Nette tren.
Nog steeds alles 4-5 sec ecc?
Btw hier geen mong*len te vinden (a)
Nou nee, geen 4-5 meer. Beetje op gevoel, het heeft mij geleerd om veel controle te houden over het gewicht. Ik denk dat ik nu rond de 3 seconden excentrisch zit.
Hier ook een hoop mong*len te vinden ja, maar die zitten hier niet in mijn log gelukkig
Niet lullig bedoeld, maar wat probeer je te bereiken door je training zo ingewikkeld te maken met zo veel verschillende lifts en regeltjes zoals x aantal seconde eccentrics? Waarom niet gewoon een wat simpeler trainingsschema waarbij je probeert elke spiergroep zo sterk mogelijk te maken middels lifts zoals squats, deadlifts, overhead press, rows, pullups etc?
Geeft niet, vragen mag altijd zeg ik. Houd mij scherp en laat me nadenken over wat ik doe.
Allereerst kan ik mij voorstellen dat het een beetje onoverzichtelijk overkomt, maar eigenlijk is de oefening keuze juist vrij logisch.
De verschillende lifts (met name bij UB trainingen) zijn om alle spieren aan te spreken tijdens een training. Zowel de regels waarop ik mijn oefeningskeuze baseer als de regels die ik hanteer voor mijn uitvoering zijn beschreven door mensen die ik zelf erg hoog heb zitten (Menno Henselmans, GetXXL, Big cat etc.).
Wat ik niet bij elke training zeg, maar wat wel een feit is, is dat ik al wat langer mee loop. Eenvoudigere schema's heb ik in het verleden gedaan en heb ik met progressie afgerond. Echter brachten de simpele schema's mij niet de de groei in de spiergroepen waar ik het juist nodig heb qua aesthetiek (volgens mij zelf) namelijk bij mijn armen en schouders. Vandaar de uitgebreidere training / meer oefeningen.
Overigens doe ik de bovengenoemde compounds wel, alleen heb ik wat meer nodig aan assistance.
Vanwaar de oefeningskeuze:
Artikel van Menno Henselmans over criteria oefeningkeuze. Als je 2 of 3 pagina's terug gaat in mijn log kan je een discussie lezen hierover met Stickysteez.
Vanwaar de regels met betrekking tot de uitvoering van oefeningen:
Artikel Big Cat op M.A.S.S.
Vanwaar de myo-sets (grotendeels tijdbesparing en verminderen belasting van het CNS):
Artikel myo-reps
Hopelijk schept dit antwoord wat duidelijkheid. Als het nog niet duidelijk is, vraag maar raak.
Omdat we niet allemaal powerlifters zijn..
Dat vond ik echt te kort door de bocht om te antwoorden..
Bedoel je daarmee te zeggen dat je geen grote benen krijgt van zware squats en geen grote schouders/borst/triceps van zwaar press werk?
Dit zal je mij nooit horen beweren
Dat zeg ik niet, maar bodybuilders kiezen soms andere manieren om spieren te stimuleren.
Beetje vaag geformuleerd Marvin

Voor iemand die al zo lang in 'het vak' zit
Loglezers confusen
Haha ga jij maar ff lekker chin-grinden vanaf je fiets