XXL Nutrition

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Flying Fox

Huge Freak
Waardering
0
Hallo

Tijd om ook nog eens een logje bij te houden, en hopen dat ik het deze keer volhoud.
Ik ben de laatste maanden enorm veel ziek geweest, ik heb een ontsteking gehad aan men onderrug en daarna een ontsteking aan men middenrif. Dus van trainen is er geen sprake geweest. Ik ben enorm verzwakt (en ik was al niet sterk) en ook nog een beetje vermagerd (en ik was al mager).

Mijn doel is nu om terug wat kracht op te bouwen. Wat meer massa is ook welkom (ik weeg nog maar 54 kg, met een lengte van 1m 82).
Met goede raad als "heel veel eten" en opmerkingen als "omg wat ben jij licht" ben ik weinig, dus hou het bij concreet advies.

Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:

A
Squat 3x5
Bench press 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

B
Squat 3x5
Standing military press 3x5
Power cleans 3x5
Chin-ups 2x8

za: A
ma: B
wo: A
za: B
ma: A
wo: B

Het staat nog niet helemaal vast en hier en daar train ik men buikspieren ook nog wel eens, en af en toe een setje voor armen. Niet te veel, ik heb het niet zo voor ingewikkelde schema's.
Ik twijfel vooral nog over die powerclean. Het is denk ik nogal een technisch moeilijke oefening die ik beter kan vervangen door bent over rows of zo. Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben trouwens gisteren opnieuw begonnen met trainen.

Squat:
10x10
5x20
5x30
5x30

Hier had nog een setje bijgemoeten, maar ik merkte dat het wat te zwaar zou worden. Ik kan beter langzaam weer opbouwen, anders heb ik een week spierpijn en kan ik ook niet deftig trainen.

Bench press:
10x10
5x20
5x30
5x30
5x30

Het was nog wat zoeken naar het juiste gewicht. Dit was een stuk te licht, dus volgende keer een paar kilo zwaarder benchen.

Deadlift:
5x20
5x25
5x30
5x35

Ik twijfel dat mijn vorm hier wel goed was, mss kan ik best een een filmpje maken. Geen zin om weer last van men rug te krijgen.

Dips:
3x5xlichaamsgewicht

Pullups:
2x5xBW met heel veel gezwier en gezwaai

Dan nog wat buikspieren getraind, side bends en zo.

Gisteren is trouwens ook mijn nieuw powerrack aangekomen, dus ik heb er veel zin in:D :D

powerclean is opzich een goede oefening, maar ik vind rows belangrijker.
Anders doe je
training 1: deadlift
training 2: rows
training 3: powerclean

ofzo

Nee 18fitie.. Powerclean zelfs helemaal vooraan omdat meer spiergroepen gebruikt als bij Rowen.. en omdat het om speed gaat.

Ik ben het meest geneigd de powerclean te doen.

Maar ik train thuis en wil wel men techniek goed hebben. Ik zal hem eens proberen, zien hoe het voelt, filmpje er van maken en zo.

@18fitie: waarom vind je BOR's belangrijker dan?

Vandaag:

Squat:
5x10
5x20
5x20
5x30
5x30
5x30

Ging al vlotter dan gisteren. Volgende trainingen ga ik het gewicht nog hetzelfde houden om nog wat meer terug aan de beweging te wennen.

Power clean:
5x20
5x30
5x30
5x30

Lukte niet enorm goed, ik heb de techniek nog niet helemaal beet en ik bleek enorm weinig plaats te hebben in de garage. Er was net genoeg plaats in men powerrack. Niet ideal dus, maar aan het ruimte-probleem wordt gewerkt.
Al bij al, het gewicht ging omhoog en het was zwaar, dus ik ben best tevreden. Ook hier best niet meteen beginnen met gewicht te verhogen volgende trainingen.

Seated military press:
5x10
7x10
5x20
5x20
5x20

Ik voelde het hard in men bovenrug. Zwakke rug?

Normaal zou ik het staande doen, maar dat lukt niet in men powerrack. Wanneer het ruimteprobleem is opgelost clean ik wel eerst en doe van daaruit staande de press.

Chin up
8xBW
6xBW

Wederom met gecheat (voeten op een bankje gezet). Ik kijk uit naar de dag dat ik gewoon kan chinnen :p

mixed grip pullups:
3xBW
2xBW

Zonder noemenswaardig cheaten. Blijkbaar is dit een stuk lichter dan gewoon chinnen.

Als afsluiter powerrack verschoven (zie "aan het ruimteprobleem wordt gewerkt"). Geen eigenlijke training, maar het was ook duwen en trekken;)

Training heeft 45 minuten geduurd en heb een nieuw persoonlijk record gezet: slechts 5 minuten in de douche. Op naar de 4!!
Beetje commentaar gehad van mijn ouders: "vergeet je studies niet", "zijn al die aders aan u onderarmen wel gezond?" en "niet te lang douchen!!" dus ik was best slechtgezind toen ik de training begon. Werkt best stimulerend:D

suc6 met je log

Beetje commentaar gehad van mijn ouders: "vergeet je studies niet", "zijn al die aders aan u onderarmen wel gezond?"

HAHA, waar ken ik dat van ? Dat zei m'n moeder al toen ik 18 was en pas 1 jaar trainde met een bodyweight van slechts 90 kg. Moet je haar nu horen !:p

Veel spierpijn in mijn traps vandaag, door dat powercleanen zou ik denken.
En volgens mij spierpijn aan mijn teres major, ik zou niet weten wat het anders is. Tis pijn tussen mijn arm en schouderblad, zo net onder mijn schouder an de achterkant. Voor de rest alleen een klein beetje pijn in de benen, maar tegen morgen kan ik weer squatten:D

Fijne site gevonden voor olympische lifts, kan ik men pwerclean wat bijschaven:
GAYLE HATCH :: broadband video channel

Thx

Ook thx

HAHA, waar ken ik dat van ? Dat zei m'n moeder al toen ik 18 was en pas 1 jaar trainde met een bodyweight van slechts 90 kg. Moet je haar nu horen !:p
Ik ben al blij dat ze me nog niet heeft zien deadliften of powercleanen, ze zou zich nogal zorgen maken:p

Succes met je log én met gainen+trainen ;)

Squat:
10x10
7x10
4x20
5x30
5x30
5x30

Bench press:
15x10
10x20
10x20
5x34
5x34
5x34

BOR:
15x10
10x15
6x20
5x30
5x30
5x30

Ook weer even zoeken naar het juiste gewicht. 30 was wat licht, maar ik had nog enorme spierpijn in men traps, dus het hoefde vandaag niet te zwaar:p
Ook een oefening waar ik eens een filmpje van wil maken, ik heb het vreemde gevoel dak iets fout doe.

Deadlift:

5x35

Zonder opwarmsetje. Leek niet echt nodig na squatten en BOR. Ging ook best goed, het gewicht mag wat meer zijn vorlgende keer.

Dips:

5xBW
4xBW ->ik kon meer maar mijn broer kwam me afleiden (note to self: broer mep geven)
8xBW

Chin ups:
5xBW

Chinups was ik eigenlijk niet van plan, maar had er gewoon ff zin in. Ging goed, bijna zonder cheaten (een hele verbetering tegen vorige trainingen:p )

Hierna nog een hoop pullups gedaan op alle manieren die ik kon bedenken, wat een leuke oefening toch:D

Kleine to do list voor dit weekend:
-meer plaats maken
-flimpje maken van deadlift, power clean, BOR en squat

wat wil je bereiken sterker worden gespierder of allebei omdat je al zo mager bent niet lullig bedoeld moet je niet boven de 6 herhalingen gaan zit en zeer zwaar trainen zodat je je laatste setje net aan kan afmaken

en jij moet zeker om de 2uur eten meervoudige koolhydraten en goede eiwitten ei eiwitten rood vlees kip/kalkoen witvis/zalm is nog beter voor jouw voor de omega 3 en 9 vetzuren

wat wil je bereiken sterker worden gespierder of allebei omdat je al zo mager bent niet lullig bedoeld moet je niet boven de 6 herhalingen gaan zit en zeer zwaar trainen zodat je je laatste setje net aan kan afmaken

en jij moet zeker om de 2uur eten meervoudige koolhydraten en goede eiwitten ei eiwitten rood vlees kip/kalkoen witvis/zalm is nog beter voor jouw voor de omega 3 en 9 vetzuren
mijn doel is nu om terug wat kracht op te bouwen. Wat meer massa is ook welkom (ik weeg nog maar 56,6 kg, met een lengte van 1m 82).

Ten eerste: waarom zou ik niet boven de 6 herhalingen mogen zitten?
Ten tweede: ik zit niet eens boven de 5 herhalingen:p
Ten derde: wat bedoel je met "setje net aan kan afmaken"?

waarom doe je maar 1 setje deadlift?

ok ja ik ken da programma niet,ik zet altijd zelf een schema in elkaar.

als je boven de 6 gaat zitten ben je aan het fitnesse 8 herhalingen zou voor jouw nog net gaan

en met je laatste setje net kunnen afmaken word bedoeld dat je met pijn een moeite 6 herhalingen als die 6 herhalingen nou makkelijk gaan met een bepaald gewicht en je kan voor je gevoel nog 1 of 2 herhalingen meer dan moet je de week er na verzwaren met 5kilo per set en dan weer het zelfde principe zo dat je je lichaam dwingt tot groeien en dan nog goed erbij eten en zult zeker vooruit gaan

je hoeft het niet van mij aan te nemen maar het is het proberen waard doe het maar eens 8weken en daar na de boel weer omgooien

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven