Fitness Seller

First Blood Rambo's logje

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.421
10 x 80 kg bench is best veel, ook met goeie schouders :D
aan de andere kant ben je ook wel 30 kg zwaarder dan ik, dan ben je ook 30-40% sterker als het goed is....

Zat voor mn schouder issues rond de 130-140kg dus dan valt 80 wel mee ;)

Je wordt tegenwoordig doodgeslagen met intensiteit, volume, frequentie, alles uitrekenen en meer doen en nog meer, gaan gaan gaan. Als je gewoon beukt met de gewichten waarmee
je kan trainen is dat gewoon goed voor menig mens. Gewoon de setjes die je doet, make it count, en klaar. Zo ver ik weet zijn er geen wedstrijden om het meest BOR'en, Pulldownen oid.

• #5.424
Je wordt tegenwoordig doodgeslagen met intensiteit, volume, frequentie, alles uitrekenen en meer doen en nog meer, gaan gaan gaan. Als je gewoon beukt met de gewichten waarmee
je kan trainen is dat gewoon goed voor menig mens. Gewoon de setjes die je doet, make it count, en klaar. Zo ver ik weet zijn er geen wedstrijden om het meest BOR'en, Pulldownen oid.

Das ook mijn idee maar vind andere inzichten altijd interessant.

Das ook mijn idee maar vind andere inzichten altijd interessant.

Dat is wel waar. Maar het makkelijkste vind ik nog steeds op zijn Yates... beat the book. Doen en proberen beter te doen. Zeker voor assistance. En als je dan nog geen compounds optimaal kan
doen, moet je gewoon meer isolatie doen om er rond te werken. Maar om dat nou progressief te gaan overladen? Lijkt me een weg richting blessure.

Train zo zwaar als mn schouder toelaat op grote oefeningen, met een redelijk volume. En daarna wat assistance pompen.

Ik doelde op progressief laden. Wanneer verhoog je het gewicht in de volgende training? Zodra je 12 reps haalt?

Dat is wel waar. Maar het makkelijkste vind ik nog steeds op zijn Yates... beat the book. Doen en proberen beter te doen. Zeker voor assistance. En als je dan nog geen compounds optimaal kan
doen, moet je gewoon meer isolatie doen om er rond te werken. Maar om dat nou progressief te gaan overladen? Lijkt me een weg richting blessure.

BOR's zijn toch prima op te bouwen?

• #5.428

Doe maar geen blessures meer aub ;) Wil gewoon lekker trainen nu ;)

BOR's zijn toch prima op te bouwen?

Hangt ervan af hoe je ze behandeld. Wat wil je ermee bereiken? Is het een beweging? Of is het een stimulatie? Bij een beweging knal je zoveel mogelijk kilo's omhoog en omlaag. Met wat cheating,
noem maar op. Als je het als stimulatie behandeld zorg je gewoon voor uitputting van de spier. En maken de kilo's niet uit en heeft het ook niet echt zin om echt een planning erachter te maken.

Hangt ervan af hoe je ze behandeld. Wat wil je ermee bereiken? Is het een beweging? Of is het een stimulatie? Bij een beweging knal je zoveel mogelijk kilo's omhoog en omlaag. Met wat cheating,
noem maar op. Als je het als stimulatie behandeld zorg je gewoon voor uitputting van de spier. En maken de kilo's niet uit en heeft het ook niet echt zin om echt een planning erachter te maken.

Imo moet je elke beweging/oefening/lift uitvoeren met een zo correct mogelijk techniek, om blessures te voorkomen en op de lange termijn progressief te kunnen laden.
Sterker worden = gains maken. Iemand die 120 kg BOR's doet, zal indrukwekkendere lats hebben dan degene die BOR's met 80 kg doet :P.

Iemand die 120 kg BOR's doet, zal indrukwekkendere lats hebben dan degene die BOR's met 80 kg doet :P.

Niet noodzakelijk ;) Iemand die 120x 5 BOR's of iemand die 80 x 8 doet... Het maakt niet veel verschil op het einde van de rit. Alles tussen de 60 & 100% intensiteit zorgt voor hypertrofie.
En ook in sommige mate voor kracht gains. Natuurlijk worden de low reps high weights wat sneller sterk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. High reps low weights zorgen voor
minder pijntjes. En daardoor is je herstel weer beter. Het is maar net wat je wilt en wat je leuk vindt want uiteindelijk in the long run, maakt het niet zo heel veel verschil.

Niet noodzakelijk ;) Iemand die 120x 5 BOR's of iemand die 80 x 8 doet... Het maakt niet veel verschil op het einde van de rit. Alles tussen de 60 & 100% intensiteit zorgt voor hypertrofie.
En ook in sommige mate voor kracht gains. Natuurlijk worden de low reps high weights wat sneller sterk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. High reps low weights zorgen voor
minder pijntjes. En daardoor is je herstel weer beter. Het is maar net wat je wilt en wat je leuk vindt want uiteindelijk in the long run, maakt het niet zo heel veel verschil.

I get the point. Is het alleen niet zo, dat wanneer je in staat bent 120 voor 8 reps te roeien, het makkelijker wordt om die 100 kg te gebruiken ;)?

I get the point. Is het alleen niet zo, dat wanneer je in staat bent 120 voor 8 reps te roeien, het makkelijker wordt om die 100 kg te gebruiken ;)?

Hangt ook een beetje van persoon tot persoon af. En waar je goed in bent. Ik ben beter in lage reps op de compounds. Sommige zijn sterker in reppen. Beetje afhankelijk van
je verdeling in spiervezeltypes en hoe ze ontwikkeld zijn.

Maar theoretisch gezien zou dat waar moeten zijn ;)

Hangt ook een beetje van persoon tot persoon af. En waar je goed in bent. Ik ben beter in lage reps op de compounds. Sommige zijn sterker in reppen. Beetje afhankelijk van
je verdeling in spiervezeltypes en hoe ze ontwikkeld zijn.

Maar theoretisch gezien zou dat waar moeten zijn ;)

Ik heb dan ook vooral over de gemiddelde natural lifter, waarvoor het in 90-95% van de gevallen simpelweg een kwestie is van sterker worden om gains te maken :). Uiteraard spelen genen en spiervezeltypen een rol in de trainingseffectiviteit, maar ik denk dat we het hierover wel eens kunnen zijn!

Oh en @Rambo1 .. Still natty, right?! ;)

Progressiv overloading op isolatie oef als bijvoorbeeld concentration curl is nergens voor nodig.

4 reps met 30 kilo? :p

Nee de basis oef zijn de oef waar je op moet focussen.

• #5.437
Progressiv overloading op isolatie oef als bijvoorbeeld concentration curl is nergens voor nodig.

4 reps met 30 kilo? :p

Nee de basis oef zijn de oef waar je op moet focussen.

Ken mensen die 5-6 reps curlen en 50cm armen hebben ;) :p

Doe ik ook :)

Terug
Naar boven