
http://www.imdb.com/title/tt1817273/?ref_=sr_1
Zeer sterk begin maar verloor voor mij zijn kracht naarmate de film vorderde. 140 minuten zijn wel goed uit te zitten. Film gaat van een 9 naar een 7 naar een 6. Overall een 7,5.

Mr. Nobody
http://www.imdb.com/title/tt0485947/?ref_=sr_3
Nogal moeilijk te beoordelen romantische drama met een snufje cloud atlas / inception. Lange film, maar kijkt er makkelijk weg. Mooie beelden. Soundtrack was een beetje open deuren intrappen. Iets te veel losse ideeën die niet echt een goed geheel maken. Al met al zeker de moeite, maar voor mij geen toppertje. 7+

Compliance
http://www.imdb.com/title/tt1971352/
Wat zijn er veel achterlijke mensen op deze wereld dat dit waargebeurd is en ook nog een vaak ook. Moeilijk doorheen te zitten en dan met name de extreme domheid van de mensen. Damn. 6,5

Standup Guys:
http://www.imdb.com/title/tt1389096/
Iedere film die Al Pacino na 'heat' gemaakt heeft maakt pijnlijk duidelijker dat de oude gloriedagen al lang achter hem liggen. Zo ook weer deze inhoudsloze film. Ik kon er iig echt helemaal niets mee. 5

Je vergeet Donnie Brasco uit 1997, geniale film en een prachtige rol van Pacino. Standup Guys vond ik ook matig trouwens.

Btw, The Devil's Advocate uit 1997 ook een prima film met Pacino.

Insomnia is ook nog wel te doen, voor de rest heeft Pacino vooral een handje er van om slechte keuzes te maken in films waar hij acteert.

De Niro heeft na Heat overigens ook niet bijster veel films gemaakt waar hij echt in geschitterd heeft.

Je vergeet Donnie Brasco uit 1997, geniale film en een prachtige rol van Pacino. Standup Guys vond ik ook matig trouwens.

Btw, The Devil's Advocate uit 1997 ook een prima film met Pacino.

I stand corrected.

Maar over het algemeen is het inderdaad beetje treurig De Niro en Pachino aan het werk te zien in hun laatste films.

Vind de oude kop van Pachino ook gewoon niet echt goed weg kijken. Het zijn toch echt wel de eerste films van die mannen die zo tof waren.

---------- Post toegevoegd 7 June 2013 om 18:52 ----------

Vanavond even film kijken, maar er gaat ook bier gedronken worden. Zoek dus eigenlijk een beetje een easy going film. Heb het idee dat ik zo'n beetje alles wel gezien heb de laatste tijd. Nog wat slechte films in de download (21 and over achtige shit) en nog wat meer lange beladen films op mijn schijf staan. Jagten misschien toch maar eens aanslingeren.

Eerlijk gezegd was het met Pacino al na 1993 niet veel soeps meer. Hetzelfde geldt voor De Niro. Na Cape Fear is hij nooit meer diep gegaan. Wel waren ze beiden nog te zien in een handvol goede films. En van de laatstgenoemde is het geen geheim dat hij het al even vooral voor het geld doet.

Overigens wat EricR zegt klopt, dit zijn de rollen waarvan men weet dat Pacino ze weigerde.

• Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) (en logischerwijs beide sequels)
  • Close Encounters of the Third Kind (1977)
  • Kramer Vs. Kramer (1979)
  • Apocalypse Now (1979)
  • Born on the Fourth of July (1989)
  • Pretty Woman (1990)
  • Crimson Tide (1995)
  • The Usual Suspects (1995
Even ter vergelijking, de films films van Pacino die in desbetreffende jaartallen uitkwamen.

1977: Bobby Deerfield
1979: ...And Justice for All.
1989: Sea of Love
1990: d*ck Tracy / The Godfather: Part III / The Local Stigmatic
1995: Two Bits / Heat

Met Frankie and Johnny deed hij in 1991 alsnog een poging om te scoren met een romantische komedie. Onnodig om te zeggen dat er maar weinig romantische zielen rondlopen die bekend zijn met deze film.

Star Wars V & VI

1980: Cruising
1983: Scarface

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven