XXL Nutrition

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

• Topic Starter Topic Starter
Voeding ziet er goed uit kerel! Mocht ik nog eens in tijd gebrek komen, dan ga ik ook zeker eens bestellen bij muscle meat! Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten en het assortiment wordt ook groter en groter!:D

Dat van die biergist herken ik wel...dat spul doet niks voor me, dus supplementeer ik ze random tussendoor:o
BCAA's kunnen IMO best nuttig zijn tegen het einde van je cut, dus die zou ik persoonlijk niet gewoon 'opmaken'
Thanks Marvin!

Wat betreft de biergist: doet bij mij ook niks. Is een oude aankoop. Heb wel wat acne, alleen op mijn bovenrug maar dat wordt al minder. Of dat nou komt door het kcal deficit of door geen zuivel meer te eten, who knows..

Wat betreft de BCAA's ik ben van mening dat het gewoon eiwitten zijn, en je ze daarom ook zo moet nemen. Niet doe alsof het speciale eiwitten zijn. De claims die worden gedaan over BCAA zijn nooit bewezen, of hebben hetzelfde effect als whey.
Wat wil je dan dat de biergist doet voor je?

Ik ondervind juist dat ze ontzettend goed helpen tegen puistjes, waar ik ze voor neem.
Ik hoop dat het dat doet, maar ik heb bij mezelf nooit veel verschil gemerkt.
Inderdaad voor mijn huid. Maar heb momenteel geen puistjes of iets..:o
Dit. alleen ik heb wel wat acne
dankzij de biergist? (a)

nee wat doen ze bijvoorbeeld nog meer voor de huid dan?

Niks.. Welkom trouwens!

Week 3 - Training 21-06-2014

SQUAT - HIGH BAR
125 x 5 x 3 @ 9

BENCHPRESS
95 x 5 x 3 @ 8,5 - 9

ROMANIAN DEADLIFT
100 x 5 x 3 @ 8

PULL UP - WIDE GRIP
15 x 5 @ 8
15 x 5 @ 8,5 extra wide grip
HAMMER GRIP
BW x 10 @ 9 extra close grip

SINGLE LEG CALF RAISE
10 x 10 x 2 @ 10

WEIGHTED DECLINE SIT-UPS
10 x 10 x 2 @ 8,5

Nog 6x body curl

Comment: Best een pittige training. Volgende training toch proberen iets te verhogen.

Voeding
Vandaag eet ik ongeveer hetzelfde als een paar posts terug. Twee dingen zijn anders:
Lunch:
80 gram saffraan rijst (ongekookt)
200 gram sperziebonen
200 gram gekruidde kip
2 eieren
beetje ketjap

En het vandaag up ik de kcal tot onderhouds niveau ~3200 kcal voor één dag.

Laatst bewerkt:
Metabolic monday

Week 4 - Training 23-06-2014

SQUAT - HIGH BAR - @ 80%
110 x 5 x 3 @ RPE 7-8

PRESS - @ 80%
55 x 5 x 3 @ RPE 8

FLAT DUMBBELL PRESS
20 x 3
KETTLEBELL ROW
20 x 3

DUMBBELL SIDE RAISE
20 x 3
UPRIGHT ROW
20 x 3

TRICEP PUSH DOWN
20 x 3
CABLE CURL
20 x 3

LEG EXTENSION
20 x 3
LEG CURL
20 x 3

INCLINE PECK DECK
20 x 3
STRAIGHT ARM PULL DOWN
20 x 2

Comment: zwaar. alle 20 x 3 sets zijn @ RPE 9 - 10. Kcal wat omhoog gedaan vandaag tot 2900 kcal.
Shape gaat goed. Dit is dus week 4 van de cut. Zit nu op 12% en ga richting de 11% naar schatting.

Kijk aan! Goed te lezen dat je cut lekker verloopt! Training ziet er ook weer prima uit!

Waarom doe je eigenlijk niet mee met de DBB contest?

Doe jij dan aan carbcycling of wat doe je juist?

Kijk aan! Goed te lezen dat je cut lekker verloopt! Training ziet er ook weer prima uit!

Waarom doe je eigenlijk niet mee met de DBB contest?
Thanks Marvin!

Waarom zou ik wel mee doen? Dit is mijn eerste cut ooit. Ik zou minstens nog 5kg VVM erbij willen voordat ik daar aan zou denken.
Doe jij dan aan carbcycling of wat doe je juist?
Er is geen meerwaarde van carb cyclen bij diëten op de vetpercentages waar ik naartoe werk. Plus zo val ik af, voel ik mijn minder plat en heb ik meer energie.

Mijn aanpak is simpel: 6 dagen -15% tot -20% onder onderhoud en 1 dag op onderhoud eten.

Week 4 - Training 25-06-2014

SQUAT - HIGH BAR
140 x 5 @ 9 - 9.5

SPOTO PRESS
95 x 5 x 2 @ 8.5

DEADLIFT - HEX BAR
120 x 5 x 2 @ 7

CHIN-UP
bw + 20 kg x 5 x 2 @ 8.5

Comment: Prima training. Heb wel het gevoel iets ingeleverd te hebben op de squat, maar dat ga ik aan het einde van deze cyclus beordelen.

Training was lekker vroeg, 8.30 uur, ik moest wel direct door dus ik had geen tijd voor overload setjes.

Reminder to self: zoek een goede headphone voor tijdens het trainen.

Thanks Marvin!

Waarom zou ik wel mee doen? Dit is mijn eerste cut ooit. Ik zou minstens nog 5kg VVM erbij willen voordat ik daar aan zou denken.
Extra motivatie ;). Ik zit er momenteel ook niet in om te wennen. Mocht ik dat wel willen dan MOET ik gaan kuren. Anders heb ik hoe dan ook te weinig massa..:o

Extra motivatie ;). Ik zit er momenteel ook niet in om te wennen. Mocht ik dat wel willen dan MOET ik gaan kuren. Anders heb ik hoe dan ook te weinig massa..:o

Voor de motivatie hoef ik het niet te doen.

Daarnaast ben ik helemaal geen kanshebber voor een top vijf en misschien zelfs geen kanshebber voor top 10, dus dat motiveert niet echt. Misschien over een paar jaar.

Pics
Geïnspireerd door Marvin zijn 'Gunshow', doe ik ook een poging.. De foto laat mooi zien hoe dun mijn polsen zijn :o

Voeding

Verder nog een foto van de low carb, low calorie pannenkoek van Victor, die ik steeds vaker eet en echt heerlijk is met een beetje jam!

Gewicht gaat nog steeds goed. Ik zit deze week gemiddeld op 88,9 kg en ik mag op zijn minst 87,4 kg en op zijn meest 89,2 kg wegen aan het einde van de week. Mooie gulden middenweg dus :)

Planning
Vrijdag barbecueën en zaterdag naar de MotoGP, dus dat wordt wat minder strikt eten. Gelukkig is mijn zaterdag toch op onderhoud eten, dus dat moet wel lukken met die vette happen daar.

Verder ga ik aanstaande maandag met Victor trainen. En ga ik ergens deze week alvast beginnen met een opzetje schrijven voor mijn gainfase. Ik ben tenslotte halverwege mijn dieetfase.
De opzet zal gebaseerd zijn op de Texas Method, waarbij ik op maandag een 3x5 / 5x5 opzet zal draaien en vrijdag rampen naar een 5RM. Het hoofddoel zal dan zijn om elke vrijdag te verhogen. Subdoelen zijn hypertrofie en krachtgains ook op maandag.

Arm @ 36 cm.jpg

Low carb, low cal pannenkoek.jpg

Meet je arm echt maar 36cm (opgespannen?)? Oogt IMO wel groter..

Goede headphone is inderdaad een must.
Zoek je een echt een headphone of eerder oortjes?

Als je voor het eerste gaat kan ik je zeker aanraden om draadloos/bluetooth te gaan & over ear.
Als je dan bent-over oefeningen moet doen glijdt deze dan ook niet zo gemakkelijk van je hoofd :)

Meet je arm echt maar 36cm (opgespannen?)? Oogt IMO wel groter..
Ja ik twijfel een beetje, ik heb zo'n omtrek meter van B&F en die zegt 40 cm. Maar dat meetlint begint bij 4 cm. Maar dat ding heeft ook weer een 'kastje' van ongeveer 4 cm. Punt is, ik heb hem nog niet naast een gewone meetlint gelegd en als ik dan twijfel tussen 36 en 40 cm, zijn mijn gevoel 36.. Koud en aangespannen.
Hoe maak je die pannenkoeken?
Op deze manier maak ik de pannekoeken ;)
Goede headphone is inderdaad een must.
Zoek je een echt een headphone of eerder oortjes?

Als je voor het eerste gaat kan ik je zeker aanraden om draadloos/bluetooth te gaan & over ear.
Als je dan bent-over oefeningen moet doen glijdt deze dan ook niet zo gemakkelijk van je hoofd :)
Vet goede tip Massive! Super bedankt. Ik zoek headphone, oordopjes heb ik zat liggen thuis, ook de in ear met noise control. Maar als ik daar een zware set mee doe, dan doe ik blijkbaar wat raars met mijn aangezichtsspieren, waardoor ze uit mijn oor floepen. Plus je hoort de draadjes als ze ergens langs gaan.

Over ear is sowieso een must inderdaad. Draadloos / bleutooth, dan moet ik eerst wat hebben wat dat uitzend. dan zou ik wel bijvoorbeeld mijn telefoon random ergens in de gym kunnen leggen en dan rondlopen zonder dat het geluid stopt :)

Wanneer je meetlint 40 zegt dan klopt dat :p. Het kastje is idd precies het stukje dat het meetlint begint van 0-4.

Wanneer je meetlint 40 zegt dan klopt dat :p. Het kastje is idd precies het stukje dat het meetlint begint van 0-4.

Goed punt voor de armen en benen, minder punt voor mijn middel :(

Middel was dan 79 cm omtrek geweest...

Bedankt voor de bevestiging!

79cm bij jou lengte is niet heel verkeerd toch? Waar zou je die naar toe willen hebben of telt enkel je spiegelbeeld?

79cm bij jou lengte is niet heel verkeerd toch? Waar zou je die naar toe willen hebben of telt enkel je spiegelbeeld?

Op 79 cm omtrek zou ik shredded zijn. Ik zit nu dus op 83 omtrek en mijn middel oogt al strak!

Ja het spiegelbeeld telt wel, wat betreft middel omtrek. De metingen doe ik alleen om progressie bij te houden, verder als mijn middel goed oogt, ben ik tevreden. Het is na vier weken al een verschil van dag en nacht voor mij. Aan het eind van jullie zal ik misschien wel wat (full body) pics plaatsen van het eindresultaat.

Week 5 - Training 29 - 06 - 2014 LB

SQUAT - HIGH BAR
127.5 x 5 x 3 @ 9

ROMANIAN DEADLIFT
105 x 5 x 3 @ 8

BODY CURL
10 x 2

SINGLE LEG CALF RAISE
10 x 4

Laatst bewerkt:
Terug