Fitness Seller

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

Pittige squats man @ RPE9!

• Topic Starter Topic Starter

Ja ik heb een foutje gemaakt in het begin van deze cyclus, waardoor ik waarschijnlijk een paar kg heb ingeleverd op de squat in deze cutperiode..

Die plakken we er wel weer aan tijdens de volgende gain cycle.

Straks UB met Victor, ik heb eigenlijk geen idee hoe deze eruit gaat zien, ik laat me verrassen.

Ergens van de week weer even een update.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

Week 5 - Training 30-06-2014 UB

BENCH PRESS - PAUSED
85 x 5 x 3

BENCH PRESS - CLOSE GRIP
65 x 5
85 x 6 x 2

CHIN UP
BW x 5
BW + 12 x 5 x 3

RING PUSH UPS
BW x 12
BW + 5 x 12 x 2

INCLINE SEATED HAMMER CURLS
12,5 x 12
12,5 x 9

OVERHEAD EXTENSION - LIGHT BANDS
12x
11x

SIDE RAISE - PLATES
5 x 12 x 2

Comment: UB training met Victor, was een goede sessie. Daarna nog gegeten en een hoop besproken.. Al met al een leuke middag weer! Vanaf woensdag weer verder met reguliere trainingsopzet.

Was weer gezellig. Ik ben benieuwd wat de kleine aanpassingen voor je zullen doen.

Week 5 - Training 02-07-2014

SQUAT - HIGH BAR - @ 80%
3 x 5 x 110 @ RPE 8

PRESS - @ 80%
3 x 5 x 55 @ RPE 8

FLAT DUMBBELL PRESS
20 x 24
20 x 24 + 5 + 5
KETTLEBELL ROW
20 x 24
20 x 24 + 5 + 5

INCLINE BENCH SIDE RAISE
2 x 15 x 5
10 x 5 + 5
UPRIGHT ROW
2 x 20 x 20

LYING BAR EXTENSION
20 x 20
20 x 20 + 5 + 5
INCLINE HAMMER CURL
20 x 8
20 x 8 + 5 + 5

LEG EXTENSION
3 x 20 x 35
LEG CURL
3 x 20 x 25

INCLINE PECK DECK
20 x 50
2 x 20 x 60
STRAIGHT ARM PULL DOWN
-

Comment: Zware training weer. Goede pomp dat weer wel. Sommige oefening wat gevarieerd.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Was weer gezellig. Ik ben benieuwd wat de kleine aanpassingen voor je zullen doen.

Ik ben ook benieuwd!

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik me die incline bench side raises voorstellen??

Hoe moet ik me die incline bench side raises voorstellen??

Bankje op 60-70 graden incline, met je borst tegen de rugleuning opliggen en zo stricte side raise doen.
Je kan de raises wat naar de zijkant / achterkant doen of juist wat meer naar voren om het accent te verleggen.

Week 5 - Training 04-07-2014

SQUAT - HIGH BAR
135 x 5 @ 9.5

BENCH PRESS
100 x 5 @ 9
Dumbbell bench press - paused
40 x 5 @ 8.5

DEADLIFT - HEX BAR
160 x 7 @ 8,5 PR

CHIN-UP
bw + 20 kg x 5 @ 7.5
bw + 24 kg x 5 @ 8

Comment: Squat viel zwaar, bench ging als verwacht en chin ups en hex bar deadlift ging prima!

Laatst bewerkt:
lekker bezig Ftio
inderdaad bizar smal polsje vergeleken met de rest ;)

Lekkere training man, Zo'n hex bar lijkt me ook wel lekker DL'en

Omtrekken
Even een update, ik houd op 7 verschillende punten omtrekken bij. De meest opvallende zijn:
Middel thv navel, die is in 5 weken van 87,5 cm naar 81 cm gegaan.

Bovenarm thv bicepspiek blijft netjes op 40 cm, borstomtrek neemt niet af (~107 cm) en mijn bovenbeen is ongeveer 1 cm geslonken.

Gewicht
Afgelopen week woog ik gemiddeld over 7 dagen 88,4 kg. Dat is prima, maar ik mag nog wel wat zakken zolang de omtrekken goed blijven.

Voeding
Ontbijt blijft hetzelfde, net als de maaltijd pre slapen gaan. Voor de lunch heb ik nu zo'n 4 alternatieven die allemaal ongeveer 650 kcal beslaan, dus dat gaat prima :thumb:

lekker bezig Ftio
inderdaad bizar smal polsje vergeleken met de rest ;)
Hee Nicky! Jij ook hier?

Dank je! Polsen zijn inderdaad smal en onderarmen best aardig. Ik hoef ook nooit straps te gebruiken.

Lekkere training man, Zo'n hex bar lijkt me ook wel lekker DL'en
Ja, de hex bar voelt fijner aan. Je kan meer uit een squat positie liften en mijn schenen liggen voor de verandering eens niet open.. Best een zieke repout trouwens, aangezien mijn oude DL PR 5 x 155 was :)

ja vond dat je al aardig lang niet in mijn lijstje met logs voorbij gekomen was, had je gewoon een nieuwe, oepsie.

Flinke afname van aantal centimeters bij je navel zeg! doe je knap.

(en ik weet niets van straps, lift daar nog verre van genoeg gewicht voor ;))

• Like
Waarderingen: FTIO
Goed bezig gozer, flinke power nog op je 5jes enzo en toch zo'n progressie op je waist. 40cm arms zijn bruut :D Keep it up :thumbs:

• Like
ja vond dat je al aardig lang niet in mijn lijstje met logs voorbij gekomen was, had je gewoon een nieuwe, oepsie.

Flinke afname van aantal centimeters bij je navel zeg! doe je knap.

(en ik weet niets van straps, lift daar nog verre van genoeg gewicht voor ;))
Bedankt Nicky!

Straps kan je gebruiken wanneer je hand grip op de stang faalt. Het is een alternatief of mixed, of hooked grip ;)
Goed bezig gozer, flinke power nog op je 5jes enzo en toch zo'n progressie op je waist. 40cm arms zijn bruut :D Keep it up :thumbs:
Bedankt McM! Power gaat over een paar weken weer uitgebreid worden met een gemodificeerde Texas Method!

Doe je goed met je cut dan FTIO! Taille slinkt als een gek en je arm en beenomtrek blijven nagenoeg gelijk~:thumbs:

Beter kun je IMO niet wensen!:D

• Like
Week 6 - Training 07-07-2014

SQUAT - HIGH BAR
130 x 5
130 x 4 x 2 @ 9

Poliquin superset met:
ROMANIAN DEADLIFT
110 x 5 x 3 @ 8 - 8,5

BENCHPRESS - PAUSED
90 x 5 x 3 @ 8 - 8,5

PULL UP - WIDE GRIP
20 x 5 x 2 @ 9,5
HAMMER GRIP
BW x 10 @ 9,5 extra close grip

SINGLE LEG CALF RAISE
10 x 10 x 2 @ 10

WEIGHTED DECLINE SIT-UPS
10 x 10 x 2 @ 8,5

UPRIGHT ROWS - WIDE GRIP
12 x stang
12 x 10
12 x 15
10 x 20

Comment: Zware training weer, squat valt steeds zwaarder en zwaarder en blijft daarmee de enige oefening. Het lijkt af en toe ook wel mentaal meer een issue dan kracht..

Ik begin ook wel te merken dat een beetje klaar begin te raken met de manier van trainen voor een cut, en ben ik nu al aan het denken aan de gainfase en bijbehorende training.

Voeding gaat nog steeds volgens schema, ik val ook nog steeds af. Dus al met al niks te klagen, afgezien van een tegenvallende squat.

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------

Doe je goed met je cut dan FTIO! Taille slinkt als een gek en je arm en beenomtrek blijven nagenoeg gelijk~:thumbs:

Beter kun je IMO niet wensen!:D

Bedankt Marvin! Taille was ook wel weer toe aan een slinkende sessie. Ik had van mezelf altijd een enorm smalle taille en droge waist.

Het enige wat qua vetverlies fase nog een beetje achterblijft zijn: meer definitie op de armen en delts en aders.. Het is wel beter geworden, maar mondjesmaat en niet vergelijkbaar met de waist.

---------- Toegevoegd om 18:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:05 ----------

Eind van de maand en eind van deze cycle maar eens kijken of ik een kleine shoot mag houden in de sportschool na sluitingstijd. Lijkt me een gave ervaring en dan kan ik mooi het eindresultaat laten zien!

Benieuwd naar die pics man.
Je bent wel gezegend met een smalle waist dan - iets wat ik helaas niet heb.
Eind deze maand stop je definitief met deze cut, ongeacht het resultaat of..?

Benieuwd naar die pics man.
Je bent wel gezegend met een smalle waist dan - iets wat ik helaas niet heb.
Eind deze maand stop je definitief met deze cut, ongeacht het resultaat of..?

Hangt van een aantal dingen af.

Het lastige is dat ik eind van de maand op vakantie ga. En het liefst zou ik dit doen:

1 of 2 weken op onderhoud eten direct na de cut
2 dagen water manipulatie
Fotoshoot

Maar die twee weken onderhoud zou dan na mijn vakantie moeten en ik ga geen kcals schatten / tellen op vakantie..

Wie weet ga ik nog wel door tot halverwege Augustus, om eind vam de zomervakantie de shoot te doen..

Lastig, lastig.

Hangt van een aantal dingen af.

Het lastige is dat ik eind van de maand op vakantie ga. En het liefst zou ik dit doen:

1 of 2 weken op onderhoud eten direct na de cut
2 dagen water manipulatie
Fotoshoot

Maar die twee weken onderhoud zou dan na mijn vakantie moeten en ik ga geen kcals schatten / tellen op vakantie..

Wie weet ga ik nog wel door tot halverwege Augustus, om eind vam de zomervakantie de shoot te doen..

Lastig, lastig.
Zowieso heb je dan een betere tan..:D

GTL baby.

Omtrekken
Even een update, ik houd op 7 verschillende punten omtrekken bij. De meest opvallende zijn:
Middel thv navel, die is in 5 weken van 87,5 cm naar 81 cm gegaan.

Bovenarm thv bicepspiek blijft netjes op 40 cm, borstomtrek neemt niet af (~107 cm) en mijn bovenbeen is ongeveer 1 cm geslonken.

Gewicht
Afgelopen week woog ik gemiddeld over 7 dagen 88,4 kg. Dat is prima, maar ik mag nog wel wat zakken zolang de omtrekken goed blijven.

Voeding
Ontbijt blijft hetzelfde, net als de maaltijd pre slapen gaan. Voor de lunch heb ik nu zo'n 4 alternatieven die allemaal ongeveer 650 kcal beslaan, dus dat gaat prima :thumb:

Klinkt goed allemaal man, lekker bezig! :D
Goede taille/borst verhouding ook!
En dat armen/benen (vrijwel) gelijk blijven is goed teken ja!

Squats heb ik ook moeite mee in de cut hoor...
Niet zozeer krachtsgewijs, maar wel qua "effort".
Voelt allemaal erg zwaar in combi met lage kcal inname.
Sowieso ben ik conditioneel tussen sets in eerder gesloopt.
Doordat je daarna dan weer al dat gewicht op je schouders draagt werkt het erg slopend...

Andere oefeningen heb ik net zoals jou dat ik het allemaal niet zozeer merk.

Benieuwd naar je eindresultaat man!

• Like
Terug
Naar boven