XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Zijn de ronde noodsteunen van bijvoorbeeld die van het HD1 powerrack geschikt om rackpulls af te doen? Eventueel met een beschermlaag er omheen?

Zelf heb ik een bodysolid squatrack gelijk aan het Iron force squatrack en deze is oersterk en heeft een gunrack en ophangpinnen voor schijven. Ik twijfel er aan om voor een rack of halfrack te gaan ivm chinning bar en langere noodsteunen. Hoe stabiel is bijvoorbeeld zo een hd1 rack tov het Iron force squatrack?
 
Zijn de ronde noodsteunen van bijvoorbeeld die van het HD1 powerrack geschikt om rackpulls af te doen? Eventueel met een beschermlaag er omheen?

Zelf heb ik een bodysolid squatrack gelijk aan het Iron force squatrack en deze is oersterk en heeft een gunrack en ophangpinnen voor schijven. Ik twijfel er aan om voor een rack of halfrack te gaan ivm chinning bar en langere noodsteunen. Hoe stabiel is bijvoorbeeld zo een hd1 rack tov het Iron force squatrack?
Rack pulls zijn niet lief voor de barbell en voor de spotters/noodsteunen, daar kan ik niets over garanderen. Je zou wellicht een grotere buis over de pinnen kunnen plaatsen, zodat je een pin-pipe safety namaakt. Dat haalt al een hoop stress van de pin af.

Het rack is gewoon stabiel maar zit hier en daar wel wat beweging in, het is geen super zwaar model zoals HD2 of Barbarian.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Wordt een bestelling van 2x15kg en 2x20kg schijven met wat klein spul verstuurd via DHL of Transmission?
 
Wordt een bestelling van 2x15kg en 2x20kg schijven met wat klein spul verstuurd via DHL of Transmission?
Dat ligt aan het klein spul maar hoogstwaarschijnlijk met TransMission (gewicht is al minstens 70 kg).

Pakketjes worden overigens via DPD verzonden, niet DHL.
 
Ok, dan weet ik genoeg, dan moet ik ff een dah opzoeken dat ik zeker weten thuis ben.
 
Ok, dan weet ik genoeg, dan moet ik ff een dah opzoeken dat ik zeker weten thuis ben.
Je kunt bij het plaatsen van de bestelling in de opmerkingen aangeven dat we eerst even contact met je moeten opnemen voor er verzonden wordt.

Zodra de bestelling klaar is krijg je dan bericht van ons en kun je een bezorgdatum afspreken.
 
Zijn er voor het HD1 powerrack ook j-cups beschikbaar? Jammer dat er alleen van die afleghaken bij zitten.
En kun je aan de optrekstang ook gewone pullups/chinups doen, is daar plek genoeg voor je handen?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er voor het HD1 powerrack ook j-cups beschikbaar? Jammer dat er alleen van die afleghaken bij zitten.
En kun je aan de optrekstang ook gewone pullups/chinups doen, is daar plek genoeg voor je handen?
Nee voor dit rack zijn geen aparte J-hooks verkrijgbaar, de Heavy Duty racks zijn budget uitvoeringen daar hebben we geen aparte accessoires voor.

De optrekstang (van al onze power racks) biedt uiteraard genoeg ruimte voor normale grip.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Rack pulls zijn niet lief voor de barbell en voor de spotters/noodsteunen, daar kan ik niets over garanderen. Je zou wellicht een grotere buis over de pinnen kunnen plaatsen, zodat je een pin-pipe safety namaakt. Dat haalt al een hoop stress van de pin af.

Het rack is gewoon stabiel maar zit hier en daar wel wat beweging in, het is geen super zwaar model zoals HD2 of Barbarian.

Het zou niet mijn bedoeling zijn om de stang er op te laten vallen maar meer begeleid er op terug te leggen. Gaat dat wel of zijn vierkante steunen zoals op de megatec en fortex dan veel beter?
 
Volgens mij zijn vlakke spotters dan een stuk beter.
Maar voor de barbell zijn block-pulls toch veel veiliger dan rack-pulls.
 
Rack pulls kunnen op elke type spotter maar zoals gezegd is dat niet echt goed voor je barbell (en voor de spotters zelf eventueel ook niet). De stang stoot dan namelijk telkens in het midden op de spotters, in plaats van met de halterschijven aan de buitenkanten. Het kan misschien best probleemloos goed gaan maar ik vermeld het erbij zodat je in ieder geval op de hoogte bent van de risico’s.

Block pulls zoals Rik76 noemt zijn inderdaad een stuk beter voor je barbell.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Top om alle vragen zo snel en goed beantwoord te krijgen. Mijn voorkeur begint nu richting megatec en fortex te gaan. Geven de 50cm lange spotters van het fortex halfrack genoeg zekerheid voor squats? En is er enig idee hoe duur de extension zal worden voor het halfrack (gaat de totaalprijs dan richting barbarian halfrack?)
 
Ik heb het Fortex halfrack even mogen proberen in hun showroom en moet zeggen dat de spotters me zeker niet te kort leken. Ik had er eerst ook twijfels over maar vind het nu totaal geen issue meer.
 
Spotters van 50 cm zijn zeker lang genoeg. Langere spotters (bijvoorbeeld ATX 65 cm of 75 cm) is natuurlijk leuk maar deels ook overkill.

De Barbarian spotters waren voorheen altijd 38 cm, dat was ook al werkbaar, en er zijn genoeg racks met nog kortere spotters (maar langere spotters is natuurlijk altijd prettiger).

De Fortex Half Rack Extension komt hopelijk tegen het einde van het jaar binnen (zie tekening in de bijlage). Prijs is niet goedkoop, zal rond de € 249-289 worden waarschijnlijk. Die prijs is wel met verchroomde weight pins zoals bij ATX. De prijs kan lager als we die zwart maken maar dat bekrast snel. Wat vinden jullie?

upload_2017-9-25_8-3-29.png
 
Laatst bewerkt:
Wow dat ziet er wel goed uit!
De prijs vind ik wel hoog worden in totaal als je hem bijvoorbeeld met het barbarian halfrack vergelijkt. Het bekrassen zou mij niks uitmaken.
 
Wow dat ziet er wel goed uit!
De prijs vind ik wel hoog worden in totaal als je hem bijvoorbeeld met het barbarian halfrack vergelijkt. Het bekrassen zou mij niks uitmaken.
Ja de hoge prijs komt ook door de extra palen die eraan toegevoegd worden. Dat heeft de Barbarian niet. Je kunt dit beter vergelijken met ATX en dan is Fortex wel een stuk goedkoper ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik deze prijs zie dan lijkt me een volledig rack van Fortex wel erg voordelig. Zelfs als die niet in promotie staat.
Ik vind de prijs van de extensie redelijk hoog i.v.m. de prijs van het rack zelf.
OK, chroom is niet goedkoop. Zwarte pinnen zouden me ook niet echt storen denk ik. Ook al komt er al snel een kastje op.
Wordt de extensie altijd met pinnen verkocht, of altijd zonder en is deze prijs indien je er dan 8 pinnen bij koopt?
Hoe lang zijn de pinnen?
Misschien is het voor mij dan toch handiger om een paar van deze aan te schaffen als de extensie zonder pinnen komt.
zouden de pinnen eigenlijk ook op het full rack van Fortex passen?
 
Als ik deze prijs zie dan lijkt me een volledig rack van Fortex wel erg voordelig. Zelfs als die niet in promotie staat.
Ik vind de prijs van de extensie redelijk hoog i.v.m. de prijs van het rack zelf.
OK, chroom is niet goedkoop. Zwarte pinnen zouden me ook niet echt storen denk ik. Ook al komt er al snel een kastje op.
Wordt de extensie altijd met pinnen verkocht, of altijd zonder en is deze prijs indien je er dan 8 pinnen bij koopt?
Hoe lang zijn de pinnen?
Misschien is het voor mij dan toch handiger om een paar van deze aan te schaffen als de extensie zonder pinnen komt.
zouden de pinnen eigenlijk ook op het full rack van Fortex passen?
Die prijs is heel netjes hoor ;) Het bedrag lijkt hoog omdat er 8 weight pins van 30 cm bij zitten, die zouden los circa 35 euro per paar kosten dus 140 euro in totaal. Als je die in mindering brengt kom je ongeveer op de prijs van het Power Rack uit (daarbij is het Power Rack momenteel inderdaad wel erg scherp geprijsd, zeker nu met de aanbieding, maar dat komt omdat Fortex nog een nieuw merk is dat we willen introduceren -- de prijs van het Power Rack zal later dit jaar wel omhoog moeten).

Wij waren van plan om de extensies voor het Half Rack en voor het Power Rack altijd met de 8 pinnen aan te bieden. Er zullen wel ook losse weight pins verkrijgbaar zijn (per paar) voor mensen die bijvoorbeeld enkel twee pinnen onderaan de palen willen bevestigen (zonder extensie).
 
Blackroll DuoBall

welke pak ik het beste voor onderrug (si-gewricht)? de 8cm denk ik?
 
Back
Naar boven