AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Niet lullig bedoeld, maar wat probeer je te bereiken door je training zo ingewikkeld te maken met zo veel verschillende lifts en regeltjes zoals x aantal seconde eccentrics? Waarom niet gewoon een wat simpeler trainingsschema waarbij je probeert elke spiergroep zo sterk mogelijk te maken middels lifts zoals squats, deadlifts, overhead press, rows, pullups etc?

Loglezers confusen :jk:

• Like
Waarderingen: FTIO
  • Topic Starter Topic Starter
Nette tren.
Nog steeds alles 4-5 sec ecc?

Btw hier geen mong*len te vinden (a)
Nou nee, geen 4-5 meer. Beetje op gevoel, het heeft mij geleerd om veel controle te houden over het gewicht. Ik denk dat ik nu rond de 3 seconden excentrisch zit.

Hier ook een hoop mong*len te vinden ja, maar die zitten hier niet in mijn log gelukkig :o

Niet lullig bedoeld, maar wat probeer je te bereiken door je training zo ingewikkeld te maken met zo veel verschillende lifts en regeltjes zoals x aantal seconde eccentrics? Waarom niet gewoon een wat simpeler trainingsschema waarbij je probeert elke spiergroep zo sterk mogelijk te maken middels lifts zoals squats, deadlifts, overhead press, rows, pullups etc?
Geeft niet, vragen mag altijd zeg ik. Houd mij scherp en laat me nadenken over wat ik doe.

Allereerst kan ik mij voorstellen dat het een beetje onoverzichtelijk overkomt, maar eigenlijk is de oefening keuze juist vrij logisch.

De verschillende lifts (met name bij UB trainingen) zijn om alle spieren aan te spreken tijdens een training. Zowel de regels waarop ik mijn oefeningskeuze baseer als de regels die ik hanteer voor mijn uitvoering zijn beschreven door mensen die ik zelf erg hoog heb zitten (Menno Henselmans, GetXXL, Big cat etc.).

Wat ik niet bij elke training zeg, maar wat wel een feit is, is dat ik al wat langer mee loop. Eenvoudigere schema's heb ik in het verleden gedaan en heb ik met progressie afgerond. Echter brachten de simpele schema's mij niet de de groei in de spiergroepen waar ik het juist nodig heb qua aesthetiek (volgens mij zelf) namelijk bij mijn armen en schouders. Vandaar de uitgebreidere training / meer oefeningen.

Overigens doe ik de bovengenoemde compounds wel, alleen heb ik wat meer nodig aan assistance.

Vanwaar de oefeningskeuze:
Artikel van Menno Henselmans over criteria oefeningkeuze. Als je 2 of 3 pagina's terug gaat in mijn log kan je een discussie lezen hierover met Stickysteez.

Vanwaar de regels met betrekking tot de uitvoering van oefeningen:
Artikel Big Cat op M.A.S.S.

Vanwaar de myo-sets (grotendeels tijdbesparing en verminderen belasting van het CNS):
Artikel myo-reps

Hopelijk schept dit antwoord wat duidelijkheid. Als het nog niet duidelijk is, vraag maar raak.

Omdat we niet allemaal powerlifters zijn..:o
Dat vond ik echt te kort door de bocht om te antwoorden.. :o

Bedoel je daarmee te zeggen dat je geen grote benen krijgt van zware squats en geen grote schouders/borst/triceps van zwaar press werk?
Dit zal je mij nooit horen beweren ;)

Dat zeg ik niet, maar bodybuilders kiezen soms andere manieren om spieren te stimuleren.:D
Beetje vaag geformuleerd Marvin :p Voor iemand die al zo lang in 'het vak' zit :)

Haha ga jij maar ff lekker chin-grinden vanaf je fiets :roflol:

Was een beetje lui omfatsoenlijk te formuleren..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 2 training 4 Cycle 2 - lower 2
Main squat - box squat (+-30 cm; iets onder parallel) - 5 x 5
5 x 5 x 102,5 @ 8,5 (VPR) Pittig, volgende week zelfde gewicht en wat meer gaan zitten. Ik raakte nu af en toe alleen het bankje aan in plaats van te gaan zitten.

Main pull - romanian deadlift - 4 x 5-6
4 x 6 x 82,5 @ 7 (VPR) lekkere stretch

Standing calf press in smith (heels inward) - 3 x 10-12
15x 85 (VPR)
12 x 85
12 x 85

Seated calf press in smith - 3 x 15-20
18 x 85 (VPR)
17 x 85
15 x 85

Barbell ab roll out - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
X

Lying leg raise - 1 x 8-12 + 3 myo-sets
12 x BW + 3 + 3 + 3

Side laterals - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
12 x 9 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3

Flexion cable curl – 2 x 12 slow reps
2 x 12 x 25,5 (VPR) Laatste paar reps gingen niet van harte

Hammer curls – 2 x 6
6 x 30
5 x 30 gewicht exclusief stang. Die is +- 10kg. Nieuwe hammer bar :)

Comment: Prima training! Volgens het boekje.

Het was mooi om te zien hoe ik met ongeveer 25 andere stond te wachten tot dat de deuren van de sportschool open gingen om 9 uur. Ik was vandaag al om half zes wakker dus keek naar de training uit!

Lekkere training man! Flink wat volume gepakt met je kuiten ook..PR hier en daar!:D

Goed bezig!

Lekkere training man! Flink wat volume gepakt met je kuiten ook..PR hier en daar!:D

Goed bezig!

Thanks! Jij zal nu ongeveer wel aan het trainen zijn met de meet.. ?

Flink volume op de kuiten inderdaad. Die krengen moeten eens groeien. Ik zag ook wel een interessante aanpak in een andere log..

Sterke training, die box squats doe je die om dieper tekunnen squaten?

Vroege vogel, ik had wekker om half 8 gezet om ook 9 uur naar de gym tegaan.
Mij kenende blijf ik nog paar uur langer liggen. Was dit keer ook weer het geval.

Sterke training, die box squats doe je die om dieper tekunnen squaten?

Vroege vogel, ik had wekker om half 8 gezet om ook 9 uur naar de gym tegaan.
Mij kenende blijf ik nog paar uur langer liggen. Was dit keer ook weer het geval.

Nee, ik vind de box squats anders (bij > 30 cm) te hoog. Ik kan wel dieper zakken dan dit met squats.

Ik ken dat laatste probleem ook hoor.. maar als je vriendin om kwart over zes moet werken dan zit er weinig anders op als je mee naar huis wilt rijden :o

6 uur, jemig :D

Voor kuiten moet je s proberen bij je standing calf raise in de smith bovenin een seconde vast te houden voor je naar beneden komt. Weighted supersetten met highrep (50+) bodyweight calf raises op de grond vind ik ook altijd nice :) Ik heb ook kleine kuiten, hoop dat ze wat gaan groeien door al mn gefiets :rolleyes:

6 uur, jemig :D

Voor kuiten moet je s proberen bij je standing calf raise in de smith bovenin een seconde vast te houden voor je naar beneden komt. Weighted supersetten met highrep (50+) bodyweight calf raises op de grond vind ik ook altijd nice :) Ik heb ook kleine kuiten, hoop dat ze wat gaan groeien door al mn gefiets :rolleyes:

Ja ach, ik sta doordeweeks ook om kwart over 6 op voor stage :o

Ik ga eerst de volgende opzet hanteren die ik had gelezen:
10 reps - 10 seconden rust - 20 reps - 20 seconden rust - 30 reps - 30 seconden rust - 40 reps - 40 seconden rust.

Dat dan uitbouwen met 5 - 10 seconden per training.

Verder hoop ik dat het vele trappen lopen op stage ook wat doet voor mijn kuit omvang :p

Ik woon op de 4e en heb nog niet een significant verschil gemerkt :P

Wat volgens mij het beste werkt voor kuiten op volgorde van belangrijkheid:

1) Genen
2) Kuren
3) Mijn persoonlijk fat man theorie --> een tijdje flink te zwaar zijn (veel dikke mensen hebben vaak ook dikke kuiten en dit is zeker niet allemaal spek!)
4) Hard trainen...sad but true:sad:

Wat volgens mij het beste werkt voor kuiten op volgorde van belangrijkheid:

1) Genen
2) Kuren
3) Mijn persoonlijk fat man theorie --> een tijdje flink te zwaar zijn (veel dikke mensen hebben vaak ook dikke kuiten en dit is zeker niet allemaal spek!)
4) Hard trainen...sad but true:sad:

Dit idd, zeker die fat man theorie, ofwel 24/7 gewichtsvest van 30kg :p

Dit idd, zeker die fat man theorie, ofwel 24/7 gewichtsvest van 30kg :p
Ik heb zeker een idee dat dit werkt. Al denk ik dat je eerder moet spreken van 50kg, maar ook dit zul je op moeten bouwen denk ik.

Ik vraag me af wie er zo gek is het te testen. Ik heb wel een tijdje bij wijze van deze theorie dagelijks mijn kuiten zwaar getraind..

..zonder resultaat..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven