Fitness Seller

Flying Fox log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu de afgelopen weken halfbody getraind, nu wil ik eens een push pull split proberen.
Dit heb ik tot hiertoe bedacht:

push #1:

CG bench press 3x5
dips 3x5
OH lockout 4x8
fly 2x8

leg extension
calf raise
buik
scap pushups
band traction

pull #1:
pullup 3x5
band row 3x5
face pull 4x8
shrugs 2x8
curls 2x8
1 arm external rotation 3x15

leg curls
grip
onderrug

push #2:
board press/lockout 3x5
dips 3x5
DB shoulder press 4x8
fly 2x8

leg extension
calf raise
buik
scap pushups
band traction

pull #2:
CG chinup 3x5
band row 3x5
rear delt fly 4x8
shrugs 3x8
hammer curls 2x8
1 arm external rotation 3x15

leg curls
grip
onderrug

Ik weet nog niet of ik board presses of lockouts ga doen, hangt er vanaf of ik aan een board geraak en ik de oefening leuk vind.
External rotations er bijgegooid om een beetje een evenwicht te hebben tussen interne en externe rotatie, dat schijnt goed te zijn. Ik weet nog niet exact hoe men beentraining er zal uitzien, leg curls wordt wss glute ham raises, ik moet alleen nog zien hoe ik dat praktisch een beetje doe.

Commentaar altijd welkom

Ik zou er nog een gewone bench press/dumbbell press in doen, waarom weet ik niet, maar zonder is het niet compleet vind ik. :o

GHR's kun je nu mooi doen met die bands!

Mooi schema verder, hoe is het eigenlijk met jou bulk-bezigheden? Of weeg je al 90kg?

Edit: misschien nog wat isolatie voor je schouders?

Ik zou er nog een gewone bench press/dumbbell press in doen, waarom weet ik niet, maar zonder is het niet compleet vind ik. :o

GHR's kun je nu mooi doen met die bands!

Mooi schema verder, hoe is het eigenlijk met jou bulk-bezigheden? Of weeg je al 90kg?

Edit: misschien nog wat isolatie voor je schouders?
Er zit al een close grip bench in. Close grip is wat minder belastend voor men schouders, lockouts trouwens ook (volgens bepaalde bronnen toch).
Die GHR's moet ik nog een beetje zoeken, qua opstelling.

Ankomen gaat slecht, die zware examenstress is slecht voor mijn eetlust, ik ben al blij dat ik niet ben afgevallen :p. Al is na mijn examen vrijdag mijn eetlust weer terug de lucht in geschoten

Lockouts en bijna alle partial presses zijn idd minder zwaar op je schouders, wel moet je bij lockouts het gewicht niet gecontroleerd laten zakken maar gewoon keihard op de pinnen laten vallen. Dit om je ellebogen te beschermen.

Lockouts en bijna alle partial presses zijn idd minder zwaar op je schouders, wel moet je bij lockouts het gewicht niet gecontroleerd laten zakken maar gewoon keihard op de pinnen laten vallen. Dit om je ellebogen te beschermen.
Ok.
Maar waarom beschermt dat men ellenbogen? Bij een gewonde bench breng je de bar toch ook gecontroleerd naar beneden?

Ja, je kan wel front presses gaan doen, maar misschien is het leuk om je schouders wat breder te maken.
(Doe het zelf niet, voor jou moet je het zelf weten natuurlijk)

En elk grammetje massa is natuurlijk meegenomen.
Voor en achterkant schouders worden allebei al goed aangepakt, dus blijft sowiso alleen nog zijkant over.
Maar upright rows lijken me nu niet echt goed voor de schouders, en bij lateral raises maken men schouders geluid.

Wat een f*cking makkelijk examen zeg!
nog 3 te gaan

Bij lateral raises moet je je handen naar voren bewegen, dus niet strak langs je lichaam. Dat is minder belastend voor je schouder gewricht.

Oke, laat dan maar zitten.

Voor en achterkant schouders worden allebei al goed aangepakt, dus blijft sowiso alleen nog zijkant over.
Maar upright rows lijken me nu niet echt goed voor de schouders, en bij lateral raises maken men schouders geluid.

Seated dumbbell cleans vind ik zelf ook wel relaxed voor je schouders.

Die zal je ook wel aanspreken, maar ik voel ze wel goed in mn buitenste schouderkoppen, en je bovenarm maakt dezelfde beweging als in een side raise. En het is btw ook nog een goede oefening voor je RC.

Die zal je ook wel aanspreken, maar ik voel ze wel goed in mn buitenste schouderkoppen, en je bovenarm maakt dezelfde beweging als in een side raise. En het is btw ook nog een goede oefening voor je RC.

Ok, ik zal wel zien wat ik doe. Ik heb tenslotte nu al veel oefeningen (naar mijn doen)

Terug
Naar boven