MuscleMeat

First time intermittent fasting cutting log

sterke BOR als die strict is uitgevoerd!
vind het altijd lastig om niet te cheaten bij die oefening.

• Topic Starter Topic Starter
sterke BOR als die strict is uitgevoerd!
vind het altijd lastig om niet te cheaten bij die oefening.

zit nu nog maar in week 2 van mn 5x5 schema dus die wordt nog wel zwaarder. Verder sta ik niet parallel met de vloer. Denk dat ik een buiging van rond de 45 graden maak en trek hem dan naar mn navel. Verder geen smijtwerk :)

12/6/13:
Voeding:
2320 kcal
178,27 gram Eiwit
225,38 gram Koolhydraten
77,59 gram Vet

13/6/13:
Voeding:
2706 kcal
164,3 gram Eiwit
247,97 gram Koolhydraten
122,83 gram Vet

Training (om 8 uur vanmorgen stond ik daar... nuchter)

Deadlift:
20kgx10
60kgx10
100kgx10
140kgx5
3x3x162,5

Good morning(letterlijk)
5x5x42,5kg

Overhead press
5x5x42,5kg

Was wat snel klaar dus heb nog 5 km geroeid in 21 minuten en 23 seconden (100% weerstand)

Heel letterlijk ;)
Maar goed bezig man!
Ben echt benieuwd hoe je eind van het jaar er bij zal staan!! :D

Heel letterlijk ;)
Maar goed bezig man!
Ben echt benieuwd hoe je eind van het jaar er bij zal staan!! :D

ik hoop dat er na de zomer al een goede progressie zichtbaar is. Moet verder net goed opletten dat ik niet te snel ga, maar dat zal gezien mijn metabolisme geen probleem zijn :P

Is je doel body recomposition? Goeie deadlift trouwens!

Laatst bewerkt:
Is je doel body recomposition? Goeie deadlift trouwens!

Body recomposition vind ik een vrij vage omschrijving van een activiteit. Zelf geloof ik daar ook niet echt in dus ik hou het gewoon op cutten met zo min mogelijk spierverlies. En de deadlift was ok voor dat tijdstip, percentueel gezien was het een slecht (pr=200kg). Deadliften is overigens ook de enige oefening die me gevast echt moeite kost. Zit dan ook te denken om iets anders te verzinnen dan 3x3 of gewoon in gewicht omlaag te gaan.

Body recomposition vind ik een vrij vage omschrijving van een activiteit. Zelf geloof ik daar ook niet echt in dus ik hou het gewoon op cutten met zo min mogelijk spierverlies. En de deadlift was ok voor dat tijdstip, percentueel gezien was het een slecht (pr=200kg). Deadliften is overigens ook de enige oefening die me gevast echt moeite kost. Zit dan ook te denken om iets anders te verzinnen dan 3x3 of gewoon in gewicht omlaag te gaan.

Ik hoop je over een tijdje te kunnen overtuigen met body recomp :D

Ik hoop je over een tijdje te kunnen overtuigen met body recomp :D

Body recomp heeft pas zin als je 8 à 10% bent en gewoon low bodyfat wilt blijven terwijl je spiermassa gained ;)

Lijkt me dus nog niet aan de orde, aangezien bijna niemand hier op het forum dat soort stats heeft :P
Gewoon eerst rustig aan cutten tot een mooi vetpercentage en van daaruit rustig verder kijken ;)

Tevens is Faasjuh al huge van zichzelf qua massa, dus als hij z'n vet verliest ziet hij er sowieso al groot uit ;)

Tevens is Faasjuh al huge van zichzelf qua massa, dus als hij z'n vet verliest ziet hij er sowieso al groot uit ;)

Moest dit toch even quoten, maar ik vrees dat ik aan het eind geen 44cm armen meer ga hebben :(

14/6/13:

voeding:
2674kcal
199,06 gram eiwit
199,14 gram koolhydraten
128,69 gram vet

Training:

Bench:
15x20kg
10x60kg
5x5x77,5kg

squat:
15x40kg
3x15x60kg (viel zwaar na de dag ervoor te hebben gedeadlift)

incline dumbbell bench:
5x5x28

Dips:
5x5xBW+2,5kg

Lunge
6x12xBW

Box jumps
2x12x40cm

15/6/13:

voeding: (eerste dag IF terwijl ik aan het werk was, ben kok dus het viel me wel zwaar. Maar weten te rekken tot 14:15)

2213kcal
214,71 gram eiwit
101,86 gram koolhydraten
105,96 gram vet

16/6/13:

voeding:

2289kcal
168,85 gram eiwit
163,68 gram koolhydraten
109,27 gram vet

+ 22,2 km gefietst in 49:25 (27km/u) op nuchtere maag

17/6/13:

Voeding:
2730kcal
237,12 gram eiwit
190,01 gram koolhydraten
122,92 gram vet

Training:

BOR:
15x20kg
12x40kg
12x60kg
5x5x80kg

Squat:
20x40kg
15x60kg
15x80kg
15x60kg

Chin-up:
5x5xBW+5kg

Lat Pulldown (behind neck)
5x5x62kg

Lunge:
6x12xBW

Box Jumps
3x6x40cm

One leg Calf raise
6x12xBW

en nog 5,3 km gewandeld in een klein uurtje

Verder ga ik vanaf morgen omtrekken meten omdat ik merk dat mn gewicht aardig stabiel blijft maar het toch lijkt in de spiegel alsof ik afval. Deze komen in de openingspost te staan als overzicht en telkens als ik meet bij de desbetreffende dag.

Prima trainingen als ik het zo bekijk, ik ben benieuwd naar je progressie de komende tijd. Good luck!

Prima trainingen als ik het zo bekijk, ik ben benieuwd naar je progressie de komende tijd. Good luck!

Nu zit ik nog maar in week 3 met mijn 5x5 schema, dus ''uitdaging'' is momenteel dan ook nog niet te vinden buiten het deadliften maar die ga ik nu in piramide vorm doen omdat meer herhalingen maken mij niet echt goed afgaat.

Goed bezig! Eet je een beetje clean?

Nu zit ik nog maar in week 3 met mijn 5x5 schema, dus ''uitdaging'' is momenteel dan ook nog niet te vinden buiten het deadliften maar die ga ik nu in piramide vorm doen omdat meer herhalingen maken mij niet echt goed afgaat.

Je moet maar zo zien, beter dat je zo nog 10 weken door kan gaan, dan dat je over 1-2 weken tegen doodpunt weer aanloopt ;)

Mocht je toch anders een ander template willen volgen kijk dan eens na mijn eigens setup voor 5/3/1 bijvoorbeeld ;)

Heb er namelijk al zo vaak over gehad, maar dan snap je beetje hoe ik het bedoel qua opbouw ;)
Boven in zie je me 1RM en dan al m'n cycles (1 cycle is 4 weken) die ik doorloop en gewicht waarop het gebaseerd wordt.

het 3e setje is altijd een MAX setje, waarbij het erom gaat dat je minimaal je voorgeschreven reps haalt.

Dus bijvoorbeeld:

Maandag, OH Press

5/5/5+

40kg
45kg
50kg

Houdt in dat ik die 50kg minimaal 5x moet, maar ik ga tot de max (stop zelf vaak 1 rep voor failure)

Is leuke manier van overload vind ik zelf en je ziet dat uiteindelijk naarmate de cycles vorderen je gewichten ook fors meer worden ;)

Je kunt het voor jezelf testen, want heb formules zo ingebouwd dat als je boven in de licht grijze vakjes je max gewicht voor max reps invult hij de rest allemaal automatisch berekend ;)

Waar ik dus bij overhead press 55kg 7 reps heb staan kun je zelf je eigen max invullen ;)

Bijlagen

Goed bezig! Eet je een beetje clean?

Ik eet vrij clean ja, sowieso geen lege koolhydraten(zonder mineralen/vezels) als ik snack om aan mn kcal te komen zijn het vrijwel altijd noten en zo niet pak ik 70% pure chocolade, ook niet geheel slecht dus. Wel eet ik met ''de pot'' mee 's avonds. Daar zou ik nog wel wat op kunnen winnen, maar persoonlijk vind ik dat ik aardig uitkom met mn macro's

Je moet maar zo zien, beter dat je zo nog 10 weken door kan gaan, dan dat je over 1-2 weken tegen doodpunt weer aanloopt ;)

Mocht je toch anders een ander template willen volgen kijk dan eens na mijn eigens setup voor 5/3/1 bijvoorbeeld ;)

Heb er namelijk al zo vaak over gehad, maar dan snap je beetje hoe ik het bedoel qua opbouw ;)
Boven in zie je me 1RM en dan al m'n cycles (1 cycle is 4 weken) die ik doorloop en gewicht waarop het gebaseerd wordt.

het 3e setje is altijd een MAX setje, waarbij het erom gaat dat je minimaal je voorgeschreven reps haalt.

Dus bijvoorbeeld:

Maandag, OH Press

5/5/5+

40kg
45kg
50kg

Houdt in dat ik die 50kg minimaal 5x moet, maar ik ga tot de max (stop zelf vaak 1 rep voor failure)

Is leuke manier van overload vind ik zelf en je ziet dat uiteindelijk naarmate de cycles vorderen je gewichten ook fors meer worden ;)

Je kunt het voor jezelf testen, want heb formules zo ingebouwd dat als je boven in de licht grijze vakjes je max gewicht voor max reps invult hij de rest allemaal automatisch berekend ;)

Waar ik dus bij overhead press 55kg 7 reps heb staan kun je zelf je eigen max invullen ;)

Super bedankt, ben helaas al klaar met trainen :( maar ik ga dat schema enkel op de deadlift toepassen. Daan kwam wel naar me toe vandaag vanwege mn vorm :( dus moet iets meer core stability krijgen (ik houd ook in mn achterhoofd dat ik gister gesquat heb).

18/6/13:

Voeding:

2672kcal
184,86 gram eiwit
276,97 gram koolhydraten
94,05 gram vet

Training:

Deadlift:
8x20kg
12x40kg
12x80kg
12x120kg
5x160kg --> hield hem niet om mn onderrug :(
5x120kg
5x120kg

Good morning:
5x5x45kg

Overhead Press:
5x5x45

Hanging leg raise:
5x5xBW

Dan nog 1250 meter geroeid in 5:22, wou 5000 roeien maar heel mn onderarmen waren aan het verzuren :(
Verder nog ff met de foam roller bezig geweest om mn hamstrings en kuiten wat losser te krijgen

Laatst bewerkt:
Die Good Morning en Hanging leg Raise gaan sowieso veel doen voor je core stability!
Maar fijn dat je er wat aan hebt, hoop dat het trainen van de Deadlift dan ook leuker wordt nu ;)

hoop dat het trainen van de Deadlift dan ook leuker wordt nu ;)

Deadliften is leuk, aangezien ik daar het meest uit kan halen :P, maar de vorm blijft ook belangrijk dus doe gewoon ff een stapje terug dan

Verder had ik vanmorgen nog mn omtrekken gemeten, hopen dat daar progressie in komt want mn gewicht werkt niet mee :S

Armomtrek(links)42cm
Tailleomtrek 97cm
Borstomtrek 108cm
Bovenbeenomtrek(links)62cm

Heb je nog last van je knieblessure trouwens?

Heb je nog last van je knieblessure trouwens?

last is een groot woord maar ik heb geen stabiliteit vanuit mn knieën waardoor ik voorzichtig moet trainen om zo blessure's te voorkomen(knie zwabbert als het ware en staat niet stil)

Terug
Naar boven