Sterkste man van Nederland -105. Ik voelde me niet top sterk, maar keek er wel naar uit om samen met Gijs en Vlad te strijden...en was prachtig!
Ingewogen op 91,9 met kleren en schoenen aan. Prima, zal dus ong. 89 smorgens zijn zonder kleren.
Truckpull harnas en touw
23.5 sec rond. Lichte truck, maar ben hier sowieso geen ster in ondanks dat m'n techniek wel gewoon goed is. Ergens rond de 7e tijd van de 15 dacht ik.
Log lift rising bar
Ingestapt op 90 om warm te blijven omdat de meeste rond de 90-100 kg strandden. Daarna 110, 120 en 125 kg gedrukt. 125 kg was een wedstrijd PR. 130 kg voelde niet onmogelijk, maar kon niet het juiste moment pakken omdat de ondergrond schuin afliep. Vlad drukt even een nieuw PR met 135... nice kerel! Ik behaalde een gedeeld 3e plaats
Medley 280 yoke 20m en 350 band 5 flips
De yoke vloog, maar raakte de grond 2x waardoor ik wat afremde. De tyre was heel laag waardoor ik niet m'n schouders tegenaan kon zetten om de afzet te maken... had dieper moeten bukken maar dat was achteraf. Uiteindelijk toch nog een redelijke tijd met 50 seconden. Ik dacht een 5e tijd. De strijd tussen Gijs en Vlad hierop was absurd spannend en mooi om te zien...wat gingen die gasten hárd!!
Car deadlift
uitpakgewicht volgens Wout 250 maar was eerder 230-240. Zijhandels en dat ligt mij stukken beter dan de bar voor pakken. De eerste +/- 6-7 man kregen de auto niet eens los, daarna pakte iemand er 4 reps en ik ging er overheen met 7 reps (8 nipte fail). PR en dik tevreden, weer veel punten los van de rest met een 4e plaats, maar niet van de mensen die voor mij lagen. Die behaalden er 10...Gijs domineerde met gemak door in de helft van de tijd 12 reps te doen...Prachtig Gijsje! 4e plaats behaald.
Stones. 90-110-120-135-150 @ 140cm
Eerste 3 stones vlogen, 135 kg ging ook nog netjes maar weer die 150 kg die ik niet door m'n hamstrings kon doortrekken om het op het platform te leggen. Kleine baal, maar wel een goede run op deze vrij hoge hoogte. Wederom een 4e plaats dacht ik.
Einduitslag 5e van de 15 deelnemers. Twee waren er uitgevallen door blessure. Eigenlijk was het niveau niet zo denderend hoog helaas... maar de top 5-6 was wel knetterhard. Helaas geen podiumplaats, maar misschien dat ik volgend jaar meer kans maak. Ik heb wel wat meer zin in wedstrijden gekregen nu ik niet altijd de hekkensluiter hoefde te zijn op de onderdelen
Gijs, Vlad bedankt voor de mooie wedstrijd samen. Kevin natuurlijk voor de coaching! En uiteraard Sjors die weet een uitmuntende rol speelde als feeder en ons voorzag met bakken, bakken pasta's, vlees, etc; we hebben lopen smullen in de tent