Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe hoog zijn die racks eigenlijk ? Ik zou ook wel een rack in mijn garage willen. Maar ik zal mijn vrouw ook eerst moeten overtuigen
Ik heb ze laatst bekelen en ze gaan van 195 tot 215 geloof ikZe komen als ik het goed begrepen heb in diverse hoogtes, ik dacht dat de laagste 210cm hoog is.
De nieuwe ATX racks hebben verschillende hoogtes. De meeste racks (de opvolgers van Heavy Duty en MegaTec) zijn verkrijgbaar in 195 cm of 215 cm hoogte. In de 700 serie zijn er echter ook enkele modellen (de opvolgers van Barbarian Line) die 225 cm hoog zijn. En de 800 serie (gericht op sportscholen) zijn zelfs 246 cm hoog.Hoe hoog zijn die racks eigenlijk ? Ik zou ook wel een rack in mijn garage willen. Maar ik zal mijn vrouw ook eerst moeten overtuigen
Alle duurdere ATX barbells zijn qua specificaties geschikt voor afwerpen (alleen de ATX Training Bars raden wij niet aan voor regelmatig afwerpen). Vervolgens kun je kiezen uit barbells met messingbussen (powerliften) of met naaldlagers (weightlifting). Wellicht een combinatie van beide: de ATX Competition Powerlifting Bar en ATX Competition Weightlifting Bar voldoen prima.Welke bumper plates en barbells raden jullie aan voor een commercial gym? Ik heb even met management gesproken en er komt een olympic weightlifting/crossfit gedeelte in de gym waar ik train en ik heb aangeboden om advies in te winnen betreft hardware. Denk er dan aan dat er veel met barbells gegooid zal worden vanuit overhead positie. Is er ook iets waar ik rekening mee moet houden qua ondergrond?
De nieuwe Half Racks worden op dit moment ontworpen door de ingenieur, dus het zal nog enkele maanden duren voordat die verkrijgbaar zijn. Tot die tijd zijn de huidige MegaTec / Barbarian Half Racks nog gewoon beschikbaar.Komt er ook een nieuw half-rack ter vervanging van het huidige Barbarian half-rack?
Zo ja:
- Wordt dat dan de 700 reeks?
- Krijgt die dan een extensie zoals het huidige Fortex half-rack voor weight pinnen aan te bevestigen/meer stabiliteit?
Het is niet dat ik echt een nieuw rack nodig heb. Ik heb namelijk al het huidige Barbarian hakf-rack en ben daar over het algemeen heel erg tevreden over.De nieuwe Half Racks worden op dit moment ontworpen door de ingenieur, dus het zal nog enkele maanden duren voordat die verkrijgbaar zijn. Tot die tijd zijn de huidige MegaTec / Barbarian Half Racks nog gewoon beschikbaar.
Er zullen wederom diverse modellen Half Racks gemaakt worden, ook in de 700 serie met een optie voor storage extension (weight pins).

Als je een beetje handig bent dan kun je de achterste twee pinnen vervangen voor langere pinnen die je door het frame laat lopen. Dan kun je de pinnen van beide kanten gebruiken en heb je er vier extra.Het is niet dat ik echt een nieuw rack nodig heb. Ik heb namelijk al het huidige Barbarian hakf-rack en ben daar over het algemeen heel erg tevreden over.
Het enige kleine onhandigheidje vind ik de weight pins. Ze zijn zeker stevig genoeg, maar ik had er graag 4 aan elke kant gehad.![]()
Graag even mailen naar de klantenservice, ik weet namelijk niet of die pulleys nog beschikbaar zijn (als ze wel nog leverbaar zijn dan kun je ze los bestellen via e-mail).Is het mogelijk om de lat pulley optie die op de megatec racks zitten, los te bestellen?
Dat is idd een heel goed idee. Thanks!Als je een beetje handig bent dan kun je de achterste twee pinnen vervangen voor langere pinnen die je door het frame laat lopen. Dan kun je de pinnen van beide kanten gebruiken en heb je er vier extra.
Zoals wij dat bij de nieuwe Barbarian Smith Machine gedaan hebben.
Done.Graag even mailen naar de klantenservice, ik weet namelijk niet of die pulleys nog beschikbaar zijn (als ze wel nog leverbaar zijn dan kun je ze los bestellen via e-mail).

Misschien toch tijd voor een flat bench.NIEUW
De nieuwe ATX Flat Benches staan nu online. Eén compacte en lichtgewicht uitvoering en één wat zwaardere uitvoering die gemaakt is naar IPF specs. Beide bankjes zijn Europees gecertificeerd naar DIN EN 20957 I.II.IV - S voor professionele toepassingen.
- ATX Flat Bench FBX-510
- ATX Flat Bench FBX-610
Nu verkrijgbaar als pre-order (beperkte aantallen) en leverbaar over circa één tot twee weken!

NIEUW
De nieuwe ATX Flat Benches staan nu online. Eén compacte en lichtgewicht uitvoering en één wat zwaardere uitvoering die gemaakt is naar IPF specs. Beide bankjes zijn Europees gecertificeerd naar DIN EN 20957 I.II.IV - S voor professionele toepassingen.
- ATX Flat Bench FBX-510
- ATX Flat Bench FBX-610
Nu verkrijgbaar als pre-order (beperkte aantallen) en leverbaar over circa één tot twee weken!
Het ATX Fat Pad past alleen op de twee zwaardere modellen (FBX-610 en FBX-810), niet op het compacte model (FBX-510).
Het ATX Fat Pad past alleen op de twee zwaardere modellen (FBX-610 en FBX-810), niet op het compacte model (FBX-510).