Fitness Seller

Flying Fox log

• Topic Starter Topic Starter
heupnieuws:
Ik ben daarnet naar de dokter geweest, foto's genomen en zo. Mijn heup is al minstens 2 jaar te ver ingezakt om hem te genezen, dus voor iets anders dan een heupprothese is het te laat. Met een heupprothese moet ik dus zo lang mogelijk wachten, omdat zo'n ding maar 15 jaar meegaat en ze kunnen geen prothese blijven steken (tis te zeggen, dat kan altijd, maar de kwaliteit zal sterk achteruitgaan). Al mag ik ook niet te lang wachten want een hipresurfacing kan enkel als er nog genoeg van de heupbol overblijft.
Ik moet het dus zolang mogelijk uithouden. Ik kan mijn heup minder belasten door een wandelstok te gebruiken en door bvb mijn rechterschoen een dikkere zool te geven en de pijn verlichten met ontstekingsremmers.
Ook goed nieuws: de necrose is sinds 2 jaar niet meer erger geworden en door de heup te belasten zal ik het proces ook waarschijnlijk niet versnellen.
Dat wil dus zeggen dat ik rustig enkele heupbelastende oefeningen kan proberen. Zolang ik geen pijn heb is er geen reden om het niet te doen.

Ik ben trouwens zeer tevreden over mijn nieuwe dokter. Hij was er op tijd (vorige dokter kwam soms niet eens opdagen), gaf uitleg en praktische tips en zo.

Laatst bewerkt:
Toch een beetje goed nieuws dus :thumbs:

heupnieuws:
Ik ben daarnet naar de dokter geweest, foto's genomen en zo. Mijn heup is al minstens 2 jaar te ver ingezakt om hem te genezen, dus voor iets anders dan een heupprothese is het te laat. Met een heupprothese moet ik dus zo lang mogelijk wachten, omdat zo'n ding maar 15 jaar meegaat en ze kunnen geen prothese blijven steken (tis te zeggen, dat kan altijd, maar de kwaliteit zal sterk achteruitgaan). Al mag ik ook niet te lang wachten want een hipresurfacing kan enkel als er nog genoeg van de heupbol overblijft.
Ik moet het dus zolang mogelijk uithouden. Ik kan mijn heup minder belasten door een wandelstok te gebruiken en door bvb mijn rechterschoen een dikkere zool te geven en de pijn verlichten met ontstekingsremmers.
Ook goed nieuws: de necrose is sinds 2 jaar niet meer erger geworden en door de heup te belasten zal ik het proces ook waarschijnlijk niet versnellen.
Dat wil dus zeggen dat ik rustig enkele heupbelastende oefeningen kan proberen. Zolang ik geen pijn heb is er geen reden om het niet te doen.

Ik ben trouwens zeer tevreden over mijn nieuwe dokter. Hij was er op tijd (vorige dokter kwam soms niet eens opdagen), gaf uitleg en praktische tips en zo.

Ik zei het toch;) Btw ik krijg een heup die 35jaar mee kan ongeveer. En dat de necrose niet erger is geworden is waarschijnlijk, omdat er al vrij weinig meer van over is, is bij mij ook;)

Staat je bekken btw niet helemaal scheef? doordat de kop ingezakt is? bij mij is dit wel zo, daarom heb ik ook geen zooltje, zou het alleen erger maken.

Btw ik krijg een heup die 35jaar mee kan ongeveer.
35 jaar?:eek:
Is het een volledige prothese?

En dat de necrose niet erger is geworden is waarschijnlijk, omdat er al vrij weinig meer van over is, is bij mij ook;)
Nee, bij mij zag het er nog best goed uit. Zelfs een tikje beter dan 2 jaar geleden. Ook nog lang goed genoeg voor een hipresurfacing

Staat je bekken btw niet helemaal scheef? doordat de kop ingezakt is? bij mij is dit wel zo, daarom heb ik ook geen zooltje, zou het alleen erger maken.
Dat scheef staan valt nog mee. Mijn linkerbeen is zelfs iets langer dan het rechter.

Hoe zwaar ben je nu?

heupnieuws:

Heupproblemen. Wist niet dat je geblesseerd was. Interessant verhaal in elk geval.

Persoonlijk geloof ik dat alles te genezen is. Hard werken + niet opgeven + erin geloven => succes vroeg of laat. Ken zo iemand die de tour france paar keer gewonnen heeft met een teelbal.

Ik ben geen dokter & ik heb uw heup niet gezien. Maar een uitleg van "'t is zo, leer er mee leven". No way.

21jaar en een wandelstok/zolen/onstekkingsremmers?? Hoe lang ga je zo rondlopen? Tot je een heup prothese kan krijgen op je 40?

Ben zeker dat er iets met uw postuur scheelt:
-heup gebroken
-been aan andere kant wordt meer gebruikt
-je begint onbewust "scheef" te lopen
-heup komt scheef te staan
-slechte heup wordt nog meer verzwakt
-problemen duiken op in andere been
-misschien zelfs nek problemen, schouderproblemen omdat heup verkeerd staat
-ect..

Heb zelf beginphase hernia gehad, elleboog tendinitis, rotator cuff problemen, snapping hip syndrome, ... Kan u 100 verhalen geven over dokters die begonnen over:
-ontstekkingsremmers
-opereren
-nooit meer trainen

Allemaal zever. Al 5 jaar dat je met die heup zit, tijd om er eens iets aan te doen.

Bestel eens "The Egoscue Method" op Amazon. 10$. Heb Raistlin het boek ook aangeraden, hij heeft het gekocht.

Er is geen oplossing voor necrose, enkel kunstheup. Ik heb het ook, krijg denk ik volgend jaar kunstheup.

Heupproblemen. Wist niet dat je geblesseerd was. Interessant verhaal in elk geval.
Staat allemaal in de beginpost

Persoonlijk geloof ik dat alles te genezen is. Hard werken + niet opgeven + erin geloven => succes vroeg of laat.
Daar geloof ik ook n. Helaas valt dit nu nog niet te genezen, toch niet in mijn geval.

21jaar en een wandelstok/zolen/onstekkingsremmers?? Hoe lang ga je zo rondlopen? Tot je een heup prothese kan krijgen op je 40?
Totdat het onleefbaar wordt en een hipresurfacing de enige optie is. Of totdat men heup nog net niet te ver geatrofieerd is zodat een hipresurfacing nog mogelijk is.

Ben zeker dat er iets met uw postuur scheelt:
Ja, als je heupnecrose hebt en de heupkop begint in te zakken, dan zal je postuur niet om naar huis over te schrijven zijn.

Heb zelf beginphase hernia gehad, elleboog tendinitis, rotator cuff problemen, snapping hip syndrome, ... Kan u 100 verhalen geven over dokters die begonnen over:
-ontstekkingsremmers
-opereren
-nooit meer trainen
No offence, maar tendinitis, rotator cuff problemen, snapping hip,... zijn meestal blessures die kunnen genezen, soms zelfs zonder specifieke behandeling.
Een heupkop die langzaamaan afsterft doordat de bloedtoestroom onbestaande is is een andere zaak. Bloedvaten groeien niet op magische wijze terug in het been en her kraakbeen zal niet plots weer helemaal herstellen en de heupkop in juiste positie brengen.

Binnekort post ik trouwens weer wat trainingen.

Er is geen oplossing voor necrose, enkel kunstheup. Ik heb het ook, krijg denk ik volgend jaar kunstheup.
Bij jou is het trouwens allemaal wel veel sneller gegaan dan bij mij. Ik kan volgens de dokter nog een hele tijd voort met mijn huidige situatie en die situatie is al 2 jaar niet erger geworden.

Kan een hipresufacing niet meer bij jou trouwens?

Bij jou is het trouwens allemaal wel veel sneller gegaan dan bij mij. Ik kan volgens de dokter nog een hele tijd voort met mijn huidige situatie en die situatie is al 2 jaar niet erger geworden.

Kan een hipresufacing niet meer bij jou trouwens?

Ja klopt, oktober squatte ik nog en in decemberl kon niet meer zitten zodra ik een tijdje gestaan had, wat nu nog steeds zo is. Geen idee hoe het komt, dat het zo snel ging.

Geen idee, maar iig is het al het kraakbeen bij mij weg en meer dan 2/3 van de kop is ook weg. Maar de chirurg die ik heb, had het niet zo op hipresurfacing dacht ik.

Ja klopt, oktober squatte ik nog en in decemberl kon niet meer zitten zodra ik een tijdje gestaan had, wat nu nog steeds zo is. Geen idee hoe het komt, dat het zo snel ging.
Hangt volgens mij ook af van in hoeverre de bloedvaten al dan niet zijn teruggegroeid na de breuk.

Ik squatte ook nog een tijdje geleden tot ik problemen kreeg, maar sinds ik stopte was de pijn al minder en tegenwoordig even weinig (of evenveel) last als voor ik begon te squatten. En het is niet erger geworden afgaande op de foro's.

Geen idee, maar iig is het al het kraakbeen bij mij weg en meer dan 2/3 van de kop is ook weg. Maar de chirurg die ik heb, had het niet zo op hipresurfacing dacht ik.
2/3 is wel enorm veel ja.

Hangt volgens mij ook af van in hoeverre de bloedvaten al dan niet zijn teruggegroeid na de breuk.

Ik squatte ook nog een tijdje geleden tot ik problemen kreeg, maar sinds ik stopte was de pijn al minder en tegenwoordig even weinig (of evenveel) last als voor ik begon te squatten. En het is niet erger geworden afgaande op de foro's.

2/3 is wel enorm veel ja.

Idd.

hoeveel van de kop is bij kapot dan?

Tijd om weer eens wat beschamend zwakke trainingen neer te schrijven.

'board' press: (met boeken :p)
10x10
10x20
5x30
5x40
4x50
2x60
1x70 pr
1x70
0x70
1x66

DB row:
5x12
8x14
8x16
10x22
8x22
8x22
8x22
8x22

DB bench press:
8x12
6x16
10x20
8x20
6x20

Rear delt fly:
10x4
12x6
12x6

DB curl:
10x12
8x12

Nog wat band pushdowns, ecternal rotations en scap pushups gedaan.

commentaar:
2de training na kleine onderbreking.
Board press zwak, row zwak, db bench zwak, curls zwak.

Wel aardig totaal volume FF:)

Thx. Trainingen duren tegenwoordig ook vrij lang (meer dan 1.5u).

Training gisteren:

Speed bench:
2x10x10
5x20
3x30
8x3x35

Pullups (pron):
5xBW
5xBW
4xBW
3xBW
3xBW
4xBW

Dips:
3x10xBW
8xBW

Rear delt fly:
20x4
15x6
10x8 (pr)

Hammer curls:
10x12
10x12
8x12

Cuban press:
5x10x10

Comments:
Best fijne training. Eerste keer dat ik eens speed bench probeerde. Snelheid zat wel goed, mag wel met wat meer gewicht. Pullups gingen k*t.
Dips waren leuk, ik was even vergeten wat voor fijne oefening het is.
Van die cuban presses ben ik eigenlijk niet zo zeker dat het wel cuban presses zijn, lijkt eerder op een muscle snatch. Volgens een artikel van Eric Cressey zijn die 2 hetzelfde, maar ik zal mss beter toch vanaf nu over muscle snatch spreken om verwarring te vermijden:p

Lose de speed bench Fox, heb je toch geen reet aan.

Waarom wissel je niet gewoon Max effort en rep dagen af...

Ma: opbouwen naar 5rm/3rm/2rm/1rm oid
Vrij: 5x8-15

Terug
Naar boven