MuscleMeat

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
K*tzooi man, ff rusten dan maar en licht pakken. Dan knal binnen aanzienbare tijd wel weer.

Pfff klote man, hoellang duurde t met je vorige schema voor je er van af was?

• Topic Starter Topic Starter
Wat :roflol:

shh+no+tears+only+dreams+now.jpg
Wahahahahha zelfs mij vriendin ging stuk om dat plaatje :roflol:
K*tzooi man, ff rusten dan maar en licht pakken. Dan knal binnen aanzienbare tijd wel weer.
Ja zeker klote. Nou ik ga morgen maar 1 set overhead pressen en geen isolatiewerk doen voor triceps.
Pfff klote man, hoellang duurde t met je vorige schema voor je er van af was?

Ja dit is inderdaad k*t. Maar gelukkig niet onoverkomelijk. Vorige keer duurde het maar een drietal dagen absolute rust. Echter is het heel snel weer terug als ik mijn volume niet aanpas. Dat is dus wat ik ga doen.

Verder is het plan van aanpak:

Skulls eruit ivm onnodige verdere belasting van de lange kop van de triceps
Vervangen door close grip push downs voor de nadruk op de laterale kop.

Dat moet wel werken.

Ohja als je graag Runner Runner zou willen in de bioscoop: beter kies je dan Don Jon. Die is beter.. :o

En anders wachten op Thor of The Counselor.

Peace.

heb ja al eens triceps extensions (skull crushers) gezien zoals Rippetoe ze aanraadt? ik denk niet dat ik een oefening kan bedenken met een betere ROM voor doorbloeding in teken van je blessure, het is wel 'isolatie', maar aangezien je veel lats gebruikt heb je weinig elleboogbelasting, ik kan ze met 50kg doen zonder elleboog pijn, met gewone skull crushers gaat mijn elleboog meteen zeuren (zoals bij velen)

heb ja al eens triceps extensions (skull crushers) gezien zoals Rippetoe ze aanraadt? ik denk niet dat ik een oefening kan bedenken met een betere ROM voor doorbloeding in teken van je blessure, het is wel 'isolatie', maar aangezien je veel lats gebruikt heb je weinig elleboogbelasting, ik kan ze met 50kg doen zonder elleboog pijn, met gewone skull crushers gaat mijn elleboog meteen zeuren (zoals bij velen)

In zo'n acute fase zou ik zelf eerder kiezen voor absolute rust, in de zin van isolatie werk. De rest gaat door of wordt gesneden in volume.

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar ik doe ze juist liever zonder lats omdat ik graag juist het accent wil leggen op de triceps.

Mijn uitvoering is ook iets gemodificeerd en gekopieerd van de grootste gast uit mijn gym. Daar door krijg ik ook geen last meer van mijn ellebogen.

In ieder geval bedankt voor je input! Ik ben benieuwd hoe ze vanavond na de training voelen.

achtste HST training. Week 3, training 5 / 6.
Full body, 10 RM; compounds 2 sets, isolatie 1 set.

Voor de 'grap' even de warming-up erachter geschreven voor de geïnteresseerde

Military press: 10x55 (geen WU, deed ik na BP en face pulls)

Face pulls: 2x10x36

Bench press: 2x10x87,5 fairly easy (10xbb / 10x40 / 10x60)

Chin ups: 2x10xBW (88) + 17,5 (5xBW en deed ik na de cable rows)

Cable rows: 2x10x91 (face pulls als WU + 10x40 / 10x70)

Front squat: 2x10x77.5 (10xbb / 10x40 / 10x60)

Stiff legged deadlift: 2x10x55 lettend op de anterior tilt.

Seated calf press: 15x91 (20x40 / 15x60 / 10x80)

Ab roll out: 10xBW + 5 (niet gedaan ivm triceps)

Skullcrushers (oly stang): (niet gedaan ivm triceps)

Barbell curl: 10x37,5 strict, maar zwaar!

Comment: Na de bench press voelde de triceps al weer een beetje hypertoon aan. Toch één set MP gedaan en daar de target gehaald. Geen tweede set, geen isolatie voor triceps. Aan het eind van de training voelde hij al rustiger en nu thuis al helemaal :thumb:
Wel was ik echt ****ing misselijk na front squats, SLDL en kuiten..... pfff

Ja dan ben je flink kapot na zo een training hahaha. Wel beter dat het al wat beter voelde!!

Shit bro, ik ben jaloers op die bench en weighted chins!

Ja dan ben je flink kapot na zo een training hahaha. Wel beter dat het al wat beter voelde!!
Ja dat was ik zeker. Heb nog even tien minuten in de kleedkamer zitten bijkomen.

Ik ben zeker blij dat mijn plan van aanpak werkte. En ik ga ongeveer hetzelfde volume proberen te hanteren boor de laatste 10 RM training. Als dat lukt, is alles trouwens een dik VPR..
Shit bro, ik ben jaloers op die bench en weighted chins!

Ik was ook altijd jaloers op de bench press van de superdudes die vorig jaar allemaal zwaarder benchte. Ik heb daar heel veel motivatie uitgehaald.

Hell no dat die gasten meer gaan benchen dan iemand die serieus traint. En zodoende ben ik ze nu voorbij aan het gaan terwijl ze alleen maar met open ogen staan te kijken hoe ik elke maand weer meer bench :roflol:

Hahahaha bij ons alleen maar superdudes die 90 kg half bench doen. :P

Hahahaha bij ons alleen maar superdudes die 90 kg half bench doen. :P

Ja klopt. De reps heb ik ook altijd wel iets op aan te merken. Halve ROM of ellebogen helemaal naar buiten 'geflaired'.

Ik pak nu hun gewicht (vaak ook hoger) met echt nette reps al zeg ik het zelf. Techniek is afgelopen jaar een stuk verbeterd.

Das goeie zaak :)

negende HST training. Week 3, training 6 / 6.
Full body, 10 RM; compounds 2 sets, isolatie 1 set.

Ik had íets beter kunnen presteren vandaag als ik:
- mijn vertrouwde trainingspartner bij me had
- de muziek beter was in plaats van minimal techno
- ik mijn 3 grote maaltijden van te voren had gehad in plaats van één.

Oke genoeg excuses :o

Military press: 10x57,5

Face pulls: 2x10x41

Bench press: 2x10x90

Chin ups: 2x10xBW (88) + 20

Cable rows: 10x95 en 10x91

Front squat: 2x10x80

Stiff legged deadlift: 2x10x60 lettend op de anterior tilt.

Seated calf press: 2x10x91 plus nog wat andere sets

Ab roll out: 2x10xBW + 5

Skullcrushers (oly stang): (niet gedaan ivm triceps)

Barbell curl: 10x40 zwaar!

Comment: Alle targets gehaald en diegene waar ik 2 sets van heb gedraaid heb ik dus mijn oude 10RM 2 maal gedaan :D
Bench press en military press gingen echt moeizaam. Dit gaat normaal makkelijker, maar ik moest nu echt het onderste uit de kan halen vanwege de bovenstaande drie punten.

Op naar de 5RM trainingen!

Belangrijkste is dat je de targets gehaald hebt, ondanks het veel moeilijker was.
Goede training man!

Interessante log, ik ga je volgen! Succes :thumbs:

Belangrijkste is dat je de targets gehaald hebt, ondanks het veel moeilijker was.
Goede training man!
Bedankt!

Klopt dat is wel zo. Maar als je al weken 'in the zone' traint valt dit een beetje tegen :(

Snel vergeten en door naar de 5RM en de epische 2RM trainingen :D
Interessante log, ik ga je volgen! Succes :thumbs:
Thanks! En welkom. Je mag altijd alle vragen stellen hier. Dan probeer ik ze te beantwoorden.

5rm rulessss hahahha, MP ging moeizaam maar is alsnog sterk hoor ;)

nog steeds sterke OH, sommige SM hier zouden al puffen bij 10x60

tiende HST training. Week 4, training 1 / 6.
Full body, 5 RM; compounds 2 sets, isolatie 1 set.

Military press: 2x5x52,5

Face pulls: 2x5x41

Bench press: 2x5x87,5

Chin ups: 2x5xBW (88) + 17,5

Cable rows: 2x5x91

Front squat: 2x5x82,5

Stiff legged deadlift: 2x2x66 lettend op de anterior tilt.

Seated calf press: 2x5x101 plus nog wat andere sets

Ab roll out: 2x5xBW + 7,5

Close grip push down: 5x65

Dumbbell curl: 5x16

Comment: Lichte training. Alles lekker langzaam uitgevoerd. Op naar woensdag.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven