XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • Ha ja je hebt gelijk
    Ik bedoel een korte 35 cm dumbbell en de goedkoopste fitness seller schijfjes
     
    Ha ja je hebt gelijk
    Ik bedoel een korte 35 cm dumbbell en de goedkoopste fitness seller schijfjes
    De lengte van de schijfopnames staat inderdaad aangegeven in de specificaties, net als de dikte van alle halterschijven. Vergeet niet om ook de schroefsluitingen mee te rekenen (2 cm).
     
    NIEUW

    Het ATX Safety Strap System is vernieuwd:

    atx-str-v2-75-set.jpg


    En er is nu ook een Barbarian Safety Strap System verkrijgbaar voor de Barbarian Power Cage (vanaf model 2015):

    bb-str-v1-set.jpg
     
    Binnenkort wil ik overstappen naar 50mm materiaal. Welke barbell en bumper plates raden jullie aan?

    Belangrijk is dat ze tegen een stootje kunnen (kans bestaat dat ik er af en toe een crossfit training mee doe). Ik dacht aan deze producten:

    ATX Ram Bar

    ATX Premium Bumper Plates (Gekleurd)

    Hebben jullie nog betere alternatieven? Bedankt!
     
    Binnenkort wil ik overstappen naar 50mm materiaal. Welke barbell en bumper plates raden jullie aan?

    Belangrijk is dat ze tegen een stootje kunnen (kans bestaat dat ik er af en toe een crossfit training mee doe). Ik dacht aan deze producten:

    ATX Ram Bar

    ATX Premium Bumper Plates (Gekleurd)

    Hebben jullie nog betere alternatieven? Bedankt!

    Die ram bar is niet echt geschikt om van hoogtes te laten vallen volgens mij, is meer gericht op powerlifting. ATX Power Bar deze is voor powerlifting + olympisch liften wel geschikt. Als je het budget er voor (over) hebt zou ik gaan voor de Ram Bar voor gewone lifts + ATX Olympic Bearing Barbell deze voor olympische lifts (crossfit)

    Die schijven ben ik wel jaloers op.. zijn geen goede alternatieven voor als je dunnere bumpers + goede tolerantie wilt hebben (afgezien van andere merken uiteraard, maar deze zijn sowieso goed geprijsd!)
     
    Dat zijn inderdaad mooie bumper plates die je daar kiest!
    Qua barbell zou ik ook iets meer richting gewichtheffen of crossfit gaan kijken. De Ram is meer voor powerlifitng lijkt me. Niet echt om herhaaldelijk af te werpen.
     
    De ATX Ram Bar kan ook gewoon worden afgeworpen hoor, zelfde staal en lagers als de ATX Power Bars. De Ram Bar heeft alleen een andere coating en wat scherpere knurling.

    De Ram Bar is inderdaad gericht op powerliften, terwijl de Power Bars wat meer hybride/all-round zijn. De Bearing Bars (met naaldlagers) zijn bedoeld voor gewichtheffen.
     
    Het is dus enkel de spin die verandert bij andere lagers?
    Wat afwerpen betreft heeft dit geen invloed?
     
    Het is dus enkel de spin die verandert bij andere lagers?
    Wat afwerpen betreft heeft dit geen invloed?
    In het geval van de ATX bars niet nee, die hebben allemaal hetzelfde staal (206.000 psi).

    De bearing bars zijn wel ook een halve millimeter dunner, dus die hebben een andere grip en wat meer whip.
     
    In het geval van de ATX bars niet nee, die hebben allemaal hetzelfde staal (206.000 psi).

    De bearing bars zijn wel ook een halve millimeter dunner, dus die hebben een andere grip en wat meer whip.
    Hmmm, ik dacht altijd dat het de lagers zijn die rap stuk gaan bij vaak afwerpen. En dus dat het de verschillen in lagers zijn die bepalen of een barbell geschikt is voor afwerpen of niet.
     
    Hmmm, ik dacht altijd dat het de lagers zijn die rap stuk gaan bij vaak afwerpen. En dus dat het de verschillen in lagers zijn die bepalen of een barbell geschikt is voor afwerpen of niet.
    Messingbussen zijn over het algemeen juist minder schadegevoelig en duurzamer, naaldlagers zijn gevoeliger voor schade.
     
    Nee Fortex krijgt eigen ophangpinnen, niet met zulke fancy rubberen bumpers en verborgen bouten zoals ATX heeft. De Fortex uitvoering zal natuurlijk ook wat goedkoper zijn :)


    Beste FS,

    Is ook al bekend wat de afstand wordt tussen de 4 ophangpinnen?

    Ik zou namelijk graag ATX gym bumper plates met een diameter van 45 cm op dit rack willen hangen en vroeg me af of dit past.
     
    Beste FS,

    Is ook al bekend wat de afstand wordt tussen de 4 ophangpinnen?

    Ik zou namelijk graag ATX gym bumper plates met een diameter van 45 cm op dit rack willen hangen en vroeg me af of dit past.
    Uiteraard zo geplaatst dat er gewoon bumper plates op passen ;) Als ik mij niet vergis 50 cm tussen elke pin.
     
    Bedankt voor je feedback Christian.

    Nee er komt geen bench met verwisselbare smalle en brede rugleuning, daar is bewust voor gekozen.
    Kijk eens aan. Er ging er geen komen, mijn voorstel werd weggewuifd en kijk eens aan, "pre order":

    ATX Fat Pad
     
    Kijk eens aan. Er ging er geen komen, mijn voorstel werd weggewuifd en kijk eens aan, "pre order":

    ATX Fat Pad
    De ATX Fat Pad werd enkele maanden geleden al ontwikkeld, anders was deze niet nu al leverbaar. Dit idee hebben wij niet van jou maar het is nagemaakt van de originele Amerikaanse Fat Pad, aangezien die nog altijd niet verkrijgbaar is in Europa.

    Verder heeft dit kussen ook niets met jouw voorstel te maken, dit is namelijk een extra breed en dik kussen van 37 cm breed en maar liefst 12 cm dik. Jij sprak van een normaal 30 cm breed kussen en een smaller 25 cm kussen.

    De Barbarian bench met de smalle rugleuning (14 cm breed) is nog steeds niet verwisselbaar (Barbarian Warrior Multi Bench - Slim).

    Toch bedankt voor je suggestie!
     
    Laatst bewerkt:
    De ATX Fat Pad werd enkele maanden geleden al ontwikkeld, anders was deze niet nu al leverbaar. Dit idee hebben wij niet van jou maar het is nagemaakt van de originele Amerikaanse Fat Pad, aangezien die nog altijd niet verkrijgbaar is in Europa.

    Verder heeft dit kussen ook niets met jouw voorstel te maken, dit is namelijk een extra breed en dik kussen van 37 cm breed en maar liefst 12 cm dik. Jij sprak van een normaal 30 cm breed kussen en een smaller 25 cm kussen.

    De Barbarian bench met de smalle rugleuning (14 cm breed) is nog steeds niet verwisselbaar (Barbarian Warrior Multi Bench - Slim).

    Toch bedankt voor je suggestie!

    Ik schreef: "PS om het wat constructief te houden: Zou het geen idee zijn een flat of verstelbare bench te ontwikkelen waarbij de rugleuning te vervangen is. Dus waar je als het ware een brede rugleuning op kan schroeven, en een smallere. Niet om ze beide te hebben maar gewoon dat je bij de aanschaf bijvoorbeeld kan kiezen voor een "barbarian bench met rugleuning 25 cm breed, of 30 mm breed,...."
    In mijn eerste zin had ik het over " EEN verstelbare of flat bench (ik preciseerde hier nog niet welk merk. Dat deed ik later in mijn tekst wel als voorbeeld. Dat je dit ook besefte is te zien omdat je antwoord was: "eer komt geen flat bench met smalle en brede verwisselbare kusssen").

    Dat je op het verschil in cm's wijst is ook wat absurd. Ik gaf louter een voorbeeld in cm's om het wat concreter te maken en dat is ook duidelijk in mijn tekst. Mijn voorstel was een bench te ontwikkelen waar je verschillende breedtes van pad's kon op schroeven.

    De ATX fat pad werd enkele maanden geleden reeds ontwikkeld, dus toen ik mijn voorstel poneerde. Waarom zei je toen niet: "er komt een pad die je op andere benches kan schroeven,...".
    Ik vind je uitleg verre van overtuigend en ik zal niet de enige zijn.
     
    Ik schreef: "PS om het wat constructief te houden: Zou het geen idee zijn een flat of verstelbare bench te ontwikkelen waarbij de rugleuning te vervangen is. Dus waar je als het ware een brede rugleuning op kan schroeven, en een smallere. Niet om ze beide te hebben maar gewoon dat je bij de aanschaf bijvoorbeeld kan kiezen voor een "barbarian bench met rugleuning 25 cm breed, of 30 mm breed,...."
    In mijn eerste zin had ik het over " EEN verstelbare of flat bench (ik preciseerde hier nog niet welk merk. Dat deed ik later in mijn tekst wel als voorbeeld. Dat je dit ook besefte is te zien omdat je antwoord was: "eer komt geen flat bench met smalle en brede verwisselbare kusssen").

    Dat je op het verschil in cm's wijst is ook wat absurd. Ik gaf louter een voorbeeld in cm's om het wat concreter te maken en dat is ook duidelijk in mijn tekst. Mijn voorstel was een bench te ontwikkelen waar je verschillende breedtes van pad's kon op schroeven.

    De ATX fat pad werd enkele maanden geleden reeds ontwikkeld, dus toen ik mijn voorstel poneerde. Waarom zei je toen niet: "er komt een pad die je op andere benches kan schroeven,...".
    Ik vind je uitleg verre van overtuigend en ik zal niet de enige zijn.
    Heb je een octrooi aangevraagd op zulke bench of zo?
    Ik snap niet waar je je zo druk om maakt als er een product wordt ontwikkeld waar jij interesse in hebt. Dan kan je toch enkel blij zijn.
     
    Ga je nu serieus de discussie aan over of wij het ATX Fat Pad ontwikkeld hebben op basis van jouw suggestie hier, terwijl ik aangeef dat wij het op basis van klantenverzoeken hebben nagemaakt van het originele het Fat Pad dat al jaren op de Amerikaanse markt verkrijgbaar is? :o

    Bijgevoegde tekening van het ATX Fat Pad werd op 09-08-2017 gemaakt door onze ingenieur, misschien kun je de meta data uit de afbeelding halen om dat te bevestigen. Leef je uit :)

    Waarom ik jou hier op dit forum geen informatie geef over producten die nog op de markt moeten komen, kun je vast zelf beantwoorden. Sommige info delen wij wel, sommige info niet. Verder dacht ik bij jouw suggestie ook serieus niet na over het Fat Pad, aangezien jij sprak van een smallere rugleuning. De Fat Pad is een extra breed kussen voor het reeds 30 cm brede ATX Flat Bench. Ik dacht dat jij met je suggesties specifiek doelde op een smaller kussen zoals de Barbarian Warrior Multi Bench - Slim.

    ATX-FATPAD-T1.jpg
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven