Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Ik kocht in juli een pakket met barbarian rack & 125kg schijven. Ik kocht echter ook schijven van Helisports en weet niet meer welke nu van wie zijn..Ik vermoed dat deze met "barbarian powerline" van Fitness Seller zijn?
Zit namelijk met een paar grote afwijkingen op één van de twee soorten.

Ik kocht in juli een pakket met barbarian rack & 125kg schijven. Ik kocht echter ook schijven van Helisports en weet niet meer welke nu van wie zijn..Ik vermoed dat deze met "barbarian powerline" van Fitness Seller zijn?
Zit namelijk met een paar grote afwijkingen op één van de twee soorten.

meen je nou echt dat je dat vergeten bent? :P de zwarte zijn van FS, en de grijze van helisports (kheb beide gehad, net als jij), welke hebben de afwijkingen? de grijze dan toch wel zeker?

meen je nou echt dat je dat vergeten bent? :P de zwarte zijn van FS, en de grijze van helisports (kheb beide gehad, net als jij), welke hebben de afwijkingen? de grijze dan toch wel zeker?

Op beiden zit er wel een afwijking, maar op die van Helisports is de afwijking groter.. Bvb gewichten van 20kg wegen maar 19.2kg bij Helisports, terwijl deze bij FS effectief 20kg zijn. Die van 4x10 wegen daarentegen slechts 4x9.6 bij zowel HS als FS. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat dit bij FS de enige grote afwijkingen waren.
Van de zogezegd 242.5kg (FS + HS) die ik heb gewogen, is het effectief maar 237.5kg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.906
Op beiden zit er wel een afwijking, maar op die van Helisports is de afwijking groter.. Bvb gewichten van 20kg wegen maar 19.2kg bij Helisports, terwijl deze bij FS effectief 20kg zijn. Die van 4x10 wegen daarentegen slechts 4x9.6 bij zowel HS als FS. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat dit bij FS de enige grote afwijkingen waren.
Van de zogezegd 242.5kg (FS + HS) die ik heb gewogen, is het effectief maar 237.5kg.
Dat is heel goed mogelijk hoor, zowel onze halterschijven als die van Helisports zijn geen gecalibreerde halterschijven, afwijkingen komen dan vrijwel altijd voor. In het algemeen wordt zelfs 10% tot 20% afwijking geaccepteerd, pas daarboven betreft het productiefouten (bij hogere gewichten licht die marge natuurlijk wat lager, niemand zit te wachten op een 20 kg halterschijf die maar 16 kg weegt :p).

Als je nauwkeurige gewichten wilt met een minimale afwijking van slechts enkele grammen, zul je toch echt gecalibreerde halterschijven moeten aanschaffen.

Overigens kan er wanneer er thuis gewogen wordt natuurlijk ook een afwijking in de weegschaal zitten.

Heeft er iemand hier de
Powertec Leverage Squat/Calf

en wat zijn de ervaringen hiermee? Dankje!

Laatst bewerkt:
Ik zie een aantal "jammer dat de barbarian rack/cage niet meer als set worden verkocht" reacties.

Wellicht kan fitness seller binnenkort voor de feestdagen een leuke aanbieding maken ;)

-----

Ik zie standaard op het rack/cage 30 mm en optioneel 50 mm. Moet er voor die laatste extra betaald worden en wat is het voordeel van die 50 mm schijven?

• #3.909
Ik zie een aantal "jammer dat de barbarian rack/cage niet meer als set worden verkocht" reacties.

Wellicht kan fitness seller binnenkort voor de feestdagen een leuke aanbieding maken ;)
Wie weet :cool:

Ik zie standaard op het rack/cage 30 mm en optioneel 50 mm. Moet er voor die laatste extra betaald worden en wat is het voordeel van die 50 mm schijven?
De olymische adapters (30 mm naar 50 mm) kosten 12,- EUR per stuk.

Gewicht is gewicht, vanuit dat oogpunt is er geen verschil tussen 30 mm en 50 mm materiaal. Er zit echter wel een verschil in de halterstangen; de standaard 30 mm halterstangen zijn namelijk nooit gelagerd, in tegenstelling tot de olympische 50 mm halterstangen. De wat duurdere olympisch materialen zijn uiteraard ook zwaarder belastbaar.

Laatst bewerkt:
Samen met een trainingsmaat resistance bands bij jullie besteld, levering etc prima maar..... de 1 is langer als de ander? Het lijkt me toch dat dit verschil geeft? is dit een productiefout?

• #3.911
Samen met een trainingsmaat resistance bands bij jullie besteld, levering etc prima maar..... de 1 is langer als de ander? Het lijkt me toch dat dit verschil geeft? is dit een productiefout?
De geadverteerde lengte is circa en wellicht moet je de bands even laten liggen/uithangen. Als het verschil echter blijft en groot is moet je even een e-mail naar de klantenservice sturen, met duidelijke foto erbij. Vermeld ook hoeveel bands van dezelfde sterkte je hebt besteld en hoeveel daarvan afwijken, plus hoe groot de afwijking is.

Onder andere inderdaad.

De volgende aanlevering Powertec Power Racks komt over circa vijf tot zes weken weer binnen!

Hallo,

Wanneer komen deze powertec powerracks eigenlijk binnen? Deze zouden begin september al op voorraad zijn maar op de site staat nog steeds op bestelling. Thanks

Laatst bewerkt:
Is er al een oplossing voor de gescheurde rubber doppen van de Lat Option? Zijn ze al los te bestellen of iets dergelijks?

Waren vrij snel kapot, misschien dat er iets mogelijk is met een metalen kapje?

• #3.915
Hallo,

Wanneer komen deze powertec powerracks eigenlijk binnen? Deze zouden begin september al op voorraad zijn maar op de site staat nog steeds op bestelling. Thanks
Die zijn op dit moment gewoon binnen. De voorraadindicatie op bestelling houdt in dat het artikel op bestelling wordt geleverd, je zult dus gewoon een bestelling moeten plaatsen wil je een Power Rack ontvangen.

Is er al een oplossing voor de gescheurde rubber doppen van de Lat Option? Zijn ze al los te bestellen of iets dergelijks?

Waren vrij snel kapot, misschien dat er iets mogelijk is met een metalen kapje?
Die rubbers zijn altijd al los te bestellen geweest: Kabelaanslag Z-3060

Als de rubber is gescheurd kun je je via e-mail (met foto) bij de klantenservice melden!

---------- Post toegevoegd Wed 19 Oct 2011 om 09:25 ----------

Ik denk dat je online genoeg (Engelstalige) reviews kunt vinden!

wat zijn bij jullie de afmetingen in diameter en breedte van de gietijzeren schijven van 1.25 2.5 5 en 10 kg
staat niet op de site

Wanneer zou die Barbarian Warrior Bench press terug in stock zijn?

heb hier heel harde interesse voor!

Wanneer zou die Barbarian Warrior Bench press terug in stock zijn?

heb hier heel harde interesse voor!

Heb jij ook niet al een animal powercage? :o
+ post eens pic van je homegym aub. Heb alleen deeltje gezien uit een filmpje van jou :p

Terug
Naar boven