AndroidHealthClinic

Focus: Hoe zie je er jonger uit? (documentaire)

:o

De veroorzaker van die kleur is een leverziekte, niet alcohol.
Strikt genomen word je van alcohol drinken niet geel.
Niet van een glaasje nee, maar wel van overmatig gebruik.
Punt is dat het dus van invloed kan zijn, want er zit een verschil tussen een beetje verandering en compleet geel worden. Als voeding van invloed kan zijn, waarom dan niet hetgeen wat in drinken kan zitten.

Mocht je doelen op bronwater: het lijkt me algemeen bekend dat je eigen waterinname van invloed is op je waterhuishouding. En dat je hoeveelheid vocht in je huid een grote factor speelt in het huidverouderingsproces.

Dat het verschil daardoor niet erg groot is, ja, daar wil ik best in mee gaan. Maar dat het niet van toepassing is dat lijkt me nogal kort door de bocht.

Punt is dat het dus van invloed kan zijn, want er zit een verschil tussen een beetje verandering en compleet geel worden. Als voeding van invloed kan zijn, waarom dan niet hetgeen wat in drinken kan zitten.

Mocht je doelen op bronwater: het lijkt me algemeen bekend dat je eigen waterinname van invloed is op je waterhuishouding. En dat je hoeveelheid vocht in je huid een grote factor speelt in het huidverouderingsproces.

Dat het verschil daardoor niet erg groot is, ja, daar wil ik best in mee gaan. Maar dat het niet van toepassing is dat lijkt me nogal kort door de bocht.

Oh ja?

Dat is dus waar dit topic over ging; er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.

Oh? Geen directe invloed misschien. Maar uit mijn eigen ervaring helpt het.
Je hebt nauwkeurig je vochtinname genoteerd en deze vervolgens verhoogd en gelijktijdig alle andere mogelijke factoren gelijk gehouden, als ook een bepaalde methodiek gehanteerd om de hydratie van je huid vast te stellen? Ja?

Ik zie ook geen reden om aan te nemen dat meer vocht zou helpen bij hydratie van de huid. Als je al voldoende drinkt, en je gaat meer drinken, ga je dan opeens meer vocht vasthouden? Neen. De waterretentie wordt strak gereguleerd, hell andere factoren hebben daar veel meer invloed op dan vocht inname ansich boven de grens van voldoende inname.
Gezien het geen invloed heeft op het extracellulaire vocht compartiment (m.u.v. transcellulair), en er zodoende geen 'extra' vocht in de buurt komt van de huidcellen, zie ik niet in hoe extra vochtinname daar iets voor zou doen.

Wat dat betreft komen die problemen niet voort uit hoeveel je drinkt. Wat je kunt doen is vocht verlies via de huid reduceren (dus diffusie belemmeren), waar zalfjes ed. voor zijn.

Jij gaat meer vocht vasthouden als je meer drinkt? Is er iets goed mis met jouw vochtregulatie.

De discussie dat er iets in het drinken kan zitten wat er invloed op heeft is een oefenloze; er kan immers letterlijk van alles opgelost zijn in waterige substantie.

HGH , water retentie , zonlicht heeft wel degelijk invloed , en je kunt het niet eens eten.
Ja, zonlicht is in die docu toch wel aangetoond dat het invloed heeft

Jij gaat meer vocht vasthouden als je meer drinkt?
En dat staat.... waar?

Oh ja?

Dat is dus waar dit topic over ging; er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.
Tjah hoe denk je dat jouw huid wateroplosbare vitaminen of mineralen goed opneemt als je vochtinname en je vocht balans niet goed is? Veel te veel of veel te weinig water beïnvloed die opname, zeker bij wateroplosbare stoffen. Er komen in dat filmpje ook zat wateroplosbare voor

Maarja, als een of ander home-made onderzoekje bij een tweeling voor jou allesbepalend is, prima hoor. Wat jij wil.

En dat staat.... waar?

Tjah hoe denk je dat jouw huid wateroplosbare vitaminen of mineralen goed opneemt als je vochtinname en je vocht balans niet goed is? Veel te veel of veel te weinig water beïnvloed die opname, zeker bij wateroplosbare stoffen. Er komen in dat filmpje ook zat wateroplosbare voor

Maarja, als een of ander home-made onderzoekje bij een tweeling voor jou allesbepalend is, prima hoor. Wat jij wil.
Tuurlijk is je eigen vochtinname van invloed op je vochthuishouding, echter het is normaal om te werken vanuit de aanname dat iemand voldoende vocht inneemt.
Je suggereert dus dat meer vocht innemen invloed heeft op je vochthousindg, waardoor je suggereert dat dit impact heeft op de huid (ofwel dat het invloed heeft op het intracellulaire en/of interstitiële vocht bij de huidcellen, specifiek de strata van de epidermis). Dit is NIET het geval wanneer je al voldoende vocht innam, immers heeft dit nagenoeg geen effect op het ECF. Ofwel; je suggereert dat jij meer vocht vasthoudt (stijging van ECF) bij een verhoogde waterinname (er gebeurt alleen iets bij extreem hoge waterinnames waardoor er hyponatremia ontstaat en de elektrolytenconcentratie dus niet meer gehandhaafd kan worden).

Of werk jij vanuit de aanname dat iemand NIET voldoende vocht binnenkrijgt? Dat is iets wat je er expliciet bij behoort te vermelden. Anders kun je netzo goed zeggen dat je ook eerder dood gaat als je dat niet doet (immers ga je dood als je geen vocht binnenkrijgt :rolleyes:) en zijn dit soort discussies vrij zinloos.

Zou ik me geeneens zorgen maken om m'n huid in dat geval: verhoog je vochtinname en dan leef je langer! srs, want als je niet drinkt ga je dood.

En dat staat.... waar?

Mind is blown

Of je bent echt te dom om te schijten of je doet het erom.

Tuurlijk is je eigen vochtinname van invloed op je vochthuishouding, echter het is normaal om te werken vanuit de aanname dat iemand voldoende vocht inneemt.
Je suggereert dus dat meer vocht innemen invloed heeft op je vochthousindg, waardoor je suggereert dat dit impact heeft op de huid (ofwel dat het invloed heeft op het intracellulaire en/of interstitiële vocht bij de huidcellen, specifiek de strata van de epidermis). Dit is NIET het geval wanneer je al voldoende vocht innam, immers heeft dit nagenoeg geen effect op het ECF. Ofwel; je suggereert dat jij meer vocht vasthoudt (stijging van ECF) bij een verhoogde waterinname (er gebeurt alleen iets bij extreem hoge waterinnames waardoor er hyponatremia ontstaat en de elektrolytenconcentratie dus niet meer gehandhaafd kan worden).

Of werk jij vanuit de aanname dat iemand NIET voldoende vocht binnenkrijgt? Dat is iets wat je er expliciet bij behoort te vermelden. Anders kun je netzo goed zeggen dat je ook eerder dood gaat als je dat niet doet (immers ga je dood als je geen vocht binnenkrijgt :rolleyes:) en zijn dit soort discussies vrij zinloos.
Het ging er alleen over óf het van invloed was, niet of het van invloed was binnen bepaalde factoren. Maargoed, nooit geweten dat er regels aan waren verbonden voor het posten van iets, en je weet er prachtig om heen te draaien. Ik vind het prima zo

Het ging er alleen over óf het van invloed was, niet of het van invloed was binnen bepaalde factoren. Maargoed, nooit geweten dat er regels aan waren verbonden voor het posten van iets, en je weet er prachtig om heen te draaien. Ik vind het prima zo
JIJ weet er prachtig om heen te draaien. Anders heb ik nog wat leuke beweringen:

Verhoog je vochtinname dan leef je langer!
Verlaag je vochtinname dan leef je langer!
Verhoog je voedselinname dan leef je langer!
Verlaag je voedselinname dan leef je langer!

Onder de voorwaarden dat er geen vochtinname, extreme vochtinname, geen voedselinname, extreme voedselinname respectievelijk in den beginsel aanwezig waren. Maar dat hoef ik er niet bij te vermelden want ik ben Patricia dubbel A, ik hanteer bijzondere startcondities zonder dit erbij te vermelden, zodat anderen met mij in discussie gaan omdat zij uitgaan van normale startcondities.

Ik zal het benadrukken voor je: een verhoogde vochtinname heeft GEEN invloed op de hydratie van de huid wanneer in den beginsel al een adequate vochtinname aanwezig was, en bovendien de verhoogde vochtinname geen extreme hoeveelheden benadert die hyponatremia veroorzaken. Beetje apart dat ik wel expliciet condities die in de lijn der verwachtingen liggen erbij moet gaan vermelden voor jou, omdat jij bijzondere condities hanteert en die niet vermeldt voor jouw beweringen.

Zijn we nu coherent? Mooi.

JIJ weet er prachtig om heen te draaien. Anders heb ik nog wat leuke beweringen:

Verhoog je vochtinname dan leef je langer!
Verlaag je vochtinname dan leef je langer!
Verhoog je voedselinname dan leef je langer!
Verlaag je voedselinname dan leef je langer!

Onder de voorwaarden dat er geen vochtinname, extreme vochtinname, geen voedselinname, extreme voedselinname respectievelijk in den beginsel aanwezig waren. Maar dat hoef ik er niet bij te vermelden want ik ben Patricia dubbel A, ik hanteer bijzondere startcondities zonder dit erbij te vermelden, zodat anderen met mij in discussie gaan omdat zij uitgaan van normale startcondities.

Ik zal het benadrukken voor je: een verhoogde vochtinname heeft GEEN invloed op de hydratie van de huid wanneer in den beginsel al een adequate vochtinname aanwezig was, en bovendien de verhoogde vochtinname geen extreme hoeveelheden benadert die hyponatremia veroorzaken. Beetje apart dat ik wel expliciet condities die in de lijn der verwachtingen liggen erbij moet gaan vermelden voor jou, omdat jij bijzondere condities hanteert en die niet vermeldt voor jouw beweringen.
Van dat opfokken leef je ook niet langer :D

Man man man, waar maken jullie je toch druk om, mijn god.

Mack10 knipoog.

zo zo wat zijn die vrouwen en getxxl fel tegen elkaar op een zwoele dinsdagavond. Ik word er helemaal warm van.

Het is toch raar dat drinken geen invloed heeft en voeding wel? Dat betekend dat ik als ik voeding vloeibaar maak het plots geen invloed meer heeft. Het gaat er toch gewoon om welke voedingstoffen je binnen krijgt, of je het nu drinkt of eet?

Trouwens als ik een avond veel biertjes drink zit de volgende dag heel mijn huid onder de puisten.

Even kijken, ben benieuwd

Oh vandaar dat alcoholisten zo mooi geel kunnen worden :)

Alcohol met voldoende vochtopname vergelijken:roflol:

---------- Post toegevoegd 6 August 2013 om 21:58 ----------

Mind is blown

Of je bent echt te dom om te schijten of je doet het erom.

Ik denk dat ze zo min mogelijk schijt want = vochtverlies = slechte huid.

---------- Post toegevoegd 6 August 2013 om 22:00 ----------

Het is toch raar dat drinken geen invloed heeft en voeding wel? Dat betekend dat ik als ik voeding vloeibaar maak het plots geen invloed meer heeft. Het gaat er toch gewoon om welke voedingstoffen je binnen krijgt, of je het nu drinkt of eet?

Trouwens als ik een avond veel biertjes drink zit de volgende dag heel mijn huid onder de puisten.

Zo kan je ook alles in je drinken doen en stellen dat je in leven kan blijven zonder te eten! chapeau!
Als je maar creatief genoeg denkt kan alles.
Men heeft het hier over de vochtbalans.

Niet teveel rommel gebruiken. Vet eten, make up, crème.. etc wordt het niet beter van.
Meeste bejaarden hebben nog een betere huid dan de jeugd van tegenwoordig.

Mn huid ziet er al stuk beter uit door beter eten en drinken, sporten en daarnaast geen crèmes meer te smeren. Vooral niet in de zomer op zonnecreme na.

Wat is voldoende? Dit is per individu anders. Daarom zij ik ook dat het onderzoek van die tweeling waardeloos is. Dit dat kun je verdedigen als je wil. Maar het slaat nog steeds nergens op. Uit mijn eigen ervaring is natuurlijk ook erg discutabel. Maar om even terug te komen over de preciese inname. Ik weet dat ik jaren lang nooit "extra water dronk". Gewoon vruchten sapjes,cola, melk en misschien een slok uit de kraan in de zomer. Maar toen ik elke dag 2-3 liter water extra begon te drinken. Merkte ik al verschil na een week. Mijn huid begon veel zachter aan te voelen en de kwaliteit verbeterde ook, en minder puistjes. Had ik een tekort? Misschien. Maar ik had geen dorst daarvoor.

Nogmaals. Er zijn wel meer dan 10 verschillende factoren die bijdragen aan een goede huid. Wanneer je vochthuishouding in orde is, zal meer water zeker niet bijdragen. Je pist het zo weer uit. Het zal dus ook steeds meer helderder worden. Minder afvalstoffen. Maar persoonlijk denk ik dat de meeste mensen veels te weinig drinken. En dit is ook uit mijn eigen ervaring en mijn omgeving. Water heeft gewoon invloed op je algehele gezondheid. En daar behoort je huid ook toe. In meer of mindere mate.

Laatst bewerkt:
Ik heb graag een zo pokdalig mogelijke huid, dat staat meer hardcore. Overal butsen, gaten, pukkels, striae en een lekkere vochtkop erbij. Wat moet ik daarvoor doen?

Alcohol met voldoende vochtopname vergelijken:roflol:

---------- Post toegevoegd 6 August 2013 om 21:58 ----------

Ik denk dat ze zo min mogelijk schijt want = vochtverlies = slechte huid.

---------- Post toegevoegd 6 August 2013 om 22:00 ----------

Zo kan je ook alles in je drinken doen en stellen dat je in leven kan blijven zonder te eten! chapeau!
Als je maar creatief genoeg denkt kan alles.
Men heeft het hier over de vochtbalans.

Oh oke, dan had die stelling wel wat beter geformuleerd mogen worden.

Terug
Naar boven