MuscleMeat

Forumgame 13: New Beginning

Vond het ook een leuke pot.
Zag mezelf ook als 'gewoon' burger, omdat ik toch niet roddel.
Maar dat vind ik geen reden om minder actief te zijn.
Je hebt toch alle burgers nodig om de wolf te pakken.
Zeker wanneer de cults goed spelen en de burgers weten te verdelen.

Had wel al vrij snel door dat Rob G het meisje was, waardoor ik het moeilijk vond om niet met hem mee te stemmen.
Dit heb ik 2x toch gedaan terwijl ik wist dat hij het meisje was, die 2x had hij het ook fout. (Damn im good :p)

Sommige hebben deze pot niet al te best gespeeld, maar een pot kan raar lopen.

Super georganiseerd in ieder geval weer door Remi.

Is de volgende pot al in de maak?

Op zich ben ik burger spelen wel gaan waarderen. Heb nog nooit anders gedaan. Maar heb er toch (valse) hoop in eens keer cult of wolf te zijn.

Ga sowieso de volgende pot meer op de achtergrond blijven. Ook wel bizar dat ik er deze pot tot het einde in heb gezeten. Mede dankzij Flippie (thnx baas!). Maar de wolf heeft het ook geen 1 keer op me geprobeerd.

Ik dacht dat ik wel heel duidelijk meisje was. Daarom volgde mensen mij ook denk ik. Ze dachten toch wel dat ik na 4 a 5 hints de wolf in mijn vizier zou hebben.

Ook wel raar dat JoeyC er zo lang in bleef. Die ronde op fitness beginner was ook beetje bizar eigenlijk. In eerste instantie was mijn plan om op het laatste van fitness af te stappen. Ik dacht wel dat hij cult was en als ik dan nog even zou wisselen dan leek ik ook cult. Was bijna zeker dat de wolf me af zou gaan maken.

De cults hebben het toch ook wel verdomde goed gespeeld man. Alleen daniel is gehangen door een fout. En supersized door puur geluk van mij.

Kimi2 heb ik eigenlijk ook wel de hele tijd als cult gezien. Of iig zeer twijfelachtig.

• Like
Waarderingen: kane
T was een leuke pot om te spelen...too bad dat ik al zo snel afgemaakt werd...
Ik heb nog geprobeerd om actief mee te blijven denken maar de lol ging er al snel een beetje van af omdat je toch niet mag reageren en je de draad al gauw kwijtraakt als je niet in t spel zit.

Goed gespeeld iig!!
Volgende doe ik weer mee

als de wolf nou eens 1x in de 5 dagen iemand een keertje mocht bijten zodat die ook een wolf zou kunnen worden zou het wel een stukje meer weerwolf folklore in het spel brengen...als compensatie meer goede rollen uitdelen zodat het zoeken naar de wolf of misschien wel 2 wolven wat makkelijker word...

Je zou bijvoorbeeld 1x in de 5 dagen een volle maan in kunnen voegen als een soort van versnelde tijdlijn....

Mja ik vind 5 dagen al best wel lang. Van mij hoeft zo'n spel niet veel langer dan 4 a 5 dagen te duren.

Nu heb ik een beetje het geluk gehad dat daniel die fout maakte waardoor ik dus duidelijk goed was. Er waren mensen die het op een grote mastermind actie gooide, maar daar was het te frauduleus. Maar ik vind anders wel dat de hints voor het meisje en de wolf wat duidelijker worden.

Kijk ook al denk ik zeker te weten wie de wolf is, dan moet ik nog maar regelen dat iedereen daar in mee gaat. Wat ik al zei, nu had ik volgers na die daniel actie. Maar anders is dat nog maar lastig.

Stel dat de heks na dag 1 al weet wie de wolf is, dan moet ze ook maar regelen dat mensen er in mee gaan.

Imo moeten 3 a 4 hints wel voldoende zijn om uitsluitsel te geven. Daarna is het aan de persoon om ook daadwerkelijk mensen mee te krijgen. Sowieso loop je als meisje ook wel echt het risico dat de wolf jou er uit pakt (als hij misschien makkelijkere hints krijgt oid). Dan ben je sowieso de zak. De wolf hoeft je alleen maar af te maken, jij moet nog een hele zwik burgers achter je krijgen.

Keertje als heks gespeeld. En als je dan te weten komt wie de wolf is, dan moet je toch serieus oppassen dat je in al je enthousiasme het niet verkloot voor al derest. :o

Ander idee dat ik enkele dagen geleden had, maar wou er niet midden in het spel mee aankomen.
Wat als de rol van de sl*t nu eens bekendgemaakt zou worden aan degenen waar ze bij overnacht? Uiteindelijk is het wat raar dat die mensen na die nacht niet eens weten wie ze is :D
Op die manier gaan naarmate het spel vordert meer en meer mensen weten wie de sl*t is, en deze ook gaan verdedigen als de cults haar er uit willen stemmen. Dit verdedigend gedrag kan door andere burgers dan weer als cult gedrag aanzien worden. Misschien kan het wel een leuke twist geven?
Als je er nog wat verder in gaat, kan je de rol van meisje en sl*t tot 1 rol herleiden (is geloof ik al es gebeurd?) waarbij het meisje dan kan kiezen of ze naar de wolf gaat gluren of ergens gaat overnachten. Degenen die dan door ervaring weten wie de sl*t is, gaan haar dan ook sneller volgen als ze mensen verdenkt de wolf te zijn.

okay wat dacht je dan van 1x in de 3 dagen ? + meer rollen voor de goeden zoals bijvoorbeeld 2 meisjes en/of 2 jagers

okay wat dacht je dan van 1x in de 3 dagen ? + meer rollen voor de goeden zoals bijvoorbeeld 2 meisjes en/of 2 jagers

De verhoudingen waren nu toch wel prima. Normaal hadden de good guys makkelijk kunnen winnen.

Maar meer opties zijn wel leuk. Maar het is wel complex voor de leider.

• Like
Op zich voegt de sl*t niet zo veel toe.
Ze kan alleen niet thuis zijn, dat is dan too bad voor de wolf.
Of de wolf heeft 2 lekkere hapjes wanneer hij bij degene inbreekt die door de sl*t anaal vernederd word.
Door op zich de naam bekend maken van de sl*t is wel een optie na een stevige vrijpartij.
Gevaarlijk wanneer je bij een cult in bed beland, safe bij een burger.
Is zo gek nog niet.

Maar meisje en sl*t combineren kan je niet het maximale uit de powers van het meisje halen.
Tenzij de pot lang duurt en 100% zeker weet wie de wolf is om daarna te gaan rondnken in het dorp.
Denk dat gescheiden houden beter is.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 15:33 ----------

Nah, op zich is het zo wel goed.
Of je moet meer spelers hebben, maar dat hebben we nog nooit gered.

Op zich vond ik de sniper ook wel leuk.
Die kon dan 1x per 2 nachten een kill maken.

Ik heb al eens vaker gezegd dat ik de rol van de sl*t beetje twijfelachtig vindt. De rol is te 'makkelijk'. Op zich is het wel een beetje een twist. Maar de sl*t kan dan wel wat meer uitgesproken burger zijn imo en wat duidelijker meedenken. Vind het wel een goed idee om degene bij wie de sl*t slaapt te laten weten wie de sl*t is oid.

Ik heb ook wel eens gelezen over een rol waarbij een speler bv 3 of misschien 5 spelers mag sturen in een PM naar de spelleider, en dat hij dan te horen krijgt of de wolf daar tussen zit. Afwisseling op de heks. De heks kan dan strategisch wisselen om zo tot de wolf te komen. Maakt die rol wat dynamischer imo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.830
Op zich vond ik de sniper ook wel leuk.
Die kon dan 1x per 2 nachten een kill maken.

Vond de sniper ook niet slecht alleen je hebt dan weer dat de kans dat game te snel eindigt.
Je kunt als spelleider ook gewoon kijken naar alle rollen die er zoiezo in moeten zoals heks & wolf, en dan de rest droppen en andere characters verzinnen..

Zou ook wel vet zijn als elke spelleider, of iemand die van plan is meerdere malen te organiseren, gewoon z'n eigen stijl creëert, niet alleen met de verhalen maar ook met de personages.. Stap dus gewoon af van dat hele wolvengebeuren en verzin iets nieuws..

Heb er zelf namelijk wel aan zitten denken, maar had het nogal druk dus niet aan toegekomen om een heel nieuw concept te volgen.. Zoals Kwarkvarken deed met als thema Japan is wel nice, alleen je moet dan wel goed kunnen schrijven. .

Ik wil van de zomer wel een game beginnen.
Ik dacht aan het thema, kill de dorps homo ofzo

:roflol:

had eigelijk helemaal niet naar de rol van robg gezocht, dacht gewoon burger. ook op t eind pas aangezien voor meisje. waren er hints over te vinden in het verhaal of in zn posts ofzo of was t julllie gwn al duidelijk omdat hij heel de tijd mensen zat te beschuldigen :p

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.833

:roflol: wolf=homo en de cultisten zijn een stel metrocoïtusuelen.. Kan wel..

En bedankt voor alle karma, heb in totaal 60x karma gekregen voor deze game :D

Heb hier en daar de man die mij tot leven heeft gewekt een reïncarnist zien noemen, dat is het natuurlijk niet maar het heeft me wel een prachtige nieuwe rol doen bedenken.
Namelijk, de reïncarnist. Dit is een speler die als hij dood wordt gemaakt terug kan komen als een zelfgekozen dier. Hij mag dan nog meespelen maar mag wel alleen dierengeluiden typen (en uiteraard alleen van het door hem gekozen dier).

• Like
Heb hier en daar de man die mij tot leven heeft gewekt een reïncarnist zien noemen, dat is het natuurlijk niet maar het heeft me wel een prachtige nieuwe rol doen bedenken.
Namelijk, de reïncarnist. Dit is een speler die als hij dood wordt gemaakt terug kan komen als een zelfgekozen dier. Hij mag dan nog meespelen maar mag wel alleen dierengeluiden typen (en uiteraard alleen van het door hem gekozen dier).

wat zou daar het nut van zijn dan :p
kan totaal niet meer communiceren, alleen spammen, en als hij hints doorheeft kan hij het niet duidelijk maken. lijkt me zeer frustrerend :p. no offense tho

wat zou daar het nut van zijn dan :p
kan totaal niet meer communiceren, alleen spammen, en als hij hints doorheeft kan hij het niet duidelijk maken. lijkt me zeer frustrerend :p. no offense tho

:haha:

weet je het 100% zeker staat er boehoe boeeeee boehoeeee

• Like
sniper, tovenaar en dorpsgek er in vind ik wel een puik plan, dorpsgek die tovenaar denkt te zijn levert hilarische taferelen op :P

• Like
  • Like
Terug
Naar boven