AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Oei! eterschap FTIO..fysieke fitness van 5.5 is wel echt op het randje zeg! Herken ik overigens wel een beetje!

Ik moet mezelf de laatste dagen de trap(pen) op slepen!:eek:

Haha thanks Marvin!

Het was meer dat mijn benen en kuiten aardig gesloopt waren. Fysieke fitness van 5,5 betekende in dit geval dat ik al DOMS had in mijn benen en ik me erg suf en slaperig voelde.. Viel dus wel mee. Daarom was het ook krap aan voldoende om te gaan trainen.

Ik heb ook na elke set bepaald of ik er nog één zou doen of niet en dat werkt herstel goed in de hand :)

• #1.142
Fullbody Strength
Time: 65 min.
--- Compounds ---
#squat low bar
115 x 5 x 2 @ 8
100 x 5

#bench press
95 x 5 x 3 @ 9

#pendlay row
75 x 6 x 3 @ 8

--- Assistance ---
#incline side raise
6 x 10 x 3

#pec deck
70 x 10 x 2

#incline hammer curl
12 x 10 x 2

#french press
25 x 10 x 2

#lying leg curl
23 x 20
30 x 15

#leg extension
36 x 15 x 2

#dip machine
71 x 10
90 x 10

#reverse flyes
7 x 10 x 2

#preacher curl
12 x 10 x 2

#seated calve raise
35 x 15
35 x 12

Comment: Nog steeds een beetje DOMS in de benen en kuiten. Dus wat rustiger gedaan met de benen.
Om half 8 ontbeten en om half 9 in de sportschool. Ik was een beetje suf, tot dat de mixtape van Hardwell aanging :thumb:

Pfoe...behoorlijke DOMS dan als je nu nog last hebt!:eek: Flinke training was dit in ieder geval weer!

Lekkere bench man, sterk ook t.o.v. je andere lifts. Bij mij is dat precies andersom:(.

French press ? :) was da . Sterke bench bro ! ;)

• #1.146
Pfoe...behoorlijke DOMS dan als je nu nog last hebt!:eek: Flinke training was dit in ieder geval weer!
Jaa ik moest veel hardlopen en ik had verschrikkelijke schoenen aan. Eén van mijn enkel stabilisatoren (tibialis posterior) heeft daarom een flinke klap gehad en is nog steeds zuur. Verder doe ik ook nooit lunges en die moest ik ook veel doen, vandaar ook nog DOMS in de rectus femoris van de quads.
Lekkere bench man, sterk ook t.o.v. je andere lifts. Bij mij is dat precies andersom:(.
Bedankt Jaap! Ik heb er 1,5 jaar echt hard voor gewerkt. Veel 3x5 werk en bench altijd voorin de training. Ik ging toen van (alles 3x5) 65kg naar 100kg :)

Squat is wel laag, zelfs voor mijn doen.. Ik wil nog maar niet inkomen daarmee.. Volgende cycle ga ik denk ik ook compleet overstappen op high bar en dan afwisselen met box / paused / small en wide stance, maar wel alles high bar.
French press ? :) was da . Sterke bench bro ! ;)
Bedankt Jim. Zie hierboven ;)

Let niet op wat hij allemaal zegt, het gaat om de houding:
Rechtop zittend, ez-bar, schouder in maximale anteversie en dicht bij je hoofd houden.

https://www.youtube.com/watch?v=JImgCWzCHwI

howtofrenchpress.jpg

Google gaf dit als French Press.. vond het al raar dat je koffie ging zetten in de gym

• #1.148
:o

Godver :roflol:

• Like
Waarderingen: FTIO
  • #1.151
Full body Light / Pump
Time: 60 min.
--- Compounds ---
#squat high bar
95 x 3 x 5 @ 6

#press
45 x 3 x 5 @ 6

#chin up
BW+20kg x 3 x 5 @ 6,5

--- Assistance ---
#dip machine
91 x 10 x 2
#pec deck
70 x 10 x 2

#lying leg curl
30 x 15 x 2
#leg extension
36 x 15 x 2

#incline hammer curl
12 x 10 x 2
#reverse flyes
6 x 10 x 2

#french press
6 x 10 x 2
#preacher curl
12 x 10 x 2

#seated calve raise
35 x 12 x 3

:o

• #1.152
Full body Hypertrofy
Time: 65 min.
--- Compounds ---
#squat low bar
90 x 10 x 5 @ 8

Poliquin superset with:

#incline dumbbell press
26 x 10 x 5 @ 7,5 VPR

#low cable row
54 x 10 x 5 @ 9 VPR

--- Assistance ---
#leg extension
43 x 15 x 2
#lying leg curl
34 x 15 x 2

#incline hammer curl
12 x 10 x 2
#pull down
68 x 10
#seated calve raise
35 x 12 x 3

#pec deck
70 x 10 x 2

Comment: Intens. Flink gezweet. Ik vond het knap dit er nog uit te persen na een zware stage week, vanochtend nog VKB buitentraining en elke nacht minstens 1 uur slaap te kort.

Van het weekend lekker bijtanken en volgende week weer verhogen!

Flink squat volume weg gezet! Poliquin super sets? Zijn dat super sets met rust tussen de oefeningen ofzo?

• #1.154
Flink squat volume weg gezet! Poliquin super sets? Zijn dat super sets met rust tussen de oefeningen ofzo?

Ja dat voelde wel lekker. Gewicht omhoog en een setje van 10 erbij (ipv 4 sets).

Poliquin superset is voor zover ik weet inderdaad met rust tussen de sets. Ik ruste 1 minuut ongeveer en deed dan een setje dumbbell press en zo verder.

Scheelt een hoop tijd. Na een minuut is mijn hartslag ook genoeg gedaald voor een volgende set. Ik kan niet wachten om de 100 x 10 x 5 te doen over een aantal weken. :)

• #1.155
Full body Strength
Time: 60 min.
--- Compounds ---
#squat low bar
115 x 5
115 x 6
115 x 6 @ 8,5

#bench press
95 x 6
95 x 5
95 x 6 @ 9

#pendlay row
80 x 6 x 3 @ 8,5

--- Assistance ---
#incline side raise
6 x 10 x 3
#jumping calve raise
140 x 6 x 3

#incline hammer curl
12 x 10 x 2
#french press
25 x 10 x 2

#pull down
68 x 10 x 3
#pec deck
75 x 10 x 2

Comment: vroege training. Alles ging wel lekker.
http://weightxreps.net/journal/FTIO/2014-09-15

Prima training weer fito ! ;) Ga je nog low bar squaten? dacht dat je alleen nog maar high bar zou doen :)

Mooie training, volume en intensiteit.

mooi.

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Prima training weer fito ! ;) Ga je nog low bar squaten? dacht dat je alleen nog maar high bar zou doen :)

Wat zijn eigenlijk de voordelen van low bar squats?

• #1.158
ik ga misschien overstappen naar high bar. Maar dat is op zijn snelst volgende cycle.

Mooie training, volume en intensiteit.

mooi.

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Wat zijn eigenlijk de voordelen van low bar squats?

Bedankt. Volgens mij zijn de meeste mensen sterker met low bar squat ivm lagere squat diepte en meer werk voor de posterior chain.

Duidelijk van die poliquin sets! Ik vind dat zelf ook een lekkere manier van trainen vooral als ik een dag wat haast heb, ik wist alleen niet de exacte naam.

Trainingen blijven lekker gaan zo te zien. Ben je nog van plan om langzaam je volume te verhogen zolang je goed blijft herstellen of merk je dat je nu maar net genoeg hersteld tussen je trainingen in?

Je zei dat je flink wat kg's op je bank hebt geplakt met een 3x5. Ik ben zelf nu na jaren niet serieus bankdrukken weer begonnen met een 5x5 straight sets en verhoog deze iedere training (2x ub per week). Ik merk alleen dat ik daarmee langzaam tegen een plafond kom. Hoe zat jou 3x5 toen in elkaar? Of heb je nog tips om verder te bouwen met een ander systeem?

• #1.160
Duidelijk van die poliquin sets! Ik vind dat zelf ook een lekkere manier van trainen vooral als ik een dag wat haast heb, ik wist alleen niet de exacte naam.

Trainingen blijven lekker gaan zo te zien. Ben je nog van plan om langzaam je volume te verhogen zolang je goed blijft herstellen of merk je dat je nu maar net genoeg hersteld tussen je trainingen in?

Je zei dat je flink wat kg's op je bank hebt geplakt met een 3x5. Ik ben zelf nu na jaren niet serieus bankdrukken weer begonnen met een 5x5 straight sets en verhoog deze iedere training (2x ub per week). Ik merk alleen dat ik daarmee langzaam tegen een plafond kom. Hoe zat jou 3x5 toen in elkaar? Of heb je nog tips om verder te bouwen met een ander systeem?

Wekelijks volume is al aardig hoog, wanneer je alles bij elkaar optelt. Dus ik ga niet echt meer verhogen. Eerder een werkset eraf of 1-2 reps lager zitten om langer gewicht te blijven toevoegen.

ik vind zelf 5 straight sets of 5 net te veel wanneer het echt zwaar wordt. Dan houd ik drie sets net goed vol. Maar dat is wel persoonlijk.

Maar ik deed gewoon een deload van -10 / -15kg en elke training verhogen met 2.5 kg. Als je op een gegeven moment reps mist of achteruit gaat, plan je een deload in.

Wat bij de zwaarste bench trainingen wel kan helpen (bij mij in ieder geval) is een spotter die goed kan schreeuwen tegen je :

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven