Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.481
De diepte lijkt me toch geen probleem? Dat rubber moet enkel gesneden worden vermoed ik

Mijn rack heeft struts en klemmen, de afstand is nagenoeg overal hetzelfde tussen de palen maar toch blijven deze klemmen dus liever steek ik een buis erdoor.
Onze pin-pipe safeties (zowel ATX als Barbarian) bestaan uit een stalen buis met daaromheen rubber. Bij de langere ATX versie zou je dus niet alleen het rubber maar ook de metalen buis moeten inkorten.

Stuur anders even een e-mail naar onze klantenservice. Misschien kan er een paar Barbarian Pin-pipe Safeties besteld worden.

Laatst bewerkt:
Is misschien wat muggenziften maar...

Totale belasbaarheid van het barbarian half rack is 400kg, Fortex 350kg. Is hier bij de barbarian het potentiële gewicht aan de plateholders meegeteld?

• #9.483
Is misschien wat muggenziften maar...

Totale belasbaarheid van het barbarian half rack is 400kg, Fortex 350kg. Is hier bij de barbarian het potentiële gewicht aan de plateholders meegeteld?
Nee de opbergpinnen zijn daar niet bij meegeteld, die staan bij deze constructie los van de belastbaarheid van het rack zelf. Je kunt daar zeker nog 200 kg per kant op kwijt.

De Barbarian racks zijn iets dikker en zwaarder uitgevoerd dan Fortex dus die zijn ook wat hoger belastbaar.

Laatst bewerkt:
Voor het Fortex half rack werd vermeld dat de pegs ook aan de zijkant van de palen konden gemonteerd worden (laag genoeg natuurlijk).

Zal verticaal ook mogelijk zijn (foto)? Lijkt mij wel interessant wat stabiliteit en functionaliteit betreft.

upload_2018-2-7_17-30-26.png

• #9.485
Voor het Fortex half rack werd vermeld dat de pegs ook aan de zijkant van de palen konden gemonteerd worden (laag genoeg natuurlijk).

Zal verticaal ook mogelijk zijn (foto)? Lijkt mij wel interessant wat stabiliteit en functionaliteit betreft.
Nee, daarvoor zijn geen gaten aanwezig.

• #9.486
Altijd al een pegboard willen hebben om te werken aan je gripkracht en je volledige bovenlichaam te trainen?

Onze handgemaakte pegboards en accessoires zijn nu in de uitverkoop! Tot maar liefst 70% korting, op = op! :eek:

Pegboards en klimborden koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Diverse modellen verkrijgbaar, waaronder compacte uitvoeringen voor thuis!

27545232_1345983118841625_5381563090311736217_n.jpg

Laatst bewerkt:
Zit er nog verschil in de gewone gietijzeren 50mm schijven en de barbarian en atx qua afwerking en vooral qua boring?

• #9.488
Zit er nog verschil in de gewone gietijzeren 50mm schijven en de barbarian en atx qua afwerking en vooral qua boring?
Met name de ATX uitvoering is wel wat hoogwaardiger afgewerkt, zoals je op de foto’s goed kunt zien. Het blijven echter allemaal normale gietijzeren halterschijven, dus de boring is bij alledrie wat ruimer en niet super secuur. Ook kunnen lichte afwijkingen in gewicht bij alledrie de uitvoeringen voorkomen.

• Like
Waarderingen: gose
  • #9.489
Dit is waarom je investeert in goede equipment:

Voor een groot deel van de krachtsporters die geen extreem zware gewichten tillen volstaat de meeste goedkopere equipment wel. Het grootste deel van de markt is daar zelfs op gericht. Wanneer dat soort equipment echter gebruikt wordt bij zware lifts kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Bespaar niet op equipment die essentieel is voor je veiligheid. Je barbell en de J-cups en spotters van je rack moeten sterk genoeg zijn om ernstige ongelukken te voorkomen als een lift misgaat.

Als ie nu gewoon zijn spotters op de juiste hoogte had gezet ...
En hoe komt het dat die barbell zo plots buigt? Als ie er al vaker mee getraind had zou die al langer tekenen van doorbuigen vertoond hebben, toch?
Of is dit specifiek een filmpje gemaakt om te laten zien wat er kan gebeuren? (wel een gevaarlijk idee om zo in je eentje te doen dan)

Ik heb zelf 30mm materiaal. Op zich is dat voldoende omdat ik nooit 1 rm doe. Meer dan 150-160 kg komt er nooit op de bar omdat ik dus steeds in de 8-12 reps range zit.

Indien je wel 1 rm's wil doen dan is 50mm materiaal met een stevige halterstang gewoon onmisbaar. Goed filmpje trouwens @Fitness Seller , ook positief dat het goed afloopt maar zo zou je jezelf echt wel zwaar kunnen blesseren!

• #9.492
Als ie nu gewoon zijn spotters op de juiste hoogte had gezet ...
En hoe komt het dat die barbell zo plots buigt? Als ie er al vaker mee getraind had zou die al langer tekenen van doorbuigen vertoond hebben, toch?
Of is dit specifiek een filmpje gemaakt om te laten zien wat er kan gebeuren? (wel een gevaarlijk idee om zo in je eentje te doen dan)
Joe Sullivan traint hier in een andere gym en was dus niet bekend met de barbell. De barbell buigt vanwege de puntbelasting en de krachten bij het omhoog bewegen (whip in de laagste positie).

De spotters iets hoger plaatsen had wellicht kunnen helpen maar die hadden hem bovenin de lift ook niet geholpen. Pas wanneer hij bovenin is realiseert hij zich dat hij de barbell niet opnieuw kan racken. Maar hij had de barbell wellicht inderdaad opnieuw op de spotters kunnen laten zakken als deze iets hoger stonden.

Joe Sullivan traint hier in een andere gym en was dus niet bekend met de barbell. De barbell buigt vanwege de puntbelasting en de krachten bij het omhoog bewegen (whip in de laagste positie).

De spotters iets hoger plaatsen had wellicht kunnen helpen maar die hadden hem bovenin de lift ook niet geholpen. Pas wanneer hij bovenin is realiseert hij zich dat hij de barbell niet opnieuw kan racken. Maar hij had de barbell wellicht inderdaad opnieuw op de spotters kunnen laten zakken als deze iets hoger stonden.
Ik begrijp wat het probleem is en hoe het veroorzaakt wordt. Ik wist alleen niet dat hij niet bekend was met dit materiaal. Anders had ik zelf al lang een andere barbell gekocht.
Tja, als je gewoon bent met deftig materiaal te trainen dan denk je misschien ook niet zo snel aan je spotters. In je eigen rack staan die vaak al gewoon juist, zodat je ze niet hoeft te verstellen.
Dat rack staat wel stevig vast zo te zien. Alle gewicht aan 1 kant. :D

Goed dat hij er geen blessures aan heeft overgehouden.

Dit is waarom je investeert in goede equipment:

Voor een groot deel van de krachtsporters die geen extreem zware gewichten tillen volstaat de meeste goedkopere equipment wel. Het grootste deel van de markt is daar zelfs op gericht. Wanneer dat soort equipment echter gebruikt wordt bij zware lifts kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Bespaar niet op equipment die essentieel is voor je veiligheid. Je barbell en de J-cups en spotters van je rack moeten sterk genoeg zijn om ernstige ongelukken te voorkomen als een lift misgaat.

Dit is toch gewoon een erg goede reclame voor de sluiters?
Die doen perfect hun werk :)

Zijn er eigelijk ooit plannen om een 3 inch belt te maken? In de VS vind je een handvol producenten die er één aanbieden maar in europa niet zoveel. Zelf vind ik 10cm wat te breed, heb het gevoel dat het mijn mobiliteit belemmert. Ripp heeft een artikel op T-nation waarin hij schrijft dat de meesten hun torso eigenlijk maar een 3 inch belt zouden accomoderen.

• #9.498
Zijn er eigelijk ooit plannen om een 3 inch belt te maken? In de VS vind je een handvol producenten die er één aanbieden maar in europa niet zoveel. Zelf vind ik 10cm wat te breed, heb het gevoel dat het mijn mobiliteit belemmert. Ripp heeft een artikel op T-nation waarin hij schrijft dat de meesten hun torso eigenlijk maar een 3 inch belt zouden accomoderen.
Nee daar zijn eigenlijk geen plannen voor, de dure ATX Powerlift Riem en de nieuwe ATX Gewichthefriem zijn al vrij niche... Ik weet niet of een 3 inch uitvoering veel interesse zou hebben.

Wellicht een 3 inch uitvoering in de goedkopere splitlederen riemen van Fortex?
Professionele gewichthefriemen koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Laatst bewerkt:
Beide racks zijn 122 cm breed. De pinnen van Fortex zijn 30 cm lang en voegen daar dus 60 cm aan toe (maar die breedte heb je sowieso al nodig voor je halterstang). De pinnen van de Barbarian zijn 20 cm lang.

Beste Fitness Seller,

Zijn de standaard ophangpinnen voor de Fortex extensie 30 mm? en waarom is er bij het Fortex rack gekozen voor 30 cm i.p.v. 20 cm?

Als er standaard 8 ophangpinnen bij zitten zouden de pinnen met 20 cm lengte toch ruim voldoende moeten zijn?.

Laatst bewerkt:
Beste,

Vinden jullie 15 euro verzendkosten op een riem van 70 euro niet een beetje gortig? ;) Het gaat nog via dpd ook.. :)

Groeten een bijna koper.

Terug
Naar boven