Fitness Seller

Nick's Ultimate Diet 2.0 Log

Bezoekers in dit topic

Nick023

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
287
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Welkom allemaal bij mijn log.

Waarom cutten
Het is weer zomer dus ik wil er wat droger bijstaan. Verder vind ik het interessant om verschillende diëten uit te proberen, dit is ook handig voor mijn studie Voeding en Diëtetiek.

Wat is Ultimate Diet 2.0
Ultimate Diet 2.0 is een strict dieet (carb cycle) en trainingsplan gemaakt door Lyle McDonald.
In grote lijnen is het dieet als volgt:
Maandag/Dinsdag/Woensdag/Donderdag: Low-carb/low-calorie (helft maintenance)
Vrijdag: Carb load
Zaterdag/Zondag: Cut of bulk

Waarom Ultimate Diet 2.0
Een vriend van mij, Guess, heeft dit dieet ook gevolgd met succes. Verder vind ik de theorie waarop het dieet gebaseerd is interessant, dat heeft mij besluiten om het dieet te volgen.

Doel
Ik wil mijn bf% van ongeveer 11% naar 8-9% brengen. Hoe laag in bf% ik ga hangt af van mijn fysiek.

Stats (begin)
Lengte: 178cm
Gewicht: 77,2kg
BF: 11% (?)

Foto's
Ik zal binnenkort wat betere foto's maken.
118ozev.png

i52emv.png

Dieet
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dag 4 pre workout (30-60min): 25-30g kh, 15g whey en 5g creatine.
Dag 4 post workout: 150g kh, 50g whey en 5g creatine.
Dag 5: 20g creatine verspreid over de dag.
Dag 6 2-3uur voor de training: meal met redelijk wat kh en eiwitten.
Dag 6 30min pre workout: 30g kh, 15g whey en 5g creatine.
Dag 6 tijdens de training: 30-60g kh met water.

Supplementen
6 capsules omega 3-6-9
Op low carb dagen 400mg cafeïne
Pre workout booster
Whey
Dextrose

Training
Maandag: Borst, Rug, Delts (Depletion)
Incline DB Press: 3x15
Flat DB Press: 3x15
Hammer Strength Wide Chest Press: 3x15
Machine Flyes: 3x15

Lat Pulldown: 3x15
Cable Row: 3x15
High Cable Row: 3x15
Machine Row: 3x15

DB Seated OHP: 3x15
Lateral Raises: 4x15
Rear Flyes: 4x15

Dinsdag: Benen, Biceps, Triceps (Depletion)
Squats: 4x15
Leg Press: 4x15
Leg Extension: 4x15
RDL: 6x15
Leg Curls: 6x15

Standing Calf Raises: 4x15-20
Seated Calf Raises: 3x15-20
Calf Raises op Leg Press: 3x15-20

EZ Curls: 3x15
Cable Curls: 3x15

Tricep Pushdown: 3x15
OH Tricep Extension: 3x15

Woensdag: Cardio

Donderdagochtend: Cardio

Donderdagavond: Full Body (High Intensity)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zaterdag: Full Body (Power Workout)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zondag: Rust

Als er vragen zijn hoor ik ze graag. Veel plezier met het lezen van mijn log!

---------- Toegevoegd 7 July 2015 om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst 6 July 2015 om 23:37 ----------

Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen. Omdat ik toen op de tweede depletion dag begon heb ik een andere workout gedaan dan vandaag, namelijk 3x full body achter elkaar.

Vandaag dus voor het eerst de 'split' depletion workout. De training verliep goed, ik voelde mij goed en ik had een goede burn. Bij mijn borstoefeningen voelde ik mijn delts te erg branden, hier moet ik een oplossing voor vinden. Verder voelde ik de rear flyes minder branden, dit komt denk ik doordat mijn form slechter wordt naarmate ik uitgeput raak. Het zou ideaal zijn om dit op een machine te doen maar die is niet aanwezig in mijn gym.

Het volgende heb ik vandaag gegeten, het was prima uit te houden. Ik moet alleen nog een beetje spelen met mijn macro's, ik vind het nog lastig om die goed te hitten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
tering he. ik zal met die voeding niet overleven.
Succes met het dieet!
 
tering he. ik zal met die voeding niet overleven.
Succes met het dieet!
Haha het is even bikkelen maar dat hoort erbij.

Net de depletion training gedaan van benen/biceps/triceps, het was echt een hel. Ik was super misselijk en voelde elke set de burn van de verzuring. Toen ik kuiten ging doen kreeg ik kramp, dus toen had ik wat extra rust genomen.
 
Zet hem op!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Haha thanks!

Vandaag is mijn vrije dag qua training, echter heb ik wel cardio gedaan. Ik heb 30 minuten 5km/u gelopen met een helling van 15%, ik was flink aan het zweten.

Morgenochtend moet ik cardio doen, dan ga ik hetzelfde doen alleen dan ongeveer 45 minuten.

Qua eten heb ik een beetje lopen prutsen, ik had heel veel groente gegeten waardoor ik in de avond moest letten op mijn carbs. Daardoor heb ik 45g pindakaas gegeten en de kwark laten staan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Succes man, ik volg. Inderdaad een interessante opzet :thumb:
 
Thanks!

Donderdagavond t/m vrijdag was mijn carb load, ik moest 1194g carbs hitten. Lyle zegt dat het belangrijkst is dat je je carbs hit, ongeacht van het soort carbs. Echter zegt hij wel dat een carb load met vooral fructose en sucrose over het algemeen minder goede resultaten.

Het eten onder Dinner en Snack heb ik donderdagavond gegeten, de rest heb ik op vrijdag gegeten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vrijdag was ook mijn rustdag. Vandaag heb ik mijn power workout, de training waar je progressie mee probeert te maken.
 
Da fuck, 1000 carbs op +- 30 uur?! Knap dat je weg krijgt.
 
Abo,

Doe dit ook. Erg zwaar, maar effectief dieet.
Geen ephedrine bij de deplt dagen ?
 
Kga dit volgen ben benieuwd op resultaat... en enphedrine... wil je de mensen ziek maken ofzo cotjuh... met jullie aas en vuiligheid. Allemaal heel goed voor de gezondheid.
 
Kga dit volgen ben benieuwd op resultaat... en enphedrine... wil je de mensen ziek maken ofzo cotjuh... met jullie aas en vuiligheid. Allemaal heel goed voor de gezondheid.

Lees eerst het boek even
 
Ik ga juist hetzelfde proberen beetje aanpassing aan de voeding wel !
 
Abo,

Doe dit ook. Erg zwaar, maar effectief dieet.
Geen ephedrine bij de deplt dagen ?
Ik heb het aangekeken hoe die dagen verliepen en ik vond het niet nodig. Het scheelt ook wel dat ik gewoon vrij was en niks hoefde te doen.

Kga dit volgen ben benieuwd op resultaat... en enphedrine... wil je de mensen ziek maken ofzo cotjuh... met jullie aas en vuiligheid. Allemaal heel goed voor de gezondheid.
Binnenkort ga ik weer een een aantal weken doen. Dan zal ik het goed bloggen, ik gebruik het namelijk ook voor school.
 
Maandag/Dinsdag/Woensdag/Donderdag: Low-carb/low-calorie (helft maintenance)

Kan ik hieruit begrijpen dat je ma tot do op de helft van je maintenance zit op je kcal behoefte ? (en dus niet enkel paar 100 kcals eronder).
Of bedoel je dat je maar voor de helft carbs eet wat je normaal gezien zou eten ?

Ik denk er binnenkort ook aan om te carbcyclen en ben ook in de cut, dus ik volg je zeker :)

In de spoiler bij dieet staat thursday 4 pm envrijdag als '1 dag' opgegeven waar je carb load en 5000 kcal eet. Dus je start donderdagavond met het eten van kcalrijke voedsels/carbs tot vrijdagavond ? Klopt dat ? Edit:nvm, zag het antwoord al op je latere posts :)


Edit 3: klopt je myfitnesswaarden wel ? Op je daily goal staat er dat je 300+ gram eiwitten moet eten op je depletion dagen. Ik neem aan dat je hiermee geen rekening houdt ? :)
 
Laatst bewerkt:
Kan ik hieruit begrijpen dat je ma tot do op de helft van je maintenance zit op je kcal behoefte ? (en dus niet enkel paar 100 kcals eronder).
Of bedoel je dat je maar voor de helft carbs eet wat je normaal gezien zou eten ?

Ik denk er binnenkort ook aan om te carbcyclen en ben ook in de cut, dus ik volg je zeker :)

In de spoiler bij dieet staat thursday 4 pm envrijdag als '1 dag' opgegeven waar je carb load en 5000 kcal eet. Dus je start donderdagavond met het eten van kcalrijke voedsels/carbs tot vrijdagavond ? Klopt dat ? Edit:nvm, zag het antwoord al op je latere posts :)


Edit 3: klopt je myfitnesswaarden wel ? Op je daily goal staat er dat je 300+ gram eiwitten moet eten op je depletion dagen. Ik neem aan dat je hiermee geen rekening houdt ? :)
De helft van mijn maintenance van mijn kcal behoefte inderdaad. Dit is nodig omdat je anders geen calorie deficiëntie hebt over de hele week gezien.

Nee die waarden kloppen niet, bij de spoiler van dieet staan de goede waarden.
 
Op hoeveel % bodyfat ben je uiteindelijk gekomen?
 
Op hoeveel % bodyfat ben je uiteindelijk gekomen?
Ik heb het niet gemeten, dit ga ik de volgende keer (binnenkort) wel uitgebreid doen. Dan doe ik het voor school dus dan moet ik alles precies meten, omtrekken/vet% etc.
 
Hoe is het dieet verlopen? Hoeveel kg heb je verloren ondertussen?

Heb zelf een aantal dagen op low carb gezeten(minder dan 50 gr carbs) en kvond niet zo praktisch moet ik zeggen. Het viel me op dat ik op een low carb dieet maar 1400 kcal at, terwijl ik normaal gezien 1900 eet. Ook geen hongergevoel. Ik wist gwn niet wat te eten. Op een normaal dieet zit ik op high protein, medium carb en low fat. Bij een keto mag fat wel hoger zonder carbs en dat was wel even zoeken naar wat je precies wel kon eten. Zo raadt men wel kaas aan...maar je eet toch niet gewoon kaas zonder boterham?:p bah!

Ik moet beter op voorhand bepalen goe ik op low carb nog smakelijk kan eten, dus ben wel benieuwd wat jij zoal at. Bij lyle ultimate diet ist ook low fat en low carb right?
Ik val zelf mooi af op een 40,45,15 verhouding met 1900 kcal dus kga het nog zo laten.
 
Back
Naar boven