XXL Nutrition

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik zag een paar keer reactie's van je en werd een aagje
kwam dus even spieken.

Leuk log heb je!

• Topic Starter Topic Starter
ik zag een paar keer reactie's van je en werd een aagje
kwam dus even spieken.

Leuk log heb je!

Haha! Wel eerlijk van je!

Bedankt en welkom. Als je iets niet begrijpt: vragen staat altijd open zoals je misschien al een beetje had gezien :)

damn nu pas deze log "ontdekt" :/

abo

Hoe doe jij dat dan met vervanging van caseïne etc?? Houdt er wel rekening mee dat ik 3200 - 4000 kcal eet per dag hè, in plaats van 1800 :trollface:
Kwark vervangen voor casseine poeder (zit per 100g maar 5g carbs=lactose in ongeveveer), verder ipv melk gewoon water (of hazelnoot, kokos, rijst, of soyamelk) en de missende kcals aanvullen met rijst/havermout. Mis je nog wat eiwitten kun je gewoon wat eieren, whey, kip, beef etc. toevoegen.

Wil je het in het extreme doortrekken kun je ook nog lactose vrije whey bestellen ;)

Kwark vervangen voor casseine poeder (zit per 100g maar 5g carbs=lactose in ongeveveer), verder ipv melk gewoon water (of hazelnoot, kokos, rijst, of soyamelk) en de missende kcals aanvullen met rijst/havermout. Mis je nog wat eiwitten kun je gewoon wat eieren, whey, kip, beef etc. toevoegen.

Wil je het in het extreme doortrekken kun je ook nog lactose vrije whey bestellen ;)

Thanks voor de tips Marvin!

Ik ga er van de week even over brainstormen. Het klinkt heel aantrekkelijk alleen zijn de meeste producten vrij duur.

Verder zit ik zelf al aan de Isolaat, dat is ook vrijwel zonder lactose volgens mij.

Vandaag iForce Agmentine en nog zo'n NO booster die in de aanbieding was heb ik besteld. Ik ben ontzéttend benieuwd naar de pomp :D

Echt een heerlijk gevoel, toch Marvin :o ?

Haha! Wel eerlijk van je!

Bedankt en welkom. Als je iets niet begrijpt: vragen staat altijd open zoals je misschien al een beetje had gezien :)

:o
en yups...die vragen komen vast wel, zijn er weinig die daar serieus op ingaan namelijk.
Maar ga eerst maar eens je trainingen weer loggen :p

:o
en yups...die vragen komen vast wel, zijn er weinig die daar serieus op ingaan namelijk.
Maar ga eerst maar eens je trainingen weer loggen :p

Dan tref je het net even niet. Ik heb gister getraind, maar nog geen tijd gehad om te loggen. Daarnaast kan ik a.s. woensdag helaas geen benen trainen vanwege een feestje en zit ik net in een overgang van schema :o

Maar goed, ik verwacht over uiterlijk 2 weken wel met mijn eerste blok periodisatie te starten.

Is er hier nog iemand die mee leest en een lekker recept weet voor de protein pancakes van BenF?.

---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Upper body - emphasis: arms - trial training

CLOSE GRIP PUSH UP - 2 x 2-3 // 4 x 4-6
voeten op 10 cm hoogte
3 x BW + 25 kg
2 x 3 x BW + 35 @ 7 - 8

4 x 6 x BW + 20 @ 8

CHIN-UP - 2 x 2-3 // 4 x 4-6
2 x 3 x BW + 20 @ 7

4 x 6 x BW + 10 @ 8,5 - 9

CABLE OVERHEAD EXTENSION - 2 x 6-8 // 2 x 10-15
8 x 24 net geen lekkere vorm
8 x 20,5 goed
12 x 16,5
13 x 14

CABLE PUSH DOWN - 60 tot 120 seconden
72 seconden x 30

BAYESIAN CURL - 2 x 10-15
15 x 20,5
14 x 20,5

LYING FLEXION CURL - 1 x 8-12 + 3 myo-sets
10 x 20,5 + 3 + 3 + 3

HAMMER BAR CURL - 2 x 6-8
8 x 20
6 x 20

BARBELL CURL - 60 tot 120 seconden
70 seconden x 20

FACE PULL - 3 x 4-6
6 x 41 net even té
3 x 6 x 38,5

CABLE SIDE RAISE - 1 x 15 + 3 myo-sets
15 x 9 + 5 + 5 + 5

INVERTED ROW – 2 x 6-8
tot de navel
6 x BW
8 x BW even inkomen

STRAIGHT ARM PULL DOWN – 2 x 10-15
15 x 59
10 x 59

BAYESIAN FLY - 1 x 15 + 2 myo-sets
15 x 23 + 6 + 6

Comment: Training van gisteren. Het doel was een begin punt te zetten en het testen van de oefeningen, repranges en het totaal volume. Het volume was vrij veel. Ik ben er uiteindelijk 1,5 uur mee bezig geweest.. Dus misschien wat sets die 'onderhoud' als doel hebben schrappen of veranderen in myo-sets.

Ik zal even wat uitleg geven over het bovenstaande. Waarom er zo veel volume wordt gedraaid.

Allereerst is de emphasis (nadruk) op armen, met als tweede nadruk (zijkant) schouder. Zware compounds gaan eerst (push ups, chin ups) direct gevolgd door arm werk. Borst en rug op onderhoud in dit blok.

Verder zit er zo veel variatie in omdat ik voor de nadruk spiergroepen in alle repranges train:

- strength (onderhoud) 1-5 reps; 2-3 sets;
- intensief (2e nadruk) 4-6 reps; 2-8 sets
- extensief (1ste nadruk) 6-8 reps of 10-15 reps; 3-6 sets
- erg extensief (onderhoud); 1 tot 2 minuten TUT; 1-2 sets

Voor de rest van de uitleg (het is namelijk íets uitgebreider): Het eerste, het tweede en het derde artikel van Lyle McDonald over periodiseren.

Daar kan je ook nog lezen over de verschillende tempo's die ik aanhoudt bij de verschillende trainingstypes.

Ik heb de sets geteld en ik zit overal mooi in qua hoeveelheid sets voor de emphasis en maintenance spiergroepen, ook al lijkt dat in eerste opzicht niet zo.

Bedankt, weer wat leesmateriaal! :thumb:

• Like
Waarderingen: FTIO
Flink volume idd.
Wat is de BAYESIAN CURL en fly?

Bedankt, weer wat leesmateriaal! :thumb:
No problemo :)

Is de training nu een beetje te volgen?
Flink volume idd.
Wat is de BAYESIAN CURL en fly?

De - vanuit een anatomisch oogpunt gezien - logische manier van curlen en fly's doen.

Het artikel waarin het staat beschreven vindt je in deze hyperlink.

Naast de oproep aan loglezers om te reageren of iemand ervaring heeft met protein pancakes recepten, wil ik ook nog hetzelfde doen voor de supplementen agmentine sulfaat en potasium nitraat.. Iemand ervaring mee?

Ik ga ze denk ik los van elkaar testen en beginnen met de laagste dosering..

Laatst bewerkt:
ik maak zelf wel eens proteine pancakes (ik eet volgens een mix tussen Paleo en zone, dus wellicht zijn het ietwat andere ingrediënten dan je gewoon bent)

Ik maak ze dus met amandelmeel, whey, een ei en ofwel kokosmelk of amandelmelk.
Wordt zoet, dus niet zo geschikt met spek erin bijvoorbeeld, maar met vruchtjes, fluff zelfgemaakt ijs, zelfgemaakte nutella o.i.d. is het smullen hoor. Verhoudingen doe ik gewoon op gevoel, net als bij gewone pannenkoeken.

ken je deze site trouwens? om ideetjes op te doen:
http://www.mommyrunfast.com/pancake-paradise-round-up/

alvast een spoiler:
ibhzqr.jpg

285 calories, 25g carbs, 3g fat, 34g protein!

Laatst bewerkt:
Vandaag iForce Agmentine en nog zo'n NO booster die in de aanbieding was heb ik besteld. Ik ben ontzéttend benieuwd naar de pomp :D

Echt een heerlijk gevoel, toch Marvin :o ?
Pomp is inderdaad heerlijk! WAt betreft de casseine, als je daarbij voor het huismerk gaat is het per gram eiwit denk net zo duur en misschien goedkoper als kwark. Echter mis je dan weer 20g carbs bijvoorbeeld en die zul je dus ergens anders vandaan moeten halen.

Isolaat is wat betreft lactose denk de beste keuze (lactose vrije whey bestaat vaak uit andere type eiwitten)

Je zet je log wel wetenschappelijk op zeg! Ik ben zeker niet dom, maar verdom het vaak wel thuis om semi wetenschappelijke artikelen te lezen, haha.
Ik put nog even uit mijn onuitputtelijke bron van pure bro-science voordat ik aan die artikelen begin.

Niet dat ik het niet interessanrt vind overigens, maar heb/gun mezelf daar geen tijd voor..:o

DAMN!!:eating: Zelfs dat roze:gay: is aantrekkelijk ;)

.

Laatst bewerkt:
  • Like
No problemo :)

Is de training nu een beetje te volgen?

De - vanuit een anatomisch oogpunt gezien - logische manier van curlen en fly's doen.

Het artikel waarin het staat beschreven vindt je in deze hyperlink.

Naast de oproep aan loglezers om te reageren of iemand ervaring heeft met protein pancakes recepten, wil ik ook nog hetzelfde doen voor de supplementen agmentine sulfaat en potasium nitraat.. Iemand ervaring mee?

Ja hoor! Zoals Marvin hier net aangaf, je pakt het vrij wetenschappelijk aan.
Daardoor moet ik wel goed m'n aandacht erbij houden & af en toe eens terug wat hernemen :)

• Like

Victor heeft een lekker pannekoekrecept :

http://www.victormooren.com/eiwitrijke-pannenkoek/

"Energie: 350-700kcal
Eiwitten: 25-45g
Koolhydraten: 25-90g
Vetten: 8-15g
Vezels: 2-9g

Je komt op de laagste waarden door de minste hoeveelheden van de ingrediënten te hanteren. "

• Like
Dat bayesianbodybuilding, dat is van die menno "broscience" henselmans toch? Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien als op die website man.

• Like
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven