XXL Nutrition

First Blood Rambo's logje

Voelden de deadlifts wel goed in de schouder? Ik wil er zelf nog wel eens een beetje last van krijgen.
130 kg overhand grip?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.242
Voelden de deadlifts wel goed in de schouder? Ik wil er zelf nog wel eens een beetje last van krijgen.
130 kg overhand grip?

Ja voelden gelukkig prima.
Yep daarboven wordt wel mixed denk ik. Misschien wat meer grip trainen

Ja voelden gelukkig prima.
Yep daarboven wordt wel mixed denk ik. Misschien wat meer grip trainen

Chill! Met mixed krijg ik persoonlijk altijd een beetje last van mn linker schouder.. Hoe wou je grip gaan trainen trouwens? Ik merk dat ik door deadlifts, lunges en alle pulls mijn voorarmen al aardig aan gort Help namelijk :P

• #5.244
Chill! Met mixed krijg ik persoonlijk altijd een beetje last van mn linker schouder.. Hoe wou je grip gaan trainen trouwens? Ik merk dat ik door deadlifts, lunges en alle pulls mijn voorarmen al aardig aan gort Help namelijk :P

Ik ben zelf links en pak bij mixed dus rechts onderhands, dus als het goed is moet dit geen pijn aan m'n linker schouder teweeg brengen :)

Ik voel mn onderarmen eigenlijk nooit behalve als ik ze echt apart train met bv touwtje rollen, reverse curls of wrist rollen met stang.
Verder heb ik nog een Heavy gripper thuis van Fitness Seller, daar moet ik weer eens mee aan de slag, en naar een zwaardere toewerken :)

Ik pak ze juist andersom :)

Over dat touwtje rollen heb ik behoorlijk wat goede dingen gelezen! Dat is misschien nog eens het overwegen waard, haha!
Heb je in t verleden wel eens moeite gehad met de grip dan?

• #5.246
Ik pak ze juist andersom :)

Over dat touwtje rollen heb ik behoorlijk wat goede dingen gelezen! Dat is misschien nog eens het overwegen waard, haha!
Heb je in t verleden wel eens moeite gehad met de grip dan?

Dat is een goeie idd, lekker pijn lijden :)
Ja grip rechts blijft best zwak. Dat mag wel wat verbeterd worden. Liefst pak ik gewoon alle sets overhands.

Dat is een goeie idd, lekker pijn lijden :)
Ja grip rechts blijft best zwak. Dat mag wel wat verbeterd worden. Liefst pak ik gewoon alle sets overhands.

En daarmee is alles eigenlijk gezegd. De beste manier om je deadlift grip te verbeteren, is simpelweg frequenter overhand liften, haha :). Ik doe momenteel bijv. 3 DL variaties per week, waarbij ik alles overhand pak en de deficit deads bovendien met een dikkere barbell doe. Smart training = hard training :D

• #5.248
Training vrijdag : Borst / Rug / Armen

PWO :
2 scoop Epiq Power

Vrij genomen vandaag dus toch nog een training. En een lekkere :) Kracht best goed en weinig pijn.
Kreeg ook nog een compliment van een pt'er die zelf ook serieus traint dat ik er weer goed vooruit ga en er weer goed bij sta sinds m'n operatie, das natuurlijk altijd leuk om te horen :)

Opwarmshizzle

Flat db press

Veel x 14
15 x 20
10 x 26
10 x 32
10 x 38 lekker!

T bar row (gewicht vd schijven)

Veel x bar
12 x 25
10 x 50
10 x 80 al zwaar, iets langer rust voor de laatste set
6 x 95 beter!

Seated chest press machine
10 x 80
12 x 100
12 x 100
10 x 100
Hoppa weer 20kg erbij en no pain

Db row leunend op hyper bankje

3x10x40 per kant (40kg is de zwaarste db bij ons)

Cable flys
15 x 25
15 x 25
12 x 30 alles nice and slow, goeie contractie

Lat pulldown wide grip naar borst
12 x 50
12 x 70
10 x 85 drop 45, 13 reps

Seated machine flys ss seated machine row, reverse grip
Allebei 60 kg, 3 sets van 10 reps per oefening

Db curls staand om en om
12 x 14
12 x 18 niet zwaarder, schouder al best sore, moet de beweging strikt houden
12 x 18

Triceps extensions met kort stang, reverse grip
15 x 35
15 x 50
15 x 65 lekker!

Geprobeerd te dippen op steunen maar dit was niet te doen met schouder
Volgende keer eens overhead met db proberen

Overhead rope extensions
15 x 40
15 x 50
15 x 50
Dit wilde eerst ook niet maar nu ging het prima met schouder

Hammer curls met hammer grip barbell

12 x 27 (gok dat ie 7kg weegt)
12 x 37
12 x 37
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Prima presses Rambooo :D! Die Db rows blijven ook lekker he. Weet jij al een alternatief nu je 40 kg dumbbells gebruikt? Ik zat er aan te denken om one-arm t-bar rows een kans te geven.
Goed weekend!

• #5.250
Prima presses Rambooo :D! Die Db rows blijven ook lekker he. Weet jij al een alternatief nu je 40 kg dumbbells gebruikt? Ik zat er aan te denken om one-arm t-bar rows een kans te geven.
Goed weekend!

Thnx bro! Heb ik als eens geprobeerd maar vond het geen fijne oefening. Misschien probeer ik wat schijfjes aan de db's te knopen.
Fijn weekend! :)

Training vrijdag : Borst / Rug / Armen

PWO :
2 scoop Epiq Power

Vrij genomen vandaag dus toch nog een training. En een lekkere :) Kracht best goed en weinig pijn.
Kreeg ook nog een compliment van een pt'er die zelf ook serieus traint dat ik er weer goed vooruit ga en er weer goed bij sta sinds m'n operatie, das natuurlijk altijd leuk om te horen :)
Welke operatie? :D

maar je perst er weer lekkere trainingen uit idd :thumb:

Wat? 40kg zwaarste dumbell??? Die Hammer grip barbell Hammer curls zijn lekker he.

• #5.254
Wat? 40kg zwaarste dumbell??? Die Hammer grip barbell Hammer curls zijn lekker he.

Yep verder gaan ze helaas niet. Heb al geopperd voor een setje verstelbare om zwaarder te gaan maar helaas.
Ja die zijn zeker lekker :) enige nadeel is dat die bar nogal smal is.

Als je grip problemen hebt waarom dan geen straps?

Terug
Naar boven