Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Hoe hoog zijn die racks eigenlijk ? Ik zou ook wel een rack in mijn garage willen. Maar ik zal mijn vrouw ook eerst moeten overtuigen

Welke bumper plates en barbells raden jullie aan voor een commercial gym? Ik heb even met management gesproken en er komt een olympic weightlifting/crossfit gedeelte in de gym waar ik train en ik heb aangeboden om advies in te winnen betreft hardware. Denk er dan aan dat er veel met barbells gegooid zal worden vanuit overhead positie. Is er ook iets waar ik rekening mee moet houden qua ondergrond?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.425
Hoe hoog zijn die racks eigenlijk ? Ik zou ook wel een rack in mijn garage willen. Maar ik zal mijn vrouw ook eerst moeten overtuigen
De nieuwe ATX racks hebben verschillende hoogtes. De meeste racks (de opvolgers van Heavy Duty en MegaTec) zijn verkrijgbaar in 195 cm of 215 cm hoogte. In de 700 serie zijn er echter ook enkele modellen (de opvolgers van Barbarian Line) die 225 cm hoog zijn. En de 800 serie (gericht op sportscholen) zijn zelfs 246 cm hoog.

Welke bumper plates en barbells raden jullie aan voor een commercial gym? Ik heb even met management gesproken en er komt een olympic weightlifting/crossfit gedeelte in de gym waar ik train en ik heb aangeboden om advies in te winnen betreft hardware. Denk er dan aan dat er veel met barbells gegooid zal worden vanuit overhead positie. Is er ook iets waar ik rekening mee moet houden qua ondergrond?
Alle duurdere ATX barbells zijn qua specificaties geschikt voor afwerpen (alleen de ATX Training Bars raden wij niet aan voor regelmatig afwerpen). Vervolgens kun je kiezen uit barbells met messingbussen (powerliften) of met naaldlagers (weightlifting). Wellicht een combinatie van beide: de ATX Competition Powerlifting Bar en ATX Competition Weightlifting Bar voldoen prima.

Wat betreft bumper plates kun je in feite elke uitvoering kiezen. De duurdere varianten (zoals de Premium of Urethane uitvoeringen) zijn wat hoogwaardiger afgewerkt én zijn wat harder en dunner (dus minder bounce en er passen er meer op de barbell). Maar er zijn genoeg gyms die de goedkopere normale bumper plates gebruiken.

Komt er ook een nieuw half-rack ter vervanging van het huidige Barbarian half-rack?
Zo ja:
- Wordt dat dan de 700 reeks?
- Krijgt die dan een extensie zoals het huidige Fortex half-rack voor weight pinnen aan te bevestigen/meer stabiliteit?

• #10.427
Komt er ook een nieuw half-rack ter vervanging van het huidige Barbarian half-rack?
Zo ja:
- Wordt dat dan de 700 reeks?
- Krijgt die dan een extensie zoals het huidige Fortex half-rack voor weight pinnen aan te bevestigen/meer stabiliteit?
De nieuwe Half Racks worden op dit moment ontworpen door de ingenieur, dus het zal nog enkele maanden duren voordat die verkrijgbaar zijn. Tot die tijd zijn de huidige MegaTec / Barbarian Half Racks nog gewoon beschikbaar.

Er zullen wederom diverse modellen Half Racks gemaakt worden, ook in de 700 serie met een optie voor storage extension (weight pins).

De nieuwe Half Racks worden op dit moment ontworpen door de ingenieur, dus het zal nog enkele maanden duren voordat die verkrijgbaar zijn. Tot die tijd zijn de huidige MegaTec / Barbarian Half Racks nog gewoon beschikbaar.

Er zullen wederom diverse modellen Half Racks gemaakt worden, ook in de 700 serie met een optie voor storage extension (weight pins).
Het is niet dat ik echt een nieuw rack nodig heb. Ik heb namelijk al het huidige Barbarian hakf-rack en ben daar over het algemeen heel erg tevreden over.
Het enige kleine onhandigheidje vind ik de weight pins. Ze zijn zeker stevig genoeg, maar ik had er graag 4 aan elke kant gehad. :D

• #10.429
Het is niet dat ik echt een nieuw rack nodig heb. Ik heb namelijk al het huidige Barbarian hakf-rack en ben daar over het algemeen heel erg tevreden over.
Het enige kleine onhandigheidje vind ik de weight pins. Ze zijn zeker stevig genoeg, maar ik had er graag 4 aan elke kant gehad. :D
Als je een beetje handig bent dan kun je de achterste twee pinnen vervangen voor langere pinnen die je door het frame laat lopen. Dan kun je de pinnen van beide kanten gebruiken en heb je er vier extra.

Zoals wij dat bij de nieuwe Barbarian Smith Machine gedaan hebben.

Is het mogelijk om de lat pulley optie die op de megatec racks zitten, los te bestellen?

• #10.431
Is het mogelijk om de lat pulley optie die op de megatec racks zitten, los te bestellen?
Graag even mailen naar de klantenservice, ik weet namelijk niet of die pulleys nog beschikbaar zijn (als ze wel nog leverbaar zijn dan kun je ze los bestellen via e-mail).

• #10.434
Hier alvast een preview van de opvolger van de Barbarian Power Cage. Dit rack zal diverse configuraties en uitbreidingsmogelijkheden hebben.

360 graden video:

Abonneer je op het nieuwe ATX YouTube kanaal voor meer video updates :cool:

Binnenkort meer nieuws over de nieuwe racks en accessoires!

• #10.435
NIEUW

De nieuwe ATX Flat Benches staan nu online. Eén compacte en lichtgewicht uitvoering en één wat zwaardere uitvoering die gemaakt is naar IPF specs. Beide bankjes zijn Europees gecertificeerd naar DIN EN 20957 I.II.IV - S voor professionele toepassingen.

- ATX Flat Bench FBX-510

- ATX Flat Bench FBX-610

Nu verkrijgbaar als pre-order (beperkte aantallen) en leverbaar over circa één tot twee weken!

NIEUW

De nieuwe ATX Flat Benches staan nu online. Eén compacte en lichtgewicht uitvoering en één wat zwaardere uitvoering die gemaakt is naar IPF specs. Beide bankjes zijn Europees gecertificeerd naar DIN EN 20957 I.II.IV - S voor professionele toepassingen.

- ATX Flat Bench FBX-510

- ATX Flat Bench FBX-610

Nu verkrijgbaar als pre-order (beperkte aantallen) en leverbaar over circa één tot twee weken!
Misschien toch tijd voor een flat bench. :o

NIEUW

- ATX Flat Bench FBX-510

- ATX Flat Bench FBX-610

Past de ATX Fat Pad op deze benches?

Terug
Naar boven