MuscleMeat

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thanks! Dat is ook iets wat ik heel graag wil leren. Om mijn kennis ook te kunnen vertalen en vertellen naar en aan anderen :)

Beetje zoals Victor doet... :o
Ik breng ook aan een hoop mensen mijn kennis over als ik eerlijk moet zijn...nietveel vanuit de theorie, wel veel vanuit bro-science. Zoals bijvoorbeeld het lactose verhaal..ik raad zowat iedereen die gaat cutten aan de lactose houdende producten te dumpen.

Wordt ook regelmatig gevraagd voor voedings en trainingsschema's. Zou er eigenlijk geld voor moeten gaan vragen..:o

@training: Ziet er weer goed FTIO! Squats zijn goed zwaar zeker gezien de waarschijnlijk lange TUT's! Lekkere VPR op de Romian's..goed bezig!:thumbs:

Ik breng ook aan een hoop mensen mijn kennis over als ik eerlijk moet zijn...nietveel vanuit de theorie, wel veel vanuit bro-science. Zoals bijvoorbeeld het lactose verhaal..ik raad zowat iedereen die gaat cutten aan de lactose houdende producten te dumpen.

Wordt ook regelmatig gevraagd voor voedings en trainingsschema's. Zou er eigenlijk geld voor moeten gaan vragen..:o

@training: Ziet er weer goed FTIO! Squats zijn goed zwaar zeker gezien de waarschijnlijk lange TUT's! Lekkere VPR op de Romian's..goed bezig!:thumbs:

Waarom?

• Topic Starter Topic Starter

Gewoon geld gaan vragen!

En bedankt! Squats waren inderdaad erg lekker zo na die RDL!
Waarom niet?
Lactose heeft de neiging om water vast te houden dacht ik.
Dus voor wedstrijdatleten kan het wel voordeliger zijn, maar voor iemand die tot 10% gaat nog niet nodig imo.

Ik zie niet in waarom je het voor de een wel voordelig vindt en voor de ander niet?

Of je van lactose vocht gaat vasthouden is hoogstpersoonlijk, ligt aan de mate waarin je lactose kan verwerken. Ik merk persoonlijk geen verschil kwa bloating tussen 2 liter melk + 500g kwark per dag, en 400 ml melk en 500g kwark of nóg minder lactose.

Je krijgt(kan) van lactose een iets dikkere huid.

Gewoon geld gaan vragen!

En bedankt! Squats waren inderdaad erg lekker zo na die RDL!

Waarom niet?

Ik zie niet in waarom je het voor de een wel voordelig vindt en voor de ander niet?

Komt pas tot zijn recht/van belang als je richting de 4% gaat ofzo.
Hetzelfde met het hele zout gedoe. Pas als je heel diep gaat ga je er waarschijnlijk iets van merken.

PS: imo.

Of je van lactose vocht gaat vasthouden is hoogstpersoonlijk, ligt aan de mate waarin je lactose kan verwerken. Ik merk persoonlijk geen verschil kwa bloating tussen 2 liter melk + 500g kwark per dag, en 400 ml melk en 500g kwark of nóg minder lactose.
Ja klopt. Ik denk dat ik daar in mindere mate wel last van heb.. Ik wist inderdaad al dat jij volop volle melk e.d. promoot.
Ik zou het er wel eens helemaal uit willen gooien, ook de kwark. Maar ik zou bij god niet weten waar ik dan al mijn voedingsstoffen vandaan moet halen :o
Ik wou graag weten waarom het je er zou uit moeten gooien:P
Wist namelijk niet dat je er vocht door vasthield
Weer wat geleerd :)
Hetzelfde met het hele zout gedoe. Pas als je heel diep gaat ga je er waarschijnlijk iets van merken.

4% is wel meteen héél erg laag. Ik denk dat je er onder de 8 - 10 % al baat bij kan hebben.

Ja klopt. Ik denk dat ik daar in mindere mate wel last van heb.. Ik wist inderdaad al dat jij volop volle melk e.d. promoot.

Ik zou het er wel eens helemaal uit willen gooien, ook de kwark. Maar ik zou bij god niet weten waar ik dan al mijn voedingsstoffen vandaan moet halen :o

Weer wat geleerd :)

4% is wel meteen héél erg laag. Ik denk dat je er onder de 8 - 10 % al baat bij kan hebben.

Possible. Ben helaas nog niet zo diep gegaan dus kan nog niet spreken uit ervaring :(

• Like
Waarderingen: FTIO
Vandaag mijn pannenkoek met wat stroop gegeten.. Dat was echt heerlijk!

09.gif

20140217_115622_HDR.jpg

Antwoord geef je zelf ;)
Eiwitten uit vlees+eieren halen zal een dure grap worden (eieren niet, vlees wel ofc).

Persoonlijk schrap ik zuivel/lacoste een aantal weken voor de cut afgelopen is.
Weet jij of het lang duurt om van de negatieve effecten af te komen, van lacoste/zuivel (mocht ik ze überhaupt ervaren)?

epic gif hierboven :roflol:

fuark, mirin pannenkoeken met stroop hard

melk kun je als je wilt prima vervangen met kaas+whey +evt roomboter, zelfde voedingsstoffen ongeveer maar dan zonder lactose.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 3 training 3 cycle 2 - upper 2
main press - close grip bench press- 4 x 5-6
4 x 6 x 90 @ 8,5 - 9

main pull - wide grip pull up (weighted) - 4 x 5-6
2 x 6 x BW + 10
2 x 6 x BW @ 9

press variant - seated dumbbelll shoulder press - 3 x 10-12
3 x 12 x 18 @ 9

pull variant - yates row - 4 x 5-6
2 x 6 x 75 @ 7 - 8

straight arm pull down (v-bar) - 4 x 8-10
10 x 64
2 x 10 x 66,5 @ 8,5

overhead dumbbell extension - 2 x 6-8
8 x 12
6 x 12

bayesian curl - 1 x 8-10 + 5 myo-sets
10 x 25,5 + 3 + 3 + 3 + 3

seated side raise - 1 x 10-12 + 5 myo-sets
12 x 9 + 4 + 4 + 4

bayesian fly - 1 x 10 + 4 myo-sets
X

bent over side raise - 1 x 10-12 + 4 myo-sets
X

Flexion cable curl – 2 x 12 slow reps
X

Hammer curls – 2 x 6
X

Comment: Compounds gingen wel lekker. Ik had geen tijd om al het isolatiewerk te doen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 3 training 4 Cycle 2 - lower 2
Main squat - box squat (+-30 cm; iets onder parallel) - 5 x 5
5 x 80
4 x 5 x 90 @ 7 zo explosief mogelijk omhoog, drie seconden down

Main pull - romanian deadlift - 4 x 5-6
als eerst gedaan, voor box squats
4 x 6 x 85 @ 7 - 8

Standing calf press in smith - 3 x 10-12
Wat single leg calf raises gedaan, dropsetje

Seated calf press in smith - 3 x 15-20
1 minuut, 2 seconden up, 2 seconden down met 60 kg
2 x 20 x 80

Barbell ab roll out - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
X

Lying leg raise - 1 x 8-12 + 3 myo-sets
12 x BW + 3 + 3

Seated side laterals - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
12 x 9 + 4 + 4 + 4 + 3

Comment:Toen nog wat inverted rows en weighted push ups gedaan, aangezien die in het volgende blok geïntroduceerd gaan worden!

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

Antwoord geef je zelf ;)
Eiwitten uit vlees+eieren halen zal een dure grap worden (eieren niet, vlees wel ofc).

Persoonlijk schrap ik zuivel/lacoste een aantal weken voor de cut afgelopen is.
Weet jij of het lang duurt om van de negatieve effecten af te komen, van lacoste/zuivel (mocht ik ze überhaupt ervaren)?

epic gif hierboven :roflol:
Epic gif indeed :roflol:

Geen idee hoe lang dat zou duren, je zou een indicatie kunnen zoeken door te achterhalen hoe lang het duurt voor dat je huid ververst. Er vind natuurlijk constante celafbraak en celgroei plaats. Ik heb werkelijk waar geen idee of dat invloed heeft om het daadwerkelijk dunner worden van je huid.

Ik lul maar wat eigenlijk :o
fuark, mirin pannenkoeken met stroop hard

melk kun je als je wilt prima vervangen met kaas+whey +evt roomboter, zelfde voedingsstoffen ongeveer maar dan zonder lactose.

Thanks! Pannenkoeken waren gunstig! Vandaag heb ik ze weer zo gegeten. :meal:

Hmm ja is een optie om het door dat te vervangen, maar ik zou niet weten waar ik de roomboter zou moeten toevoegen (ik bak al met olijfolie) en ik ben geen kaas liefhebber. Daarnaast neem ik al meer dan genoeg whey op een dag..

Waarom bench je meer dan dat je (box)squat?

Waarom bench je meer dan dat je (box)squat?

Daar zijn meerdere redenen voor:

De bench press was redelijk maximaal; ik was een beetje agressief voorafgaand aan het benchen, dat hielp; de box squat was submaximaal / recovery en op snelheid. Niet bepaald vermoeiend.

En om de een of andere gekke reden lijken mijn benen het wel beter te doen op wat lagere gewichten, gecontroleerde excentrische bewegingen :) Misschien maak ik binnenkort wel eens een benen pic.

Verder zegt absoluut gewicht mij niet zo veel. Ik zie - hier en in mijn sportschool - zat mensen 150 + kg squatten terwijl ze satéprikkers als benen hebben. Ik heb liever andersom dus ik kijk meer naar het uiterlijk dan het absolute gewicht, wat je vast wel al een beetje wist ;)

Mooie workouts, maar ben ik de enige die het een half uur zit te ontcijferen? =$

Lactose heeft de neiging om water vast te houden dacht ik.
Dus voor wedstrijdatleten kan het wel voordeliger zijn, maar voor iemand die tot 10% gaat nog niet nodig imo.
In de M&F van januari of februari stond er nog een artikel over. Het heeft inderdaad te maken met vocht vasthouden..met name onderhuids. Het schijnt dat een groot deel van de bevolking in een bepaalde mate lactose intollerant is (aldus het artikel)
Dit dus! Ik persoonlijk merk het heel erg goed als ik het eruit laat! Daarom eet ik het niet meer (zo veel):thumbs:
+1

Nope..het ligt wel aan de mate van intollerantie. Maar ik zag ook al verschil op 12%. Mijn huid werd significant dunner
Vandaag mijn pannenkoek met wat stroop gegeten.. Dat was echt heerlijk!

09.gif
Wat ziet dat er lekker uit zeg!:eating:

Mooie trainingen ook weer FTIO!:thumbs:

Lekkere trainingen FTIO, jammer dat je die eerste training geen tijd had voor de isolaties.

Ow en die pannekoeken:

http://www.youtube.com/watch?v=cMJe0BDmI30
Thanks man! Pancakes, my fave...
Mooie workouts, maar ben ik de enige die het een half uur zit te ontcijferen? =$
Bedankt Massieveling!

Wat snap je er niet aan, of hoe zou ik het duidelijker kunnen maken denk je?
In de M&F van januari of februari stond er nog een artikel over. Het heeft inderdaad te maken met vocht vasthouden..met name onderhuids. Het schijnt dat een groot deel van de bevolking in een bepaalde mate lactose intollerant is (aldus het artikel)

Dit dus! Ik persoonlijk merk het heel erg goed als ik het eruit laat! Daarom eet ik het niet meer (zo veel):thumbs:

+1

Nope..het ligt wel aan de mate van intollerantie. Maar ik zag ook al verschil op 12%. Mijn huid werd significant dunner

Wat ziet dat er lekker uit zeg!:eating:

Mooie trainingen ook weer FTIO!:thumbs:

Thanks Marvin!

Nu ga ik toch wel twijfelen om het er een blok ( 6 -8 weken) eruit te gooien.

Hoe doe jij dat dan met vervanging van caseïne etc?? Houdt er wel rekening mee dat ik 3200 - 4000 kcal eet per dag hè, in plaats van 1800 :trollface:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven