XXL Nutrition

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ziet er goed uit! Wat is een "round back" sldl?

• Topic Starter Topic Starter
Thanks mate!
Ziet er goed uit! Wat is een "round back" sldl?
Bedankt! Gaat ook erg lekker :) Hoop niet vroegtijdig overtraind te raken..

Die oefening heb ik gezien bij Guts, hierdoor er wat over gelezen en vrijwel direct geïntegreerd.

http://www.exrx.net/Questions/DangerousExercises.html#anchor416052

Lees wel het hele artikel ;) Is interessante stof. Ook voor aankomend FT.

grappig dat het net vermeld wordt, maar ik vroeg me af wanneer je wat zwaarder ging gaan op de SLDL?

grappig dat het net vermeld wordt, maar ik vroeg me af wanneer je wat zwaarder ging gaan op de SLDL?

Jup! Nou ik wil het per week verhogen met 5 kg. Echt rustig aan opbouwen dus. Ik kom wel al bij mijn tenen met de bar.

Als ik die verhogingen aanhoudt zit ik rond de 50 kg aan het eind van de eerste HST cycle.

eens je de gewichten begint te verhogen zal je flexibiliteit des te sneller verbeteren, want gewoon de bovenkant van je voet raken is natuurlijk niet het einde, je moet actief anterior pelvic tilt proberen aanhouden waardoor je rug minder bolt en je hamstrings nog meer verlengen.

Dus als je actief je bekken voorwaarts tilt maakt dat enorm verschil voor je hamstrings, en dat voel je de dag erna ook :)

eens je de gewichten begint te verhogen zal je flexibiliteit des te sneller verbeteren, want gewoon de bovenkant van je voet raken is natuurlijk niet het einde, je moet actief anterior pelvic tilt proberen aanhouden waardoor je rug minder bolt en je hamstrings nog meer verlengen.

Dus als je actief je bekken voorwaarts tilt maakt dat enorm verschil voor je hamstrings, en dat voel je de dag erna ook :)

Oke, dus als ik het goed begrijpt is je doel uiteindelijk wel om richting een rechte rug te gaan, maar met dezelfde ROM van de bar?

Ik was namelijk in de veronderstelling dat je altijd round back deadlift bleef doen.

Anterior pelvic tilt ga ik nu toepassen. Ik ga nu namelijk de laatste training 15 RM rocken met mijn zieke kop..

Neus snuiten, overdosis Assault erin rammen en gaan! Koppijn gaat gelukkig meestal weg tijdens sporten.

k*t is dat als je neus vol zit, snel buiten adem enzo. Goed moment om high rep te gaan. :P

Oke, dus als ik het goed begrijpt is je doel uiteindelijk wel om richting een rechte rug te gaan, maar met dezelfde ROM van de bar?

Ik was namelijk in de veronderstelling dat je altijd round back deadlift bleef doen.

Anterior pelvic tilt ga ik nu toepassen. Ik ga nu namelijk de laatste training 15 RM rocken met mijn zieke kop..

Neus snuiten, overdosis Assault erin rammen en gaan! Koppijn gaat gelukkig meestal weg tijdens sporten.

wel of je ooit een rechte rug zult bekomen is afhankelijk van je anatomie en je felxibiliteit, ik kan bijvoorbeeld nog heel lang aan mijn flexibiliteit werken maar een rechte rug zal bij zulke SLDL nooit nimmer gebeuren :) omdat ik heel hoge heupen heb,

dus het is gewoon de bedoeling om zo dicht mogelijk bij een rechte rug te komen als mogelijk, ik heb hier al een meisje in mijn gym gehad, bam, van de eerste keer SLDL tot aan de teentjes met een rechte rug, dat doe je gewoon niet na, das anatomie :')

derde HST training. Week 1, training 3 / 3.
Full body, 15 RM; compounds 2 sets, isolatie 1 set.

Military press: 2x15x45

Face pulls: 15x36

Bench press: 2x15x75

Chin ups: 15xBW (88)

Cable rows: 15x71

Front squat: 15x60

Round back stiff legged deadlift: 2x15xbarbell

Seated calf press: te misselijk

Ab roll out: te misselijk

Close grip push down: 15x59

Dumbbell curl: 15x14

Comment: Beetje behoorlijk ziek. Training volume ingekort en eerder weg gegaan. Ik wilde niks forceren en heb de belangrijkste sets gedraaid. Assault als PWO en ziek zijn is geen goede combi :p
Nu snel proberen te herstellen en gelukkig staat er voor maandag geen loodzware training op het menu.

Even goed uitzieken en lekker multi vits slikken, ik heb nooit langer dan 2 dagen een nasleep van ziek zijn.

Even mijn ego strelen: Het valt me op dat ik alleen al deze week 5 mensen naar mij toe heb zien komen om te vragen wat ik doe qua voeding en welk schema ik volg, waarom en of het voor hun ook toepasbaar is. Dat geeft twee dingen aan:
1. Ik ga in ieder geval fysiek vooruit
2. Het niveau in mijn gym is laag :o

k*t is dat als je neus vol zit, snel buiten adem enzo. Goed moment om high rep te gaan. :P
Jup. Na de tweede set was die wel leeg. Maar de misselijkheid ging niet echt weg helaas.. Had er meer uit kunnen halen als ik 100% fit was.

wel of je ooit een rechte rug zult bekomen is afhankelijk van je anatomie en je felxibiliteit, ik kan bijvoorbeeld nog heel lang aan mijn flexibiliteit werken maar een rechte rug zal bij zulke SLDL nooit nimmer gebeuren :) omdat ik heel hoge heupen heb,

dus het is gewoon de bedoeling om zo dicht mogelijk bij een rechte rug te komen als mogelijk, ik heb hier al een meisje in mijn gym gehad, bam, van de eerste keer SLDL tot aan de teentjes met een rechte rug, dat doe je gewoon niet na, das anatomie :')

Hahaha true. Ik zal hier naar toe streven. Ik hou je op de hoogte aangezien jij vanaf nu mijn officieuze RBSLDL ( :o ) coach bent! :D

RBSLDLC at your service!

Ok, ik heb het artikel gelezen. Interessante stof!

Als ik het goed begrijp wordt het gebruikt voor therapeutische doeleinden, om de stabiliteit te trainen in de LWK. Maar, met wat Guts zegt, is het uiteindelijk de bedoeling dat je naar een rechte rug toegaat.
De oefening is in eerste instantie dus één om je ROM te vergroten wanneer hij niet therapeutisch is bedoeld?

Ik heb overigens ook hoge heupen, en heb wel het idee dat ik diep komt met een rechte rug bij SLDL's.

Good to hear that!
Ok, ik heb het artikel gelezen. Interessante stof!

Als ik het goed begrijp wordt het gebruikt voor therapeutische doeleinden, om de stabiliteit te trainen in de LWK. Maar, met wat Guts zegt, is het uiteindelijk de bedoeling dat je naar een rechte rug toegaat.
De oefening is in eerste instantie dus één om je ROM te vergroten wanneer hij niet therapeutisch is bedoeld?

Ik heb overigens ook hoge heupen, en heb wel het idee dat ik diep komt met een rechte rug bij SLDL's.
Ja ik gebruik het voor het vergroten van de flexibiliteit van de hamstrings.

Goede signalen die je in je gym krijgt :) Hopen dat je niet te lang blijft kwakkelen in ieder geval, wel goed mee omgegaan vandaag :thumbs:

Goede signalen die je in je gym krijgt :) Hopen dat je niet te lang blijft kwakkelen in ieder geval, wel goed mee omgegaan vandaag :thumbs:

Thanks man :thumbs:

Vandaag drie keer mijn neus gesnoten en ik ben dus nu alweer beter :o Zo snel gaat dat gelukkig bij mij, want ik ben enorm slecht in ziek zijn.

vierde HST training. Week 2, training 1 / 6.
Full body, 10 RM; compounds 2 sets, isolatie 1 set.

Military press: 2x10x45

Side raise: 2x10x10

Bench press: 2x10x77,5

Chin ups: 2x10xBW (88) + 7,5

Cable rows: 2x10x73

Front squat: 2x10x67,5

Stiff legged deadlift: 10x60 lettend op de anterior tilt.

Standing calf press: 2x10x90

Ab roll out: 2x10xBW + 2,5

Skullcrushers (oly stang): 2x10x32,5

Barbell curl: 2x10x27,5

Comment: Sommige oefeningen waren zeer easy, andere oefeningen voelde in de tweede set wat zwaarder aan. Naarmate ik dus dichterbij mijn 10 RM kom, ga ik in sets omlaag.

Dus gedurende de 2 weekse cycle wordt het: Sets omlaag, gewicht omhoog.

Al met al een redelijke training. Ik ben redelijk hersteld van het ziek zijn. Wel merkte ik dat ik bagger avond heb gegeten twee dagen op een rij. Patat met berenhap en één keer kapsalon :o

kapsalon!

Ik heb je toch niet geinspireerd tot het eten van die kapsalon he ;D

Interessante trainingen hier, dat hst houd ik in me achterhoofd.
Ziet er goed uit man.

Ik heb je toch niet geinspireerd tot het eten van die kapsalon he ;D
kapsalon

Kapsalon

Kapsalon

bertstare_xlarge.jpg
Interessante trainingen hier, dat hst houd ik in me achterhoofd.
Ziet er goed uit man.

Thanks! HST is voor mij echt een aanrader aan anderen en iets wat ik zeker vaker ga volgen :)

Voor wat het waard is heb ik vandaag ook wat omtrekken van mijn UB gemeten.
Koud
Romp direct onder de oksels: 112 cm
1 cm boven de crista iliaca (middel): 85 cm
Armen, flexed: Re: 40 / Li: 38.5

Laatst bewerkt:
Flink verschil links en rechts, en kapsalon is ultimate bulk voer......love it. Maaruh meer rukken met mindere armpie man ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven