AndroidHealthClinic

Fitnessecto's road

ziet er technisch zeer netjes uit

Beste ader loopt daar op je arm maat!

Die squats zien er echt super netjes uit. Oh, en het resultaat mag er wezen :thumb:.

Een meet in Groningen of elders in het noorden lijkt mij een tof idee, maar ik ga 6 september voor een half jaar naar Taiwan. Het wordt misschien een beetje lastig om daarvoor al wat te plannen, hehe :P.

goeie quads en squats

• Topic Starter Topic Starter
ziet er technisch zeer netjes uit
Beste ader loopt daar op je arm maat!
Die squats zien er echt super netjes uit. Oh, en het resultaat mag er wezen :thumb:. Een meet in Groningen of elders in het noorden lijkt mij een tof idee, maar ik ga 6 september voor een half jaar naar Taiwan. Het wordt misschien een beetje lastig om daarvoor al wat te plannen, hehe :P.

Bedankt mannen!:D

Als jullie willen afspreken waag ik er misschien ook wel een ritje Groningen aan. Toch zowat om de hoek voor mij #not

Vandaag hopelijk voor de laatste keer in de waardeloze gym bij mijn ouderlijk huis getraind. Nare mensen, nare apparatuur, druk... Training ging dus ook waardeloos, maar zit er gelukkig niet zo mee aangezien het normaal wel goed gaat de laatste tijd. Tempo lag de gehele training erg hoog, gewoon omdat ik er geen zin in had en het klaar wou hebben. Voelde me ook niet heel chill ofzo daar. Hierdoor ging het ook bagger.

BP
6x5x80
Een enkele keer zat er een spotter aan. Ging er gewoon achter staan en helpen terwijl het nog easy ging. Ook lag tempo hoger omdat er elke x mensen tussendoor moesten. 7e set niet gedaan omdat ik set 6 nauwelijks kreeg. Werd tijdens mijn set ook nog eens gebeld, ik luister altijd muziek via mijn mobiel... Miss toch maar eens een ipod aanschaffen, maar dan kan ik niet meer filmen tijdens trainen. Ik kan ook voortaan het netwerk eruit gooien tijdens trainen.

Tbar row
12x50
10x55
8x55
10x50
9x50

Incline db press
10x30
7x30 --> Waardeloos, deze bank is ook meer incline dan ik normaal doe.

Lat pulldown
10x59
8x66
9x59
10x52

Side raise SS reverse fly
12x8 SS 10x4
10x8 SS 8x5
10x8 SS 10x4

CGBP
8x60
6x70
5x75
7x60 na korte rust
De 5x75 was echt nipt. Voel mijn triceps nu, zo'n 4 uur na het trainen ook goed. Lekker.

Incline seated DB curl
12x12
10x14
8x12 Hammer
10x9 Hammer

4 sets calf raise

Ab rollout
2x6 standing negatief
2x12 kneeled

Plank 55 sec + 30kg
Direct na plank 8x ab rollout.

Was een waardeloze training, maar beter een waardeloze training dan geen training. Ik verwacht deze week nog drie (3-dagen split) mooie trainingen neer te zetten voor ik 1 week naar Rome ga.

Vandaag echt een super awesome training gehad. Had er niet zoveel zin in, maar toen ik bezig ging het steeds lekkerder. Had tevoren nog spierpijn aan mijn abs, hierdoor verslapte mijn core soms wat de laatste reps. Gelukkig niet heel veel hinder aan ondervonden.

Squat
5x7x102,5 VPR
Eerste 2-3 sets gingen heel easy, laatste twee sets met veel maar wel gewoon steady gehaald.

Deadlift
6x70 beltless
5x100 beltless
5x120 beltless
4x140 beltless, ging lekker. Techniek bleef met dit gewicht ook nog wel goed had ik het idee.
2x150 te korte rust, 3e rep ging niet omhoog.
2x160 Nice, hier zeker tevreden mee na zoveel sets squat en deadlift. 2e rep was lelijk, maar daar zit ik niet zo mee.

Kuiten in smith
15x60
2x13x60
12x60

Paused squat
5x90 beltless, 3 sec paused
4x95 beltless, 3 sec paused
3x100 beltless, 2-3 sec paused
3x110 PR, korte pauze
Laatste set ging extreem lekker. Had zelfs nog wel een 4e rep in gezet. Extreem blij mee. Heb hem op film staan, zal even kijken of ik tijd heb om hem online te zetten.

Hoge, liggende leg press
15x170
12x190
8?x200
Lekker, lang niet gedaan. Voelde hem goed.

Standing leg curl
12x35
2x10x40
8x35

Rating
9/10

Buik niet gedaan omdat ik nog wat spierpijn had. In totaal 2+ uur bezig geweest, ook veel met mensen gepraat. Vandaag wat extra volume gedraaid omdat ik mijn benen tot volgende week vrijdag of zaterdag niet meer train ivm vakantie.

nice squat en deadlift man:)

prima training.

Bedankt kerels. Squat gaat eindelijk weer de goede kant op.

Vandaag weer een goeie training gehad. Heb UB opgesplitst in twee dagen omdat ik 1 week rust heb. Vandaag Chest, side+front delt en triceps gedaan. Besefte tijdens de training dat ik blij ben met mijn UB/LB-split, dit hoge volume vind ik eigenlijk maar niks. Triceps gingen bagger, maar dat was te verwachten na 4 oefeneningen chest en 2 delts.

BP
8x4x82,5
Moeiteloos. Twijfel wat over mijn techniek dus heb de bench laten filmen, zal hem zo even online zetten.

Cable fly
15xstand 3
12xstand 4
15xstand 4
Niet heel gek gedaan, had overal nog genoeg over

Paused BP
5x70
5x72,5
5x75
Ging met de set beter, ben er tevreden over aangezien mijn chest al vermoeid was.

Incline BP
8x60
6x65
Niet tot het uiterste gegaan, vond het wel mooi geweest.

DB sh press
10x20
8x22,5
6x25
Ook wat minder dan normaal, maar wel tevreden.

Side raise
2x12x8
2x10x8

Kuiten in leg press
15x150
15x160
13x170
20x120

CGBP
10x60
4x70
De tweede set faalde enorm, eerste reps gingen prima maar opeens was de kracht weg. Toen maar gestopt.

Close grip DB press
9x20
Als alternatief gedaan voor de 3e set CGBP.

DB overhead extension
10x10
9x10

Rope pulldown
3x12x40

Rating:
7,5/10

Ondanks dat de delts en triceps iets minder gingen door vermoeidheid toch zeer tevreden over deze training. Heb mijn VPR op de bank van voor de cut geevenaard, en hij ging zeker makkelijker dan de vorige keer.

Daarnaast loop ik sinds gisteravond met de gedachte in mijn hoofd om morgen, als ik back, rear delts en biceps train, eerst een nieuwe PR-poging op de deadlift te doen. Het lijkt me heel mooi om voor de vakantie nog even 185kg te deadliften. Ik ben dus ook van plan hier de training morgen mee te beginnen. Als ik de deadlift van de grond krijg trek ik hem ook altijd wel. Dus als ik faal, blijft hij op de grond liggen en is de aanslag op de rest van de training beperkt. Dus baadt het niet, dan schaadt het weinig.

Zit een beetje te twijfelen welke opzet ik doe voor het opbouwen naar de poging, dacht zelf aan zoiets:
5x60
3x100
2x120
1x140
Belt om
1x160
1x185

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Hierbij de bench filmpjes. Set 3 en set 5 zijn gefilmd, tips worden gewaardeerd!

Die benches zien er goed uit hoor gaan heel easy op het oog? laatste set kom je wel met je billen vd bench?

Sets gingen ook wel makkelijk inderdaad. Ik had niet het gevoel dat mijn billen van de bench kwamen, zorg er altijd voor dat ze op de bank blijven. Volgende keer eens extra op letten dan.

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:26 ----------

Deadlift zat er vandaag niet in, was warm, druk, en ik heb er de laatste tijd te weinig op gefocust.

DL
5x60
4x100
3x120
1x140
Fx165 lol, dacht deze even easy te trekken, opeens lukte het niet. Totaal geen focus.
1x165 Iets later wel heel makkelijk, gelukkig maar
Fx185 Kwam paar cm van de grond, toen hield het op
Fx185 Kwam niet van de grond
Fx180 Kwam niet van de grond

180 dus al eerder getrokken, maar zat er dus ook vandaag niet in. Toch blij dat ik het geprobeerd heb, even een wake-up-call dat ik de deadlift wat meer aandacht moet geven. Ga mijn schema dus ook wat aanpassen, kom hier later op terug.

Na deadlift was last van mijn linker rear delt, nu gelukkig geen last meer van en verder met trainen ook nauwelijks last van gehad. Zal dus niks ernstigs zijn.

BB row
12x60
10x65
10x70
8x75
6x80
Prima, lang niet gedaan.

Lat pulldown
10x60
8x75
7x80
Top.

Db row
7x40
2x8x35
Was al vermoeid, dus dit ging bagger.

Seated cable row
10x65
8x70
10x55 rustig
Mehh.

Incline seated db curl
12x12,5
8x15
8x12,5 hammer
9x10 hammer
Ook wat minder dan normaal door al vermoeide biceps, wel logisch.

Bankje bijna rechtop, hier arm overheen als een soort staande preacher curl. Weet de naam niet.
2x8x10

Ez curl, gewicht excl bar
10x10
8x10

Rating:
6/10

Ik snap niet dat mensen meer dan 1-2 oefeningen per spiergroep kunnen doen, ik vind dat helemaal niks (al deed ik het vroeger zelf ook). Rug was na 2 oefeningen wel op, biceps na 1 oefening al. Ach, toch leuk om een keer wat anders gedaan te hebben.

Ik ben dus van plan mijn schema iets aan te passen. Ik wil wat meer focussen op de DL, maar wil de focus op de squat niet verliezen. Wil hierom proberen 5x per week te trainen met de volgende opbouw:

Dag 1: LB
Dag 2: UB
Dag 3: Rust
Dag 4: LB, focus op quadriceps. (slechts 1 oef hamstrings ipv 2 omdat ik ze hersteld wil voor DL op dag 6)
Dag 5: Push
Dag 6: Pull (incl DL)
Dag 7: Rust.

Ik hoop dat dit voor mij gaat werken. Volume over de week zal ongeveer gelijk blijven aan hoe het nu is. Zal straks na het eten even mijn schema opbouwen en het door mijn held AJ laten keuren, op dat ik maar net zo sterk mag worden als hij is. Schema en oefeningen zal veel lijken op hoe ik nu train, dat bevalt me wel. Voor DL zal ik ook een cycle volgen, zal die straks ook even invullen.

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

hrbn75.jpg

Armen goed vol aders, al vind ik mijn armen wel skinny lijken op deze foto. Mirin kuiten?

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

hrbn75.jpg

Armen goed vol aders, al vind ik mijn armen wel skinny lijken op deze foto. Mirin kuiten?

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

f**k, dubbelpost. Als ik hem aanpas is alle orde uit mijn berichten weg. Ach, dan maar dubbel.

Gister thuis gekomen van een geweldige week Rome. Daar niet getraind, slecht gegeten en elke dag alcohol gedronken waarvan de laatste avond behoorlijk was. Was wel een erg leuke week.

Net weer voor het eerst naar de gym geweest, enkel wat compounds gedaan omdat ik me niet helemaal fit voel. Besloot tijdens het opwarmen te maxen voor de squat, en dit ging geweldig. Natuurlijk wel dom om te gaan maxen op squat na een tijd niet trainen, maar dit is voorlopig de laatste keer dat het kon omdat ik vanaf maandag weer strikt volgens schema verder ga trainen. Vandaag was een soort schakel/inkom training.

Squat
2x8x40
6x60
4x80
1x100
1x110
1x125 PR! Heel blij mee, vorige keer faal op 125. Was hierom ook t*ring zenuwachtig voor de lift, voelde mn hard in mn keel kloppen. Desondanks vloog hij omhoog.
1x130 PR!!! Sick blij mee, had nooit verwacht dit omhoog te kunnen krijgen. Was wel een slome lift waarbij ik even vast zat. Dit belooft wat voor het maxen na mijn squat cycle!

Bench
8x40
6x60
5x80
4x82,5
3x85
3+1x87,5

BOR
12x60
2x8x70

Lat pulldown
10x60
8x65
8x60

Rating:
9/10

Na de squat ging alles bagger, voelde wat onwennig en zwaar aan. Pijp was ook leeg na de squat. Desondanks toch tevreden over deze oefeningen, ik verwacht dat ze volgende week een stuk beter gaan als ik wat fitter ben. Heb na deze training extra veel zin om de komende maanden weer wat meer dedicated bezig te gaan, beter te eten en minder te zuipen.

Squat filmpje is te zien op mijn instagram @koenwillemsen, vorm is niet geweldig, maar dat is logisch bij een PR poging. Diepte niet heel overtuigend maar wel gewoon minimaal parallel, prima dus.

Echt top die PR maat! Super dat de 1RM op de Squat er nu eindelijk uit wil komen. Het kon niet uitblijven.

En fysiek ziet er ook top uit op de pic! :)

Dankje maat.

Zaterdag mijn lower back overbelast, gaan maxen direct na de vakantie is ook niet verstandig. Continu pomp in mijn onderrug nu. Kon vandaag nauwelijks trainen, na de eerste werkset squat kreeg ik weer zoveel last van mijn onderrug dat ik er maar mee gestopt bent.

Squat
5x107,5

Leg extension
12x60
2x10x70

Verder niks gedaan, zelfs leg curls deden niet + ik kon nauwelijks voorover buigen. Vanaf nu 2x per dag rollen tot het over is, hopen dat ik morgen gewoon UB kan trainen en donderdag weer LB. Pomp is vandaag wel minder erg dan gister, dat is positief.

Goeie veins

Thanks Bricone.

Vandaag weer fatsoenlijk kunnen trainen. Had niet veel last van mijn rug meer, voelde nog wat stijf aan maar niet echt pijnlijk meer. Heb zelfs gewoon mijn T-bar rows kunnen doen zonder moeite. Heb niet te veel gearcht bij het benchen aangezien ik bang was dan last van mijn rug te krijgen.

BP
8x3x85
Twee sets minder gedaan om 2 redenen: Had iets last van mijn schouder (wss door iets bij squat en door te lang mn fysio oefeningen niet doen) en ik vond het wel fijn wat lager in volume te beginnen na een tijdje niet trainen.

T-bar row
5x8x55

Paused BP
4x3x80
Ga hier gewoon de BP reprange gebruiken -5kg. Aantal sets is het aantal sets BP/2.

Kuiten in leg press
15x150
15x160
2x12x170

Triangel pulldown
12x65
10x70
7x75

MP
6x30
6x40
5x45
2x50
De laatste set ging belachelijk, had totaal geen balans. Oefening ook te lang niet gedaan, hopen dat ik er nu wel eindelijk mee vooruit kom. De 45kg voelde goed aan en ging redelijk soepel.

Reverse DB fly
2x12x6
10x7

Rope pulldown
15x40
12x45
10x45
9x45

Ez curl (gewicht excl BB)
12x20
2x10x20
Biceps verzuurden snel vandaag, eerste set ging easy maar daarna had ik er erg veel moeite mee.

Rating 7/10

Vanochtend toen ik wakker werd had ik nog wat last van mijn rug en besloot ik vandaag geen legs te trainen. Na een uurtje mn bed uit te zijn en rollen voelde het wat beter dus besloten om toch te gaan.

Squat
5x95 ATG, beltless
5x100 ATG, beltless
3x5x107,5
2x4x107,5
Nadat de eerste twee sets makkelijk gingen besloten om nog 5 sets van de smolov te doen. Eerste set ging extreem easy, daarna wet het rot en de laatste twee sets durfde ik de laatste rep niet meer aan. Had totaal geen spanning op mijn core en ging lekker voorover hangen...

Standing leg curl
12x40
10x45
10x50
12x40

Kuiten in leg press
4x12-20 reps

Paused squat
5x80, beltless, ATG, 3 sec paused
5x85, beltless, ATG, 3 sec paused
4x90, beltless, ATG, 2 sec paused
2x100, 1 sec paused, ging voorover hangen. Eerste 2 reps gingen vlot omhoog maar doordat ik mijn core niet kon activeren en niet rechtop kon blijven maar gestopt. Ik ben nog wat bang mijn rug te blesseren.

Ab rollout
2x6 standing negatief
1x15 regulier
Rollout ding was weg dus moest wat improviseren met een plate en een stok, niet heel fijn.

Plank
50sec 35kg
Ging makkelijk, hieruit bleek wel weer dat mijn core nog weinig geactiveerd was deze training. Had langer gekund maar durfde het wederom niet aan met mijn rug.

Rating:
6,5/10

Ik ben van plan om maandag gewoon de 10x3x112,5 volgens mijn schema te squatten. Als dit lukt ga ik gewoon verder met het schema. Als het niet lukt ga ik een paar weken terug om gewicht om weer een beetje gewend te raken aan het liften. De techniek zat vandaag na 2 weken niet fatsoenlijk benen trainen niet goed, knietjes gingen ook naar binnen. Bij de paused squats zat de techniek op het naar voren hangen na wel goed. Even aankijken hoe het maandag gaat dus.

Push

BP
6x6x80 VPR
Eerste 3 sets gingen heel easy, ook gefilmd. Toen nam ik iets te kort rust waardoor de laatste 3 sets kneiters zwaar werden. Ach, gelukkig wel gehaald.

Kuiten in leg press
20x160
15x170
12x180

Incline DB press
8x30
3x32,5 Lol, wut? Teken van mijn lichaam dat het genoeg was.

MP
3x45
6x40
5x40
Kut oefening hehe.

Side raise
2x12x8
12x7

CGBP
8x60
4x70
8x60

De bench ging erg goed, alle assist gingen bagger, had weinig meer over.

Rating
6.5/10

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Tweede training vandaag: Pull

DL 3x5-7x145
2x3x145
Fx145
Zat er niet in vandaag, totaal geen kracht + focus. Zal een combinatie zijn van vermoeidheid, lang geen DL en de rugblessure die ik had. Volgende week gewoon weer met dit gewicht, kijken of het dan beter gaat. Ik verwacht van wel.

Tbar row
2x6x60
6x62,5 PR
6x60

Pull ups
3x6xbw
5xbw+5
Lang niet gedaan, leuk om ze weer in mijn schema te hebben.

Facepulls
15x30
15x35
12x40

Incline seated DB curl
12x12,5
10x15
10x12,5 Hammer
10x10 Hammer
Had het gefilmd en zag dat ik alle spanning bovenin verlies. Volgende keer wat rechter gaan zitten.

Rating
5,5/10
Deadlift ging extreem bagger, verder wel aardige training.

+ Reageren op discussie
Pagina 110 van 110 EersteEerste Vorige ... 1060100101102103104105106107108109110
Quick Reply Quick Reply

Terug
Naar boven