AndroidHealthClinic

Flying Fox log

Ik krijg meer en meer respect voor breezers die alleen hun bovenlichaam trainen, dat is veel moeilijker te plannen
:eek: Met zulke uitspraken maak je geen vriendjes!

Maar inderdaad, je core zal niet echt getraind worden, je kan dingen als hyper ext., dragon flags, side bends, ... kunnen toevoegen.

Misschien is het dan beter om niet elke training steeds dezelfde dingen/bewegingen te doen, dus bijvoorbeeld 1 dag verticale bewegingen; OH press, chins, dips, misschien wat kuiten.., een 2e dag je core (plus wat lichte push en pull), 3e dag rows, kuiten, onderarmen en (bench) press, 4e dag; l-seats, .., grip?

Niet te moeilijk denken, en alles elke training willen doen.

• Topic Starter Topic Starter
:eek: Met zulke uitspraken maak je geen vriendjes!
Het was maar een grapje, wees gerust ;)

Misschien is het dan beter om niet elke training steeds dezelfde dingen/bewegingen te doen, dus bijvoorbeeld 1 dag verticale bewegingen; OH press, chins, dips, misschien wat kuiten.., een 2e dag je core (plus wat lichte push en pull), 3e dag rows, kuiten, onderarmen en (bench) press, 4e dag; l-seats, .., grip?.
De basis (vetgedrukte) zou ik iig hetzelfde willen houden als het nu is. Ik dacht ook al aan een horizontale Push/pull dag, maar dan zou ik zware rows moeten doen en bench. Als ik pijn heb aan men heup of knie kan ik echter geen zware rows doen, dus plan ik dat liever als extra oefening. Van Dips en chins ben ik zeker dat het mij geen problemen gaat opleveren.

Core zal ik waarschijnlijk elke trainen wel toevoegen (al dan niet altijd zwaar), dat is op zich niet zo'n probleem. iets van grip doe ik er ook altijd nogal makkelijk bij, even snel wat towel pullups en plate pinches zit er altijd wel in.

Dus ik zit nu vooral nog wat te zoeken naar hoe ik men rug voldoende kan trainen. Ik weet dat pullup een fantastische rugoefening is, maar belast ik daar echt heel mijn rug mee?

Misschien moet ik het idd maar niet te ingewikkeld maken. Bij de basis blijven en dan zie ik op de moment zelf wel wat ik er nog bij doe.

Laatst bewerkt:
Ok, toch maar weer wat geprobeerd. Iets eenvoudiger gehouden:

Dag 1:
Dip 5x5
Chinup 5x5
Shrugs
core
Kuiten

Dag 2:

MP 5x5
BOR 5x5
core
Kuiten

Dag 3:
Bench 5x5
Pullup 5x5
shrugs
core
Kuiten

Ik doe dus elke keer core en kuiten, zie niet meteen in waarom niet. Grip doe ik als ik nog energie en tijd heb. Ik heb BOR er toch bijgezet, als het een keer niet lukt doe ik wel wat pullups of zo in de plaats.

Het is trouwens een heavy/light/medium verdeling. 5x5 met hetzelfde gewicht, dus niet van die oplopende sets (dat lukt niet met men dips en chins :p

Laatst bewerkt:
Vandaag normaal eerst training van nieuw schema, maar het zal er niet van komen. Zware dag gehad, moe en nog veel werk voor morgen. Hopelijk morgen trainen.

Eerst een vraagje. Een staggered set, dat is toch als je per set afwisselt tussen 2 oefeningen?
Indien ja, dan deed ik vandaag een staggered set met chins en dips:

Chins:
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5

Dips:
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5
5xBW+5

Echt wel exact het juiste gewicht gepakt, laatste rep was een uitdaging. Ged gegokt dus.

Shrugs:
10x10
8x20
8x30
8x40
8x50
8x50

Staande kalf reizers:
8x50
8x50
8x50

Back extensions:
10xBW
10xBW
10xBW
10xBW

L-seat:
40 sec (kijk luuc, een PR)
20 sec
15 sec

Poging tot griptraining met 3 reps handdoekpullups. Te moe. Overmorgen eindelijk weer wat rust (wat lessen betreft).

nette training en pr;)

Da's een heel erg nette training kerel! Dips&chins inderdaad staggered, heel erg mooi!!

Heb het eigenlijk een beetje uit Bill Starr zen boek. "Circuit method"
It is a preferred method because it insures all the major muscles of obtaining equal attention and equal work load.
Al had hij het natuurlijk wel over drie oefeningen, squat/clean/bench, maar het komt op hetzelfde neer :p

Press:
3x5x10
2x5x20
5x28
5x28
5x28
5x28
5x28

Hard op vorm gelet, vandaar laag gewicht. Voelde zwaar aan voor de polsen.

BOR:
2x15x10
2x10x20
5x30
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Calf raises:
8x50
8x50
8x50
8x50

1 leg rack deadlift:
5x50
5x70

Klein experimentje. Pinnen ter hoogte van de knieën gezet en eens proberen in hoeverre ik het gewicht naar men rechterbeen kon verschuiven.
Was leuk.

Leg raises:
15
15
15

pronsups:
rechts: 2x10x1kg
links: 2x5x1kg

Soort van dumbbell supination en pronation in één beweging.

Towel pullups:
6xBW+5 PR
3xBW+10 ook een pr misschien

Goed volume!

Vandaag normaal niet trainen omdat ik dacht dat ik tot 18:00u in het labo moest staan. Maar ik was vroeg klaar, dus ik kan nog flink wat eten en straks trainen :banana:

Lekker! :-)
Veel plezier straks.

weer veel te laat getraind eigenlijk, ging niet fantastisch.

BP:
5x5x44

Pullup:
5x5xBW

Nog wat shrugs, calf raises en hammer curls, niet veel zin meer om alles in te typen. Morgen nog wat grip en core trainen.

Jaja, je wordt een ouwe kerel Flying Fox!

:jk: Gefeliciteerd!

Waarom ga je trouwens niet trainen op planches?
Zag laatst een kerel die ze bijna kon, super vet!

Terug
Naar boven