MuscleMeat

Fungames 2010

- Is er al iets meer bekend over de onderdelen?
- Hoe wissel je de onderdelen af per team?
- Volgens jullie site is de afstand voor de yoke 20 meter. Moet je die beiden lopen of mag je afwisselen?
- Is de timberwalk op afstand?

onderdelen staan toch in de OP, en wisselen doe je door mekaar te taggen

Dat is dus niet duidelijk want er staat: alle onderdelen worden ook uitgevoerd door beide teamgenoten.

Als dat een vereiste is dan kan het niet via een tag systeem werken. Hoe doe je dat dan met die timberwalk? Of bijvoorbeeld een yoke? Stel je loopt in een keer de 20 meter uit dan hoef je niet te taggen en doet de ander niets.

Dat is dus niet duidelijk want er staat: alle onderdelen worden ook uitgevoerd door beide teamgenoten.

Als dat een vereiste is dan kan het niet via een tag systeem werken. Hoe doe je dat dan met die timberwalk? Of bijvoorbeeld een yoke? Stel je loopt in een keer de 20 meter uit dan hoef je niet te taggen en doet de ander niets.

der staat geen afstand bij die timberwalk.... dus waarschijnlijk allebei op afstand?

maare ik hoop voor je dat die yoke niet op gras is :P

onderdelen staan toch in de OP, en wisselen doe je door mekaar te taggen
Bijlange niet :rolleyes: Het is geen wrestling hé.

Jij loopt die 20m en daarna je partner ook. Tijden worden opgeteld.
En als iemand niet uitloopt zal de afstand tellen zeker.

waar staat dan dat je maar 20meter loopt met die timberwalk? zou het niet gewoon op afstand zijn...?

Dat kan ook, maar MC was over yoke bezig. (niet dat het daar wel bijstaat :D )
Als het op afstand is worden gewoon beide afstanden opgeteld hé.

In the end doet het er allemaal weinig toe.
Ik veronderstel dat je zowel op afstand als op snelheid en gewicht farmers traint?

• Topic Starter Topic Starter
- Is er al iets meer bekend over de onderdelen?
- Hoe wissel je de onderdelen af per team?
- Volgens jullie site is de afstand voor de yoke 20 meter. Moet je die beiden lopen of mag je afwisselen?
- Is de timberwalk op afstand?

Wheelflip 45 seconden per persoon (i.p.v 60), zoveel mogelijk herhalingen.
is de een klaar dan gaat je partner. (aantal flips wordt bij elkaar geteld).

Yoke beide teamgenoten lopen 20 meter, tijden worden bij elkaar geteld. (loopt iemand de 20 meter niet, dan word de afstand gemeten.)

Timberwalk, beide atleten lopen een keer met de timbers (afstanden worden bij elkaar opgeteld).

Dumbelpress, 45 seconden p.p. (aantal wordt bij elkaar opgeteld)

Stones, hier moet je elkaar telkens afwisselen, dus de een doet de 90-110 en 130 en de ander de 100 en 120.
Echter!!!! de 130 kg mag indien het de eerste atleet niet lukt, door de tweede atleet alsnog worden geprobeerd. (geldt niet voor de overige stones).
Dus krijgt men bijv: 110 kg niet erop, dan mag je niet verder.

Hopelijk is een en ander nu iets duidelijker.:)

persoonlijk vind ik het erg jammer dart het 45 sec. is ipv 60 nu, ik heb een aardige 1 arm db jerk techniek, maar zal het nu afleggen tegen sterke presses zonder techniek omdat stricte presses stukken sneller zijn qua set up (maarja ergens is dat ook terrecht omdat hun dan gewoon sterker zijn:P)

Heel duidelijk en het ziet er goed uit.
Moet je bij de db presses ook de dumbbell cleanen of mag je deze met 2 handen in positie brengen en dan pressen? En mag je de db steeds pressen of moet deze na een rep terug op naar grond?

ik neem aan met 2 handen cleanen en gewoon vanaf schouder... tenminste zo doet jules dat altijd op zijn wedstrijden en met succes

ik neem aan met 2 handen cleanen en gewoon vanaf schouder... tenminste zo doet jules dat altijd op zijn wedstrijden en met succes
Dan moet je toch een keer naar een wedstrijd van Jules gaan :P

Reps gaan iedere keer vanop de grond, cleanen mag met 2 handen.
Tenminste dat is de internationale standaard.
Voor zover ik herinner was dat op Open sterkste man van Limburg vorig jaar ook.

nee dat was niet zo, je mocht gewoon reppen vanaf je schouder stefan eigenwijs!!!:P

Het kan, geheugen laat me soms in de steek.
Michel zal het wel toelichten.

persoonlijk vind ik het erg jammer dart het 45 sec. is ipv 60 nu, ik heb een aardige 1 arm db jerk techniek, maar zal het nu afleggen tegen sterke presses zonder techniek omdat stricte presses stukken sneller zijn qua set up (maarja ergens is dat ook terrecht omdat hun dan gewoon sterker zijn:P)

Je moet niet zeiken homo, je moet gewoon sterker worden!

• Topic Starter Topic Starter
Heel duidelijk en het ziet er goed uit.
Moet je bij de db presses ook de dumbbell cleanen of mag je deze met 2 handen in positie brengen en dan pressen? En mag je de db steeds pressen of moet deze na een rep terug op naar grond?

Je mag de dumbbell met twee handen in positie brengen en ook steeds pressen.
De dumbbell hoeft dus niet constant naar de grond.

---------- Toegevoegd om 01:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:42 ----------

We hebben hier bewust voor gekozen, zodat de wedstrijd een vlot verloop zal beleven, en daardoor interesanter is voor deelnemers en publiek.
Dan zou je zeggen, wat maken die 15 seconden uit, maar dat is per team een halve minuut en bij een maximaal aantal teams van 16 is het toch 8 minuten.
Zodoende deze keuze.

8 minuten !!!! van de 4 uur ofzo :P

Terug
Naar boven