Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Gisteren me atx 755 rack opgebouwd wat een geweldig ding is dat zeg. wel kwam ik erachter dat ik 4 m20 bouten te kort kom, heb echt overal gekeken maar niks gevonden, Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk aangezien ik de moeren en plaatjes wel allemaal ervoor heb. Ook was duidelijk aan de verpakking te zien dat er maar 12 m20x110 in hebben gezeten en geen 16 zoals in de beschrijving staat. Desondanks staat die super stabiel maar zou het wel mooi vinden als ik die andere 4 er ook nog bij zou kunnen krijgen zodat die compleet is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.122
Gisteren me atx 755 rack opgebouwd wat een geweldig ding is dat zeg. wel kwam ik erachter dat ik 4 m20 bouten te kort kom, heb echt overal gekeken maar niks gevonden, Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk aangezien ik de moeren en plaatjes wel allemaal ervoor heb. Ook was duidelijk aan de verpakking te zien dat er maar 12 m20x110 in hebben gezeten en geen 16 zoals in de beschrijving staat. Desondanks staat die super stabiel maar zou het wel mooi vinden als ik die andere 4 er ook nog bij zou kunnen krijgen zodat die compleet is.
Zoiets mag je uiteraard melden aan onze klantenservice :)

Ik had precies hetzelfde. Een heel degelijk rek en miste ook 4 bouten en 4 moeren..1 moer daarvan was gespleten.
Trainen kan al en de klantenservice stuurt al nieuw op.

Nu nog een barbel en gewichten en ik ben klaar (heb nu een te korte 30 stang met gewichten..). Zal foto's posten binnenkort van de huidige setup.

• #13.125
Ik had precies hetzelfde. Een heel degelijk rek en miste ook 4 bouten en 4 moeren..1 moer daarvan was gespleten.
Trainen kan al en de klantenservice stuurt al nieuw op.

Nu nog een barbel en gewichten en ik ben klaar (heb nu een te korte 30 stang met gewichten..). Zal foto's posten binnenkort van de huidige setup.
Daar hebben we nu al drie of vier meldingen van gehad de afgelopen dagen. Het lijkt er op dat de fabriek in de laatste levering van de PRX-755 bij meerdere modellen enkele bouten is vergeten. Gelukkig kan het rack ook al volledig gebruikt worden zonder die bouten, onze klantenservice zal deze dan naleveren :)

De restock van 2 weken geleden helaas gemist, is er al een nieuwe levering gepland voor de ATX leg lift option of is het nog even koffiedik kijken?
Gemist? het is bijna een lot in de loterij als je hem hebt kunnen bestellen...ik wil die ook nog heel graag hebben...als kers op de taart van de homegym..

@ FS, zal de voorraad aanvulling van jullie produkten nu ook extra vertraging oplopen door het vastgelopen containerschip in het Suezkanaal?

• #13.130
Dus al het ijzer of staal komt uit China, jullie verwerken het dan zoals spuiten, lassen etc... Maar de schijven komen die niet kant en klaar toe ?
Nee wij verwerken hier niets. Vrijwel al onze producten worden volledig in onze fabriek in China geproduceerd. We hebben enkele jaren hier in NL (en Duitsland) geproduceerd maar momenteel worden enkel nog de Rigs in NL geproduceerd. Alle andere toestellen worden volledig in China geproduceerd.

We zijn nu wel bezig met een barbell project, waarbij we zelf een serie halterstangen zullen produceren in Duitsland. Verder zijn er nog een aantal producten die in Europa worden geproduceerd, zoals een deel van de sportvloeren, maar het grootste deel van de producten komt uit China.

Laatst bewerkt:
Nee wij verwerken hier niets. Vrijwel al onze producten worden volledig in onze fabriek in China geproduceerd. We hebben enkele jaren hier in NL (en Duitsland) geproduceerd maar momenteel worden enkel nog de Rigs in NL geproduceerd. Alle andere toestellen worden volledig in China geproduceerd.

We zijn nu wel bezig met een barbell project, waarbij we zelf een serie halterstangen zullen produceren in Duitsland. Verder zijn er nog een aantal producten die in Europa worden geproduceerd, zoals een deel van de sportvloeren, maar het grootste deel van de producten komt uit China.
Uit eerder onderstaand citaat van jullie dacht ik dat er een fabriek in NL was ? Dus alles is daar gemaakt door Chinees personeel, hoe moeten we dat zien, lopen er daar dan ook enkele nederlanders rond die kwaliteitscontrole doen ?

Circa 95% van onze ATX toestellen wordt in onze eigen fabriek gemaakt en daar is zeker geen sprake van een gehaaste productie of slechtere kwaliteitscontrole. In plaats van daarop te besparen om sneller te produceren, werken wij juist aan een uitbreiding van de productiecapaciteit. Als de nieuwe fabriek later dit jaar klaar is kunnen we ongeveer drie keer zoveel produceren.

Ik weet echter wel dat andere aanbieders (die allemaal bij dezelfde willekeurige fabrieken inkopen) enorm lange wachttijden hebben omdat die fabrieken zoveel klanten moeten bedienen. Het klinkt niet vergezocht dat zulke fabrieken nu wellicht sneller proberen te produceren vanwege de druk die op hen ligt vanuit hun klanten. Maar ik heb daar persoonlijk niets van vernomen, dus of het waar is weet ik niet.

Wij kunnen in ieder geval met trots zeggen dat wij het afgelopen jaar geen stijging in het aantal defecten hebben gezien of iets dergelijks. Integendeel, gezien de stijging in verkoopvolume is het aantal klachten in verhouding juist afgenomen.

Uit eerder onderstaand citaat van jullie dacht ik dat er een fabriek in NL was ?
Waar maak je dit uit op?
ATX is niet een merk dat enkel in Nederland zit...
Het is een Duitse brand (Overigens wel het land met bijna de strengste kwaliteit eisen voor particuliere verkoop)
DEB89748-09A4-4036-9185-E72814FA606E.png

Waar maak je dit uit op?
ATX is niet een merk dat enkel in Nederland zit...
Het is een Duitse brand (Overigens wel het land met bijna de strengste kwaliteit eisen voor particuliere verkoop)
DEB89748-09A4-4036-9185-E72814FA606E.png
Gewoon omdat ze schreven in eigen fabriek, maar staan daar dan gewoon chinezen aan de band, waarom zou dan ATX kwaliteit dan beter zijn dan bijv. body-solid, bodycraft, taurus etc....
Ik zeg niet dat het niet zo is maar help me te begrijpen.

Gewoon omdat ze schreven in eigen fabriek, maar staan daar dan gewoon chinezen aan de band, waarom zou dan ATX kwaliteit dan beter zijn dan bijv. body-solid, bodycraft, taurus etc....
Vanwege de kwaliteit normen die er in Duitsland gelden. De productienormen zijn enorm veel strenger dan een Chinese producent die het via Alibaba aan een malafide reseller zoals gorillasports aanbied. Vandaar vaak het kwaliteit verschil

Ik zou ook liever zien dat de spullen in Nederland en Duitsland gemaakt worden maar voor de kwaliteit maakt het niet uit of het nu hier of in China wordt gemaakt.

Voor de prijs echter wel. Ik denk dat de prijzen dan 2x zo hoog hadden geweest.

En men produceert waar het het goedkoopst is. Volkswagen produceert ook niet al zijn auto's in Duitsland maar bv ook in Oost Europa en Afrika.

• #13.136
Het citaat waar jij naar refereert komt uit een topic waarin jij een vraag stelde over productie in China, daar reageerde ik op dus het leek mij vanzelfsprekend dat ik sprak over onze producten uit China. Daarnaast hebben wij er nooit een geheim van gemaakt dat wij in China produceren, dus ik ging ervan uit dat dat duidelijk was. Ik heb nergens willen insinueren dat wij onze producten in Nederland of Duitsland maken (een klein aantal producten overigens wel) maar ik begrijp je verwarring.

Wij hebben een eigen fabriek in China. Deze fabriek produceert enkel voor ons. Daarnaast worden vrijwel al onze producten door onze eigen ingenieur ontwikkeld. Er zijn inderdaad periodes geweest dat er een medewerker van ons als waarnemer aanwezig was in de fabriek in China (maar de afgelopen jaren is dat niet meer nodig geweest). Verder zijn onze ingenieur en productiemanagers (die in de jaren 90 overigens hier in Nederland en Duitsland al fitnessapparatuur ontwikkelden en ook hier produceerden) diverse keren op locatie geweest in China om daar de productieprocessen te verbeteren. Dat is een groot verschil met veel andere merken (niet allemaal natuurlijk) die veelal bij dezelfde fabrieken inkopen en vaak niet eens zelf hun eigen producten ontwerpen. Ik sta nu soms nog versteld als ik zie hoe sommige power racks (waarvan je zou denken dat je niet veel verkeerd kunt doen aan zo'n simpel ontwerp) in elkaar steken.

Verder zijn er natuurlijk enorme kwaliteitsverschillen mogelijk wat betreft productie in China. Ik vind het nogal vreemd dat je alle merken die in China geproduceerd worden over één kam scheert. Het is zeker waar dat je in China goedkope rommel kunt produceren maar er kan daar ook duurder en kwalitatief hoogwaardig geproduceerd worden (zie bijvoorbeeld elektronica of de auto-industrie). Sterker nog, op sommige gebieden liggen Chinese fabrieken zelfs voor qua productietechnieken en mogelijkheden. Onze fabriek levert hoge kwaliteit producten af, mede dankzij onze sterke productontwerpen en onze eigen productieachtergrond. Daar werken we natuurlijk ook al jaren hard aan en de fabriek heeft zich in die tijd goed ontwikkeld. Dit heeft ertoe geleid dat ATX een scherpe prijs-kwaliteitverhouding heeft en al jaren hoog staat aangeschreven (voorheen onder de oude merknamen Barbarian Line en MegaTec). Productie in Nederland zou alles vele malen duurder maken. Dat hebben we enkele jaren geprobeerd maar de consument kiest voor de goedkopere opties.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een ATX 755 of gelijkaardige power rack, echter is alles uitverkocht op de website. Is er een idee wanneer die zoude binnen komen? Ik zie dat er dit weekend enkele mensen ze wel in elkaar gezet hebben :)
Ik steun liever de eerder lokale shops dan van een verdere leverancier te moeten bestellen :)

Net als nog wat mensen hier, aangemeld op een heel aantal producten :)
het bereid je echter niet voor wanneer het zou binnen komen.
Soms lees je 'komt binnen in Augustus 2021'.. dat is wel wat lang :)

Bijlagen

• Untitled.png
    Untitled.png
    123,5 KB · Weergaven: 118
  • #13.140
Ik ben nog op zoek naar een ATX 755 of gelijkaardige power rack, echter is alles uitverkocht op de website. Is er een idee wanneer die zoude binnen komen? Ik zie dat er dit weekend enkele mensen ze wel in elkaar gezet hebben :)
Ik steun liever de eerder lokale shops dan van een verdere leverancier te moeten bestellen :)
De levertijden voor de PRX-750 en de PRX-755 staan gewoon vermeld op de productpagina: eind maart / begin april. Verder zijn er geen racks die op korte termijn zullen binnenkomen.

Nog steeds geen ez- en multi grip bar?
Als ze niet op voorraad zijn in de webshop dan zijn ze er inderdaad nog steeds niet :(

Net als nog wat mensen hier, aangemeld op een heel aantal producten :)
het bereid je echter niet voor wanneer het zou binnen komen.
Soms lees je 'komt binnen in Augustus 2021'.. dat is wel wat lang :)
Zo lang kan het inderdaad duren. Er zijn al meer dan een jaar wereldwijde voorraadtekorten vanwege de enorme vraag naar fitnessmateriaal. Sinds het begin van de coronacrisis wil namelijk iedereen thuis trainen, dus je bent helaas wat erbij :p Levertijden van 6 tot 8 maanden voor populaire producten zijn nu niet ongewoon. Voor ons zijn de levertijden op voorhand ook niet duidelijk, omdat wij inmiddels al zo'n 18 maanden vooruitbestellen en de productieschema's in de fabriek telkens verschuiven.

Wanneer er geen levertijd wordt vermeld op onze website kun je ervan uitgaan dat er van dat product nog geen levertijd bekend is. Dat betekent dat dat product de komende weken sowieso nog niet zal binnenkomen.

Terug
Naar boven