AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
70 gr pindakaas , shit is real :cool: Lekker man zoon vlotte training !
Ach, ik had nog wat vetten nodig en ik vind een lepel pindakaas heerlijk.. Met noten kauwen ben ik altijd zo lang bezig.. Ik moet wel zeggen dat verse noten > pindakaas.
DOMS is gewoon spierpijn? Of heb je een blessure?
Waren die pull ups en dips extra? Anders zou ik liever die pull ups prioriteit geven over die cable rows.
Lekker gepompt verder!
Ik heb zeer zeker *afkloppen op onbewerkt hout* geen blessure.

Ja de pull ups en dips waren extra om nog in een andere bewegingsbaan een push en pull oefening te hebben gedaan. Normaal gesproken geef ik pull ups toch ook prioriteit aan rows, met uitzondering van de komende cycle ;)
Delayed onset muscle soreness (DOMS), also called muscle fever, is the pain and stiffness felt in muscles several hours to days after unaccustomed or strenuous exercise.
Bron? :p
Schat je je avondeten niet wat laag in? Of zijn het meestal 'clean foods'?
Nee, ik denk het niet. Over het algemeen zit ik ook met mijn schatting vrij goed in de buurt.

Ik heb ook nooit zo heel veel honger met avondeten. Mocht ik een keer iets eten wat hoog calorisch is, schrap ik iets bij de pre nachtrust maaltijd.

Verder is mijn avondeten bijna altijd hollandse pot, pasta of rijst en dat is prima in te schatten vind ik zelf :)

Nu even tot maandag niks! Lekker een weekend weg.
Gewichten voor de eerst komende drie weken (run-up) zijn vastgesteld. Ik kan niet wachten :)

• Like
Waarderingen: Jimn
In! Veel kennis hier.

• #1.108
Week 1 - Training 25-08-2014
Pre-workout
Mentale fitness: 7
Fysieke fitness: 7

Post-workout
Mentale fitness: 6
Fysieke fitness: 5

Comment: Voelde me ok toen ik richting de gym ging. Na de sessie voelde ik me vrij belabberd. Eigenlijk kwam het tijdens de training al opspelen. Het is geen lekker begin van de cycle.

Ik vermoed dat het komt, omdat mijn vriendin best ziek is en ik verkouden ben. Verder slaap ik niet heel goed als zij moet werken zoals vandaag.. Aantal kleine dingen bij elkaar opgeteld. Even in de gaten houden voor woensdag en vrijdag. Anders doe ik week 1 nog opnieuw.

SQUAT - LOW BAR
105 x 6 x 3 @ 7

BENCHPRESS
85 x 6 x 3 @ 7,5

PENDLAY ROW
70 x 6 x 3 @ 7

INCLINE SIDE RAISE
5 x 10 x 2

PULL DOWN
59 x 10 x 2

PEC DECK
60 x 10 x 2

INCLINE HAMMER CURL
9 x 10 x 2

FRENCH PRESS
20 x 10 x 2

Trainingstijd: 45 minuten

Comment: Geen denderende training.. Zie bovenste comment.

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

http://www.t-nation.com/training/squat-deadlift-variations

Leuk, kort stukje van Bret Contreras over squat en deadlift varianten.

Kleine vraag/opmerking op je in elkaar geknutseld trainingsschema.
Ik zie dat je vrij veel assistance oef hebt naast je compounds, terwijl bij texas method dit zeker op maandag afgeraden wordt.

Je doet misschien geen pure 5*5 en zit nog maar op een RPE van 7, maar ga je zoveel assistance werk blijven toevoegen naarmate het moeilijker wordt? Gaat dit je herstel niet in de weg zitten?

• #1.110
Kleine vraag/opmerking op je in elkaar geknutseld trainingsschema.
Ik zie dat je vrij veel assistance oef hebt naast je compounds, terwijl bij texas method dit zeker op maandag afgeraden wordt.

Je doet misschien geen pure 5*5 en zit nog maar op een RPE van 7, maar ga je zoveel assistance werk blijven toevoegen naarmate het moeilijker wordt? Gaat dit je herstel niet in de weg zitten?

Vragen mag altijd, alleen is dit schema niet 'in elkaar geknutseld' door mijzelf.

Als eerst, ik volg momenteel niet de Texas Method ;) Voor de huidige, schematische opzet van mijn full body training kan je iets omhoog scrollen, of hij moet al op de vorige pagina staan.

Dus wat bij de Texas Method wordt afgeraden, heb ik niet direct mee te maken.

Wat betreft het assistance werk: Ik heb een aantal oefeningen bij elke training die als assistance dienen. Dit zijn er elke training ongeveer evenveel. Echter gebruik ik voor het volume (sets & reps) een vrij brede hoeveelheid sets. Namelijk 1-3 sets.

Net zoals Lyle in zijn Generic Bulking Routine aanraadt, bepaal je aan de hand van de vermoeidheid op die dag hoe veel sets assistance je doet.

Dus heb ik een mindere dag, of vallen de compounds erg zwaar, kan ik er voor kiezen om voor bijvoorbeeld vijf oefeningen n set te doen en ben ik binnen no-time klaar. Heb ik echter nog veel energie, of heb ik een lichte dag, kan ik er voor kiezen om er nog een paar sets bij te doen, dan zou ik dus richting de 2 tot 3 sets per oefening gaan.

Vandaag was dus relatief een lichte dag, maar omdat ik mij niet 100 fit voelde heb ik voor de middenweg (2 sets) gekozen. Anders had ik zeker 3 sets per oefening gedaan en een klein uurtje getraind.

Vragen mag altijd, alleen is dit schema niet 'in elkaar geknutseld' door mijzelf.

Als eerst, ik volg momenteel niet de Texas Method ;) Voor de huidige, schematische opzet van mijn full body training kan je iets omhoog scrollen, of hij moet al op de vorige pagina staan.

Dus wat bij de Texas Method wordt afgeraden, heb ik niet direct mee te maken.

Wat betreft het assistance werk: Ik heb een aantal oefeningen bij elke training die als assistance dienen. Dit zijn er elke training ongeveer evenveel. Echter gebruik ik voor het volume (sets & reps) een vrij brede hoeveelheid sets. Namelijk 1-3 sets.

Net zoals Lyle in zijn Generic Bulking Routine aanraadt, bepaal je aan de hand van de vermoeidheid op die dag hoe veel sets assistance je doet.

Dus heb ik een mindere dag, of vallen de compounds erg zwaar, kan ik er voor kiezen om voor bijvoorbeeld vijf oefeningen n set te doen en ben ik binnen no-time klaar. Heb ik echter nog veel energie, of heb ik een lichte dag, kan ik er voor kiezen om er nog een paar sets bij te doen, dan zou ik dus richting de 2 tot 3 sets per oefening gaan.

Vandaag was dus relatief een lichte dag, maar omdat ik mij niet 100 fit voelde heb ik voor de middenweg (2 sets) gekozen. Anders had ik zeker 3 sets per oefening gedaan en een klein uurtje getraind.

Dat je de texas method niet geheel volgt, zo ver was ik al. Alleen iets te snel geweest. Zie je schema nu pas staan op vorige pagina. Maakt heel wat duidelijk. Waarom geen dl in je schema? Blessure?

• #1.112
Dat je de texas method niet geheel volgt, zo ver was ik al. Alleen iets te snel geweest. Zie je schema nu pas staan op vorige pagina. Maakt heel wat duidelijk. Waarom geen dl in je schema? Blessure?

Nee, zeer zeker geen blessure ;)

Ik heb eigenlijk geen specifieke reden om hem niet te kiezen. 'He just didn't make the cut.'

Wie weet doe ik hem volgende periode er nu in.

• #1.113
Week 1 - Training B 27-08-2014
Pre-workout
Mentale fitness: 8
Fysieke fitness: 8

Post-workout
Mentale fitness: 8
Fysieke fitness: 8

Comment: Voelde me goed. Ik voelde me ook nog even sterk / fit na de training. Heerlijke korte training gehad. Ik hou echt van high bar squatten. Volgende cycle gaat het ook zeker andersom: Twee tot drie keer per week high bar squatten ipv low bar.

Compounds 5 sets van 3 gedaan met een minuutje rust ongeveer. De rest op 10 reps per set. Nog steeds wat laag beginnen.

SQUAT - HIGH BAR
95 x 3 x 5 @ 6

Hnnggg
lu-xiaojun-squat-260.jpg
STRICT OVERHEAD PRESS
45 x 3 x 5 @ 6

CHIN UP
BW + 20 x 3 x 5 @ 6

UPRIGHT ROW
25 x 10 x 3

BACK EXTENSION
5 x 10 x 3

INCLINE HAMMER CURL
9 x 10 x 3

FRENCH PRESS
20 x 10 x 2

SEATED CALVE RAISE
30 x 12
30 x 10 x 2

BENT OVER REVERSE FLYES
5 x 10 x 3

Trainingstijd: 50 minuten

Comment: Isolatie werk in superset vorm gedaan. Dat gaat nog prima. Goede mind to mossel connectie dus training geslaagd :thumb:

Week 1 - Training B 27-08-2014 Pre-workout Mentale fitness: 8 Fysieke fitness: 8 Post-workout Mentale fitness: 8 Fysieke fitness: 8 Comment: Voelde me goed. Ik voelde me ook nog even sterk / fit na de training. Heerlijke korte training gehad. Ik hou echt van high bar squatten. Volgende cycle gaat het ook zeker andersom: Twee tot drie keer per week high bar squatten ipv low bar. Compounds 5 sets van 3 gedaan met een minuutje rust ongeveer. De rest op 10 reps per set. Nog steeds wat laag beginnen. SQUAT - HIGH BAR 95 x 3 x 5 @ 6 STRICT OVERHEAD PRESS 45 x 3 x 5 @ 6 CHIN UP BW + 20 x 3 x 5 @ 6 UPRIGHT ROW 25 x 10 x 3 BACK EXTENSION 5 x 10 x 3 INCLINE HAMMER CURL 9 x 10 x 3 FRENCH PRESS 20 x 10 x 2 SEATED CALVE RAISE 30 x 12 30 x 10 x 2 BENT OVER REVERSE FLYES 5 x 10 x 3 Trainingstijd: 50 minuten Comment: Isolatie werk in superset vorm gedaan. Dat gaat nog prima.
Goede mind to mossel connectie dus training geslaagd :thumb:

Lekkere training, wel lichte hammer curls? en Mind to mossel is altijd lekker:D

• #1.115
Lekkere training, wel lichte hammer curls? en Mind to mossel is altijd lekker:D

Inderdaad lichte hammer curls. Nu heb ik sowieso niet zulke sterke biceps, maar het leent nog wat ruimte om ook met de isolatie oefeningen vooruitgang te boeken de komende weken.

Ik maak ze gewoon weer wat zwaarder door het tempo omlaag te gooien.

Zeker ivm de training ervoor lekker dat deze nice ging man. Brute pic ook wel. Je schrijft nu gewicht x reps x sets? Of reps en sets omgedraaid?

• #1.117
Zeker ivm de training ervoor lekker dat deze nice ging man. Brute pic ook wel. Je schrijft nu gewicht x reps x sets? Of reps en sets omgedraaid?

Bedankt!

Ja altijd: gewicht x reps x sets ;)

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:14 ----------

Morgen de eerste zogenaamde 'hypertrofie' training.

En samen met Shane (Getthatyayo, geen idee waarom hij zo heet tbh.) trainen! Wordt weer gezellig :)

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

Leuk stukje gevonden van Chivo over de relatie van acn en voeding.

Cliff:
O.a. Voeding met een hoge GI-waarde en ook melk zou kunnen zorgen voor meer acné (GEEN DIKKERE HUID).

heb je weightlifting ambities gekregen of heb je die xiaojun ava gewoon omdat hij zulke sterke glutes heeft? :D

lekker bezig weer ! , fijn dat het ook beter ging als vorige training . leuks stukje trouwens over die squat varianten op t-nation ;)

• #1.120
heb je weightlifting ambities gekregen of heb je die xiaojun ava gewoon omdat hij zulke sterke glutes heeft? :D
Als mijn gym en budget het zou toelaten zou ik zeker WL willen doen met een goede coach.

De hele sport straalt zoveel kracht uit en de techniek vind ik erg interessant :)

Desalniettemin heb ik de foto gekozen, omdat ik hem voorbij zag komen in een topic en ik vind het echt een krachtige foto!

Yes, 'mirin. Ook de glutes haha..
lekker bezig weer ! , fijn dat het ook beter ging als vorige training . leuks stukje trouwens over die squat varianten op t-nation ;)
Bedankt Jim!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven