MuscleMeat

foto's 100% ecto

overtraining!!!!
Met andere woorden: Je doet veel te veel op een dag! Je krachttraining moet beperkt zijn tot slechts een aantal oefeningen! Als je zoveel als jou doet kom je in overtraining terecht en doe je misschien wel meer kwaad dan goed!
Ik stel zoiets voor als een splitschema met
dag 1: Triceps/borst
dag2: Rug/biceps
dag 3: Benen/buik?

In ieder geval, zoiets zal je naartoe moeten met ongeveer 6 oefeningen op een dag, dat is echt wel genoeg man!

Ook raad ik je aan je voeddingschema wat te veranderen. Het is niet heel slecht wat je doet, maar aangezien je zo licht bent zal je echt wat meer moeten eten. Bijvoorbeeld ergens midden een dag een groot bord rijst met wat kip/tonijn en groenten. Maar sowieso kan jij beter alles gaan vreten wat los en vast zit.
Overweeg ook supplementen zoals whey of weightgainer, denk dat je daar ook echt wel wat aan hebt.

Je hebt tot nu toe al een goed 1e jaar gehad vind ik, ben ervan overtuigd dat je die 60kg wel haalt als je je schema's beetje aanpast ;)
succes

• Topic Starter Topic Starter
Dit is het schema wat mijn sportschool gemaakt heeft ?
Ik vond het er zelf goed uitzien ?

Dus ik moet de oefeningen meer verdelen over de week, maar ik wil graag bepaalde spiergroepen 2 keer in de week trainen.

Ik vind zelf dat ik al aardig vooruit ben gegaan met het schema wat ik nu heb, ook heb ik om de 8 weken een anders schema.

Ik gebruik al een weight gainer als aanvulling op mijn voeding.
3 keer per dag.

Dit is het schema wat mijn sportschool gemaakt heeft ?
Ik vond het er zelf goed uitzien ?

Dus ik moet de oefeningen meer verdelen over de week, maar ik wil graag bepaalde spiergroepen 2 keer in de week trainen.

Ik vind zelf dat ik al aardig vooruit ben gegaan met het schema wat ik nu heb, ook heb ik om de 8 weken een anders schema.

Ik gebruik al een weight gainer als aanvulling op mijn voeding.
3 keer per dag.

sportschoolschema's zijn zelden iets waard:) verdiep je in de soorten trainingsschema's hier op het forum.
Als je al bekend bent met de squat, deadlift, benchpress, volg dan een tijdje het billstarr schema, zoniet: ga rippetoe doen;)

zal best dat de sportschool het gemaakt heeft hehe, maar het zijn echt teveel dingen op een dag. Als je spiergroepen 2 keer per week wilt doen:
ma: borst/triceps
di: biceps/rug
wo:benen/buik?
do:rust
vrijdag: borst/triceps
za:biceps/rug
zo: rust

enzovoorts
Zoals hierboven gezegd, begin met oefenen zoals squat/deadlift/benchpress, met deze oefeningen pak je massa op je hele lichaam

zal best dat de sportschool het gemaakt heeft hehe, maar het zijn echt teveel dingen op een dag. Als je spiergroepen 2 keer per week wilt doen:

enzovoorts
Zoals hierboven gezegd, begin met oefenen zoals squat/deadlift/benchpress, met deze oefeningen pak je massa op je hele lichaam

Oke bedankt, ik zal een nieuw schema maken, stomme sportschool ook:mad:
ik mis alleen schouders in uw rijtje.

Ik ben bekend met Bench press doe ik nu ook, en Squat en deadlift.

enzovoorts

Ik vind dit voor een beginner anders een pittig schema hoor.
je mist idd schouders en benen mogen dan ook wel 2keer ;)
Persoonlijk zou ik gewoon met een simpel fullbodyschema, rippetoe of een 3-split beginnen.

Ik heb al lopen zoeken op het forum naar rippetoe, maar kan niet zoveel vinden hierover ?

Of zoek ik verkeerd ???

Ik denk zelf dat ik alle oefeningen over 3 dagen ga verdelen.
Zoals hier boven aangegeven.

Als ik fullboddy wil gaan trainen moet ik iedere spiergroep dan met één a twee oefeningen trainen, dus als ik het goed begrijp kan je met fullbody 3 keer per week trainen met een dag rust er tussen ?

Zodra ik mijn schema klaar heb post ik deze even hier.

je moet idd oppassen voor overtraining. omdat je vanwege je stofwisseling al veel energie gebruikt is een lange training niet gunstig op gewichtstoename. Beperk je training tot max 45 minuten. Train 2 spiergroepen per dag bijvoorbeeld en per spiergroep 2 a 3 oefeningen. Met deze basis en veel eten zul je de komende tijd flink vooruit gaan.

wel goeie vooruitgang niet normaal die eerste foto je kan de ribben tellen

Goede vooruitgang inderdaad,

Als je trouwens die 70 kilo hebt gehaald gaat het toch wel jeuken om door te gaan naar de 80 enz.
Ben zelf van 58 naar 80 gegaan in + - anderhalf jaar met de nodige ups en downs.
Zit nu al te fucussen om richting 100 te gaan.:D
Good luck.

Oh mijn god die eerste is echt erg. Dan heb ik het niet over je spieren maar over het feit dat ik je ribben gewoon kan tellen.

Ja jongens ik weet het, ik ben niet voor niks op fitness gegaan.
Ik ben blij dat ik er nu toch wel wat beter uitzie !

Misschien dat ik december 2009 65-70 kilo weeg ?

Misschien als ik met een beter schema ga trainen bill star ofzo dat ik nog betere resultaten boek ?

Ik houd jullie op de hoogte en post over 6 maanden wat nieuwe foto's

Goede vooruitgang inderdaad,

Als je trouwens die 70 kilo hebt gehaald gaat het toch wel jeuken om door te gaan naar de 80 enz.
Ben zelf van 58 naar 80 gegaan in + - anderhalf jaar met de nodige ups en downs.
Zit nu al te fucussen om richting 100 te gaan.:D
Good luck.

In hoeveel tijd ben je naar de 80 kilo gegaan ?

Ja jongens ik weet het, ik ben niet voor niks op fitness gegaan.
Ik ben blij dat ik er nu toch wel wat beter uitzie !

Misschien dat ik december 2009 65-70 kilo weeg ?

Misschien als ik met een beter schema ga trainen bill star ofzo dat ik nog betere resultaten boek ?

Ik houd jullie op de hoogte en post over 6 maanden wat nieuwe foto's

is zeker mogelijk als je genoeg eet;).
billstarr en rippetoe ftw!:cool:

ja inderdaad. Dus kijk naar je trainings schema, maar zeker ook nog wat dingen aan je voedding veranderen.
eten/zware compounds/rust

Je komt er wel kerel, gewoon doorgaan.

Terug
Naar boven