AndroidHealthClinic

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
als je boven de 6 gaat zitten ben je aan het fitnesse 8 herhalingen zou voor jouw nog net gaan

en met je laatste setje net kunnen afmaken word bedoeld dat je met pijn een moeite 6 herhalingen als die 6 herhalingen nou makkelijk gaan met een bepaald gewicht en je kan voor je gevoel nog 1 of 2 herhalingen meer dan moet je de week er na verzwaren met 5kilo per set en dan weer het zelfde principe zo dat je je lichaam dwingt tot groeien en dan nog goed erbij eten en zult zeker vooruit gaan

je hoeft het niet van mij aan te nemen maar het is het proberen waard doe het maar eens 8weken en daar na de boel weer omgooien
Wat is jouw definitie van fitnessen? En voor massa zijn iets meer reps het beste dacht ik, zo rond de 10. Volgens bepaalde bronnen zelfs 20.

Je hebt het dus over tot failure trainen. Iets wat ook al wat achterhaald is.
Trouwens, als ik tot failure train kan ik nooit 3 keer per week fullbody trainen.

Wat zijn je bronnen eigenlijk?

Wat is jouw definitie van fitnessen? En voor massa zijn iets meer reps het beste dacht ik, zo rond de 10. Volgens bepaalde bronnen zelfs 20.

Je hebt het dus over tot failure trainen. Iets wat ook al wat achterhaald is.
Trouwens, als ik tot failure train kan ik nooit 3 keer per week fullbody trainen.

Wat zijn je bronnen eigenlijk?

Ik denk dat Cees zn grootste bron eigen ervaring is , vaak is dit ook nog de beste bron, vind ik tenminste.
Volgens mij is dit ook het powerlift/sterksteman forum en vaak zijn die jongens nogal recht toe recht aan van aanpak, ik zelf ook trouwens. Gewoon lekker blijven trainen mis wat lagere reps voor kracht en wat hogere voor spiergroei en het komt allemaal goed. Oja en vooral niet vergeten te eten das wel het allerbelangrijkste..

Ik denk dat Cees zn grootste bron eigen ervaring is , vaak is dit ook nog de beste bron, vind ik tenminste.
Volgens mij is dit ook het powerlift/sterksteman forum en vaak zijn die jongens nogal recht toe recht aan van aanpak, ik zelf ook trouwens. Gewoon lekker blijven trainen mis wat lagere reps voor kracht en wat hogere voor spiergroei en het komt allemaal goed. Oja en vooral niet vergeten te eten das wel het allerbelangrijkste..
Ben ik mee akkoord, maar eigen ervaring werkt volgens mij vooral goed bij jezelf;)

Ik volg gewoon een vast schema omdat het eenvoudig is, en ik ben een grote fan van eenvoud.
Ik denk trouwens ook niet dat het in mijn specifieke geval veel uitmaakt hoeveel reps of zo. Ik kan niet anders dan sterker en groter worden gezien mijn huidige krcht en massa.

gewoon van alles proberen en 10 reps en 20 reps groei je zeker van als je maar genoeg gebruikt hahahahaha

gewoon van alles proberen en 10 reps en 20 reps groei je zeker van als je maar genoeg gebruikt hahahahaha
Eerst zitten zeggen dat ik maar wat moet proberen en zien wat voor mij het beste is en dan even gaan beweren dat je alleen met 10 reps kan groeien als je gebruikt.... niet echt consequent:o

gewoon doen wat je denk wat goed voor jouw is

Volgens mij moet je elke training weer grenzen proberen te verleggen en alles er uit proberen te halen wat er in zit.
Ik zou zeker niet meer dan 8 a 10 reps maken als je voor massa gaat. Voor kracht misschien maar 6 a 8 reps. Wil je spierconditie dan moet je er boven de 10 gaan zitten.
Wil je kracht en massa kom je volgens mij gemiddeld op 8 reps per set uit.

En ETEN want dat is je basis voor massa. Als je basis niet goed is kan je de gewichten net zo goed laten liggen want dat is dan verspilde moeite.

Volgens mij moet je elke training weer grenzen proberen te verleggen en alles er uit proberen te halen wat er in zit.
Als ik alles uit elke training haal dan heb ik een week spierpijn, heb ik niets aan dus.

Genoeg over dat aantal reps gedoe. Daar zijn discussies genoeg over. Ik doe nu 5 reps en ik blijf het voorlopig doen.

Laatst bewerkt:
Ik begin er veel voor te voelen om 'grease the groove' te gaan toepassen op mijn chins. Ik kan het nu al niet laten me op te trekken wanneer ik mijn powerrack passeer.
Ik ga dus gewon elke dag me zoveel mogelijk proberen op te trekken zonder mezelf uit te putten, en voor de rest gewoon verder trainen.
Zou het er nu wat teveel aan zijn om bij workout A nog wat BOR's te doen?

Ik heb het eens geprobeerd vandaag. Ik ben aan 30 chinups geraakt met setjes vn 2 en 3 (men maximum is momenteel ongeveer 5).

Ik begin er veel voor te voelen om 'grease the groove' te gaan toepassen op mijn chins. Ik kan het nu al niet laten me op te trekken wanneer ik mijn powerrack passeer.
Ik ga dus gewon elke dag me zoveel mogelijk proberen op te trekken zonder mezelf uit te putten, en voor de rest gewoon verder trainen.
Zou het er nu wat teveel aan zijn om bij workout A nog wat BOR's te doen?

nee... kan gewoon.

Ik had vandaag een beetje last van men heup (ik heb artrose in men linkerheup als gevolg van een ongeluk 4 jaar geleden). Maar bij de training viel die pijn nog wel mee.

Squat:
5x10
10x10
5x20 (filmpje van gemaakt om men techniek te beoordelen, zag er niet slecht uit of zo)
5x32
5x32
5x32

Ging vlot, ondanks men zere heup. Volgende keer weer wat zwaarder gaan.

Powerclean:
5x20
5x20
5x25 (filmpje van gemaakt)
5x30
1x30

Setjes met 30 kg waren net wat te zwaar denk ik. Ik kreeg het gewicht wel omhoog, maar ten koste van men explosiviteit. En 20 kg is ook wat te zwaar om alleen mee op te warmen.

Standing military press:
9x10
5x20
5x20
5x20
5x25

slechts één opwarmsetje, ik had niet echt het gevoel er meer nodig te hebben, de powerclean was al belastend voor men schouders.

Chinup:
GTG was wel fijn om te doen en zo, maar het leidt me toch te veel van men studies af, zo heel de dag heen en weer naar men powerrack (om niet te spreken van mijn pijnlijke heup door al dat lopen). Dus terug naar gewoon chinnen bij de training:

1xBW
2xBW
3xBW
5xBW

Supine row:
Ik kreeg mezelf hier echt niet tot aan de bar, nochtans voelde ik niets in men rug. Vooral zeer zwaar voor mijn polsen en onderarmen. Ik heb dan maar men bovenbenen op het bankje gezet ipv mijn voeten, en heb ik er nog 2 setjes van 5 uitgekregen.

Side bends:
10x15
10x15

Behalve die supine row wel lekkere training. Ik heb ook het ruimtegebrek in de garage (aka homegym) verholpen, dus ik kan nu powercleanen en deadliften zonder ergens tegen te stoten:o

Vreemde training vandaag.

Squat:
10x10
8x10
4x36 (even te overmoedig)
5x34
5x34
5x34

Veel pijn aan mijn heup vandaag. Vooral qua flexibiliteit geeft dat bij de squat wel eens een probleem.

BP:
2x15x10
5x30
5x35
5x35
5x35

Omdat ik vorige keer zoveel moeilijkheden had bij de supine row, heb ik nu wat overhandse pullups gedaan om eens te kijken dat ik daar hetzelfde probleem mee heb.
assisted pullups:
7
5
5

Ik had extreem veel hulp nodig van men benen (die dus op een bankje stonden;) ) en voelde een pomp in men onderarmen, net zoals bij supine rows. Daar zal het probleem dus zitten.

BOR:
10x15
10x15
10x30
6x30

Ik weet niet wat het is met die BOR's van mij. Ik heb niet echt het gevoel dat ik er mijn rug mee train, behalve mijn onderrug. Dus ik heb een variant geprobeerd.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zoiets

5x10
7x20
6x30
10x30
5x40

Ook weer even naar gewicht zoeken.
Ging beter maar ik vond het ook niet ideaal, nogal een kleine ROM.

Deadlift:
5x40 (leek me wat weinig, dus nog een setje met meer gewicht)
5x45
3x50

Ik vond de vorige keer al dat de deadlift wat zwaarder mocht, maar van 35 naar 50 kilo had ik nu niet meteen in gedachten. Ik was nogal verrast. Ik was nog weer verrast toen ik voor de fun even tussenin een overhand pullup deed zonder veel met men benen te helpen, waar dat onmogelijk was even eerder in dezelfde training.

Dips:
8xBW
8xBW
5xBW

En als laatste verrassing, ik voel nu nog amper pijn in men heup.

Leuke training dus:D

Ik ben trouwens in een week iets meer dan een kilo aangekomen, best veel voor mij, maar mag beter.

Nice! :thumbs: Zowel training als je eigen gewicht.

Heb je niet zo'n lat pull down machine of zoiets? Anders chest supported rows.

Nice! :thumbs: Zowel training als je eigen gewicht.

Heb je niet zo'n lat pull down machine of zoiets? Anders chest supported rows.
Ik had zoiets aan men vorige halterbank hangen, waar 50 kilo aankon :rolleyes:.
Maar ik heb dat ding verkocht

Ik dacht aan dumbbell rows, of de rows die ik vandaag deed met barbell, maar dan met één hand. Enfin, volgende keer zal ik weer wat uitproberen.

Gisteren toch wel wat te zwaar getraind eigenlijk, ik heb er nu spierpijn van. Beetje te veel gebord en gedeadlift denk ik. Ik kan me met dit schema beter een klein beetje meer inhouden :p
Morgen iig niet al te zwaar trainen.

Op je plaatje is de T-row, vind 't ook een super oefeningen. Heb em ook heel lang in m'n schema gehad. Wissel em zelf af met BOR's.
Trainingen gaan ook lekker zo te zien, keep on pumpin ;)

Op je plaatje is de T-row, vind 't ook een super oefeningen. Heb em ook heel lang in m'n schema gehad. Wissel em zelf af met BOR's.
Trainingen gaan ook lekker zo te zien, keep on pumpin ;)
De je de T row niet normaal met zo'n ding in de vorm van een T?

Eigenlijk staat in het oorspronkelijke schema niet eens een row, dus ik twijfel nog een beetje of ik hem wel zou doen. Ik kan natuurlijk zoals eerder gezegd één keer per week ipv powerclean of deadlift doen of zo, maar dan vind ik weer dat ik te weinig deadlift of powerclean (ik mis beide oefeningen nu al als ik ze een paar dagen niet doe).
En met die pullups er bij (ook iets wat in feite niet in het oorspronkelijke schema staat eigenlijk:o ) heeft men rug toch werk genoeg denk ik.

Damn, ik heb echt wat overdreven. Al dat BOR-geexperimeteer met slechte vorm, ik heb last van men onderrug. Ook van men deadliftvorm ben ik nu niet zo zeker meer.
Bovendien nog spierpijn in men hamstring (vermoedelijk ook van de BOR). Dus trainen zit er voor vandaag niet in, eerst wacht tot de pijn in men rug over is en volgende keer iets minder enthousiast zijn :rolleyes:

Ik heb wel geprobeerd op de ladder van Pavel te klimmen met chin-ups, maar ik ben er al snel af gevallen:
1 2 3 4 5
1 2 3
1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven