AndroidHealthClinic

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Rugpijn is nog altijd niet over. Nog een paar dagen afwachten en dan ga ik maar weer eens naar de dokter denk ik:(
Intussen nog verder trainen, maar dan niet squatten en deadliften. Of juist wel, met licht gewicht of zo?

4de post al achter elkaar, ik ben hier echt men eigen log aan het volspammen:p

Rugpijnupdate: de pijn is veel minder, rug is alleen nog een beetje gevoelig (hoera hoera)

Laat het even een weekje rusten.. waar heb je precies last?

Laat het even een weekje rusten.. waar heb je precies last?
Specifieker dan "onderrug" kan ik niet echt zijn.

Ik ben nu al aan het rusten sinds ik pijn had dinsdag. Heeft het wel veel nut om nog een week niet te trainen. Ik kan het toch voorlopig heel rustig en licht doen bij squatten en dealiften?

Heb ik ook wel is gedaan, werkte niet echt mee.. ik zou me ff focussen op oefeningen waar je je onderrug zo goed als niet belast. Dan maar ff een paar trainingen UB orientated.. en dan over een weekje als het weer goed voelt begin je weer met squatten en deadliften.

Heb ik ook wel is gedaan, werkte niet echt mee.. ik zou me ff focussen op oefeningen waar je je onderrug zo goed als niet belast. Dan maar ff een paar trainingen UB orientated.. en dan over een weekje als het weer goed voelt begin je weer met squatten en deadliften.
Mja, dat is waarschijnlijk het beste. Beter een weekje niet squatten een deadliften, dan het risico te lopen het erger te maken en 6 weken niet kunnen trainen.
Dan hou ik het de volgende week bij bench, pullups, dips. Military press is twijfelachtig, ik moet de halter tenslotte eerst cleanen.

Je kan wel bvb bulgarian squats doen. En ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om GHR te doen..

Ik zou idd uitkijken met je rug, als een oefening twijfelachtig is zou ik 'm tijdelijk gewoon niet doen.

Je kan wel bvb bulgarian squats doen. En ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om GHR te doen..
GHR=glute ham raise?
Kan ik in principe niet doen hier thuis (al valt wel iets in elkaar te flansen, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor)

Is de front squat trouwens ook niet stukken minder belastend voor onderrug?

Military press kan ik ook zittend doen, das een heel stuk minder belastend IMO

Ik wou het niet riskeren om een oefening te doen warbij ik een halter vast heb en wat met men lichaam ga bewegen. Dus zowat alle squat -en lungevarianten zijn uitgesloten. Ik heb dan maar pistols gedaan, met een beetje assistentie van de armen.

ass pistol: (de "ass" staat voor assisted, wat dacht je anders?)
4x5

Eerst opgewarmd met wat BW squats en lunges.

seated mititary press:
13x10
10x10
5x20
5x20
5x20

pull up:
2xBW met een beetje gezwier
5xBW met hulp van benen
5xBW ' '
5xBW ' '

Nogal zwak.
Beetje de negatieve fase geoefend om men onderarmen wat sterker te maken. maw: smalle grip, sprongetje en traag laten zakken. 4 keer gedaan, onderarmen moe.

Beetje buikspiertraining met de plank (je weet wel, voeten neerzetten, onderarmen op de grond met lichaam gestrekt en zo lang mogelijk volhouden)

ondanks de afwezigheid van een squat, deadlift of powerclean toch een relatief fijne training.

Afgelopen week nog ongeveer een kilo bijgekomen, mijn voeding zit best goed dus. Nog een reden om te denken dat ik veel eet: men moeder zei of ik niet "mijn maag wat te veel werk" gaf. Ik krijg het er maar niet ingepraat dat een mens er voor gemaakt is om pakweg om de 2 uur te eten.

K*ttraining vandaag. Veel te lang uitgeslapen, rest van de dag futloos. Weinig gegeten ook.

Beetje assisted pistols gedaan, beetje core gedaan (geïmproviseerde hyperextension-achtige oefening), beetje gedipt en een beetje gebencht.

Bench:
15x10
6x20
4x30
5x36
5x36
5x36

Niet squatten werkt deprimerend:(

Zaterdag weer deadliften en squatten:D :D

Squaten deprimerend? Omdat?

Daar is een oplossing voor... :meal:

Nee, niet squatten is deprimerend, niet deadliften ook. Gewoon dingen die ik graag doe, en nu moet ik men rug rust gunnen.

Als je tot smiddags in je bed ligt is het moeilijk evenveel te eten als wanneer je opstaat om half zeven, maar ik doe men best:D

Vandaag terug een beetje lichte (front) squat gedaan. En het voelde wel goed. Geen slecht gevoel meer aan men rug of zo.

frontsquat:
6x10
6x10
5x20
5x30
5x30

Military press:
7x10
5x15
2x20
2x22
3x24
1x28
1x28

Ik wou eens zien hoever ik zou geraken. Niet ver dus, hoewel ik toch al in de buurt kom van men vroegere 1rm denk ik (weet niet meer exact wat het was, mijn trainingslog's waren altijd rommelig). Dus binnekort kan ik weer eens "PR" bij men gewichten zetten, prettig vooruitzicht.

Verder nog wat assisted pullups en trage negatieve pullups gedaan, nog wat hyperextensions en leg raises. Shrugs nog eens gedaan, maar na de eerst set opgegeven, flauwe oefening toch.

Heb je altijd een log'boek' bijgehouden van je trainingen?
Iig mooi dat je vroegere stats weer terugkomen! :thumbs:

Heb je altijd een log'boek' bijgehouden van je trainingen?
Iig mooi dat je vroegere stats weer terugkomen! :thumbs:
Voor zover ik me kan herinneren heb ik dat altijd gedaan. De ene keer al wat beter dan de andere.

ff mijn "groene boekje" weer bovengehaald (logboekje is groen, vandaar de originele naam).
Wat leuk, laatste dat ik heb opgeschreven was een front squat van 5x30 kg en een military press van 5x24. Aan de front suat ben ik dus al. Al was ik volgens mij toen ook aan het herstellen van een tijdje niet trainen, maar laten we veronderstellen dat ik toen op men sterkste was en dat ik binnekort PR's maak. Dat werkt motiverend:D

lol, op 29/11/05 heb ik bij kickbacks opgeschreven dat ze niet leuk waren:p

Trouwens, ben jij dit? Bekijkt profiel

:roflol: Goed idee, als ik hier m'n log niet meer bijhoud, ga ik 't denk ik ook zo doen.
Moet ik alleen nog een groen boekje aanschaffen. :D

Dat profiel ben ik inderdaad, heb ik op gezeten voordat ik hier op dbb kwam.
Zit er nu vrij weinig meer op, soms een keertje; dbb is een stuk beter.

:roflol: Goed idee, als ik hier m'n log niet meer bijhoud, ga ik 't denk ik ook zo doen.
Moet ik alleen nog een groen boekje aanschaffen. :D

Dat profiel ben ik inderdaad, heb ik op gezeten voordat ik hier op dbb kwam.
Zit er nu vrij weinig meer op, soms een keertje; dbb is een stuk beter.
Ik zit er sinds ik een powerrack had gekocht bij helisports en dat forum er zag staan. Niet veel aan daar, kom er af en toe. Meestal is er wel iemand die denkt dat Fitness-Island.com : Fitness oefeningen | schema's | info een goede bron is. Die kan ik dan op het goede pad brengen :D .

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven