XXL Nutrition

Forumgame 13: New Beginning

Geen argumenten om anderen eruit te stemmen?
De belangrijkste rollen zullen waarschijnlijk naar ervaren actieve spelers gaan. Geef je niet aan mensen van wie het risico bestaat dat ze nooit zullen reageren.

Dit geldt zeker voor de wolf en (in mindere mate) de cults. Als die niet actief zijn werkt het sowieso niet.

Als bad guys over het algemeen sowieso al actiever zijn dan good guys moet je dus mensen hebben die ervaring hebben en heel actief zijn in dit spel.

Enige hint die ik eventueel zie is dat het slachtoffer "Sjors26" is (terwijl het net zo goed Bassie of Big T had kunnen zijn) en dat zou een hint kunnen zijn naar nummer 26 op de lijst, en dat is Jimbooo. Ongeveer vergelijkbaar sterke hint als die naar mij.

Als niks.

Steeg is een erg gebruikelijk woord in dit soort verhalen. Denk dat de schrijver het zich niet eens gerealiseerd heeft toen hij het gebruikte (ik ook niet totdat markrot over een hint begon).
En een wolf heeft nou eenmaal klauwen, kan er niet direct een ander woord voor verzinnen. Je zou ze eventueel poten kunnen noemen maar dat is erg geforceerd. Komt bij dat een kat geen grote klauwen heeft.

Dat is ook waar, als het een hint was, was hij te duidelijk. En dat is niet de stijl van remi.
Maar zijn er betere alternatieven?

Vanuit eerdere spellen blijkt dat in de start van het verhaal de cults vaak veel actiever zijn dan andere spelers. Dus of een deel van de spelers die nu al stemmen uitgebracht hebben is cult of dit zijn nieuwe 'goede' spelers en de ervaren cults spelen t beter nu.

In mijn vrije tijd doe ik andere dingen. Dit doe ik wel in de baas zijn tijd :D

De belangrijkste rollen zullen waarschijnlijk naar ervaren actieve spelers gaan. Geef je niet aan mensen van wie het risico bestaat dat ze nooit zullen reageren.

Dit geldt zeker voor de wolf en (in mindere mate) de cults. Als die niet actief zijn werkt het sowieso niet.

Als bad guys over het algemeen sowieso al actiever zijn dan good guys moet je dus mensen hebben die ervaring hebben en heel actief zijn in dit spel.

Enige hint die ik eventueel zie is dat het slachtoffer "Sjors26" is (terwijl het net zo goed Bassie of Big T had kunnen zijn) en dat zou een hint kunnen zijn naar nummer 26 op de lijst, en dat is Jimbooo. Ongeveer vergelijkbaar sterke hint als die naar mij.

Rollen moeten gewoon random verdeeld worden anders slaat het spel nergens op

Denk dat sjors meer gebruikt werd omdat ze nogal afgezeken werd een paar pagina's daarvoor.

Denk dat sjors meer gebruikt werd omdat ze nogal afgezeken werd een paar pagina's daarvoor.
Dat denk ik ook eigenlijk ... :)

Ik geloof uberhaupt niet dat er in het verhaal echt duidelijke tips staan naar de wolf of cults. Dat zou het veel te gemakkelijk maken.

Vanuit eerdere spellen blijkt dat in de start van het verhaal de cults vaak veel actiever zijn dan andere spelers. Dus of een deel van de spelers die nu al stemmen uitgebracht hebben is cult of dit zijn nieuwe 'goede' spelers en de ervaren cults spelen t beter nu.

Dat zal mijn stem voor vandaag ook wel beïnvloeden. Zitten wel verdachte stemmen tussen.

Stemmen verdelen gaat random. Anders heeft het spel geen betekenis

Is de burgemeester corrupt of aan de goede kant?

In het verhaal staat: Een grote bloedvlek vervuild de doodlopende straat en een met bloed bekladde muur zegt " SJORS26"
Er klinkt wat gelach vanuit de menigte totdat Z1000 vraagt"Wie of wat heeft dit gedaan?"

terwijl z1000 eerder juist dit zegt:
Als S....26 meedoet, kap ik srs per direct
Hij hoort juist een van de personen in de menigte te zijn die aan het lachen is om de dood van sjors26 in plaats daarvan doet hij schijnheilig alsof hij het heel erg vind (=leugenaar?). Daarnaast geeft hij ook aan dat RobG een goede rol heeft met als slechte smoes dat hij het zei zodat mensen niet op RobG zouden stemmen terwijl nog niemand op hem had gestemd.

Die hint naar alleycat zou moeten betekenen dat alleycat de wolf is, maar het lijkt me niet dat Remi de wolf al vrijgeeft in het eerste verhaal. Misschien wordt er wel gewoon een slecht persoon mee bedoeld. Er staan naast deze 2 mogelijke hints niet veel in het verhaal dus ik ga maar gewoon mee met alleycat voorlopig.

Zo logisch is dat niet hoor, bij voorgaande spellen is het echt vaak gebeurd dat de rollen gewoon bewust verdeeld werden

Zo logisch is dat niet hoor, bij voorgaande spellen is het echt vaak gebeurd dat de rollen gewoon bewust verdeeld werden
Volgens mij was Remi juist een van de personen die tegen de bewuste verdeling was als ik het me goed herinner uit de vorige potjes.

Als niks.

Steeg is een erg gebruikelijk woord in dit soort verhalen. Denk dat de schrijver het zich niet eens gerealiseerd heeft toen hij het gebruikte (ik ook niet totdat markrot over een hint begon).
En een wolf heeft nou eenmaal klauwen, kan er niet direct een ander woord voor verzinnen. Je zou ze eventueel poten kunnen noemen maar dat is erg geforceerd. Komt bij dat een kat geen grote klauwen heeft.
Over men over weerwolf praat spreekt men meestal eerder van bek en tanden dan van zn klauwen.

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 12:49 ----------

U sure?

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 12:50 ----------

Niet slecht.

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 12:51 ----------

Is de burgemeester corrupt of aan de goede kant?
Goede kans op beide aangezien we niet eens weten wie het is :P

heb het verhaal nog eens goed gelezen en er zit volgens mij een tip naar de burgemeester en naar een burger in. over slechte rollen kan ik niet echt iets vinden.
wou dat ik van een paar mensen de rollen al wist, zou het veel makkelijker maken allemaal :p

Remi, kan je de gehele verhalen in de OP zetten, ik heb namelijk 30 posts/pagina ingesteld op dbb en die link verwijst naar pagina 16, terwijl dat verhaal bij mij op pagina 11 staat.

Thnx.

Remi, kan je de gehele verhalen in de OP zetten, ik heb namelijk 30 posts/pagina ingesteld op dbb en die link verwijst naar pagina 16, terwijl dat verhaal bij mij op pagina 11 staat.

Thnx.

Hey Rob G

Lekkerding, vanavond weer een nachtelijke wandeling maken?

wie is de burgemeester?

Thnx.

Misschien makkelijker: linken naar de post.

Terug
Naar boven