Fitness Seller

g3rr3: train till you drop dead (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Jep dus zoals ik al zei ga ik ook wat afwisselen tussen de twee ;)

Om de fun erin te houden? :D
Succes, je weet vast wel voor jou het beste werkt, dus ik ga geen discussie beginnen. :p
 
Om de fun erin te houden? :D
Succes, je weet vast wel voor jou het beste werkt, dus ik ga geen discussie beginnen. :p
Zucht... Zoals ik een 10tal posts eerder heb gezegd heb ik moeite om bij de regular DL mijn kont beneden te houden, bij de SDL lukt mij dat perfect. Dus ik ga tussen de 2 rouleren totdat ik de reguliere perfect beheers om mijn rug niet naar de kloten te helpen, tu snap?
 
Wacht even want zometeen denkt iedereen dat een sumo meer de benen belast... uit eigen ervaring kan ik jullie melden dat dit niet het geval is. De sumo's voel ik nog steeds het meeste aan mijn rug. Je hebt meer explosiviteit nodig voor de sumo's om het gewicht in beweging te krijgen. Dat is namelijk ook de kracht van de deads om met explosiviteit een dood gewicht van de grond te trekken. Daarnaast worden je upper traps meer belast. Nou ook dat voel je wel. De belasting van je onderrug is wat lager, maar ook niet heel veel. Deads zijn meer dan alleen onderrug.

Een sumo is nog steeds voornamelijk een rug oefening ook al is het een compound. Je pakt net als de reguliere een deel van je benen mee, alleen net een ander deel meer.
Gewoon beide doen! Vergeet ook niet de rackpulls he beesten! ;)
 
Wacht even want zometeen denkt iedereen dat een sumo meer de benen belast... uit eigen ervaring kan ik jullie melden dat dit niet het geval is. De sumo's voel ik nog steeds het meeste aan mijn rug. Je hebt meer explosiviteit nodig voor de sumo's om het gewicht in beweging te krijgen. Dat is namelijk ook de kracht van de deads om met explosiviteit een dood gewicht van de grond te trekken. Daarnaast worden je upper traps meer belast. Nou ook dat voel je wel. De belasting van je onderrug is wat lager, maar ook niet heel veel. Deads zijn meer dan alleen onderrug.

Een sumo is nog steeds voornamelijk een rug oefening ook al is het een compound. Je pakt net als de reguliere een deel van je benen mee, alleen net een ander deel meer.
Gewoon beide doen! Vergeet ook niet de rackpulls he beesten! ;)
Eindelijk :)
Rackpulls wil ik al een tijdje doen maar dat is spijtig genoeg onmogelijk bij ons :(
 
Wacht even want zometeen denkt iedereen dat een sumo meer de benen belast... uit eigen ervaring kan ik jullie melden dat dit niet het geval is. De sumo's voel ik nog steeds het meeste aan mijn rug. Je hebt meer explosiviteit nodig voor de sumo's om het gewicht in beweging te krijgen. Dat is namelijk ook de kracht van de deads om met explosiviteit een dood gewicht van de grond te trekken. Daarnaast worden je upper traps meer belast. Nou ook dat voel je wel. De belasting van je onderrug is wat lager, maar ook niet heel veel.

Ik leg het uit in 2 verschillende posts maar je wil weer niet luisteren mr. DBB goeroe en vasthouden aan je zogenaamde kennis. JE HEBT WEER EENS ONGELIJK. :roflol: Het lijkt mij niet nodig om hier een eindeloze discussie over te voeren.
De sumodeadlift worden benen VEEL meer bij betrokken ipv de rug. De erectors word 2x zwaarder belast bij een regular!!
Bij een regular spreek je dus qua % VEEL MEER de rug aan.
Sta nou eens open en doe je oogkleppen eens af.

Gewone deadlift op rugdag mare..ik zou niet na benen dag eraan beginnen niet echt gezond voor de onderrug en je gluten zullen ook overuren maken.

Sumo belast ongeveer dezelfde groepen maar in verschillende intensiteit, zo zal er minder druk komen op de onderrug (erectors zijn 2 x zo actief bij de conventionele tov de sumo volgens studie van '88.) en is de sumo effectiever op gebied van benen training (grotere ROM aan de knie.)

Daarom als je RUG zo veel mogelijk wil trainen gewoon de REGULAR


Fijn weekend Gerre.
 
Laatst bewerkt:
Interessant, 2 onderzoeken die elkaar tegenspreken :)
Zoals ik al eerder zei ga ik dus afwisselen tussen beiden in setjes totdak ik de regular 100% onder de knie heb.

Binnen een kwartiertje naar de gym voor borsttraining.

Fijn weekend beesten
 
Idd, lekker afwisselend blijven trainen. Sumo is meer hams en de regular meer onderrug. Doe je ze beiden dan word je ijzersterk.
keep it up!:)
 
Heey dumba is terug! Heb je nog een logje?
 
LOL wat denk jezelf?
De man had een logje maar dat was GEEN LOG maar een SPROOKJEBOEK.

Niet om je log te vervuilen, maar hierdoor dus.;)
Er werd voor me bepaald hoe ik moest trainen, loggen en waar mijn log over moest gaan, welke wedstrijden ik wel/niet moest doen, of ik bepaalde gewichten wel/niet heb getild en daar had ik gewoon geen zin meer in.
En sgt., als iemand gewoon sterker als jou is ondanks 25kg minder BW of over onalledaagse dingen wil lullen, dan moet dat gewoon kunnen.

Sorry gerre, maar jij gaat lekker en je hebt een prima log. :)
 
Thanks beesten.

Training van deze namiddag

Incline bench als opwarming(BP was bezet)
10*40kg
8*60kg
6*70kg

Bench press werksets
2*90kg
4*80kg
6*75kg
8*70kg
10*65kg
12*60kg
15*55kg
15*50kg

Voila ;)
 
aardig wat setjes!
en dan met flink volume eindigen klasse hoor
 
Voor een 17 -jarige niks meer dan 100% respect.
Goede work-out Gerre!
 
Thanks beesten.

Training van deze namiddag

Incline bench als opwarming(BP was bezet)
10*40kg
8*60kg
6*70kg

Bench press werksets
2*90kg
4*80kg
6*75kg
8*70kg
10*65kg
12*60kg
15*55kg
15*50kg

Voila ;)
Lekkere gewichten daar, maar doe je maar 2oefeningen dan? Blijven knallen maat!
 
Ik leg het uit in 2 verschillende posts maar je wil weer niet luisteren mr. DBB goeroe en vasthouden aan je zogenaamde kennis. JE HEBT WEER EENS ONGELIJK. :roflol: Het lijkt mij niet nodig om hier een eindeloze discussie over te voeren.
De sumodeadlift worden benen VEEL meer bij betrokken ipv de rug. De erectors word 2x zwaarder belast bij een regular!!
Bij een regular spreek je dus qua % VEEL MEER de rug aan.
Sta nou eens open en doe je oogkleppen eens af.



Daarom als je RUG zo veel mogelijk wil trainen gewoon de REGULAR


Fijn weekend Gerre.
Yo je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Maar uit ervaring kan ik melden dat ik na een sumo dead meer spierpijn in mijn rug en ook onderrug heb dan mijn benen.

Achhh zoals ik al eerder aangaf beide afwisselen. Weet zeker dat je de sumo best een relaxte en zware oefening zult vinden.

Hee maar gerre nou niet te hard gaan met die bench. Zo meteen haal je me weer in!
 
Sterk, zéér sterk!

aardig wat setjes!
en dan met flink volume eindigen klasse hoor

Voor een 17 -jarige niks meer dan 100% respect.
Goede work-out Gerre!
Thanks beesten!

Lekkere gewichten daar, maar doe je maar 2oefeningen dan? Blijven knallen maat!
Normaal zelfs maar 1, als je in alle repranges een setje doet is 1 oefening meer dan voldoende, eventueel nog een assistance oefening om wat bij te werken.

Yo je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Maar uit ervaring kan ik melden dat ik na een sumo dead meer spierpijn in mijn rug en ook onderrug heb dan mijn benen.

Achhh zoals ik al eerder aangaf beide afwisselen. Weet zeker dat je de sumo best een relaxte en zware oefening zult vinden.

Hee maar gerre nou niet te hard gaan met die bench. Zo meteen haal je me weer in!
Hoeveel bench je mc? :D
 
nette bench veel reps en setjes.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven