Pompeii (2014)
Ik had de trailer al een paar keer gezien in de bios en had toen al lage verwachtingen. Ik bedoel, hoe ga je van een natuurramp uit het verleden nou een boeiend verhaal maken zonder dat het een documentaire wordt? Kit '' Jon Snow'' Harington in de hoofdrol/heldenrol, waar ik al mijn bedenkingen bij had. Blijkbaar is hij naast sportschoolbezoeker en gladiator ook nog eens paardenfluisteraar.
Voor de rest zitten er niet echt bekende acteurs in, Trinity uit The Matrix en Mr. Eko van Lost. Acteurs/characters met (gemaakte) Britse accenten die zichzelf veel te serieus nemen. De dialogen gaan soms echt werkelijk nergens over, het kan de gemiddelde kijker niet echt boeien. Zeker tot halverwege de film gebeurt er niks noemenswaardigs. Op sommige momenten zou je bijna denken dat je naar een slechte parodie van Game of Thrones zit te kijken.
Het moet volgens mij een epos voorstellen, maar ik heb geen idee in hoeverre alle gebeurtenissen en namen in de film ook refereren naar gebeurtenissen uit de geschiedenis (geschiedenis en Latijn zijn alweer een tijdje terug voor mij

), buiten de vulkaanuitbarsting om obviously. Een beetje actie, beetje drama, beetje romantiek, list, bedrog, eigenbelang, wraak, allemaal te voorspelbaar eigenlijk. De film is visueel gezien wel redelijk knap gemaakt (zeker geen budgeteffecten). Het is wel een redelijk gok geweest van de producers om ongeveer een budget van 100 miljoen te investeren in deze film (toch bijna 2x zo veel als een gemiddelde bioscoopfilm), maar die kosten zitten waarschijnlijk grotendeels in de CGI etc. Toch ongeveer hetzelfde budget als Gladiator (2000). Ik denk niet dat ze dat terug gaan verdienen, laat staan winst op maken.
Als ik deze film in de bios zou hebben gezien, zou ik toch erg de neiging hebben om de zaal vroegtijdig te verlaten. De film heeft me eigenlijk geen moment kunnen boeien. Tijdens de eerste helft van deze film zat ik gewoon al deze review te tikken. Ik kon mij met geen van de hoofdrolspelers identificeren omdat er te weinig diepgang in zat. Een soort wannabe 'Gladiator' voor mijn gevoel. Ze hadden er achteraf misschien beter een tv serie van kunnen maken, al zou het dan anderzijds natuurlijk niet de enige serie zijn geweest in dit genre. Eigenlijk niet het kijken waard, maar mocht je jezelf vervelen ga je gang. Ik zou hem zeker NIET in de bios gaan bekijken maar gewoon downloaden, zelfs met leuk gezelschap bij je gaat dit je humeur echt verpesten als je dit in de bios moet aanschouwen..
IMDB: 6,1
Persoonlijk: 3,5