Fitness Seller

Fysio ??

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Wat zouden jullie doen?
Ik heb begrepen dat veel basiszorgverzekeringen geen fysio vergoeden. je daarvoor aanvullend verzekerd dient te zijn.

Ik ben van mezelf weinig blessure gevoelig en heb ook niet direct een leven dat ik veel kans maak op blessure's.

Door een hele hoop samenloop van verschillende omstandigheden mijn trainen terug gebracht tot 2 x per week trainen (fullbody), gewoon ter goede onderhoud en niet meer direct tot hyperstofy.

Tandarts heb ik gekozen om zelf te betalen die 1-2 x per jaar dat ik er kom.
Fysio heb ik tot nu nog nooit beroep op gedaan (in mijn hele leven).

Als ik me aanvullend laat verzekeren zou ik dat alleen doen voor een fysio/oefen thearpy.

Hoe doen jullie dit en hoe kijken jullie er tegen aan?
Ik geloof ook niet zo direct in het remedie; fysio. Ik geloof meer in preventie,balans en rust.

Volgens mij heb je ook bij een basisverzekering recht op 9 keer behandeling bij de fysio... of heb ik het nou verkeerd.

volgens mij ook.

Volgens mij heb je ook bij een basisverzekering recht op 9 keer behandeling bij de fysio... of heb ik het nou verkeerd.

Dat heb je verkeerd.

Ik heb het zelf niet, maar je moet kijken of je het waard vindt. Een behandeling kost gemiddeld zo rond de 32 euro. Een verzekering toch al snel een 9-10 euro per maand.

Sowieso zou ik mezelf gewoon verzekering voor ziekenhuisbehandelingen, en tandarts sowieso, wie weet val je vandaag of morgen met je tanden tegen het stoeprandje en dan ben je mooi de sjaak, je betaalt wel per maand een paar 10tjes meer, wat niet eens zo veel is, maar je bent wel verzekerd van een gezond leven.

Dat je tegenwoordig eigen risico moet betalen vind ik schandalig, maar het is niet anders, ik kan bij mijn verzekering kiezen hoeveel eigen risico ik betaal mocht er wat gebeuren, hoe meer je betaalt, hoe minder je verzekering per maand is, maar dit zou ik sowieso gewoon zo laag mogelijk houden, of je moet in 1 keer een paar honderd euro willen neer lappen mocht er wat gebeuren, en voor die 20 euro minder per maand is dat het echt niet waard.

Eigen risico geldt dan weer enkel voor je basispakket, waar fysio dus weer niet onder valt.

Ik ben inderdaad aanvullend verzekerd en alles wordt vergoed. Maar ik ben dan ook standaard 6 van de 12 maanden geblesseerd.

Dat heb je verkeerd.

Ik heb het zelf niet, maar je moet kijken of je het waard vindt. Een behandeling kost gemiddeld zo rond de 32 euro. Een verzekering toch al snel een 9-10 euro per maand.

Het verschilt ook per verzekeringsmaatschappij he.

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

Eigen risico geldt dan weer enkel voor je basispakket, waar fysio dus weer niet onder valt.

Klopt, alleen ziekenhuisbehandelingen, maar alsnog vind ik het schandalig, het weerhoudt mensen met weinig geld om zich te laten behandelen als het echt nodig is, we krijgen hier een beetje teveel Amerika praktijken vind ik.

Het verschilt ook per verzekeringsmaatschappij he.
basisverzekering is overal hetzelfde. Prijs van aanvullend verschilt inderdaad. En prijs van een behandeling verschilt per fysiopraktijk.

Klopt, alleen ziekenhuisbehandelingen, maar alsnog vind ik het schandalig, het weerhoudt mensen met weinig geld om zich te laten behandelen als het echt nodig is, we krijgen hier een beetje teveel Amerika praktijken vind ik.

Ja klopt. Ze zijn van 250 no claim (terugkrijgen dus) naar 165 euro eigen risico gegaan.
****ing belachelijk.

basisverzekering is overal hetzelfde. Prijs van aanvullend verschilt inderdaad. En prijs van een behandeling verschilt per fysiopraktijk.

Ja klopt. Ze zijn van 250 no claim (terugkrijgen dus) naar 165 euro eigen risico gegaan.
****ing belachelijk.

Indd, als het nou je scooter is die gejat wordt, eigen schuld, moet je em maar veilig neer zetten, maar jij kan er niks aan doen dat er een bus tegen je aan rijdt, bijvoorbeeld :D

zodra ik me eigen verzekering ga betalen(me mama betaalt nu nog) ga ik zoiezo fysio der uit laten(doe zelf fysio, jezelf behandelen ftw!) denk dat het in de long run wel redelijk wat gaat geld gaat uitmaken. Zeker als je jong bent en je minder snel een fysiotherapeut nodig hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu al een kleine 2 maanden dit alles aan het uitzoeken (2 reguliere en 2 internet varianten) en geloof me; het is bijna niet uit te zoeken.
Je moet bijna net als met fiscale zaken bijna een persoon in de armen nemen.
Dit richting HBO opleiding om gewoon zorg verzekerd te zijn.

Wanneer je de codes en voorwaardes erbij gaat betrekken word je helemaal akelig. Als je iets ingewikkelt genoeg maakt pikken mensen het vaak wel.

Heel veel dingen vallen of staan met de leeftijd 22. Je dient heel vaak aanvullend verz te zijn wanneer je 22 of ouder bent.

verder zouden heel veel dingen standaard moeten zijn tav. basis pakket bij elke aanbieder. Maar bij specifieke vragen aan deze maatschappijen klopt er al veel niet en zeggen ze allemaal wat anders.

Bureacratisch gelanterfanter en de ''wilt U toets 4 toets dan 6'' mentaliteit is waarom ik alles probeer uit te melken en waarom je regelmatig topics van me ziet tav; ''hoe kom ik klaar voor zo weinig mogelijk'' voorbij ziet komen.
Is dat ook eens duidelijk. Ik zeg; ''revolutia'' !

Volgens mij ligt het aan de ernst van je blessure of ze het vergoeden. Dat was bij mij zo. En dan krijg je 9x betaald en daarna moet je zelf.

ik dacht dat je sowieso, ongeacht je verzekeringsvorm, de eerste 10 bezoekjes aan de fysio zelf mag gaan dokken, elke behandeling daarna wordt dan wel gedekt.

zelf zou ik me er niet voor verzekeren(als het duur uit blijkt te vallen) en gewoon 1/2 behandelingen bij een fysio zelf betalen, al eens gedaan en goed bevallen, kreeg nog een geile massage :o. Heb je ook geen verwijsbrief van zo'n dwaze huisarts nodig

Dat heb je verkeerd.

idd. Is bij mij ook. En ik heb het ook in mijn pakket. Mij maakt het ook geen drol uit dat ik er extra voor moet dokken want ik ga elk jaar zeker wel een aantal keer naar de fisio.

Volgens mij ligt het aan de ernst van je blessure of ze het vergoeden. Dat was bij mij zo. En dan krijg je 9x betaald en daarna moet je zelf.

Nou nee. Het ligt iets gecompliceerder.
Fysiotherapie zit niet in de basisverzekering, wat betekent dat het niet standaard vergoed wordt. Als je aanvullend verzkerd bent kan het verschillen per zorgverzekeraar, dit kan uiteen lopen van 200 euro per jaar tot 100% vergoed, ongeveer.

Maar inderdaad, als je een chronische ziekte hebt, krijg je van de fysio een zogenoemde chronische code. Dit zijn vaak behandelingen na zieknhuisopname, of de welbekende chronische ziekten, voor meer informatie meot je even je eigen fysio om niformatie vragen.
Bij deze chronische code krijg je alles vergoed behalve de eerste 9 behandelingen. Deze eerste 9 moet je dan uit je aanvullende verzekering halen. Dit betekent dat als je niet aanvullend verzekerd bent je de eerste 9 uit eigen zak moet betalen, en daarna alles vergoed krijgt.

Terug
Naar boven