XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.441
We zijn ondertussen alweer februari, is er al wat meer bekend? 😅
De ontwerpen van de twee nieuwe leg extension/leg curl toestellen zijn klaar, beide varianten (liggend en zitten) zijn zonder gewichtstapel. Er is nu nog niets bekend over een commerciële (800 serie) variant met gewichtstapel, er staan eerst nog wat andere projecten op de planning.

De ontwerpen van de twee nieuwe leg extension/leg curl toestellen zijn klaar, beide varianten (liggend en zitten) zijn zonder gewichtstapel. Er is nu nog niets bekend over een commerciële (800 serie) variant met gewichtstapel, er staan eerst nog wat andere projecten op de planning.
Dat het zonder gewichtstapels zou zijn was al bekend, desondanks ben ik nog steeds benieuwd naar het fysieke plaatje 🙂

• #15.443
Dat het zonder gewichtstapels zou zijn was al bekend, desondanks ben ik nog steeds benieuwd naar het fysieke plaatje 🙂
We hebben besloten dat we niet meer zoveel previews gaan tonen, want dat was met de nieuwe racks een drama. Een deel daarvan is nu nog steeds niet verkrijgbaar en mensen hebben echt nul geduld. Als we een preview posten krijgen we de komende drie tot vier maanden alleen maar vragen over dat toestel. Je zult dus even moeten afwachten voor we iets laten zien van de nieuwe toestellen.

• Like
Waarderingen: RiPo
Is het ook mogelijk om van die gewichtsaanduiding stickers voor de gewichtstapels los te bestellen?
Ik zag bij Sams Fitness dat die deze wel los aanbied namelijk. En gezien er wat van die dingen los zijn geraakt en ik die er naar af heb gehaald zou t mooi zijn als die dingen los te krijgen zijn.

• #15.445
Is het ook mogelijk om van die gewichtsaanduiding stickers voor de gewichtstapels los te bestellen?
Ik zag bij Sams Fitness dat die deze wel los aanbied namelijk. En gezien er wat van die dingen los zijn geraakt en ik die er naar af heb gehaald zou t mooi zijn als die dingen los te krijgen zijn.
Je kunt altijd via e-mail onderdelen opvragen bij onze klantenservice.

• Like
Waarderingen: RiPo
Hebben jullie volcano knurl barbells, met een center knurl?

Hebben jullie volcano knurl barbells, met een center knurl?
Volgens mij deze iig https://www.fitness-seller.nl/atx-powerlifting-warrior-bar/

Heb hem zelf gehad. Zeer agressieve knurling. Heel goede bar.

Edit: op deze site, van de Australische aanbieder van ATX, staat ie in ieder geval zo beschreven.

• #15.448
Volgens mij deze iig https://www.fitness-seller.nl/atx-powerlifting-warrior-bar/

Heb hem zelf gehad. Zeer agressieve knurling. Heel goede bar.

Edit: op deze site, van de Australische aanbieder van ATX, staat ie in ieder geval zo beschreven.

Klopt inderdaad, de Warrior Bar en tevens de Ram Bar 2.0:

En volgens mij deze ook. Maar is moeilijk te zien.
IMG_20250212_100305.jpg

• #15.450
In principe hebben vrijwel alle ATX barbells een "volcano" knurling, zelfs de originele ATX Power Bar uit 2012 (zie de eerste afbeelding hieronder). Maar ook in een "volcano" knurling zijn er verschillende gradaties dus die term alleen is vrij nietszeggend, daarom vermelden wij de technische specs van de knurling. Bij de professionele powerlifting bars (zoals de hierboven genoemde Warrior Bar en Ram Bar 2.0) is de knurling bijvoorbeeld wat scherper en het "uitgeholde" gedeelte kleiner (zie de tweede afbeelding hieronder). En bij de XTP bars kun je indien gewenst zelfs uit vijf verschillende knurling opties kiezen.

Maar al die marketingvideo's en influencervideo's lijken overduidelijk wel invloed te hebben, dus misschien moeten we die marketingtermen ook maar gewoon wat meer gaan gebruiken :o

ATX Power Bar:

1739352850116.png

ATX Ram Bar 2.0:

1739353500856.png

ATX XTP Power Bar - Bare Steel (mijn persoonlijke favoriet, uitstekende grip zonder te scherp aan te voelen):

1739982855595.png

Laatst bewerkt:
Thanks!

€ 465,00 349,00

Leuke actie

We hebben besloten dat we niet meer zoveel previews gaan tonen, want dat was met de nieuwe racks een drama. Een deel daarvan is nu nog steeds niet verkrijgbaar en mensen hebben echt nul geduld. Als we een preview posten krijgen we de komende drie tot vier maanden alleen maar vragen over dat toestel. Je zult dus even moeten afwachten voor we iets laten zien van de nieuwe toestellen.
Is de zittende variant wel met een kabel trouwens? Of toch met een lever arm?
Want als het niet met een kabel systeem is dan ga ik namelijk vast een ander toestel bestellen en hoef ik niet te wachten totdat atx het toestel een keer bekend gaat maken.

• #15.454
Is de zittende variant wel met een kabel trouwens? Of toch met een lever arm?
Want als het niet met een kabel systeem is dan ga ik namelijk vast een ander toestel bestellen en hoef ik niet te wachten totdat atx het toestel een keer bekend gaat maken.
De huidige zittende variant waarvan het ontwerp al afgerond is, heeft een verstelbare hefarm met een contragewicht. We denken dat dit de beste oplossing zal zijn om voor elke beweging (en elke gebruiker) het beste startpunt te vinden met een goede weerstand en krachtcurve.

Maar de ingenieur is nu ook bezig met een zittende variant met kabel. We willen alle drie de toestellen (één liggende variant en twee zittende varianten) aanbieden en dan bekijken waar het meeste vraag naar is. We begrijpen dat er momenteel een influencer hype is vanwege de kabelversie maar we denken dat ons ontwerp met verstelbare hefarm en contragewicht beter zal zijn :)

De huidige zittende variant waarvan het ontwerp al afgerond is, heeft een verstelbare hefarm met een contragewicht. We denken dat dit de beste oplossing zal zijn om voor elke beweging (en elke gebruiker) het beste startpunt te vinden met een goede weerstand en krachtcurve.

Maar de ingenieur is nu ook bezig met een zittende variant met kabel. We willen alle drie de toestellen (één liggende variant en twee zittende varianten) aanbieden en dan bekijken waar het meeste vraag naar is. We begrijpen dat er momenteel een influencer hype is vanwege de kabelversie maar we denken dat ons ontwerp met verstelbare hefarm en contragewicht beter zal zijn :)
Maar ook die met kabel is plate loaded neem ik aan?

Voor de geïnteresseerden... :)
Een sneak preview van insta...
Screenshot_20250225_103002_Instagram.jpg

Screenshot_20250225_103011_Instagram.jpg

Terug
Naar boven