XXL Nutrition

Full Squaten met kniebandages om?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
Waardering
104
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Ik gebruik sinds kort kniebandages voor het squaten. De eerste paar sets gebruik ik ze natuurlijk niet, maar vanaf 170 word ik helemaal ingewikkeld door de baas. Nu merk ik na de dagen na de training dat mijn knieen inderdaad een stuk minder last hebben. Het nadeel is alleen dat ik totaal niet kan full squaten met die dingen om.

Komt dit met de tijd of zal je nooit zo diep kunnen gaan als zonder bandages? Is het beter om de bandages om de blote knie te doen of maakt een trainingsbroek niet veel verschil?

Alvast bedankt!

Ik gebruik sinds kort kniebandages voor het squaten. De eerste paar sets gebruik ik ze natuurlijk niet, maar vanaf 170 word ik helemaal ingewikkeld door de baas. Nu merk ik na de dagen na de training dat mijn knieen inderdaad een stuk minder last hebben. Het nadeel is alleen dat ik totaal niet kan full squaten met die dingen om.

Komt dit met de tijd of zal je nooit zo diep kunnen gaan als zonder bandages? Is het beter om de bandages om de blote knie te doen of maakt een trainingsbroek niet veel verschil?

Alvast bedankt!

Het is normaal dat je niet zo diep kan gaan als normaal ivm de spanning die de banden leveren en de ruimte die ze nodig hebben. Je kan de bandages beter om je blote knie doen, dit omdat er anders meer kans is dat ze wegglijden en daarbij komt dat bandages over je broek heen in mijn ogen een stuk minder comfortabel is dan zo op de blote knie.

Als je goede bandages hebt die goed straks zitten kan je niet full squaten!!
Tis of full squat (hetzij met losse wraps) of power squats :P

• Topic Starter Topic Starter
Als je goede bandages hebt die goed straks zitten kan je niet full squaten!!
Tis of full squat (hetzij met losse wraps) of power squats :P

Ik moet zeggen dat deze ''power squats'' mij goed bevallen.

Maar bedankt voor de uitleg mannen. Toen ik bleef doorzakken begon die shizzle al aardig in mijn been te snijden. :D

Op naar de 250! :D

Haha wat lees ik nu, ga je de Pl wereld in met dat zware gesquat?:p
Netjes hoor, was je bank ook maar zo goed;):p

:roflol:

door de mand ?

:roflol:

Wel jammer dat sommigen het Ryu niet lijken te gunnen of zo. Natuurlijk moet je sceptisch zijn, maar waarom zou hij na 800+ postings op eens onzin gaan uitkramen ?

ben je er inmiddels al achter waarom je mede-ex-mod erover loog?

Laatst bewerkt:
Nu krijgen we straks weer zo'n standaard verhaaltje over blessures let maar op....

• Like
Waarderingen: kane
wat is nou het verhaal eigenlijk rond die 250 kg squat van ryu? want iedereen loopt daarmee te ****en hier altijd :D

waarom bind je baas al bandages om bij 170?
heb je blesure gevoelige knieen?

dit is idd op z'n minst dubieus ;)

vooral omdat ie dus claimed al 250 zonder bandages gesquat te hebben.. en ze nu ineens bij 170 al om doet.
uhuhuh.

Laatst bewerkt:
Niet zo haten iedereen, deze man kan gewoon heel goed squaten.
Met eigen ogen gezien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven