XXL Nutrition

Garage homygym

ik heb daar 2 stopcontacten. dus zet er een kacheltje ofzo neer. en anders gewoon 26 truien aan :D

Ik gebruik ook gewoon zo'n werpplaats kacheltje in de winter.
Ik heb de hele winter gewoon in de garage getraind met een trui aan. De koude bar was het ergste.

3ACB706F-78DD-40B5-A12B-D00718CDEFAA.jpeg

@AlexV is this you? :p

Stand and Hold

Ik heb de hele winter gewoon in de garage getraind met een trui aan. De koude bar was het ergste.
Ik kan absoluut niet tegen de kou als ik aan het liften ben.
Zelfs met dat kacheltje had ik last van een te koude barbell. Vooral bij DL stoort me dat enorm.
Maar bij > 30 graden maxen heb ik dan weer geen last van. :)

• Topic Starter Topic Starter
Zelfs met dat kacheltje had ik last van een te koude barbell. Vooral bij DL stoort me dat enorm.
dan ga ik gewoon front squatten met mijn armen gestrekt haha :D

heb nog een paar tips nodig:
zouden jullie investreren in een houten tussen stuk voor het platform of gewoon op rubber matten?
wel of geen GHD (compact)
wel of geen bench

Wel bench, geen GHD (genoeg oefeningen mogelijk met een barbell om je glutes en hams te ontwikkelen), geen houten platform als je rubber vloer en bumpers gaat gebruiken.
Ik heb enkel rubber vloer en geen bumpers en ik DL zwaarder dan jou. Onder mijn rubber tegels ligt gewoon een tegel vloer. Nog geen problemen mee gehad.

ik zit wel met een scouder blessure verleden, dus daarom twijfel ik over een bench.
GHD is dan idd niet zo belangrijk, ik denk dat ik me gewoon laat verleden door de aanbieding die er nu is haha
qua bedoel ik alleen het middel om wat steviger te staan. stuk en dan de buitenste 2 meter uiteraard rubber

Des te meer reden om die schouder weer sterk te krijgen. Niemand zegt dat je gek moet gaan doen. Maar je schouder niet meer gebruiken lijkt me net averechts te werken.
Rustig opbouwen. Langzaam aan weer wat kracht en mobiliteit er in krijgen. Beter een matig sterke schouder dan een hele zwakke. ;)

Mja, het is idd leuk om dat middenste stuk in hout te hebben ... persoonlijk heb ik het nog niet gemist. Als je matten niet teveel meegeven zou het ook gewoon op die rubber moeten lukken. Zeker als je niet meer dan 200kg gaat liften.

Ligt echt aan het type rubber. Ik heb zelf deze: Stalmat 80 x 120 cm - Puzzelsysteem - Rubbermatten24.nl en die geven dankzij het profiel aan de onderkant met lucht ertussen goede demping, maar zijn wel hard genoeg om gewoon zwaar op te squatten zonder dat ze indrukken.

Dit staat in de omschrijving: "This creates a sturdy and absorbent lifting platform, which remains solid underfoot", dus dat zal wel ok zijn dan zonder hout. Alleen zou ik zelf NOOIT rubbergranulaat kopen, vooral bij afwerpen brokkelen ze toch af op termijn of deuken permanent, waardoor je barbell naar een fixed plek rolt.

ik heb contact gehad met strengthshop,

er komt over ongveer 8 weken een verbeterde versie van de squat stand uit ik kan nu alvast de barbell bumper plate etc. bestellen en dan krijg ik later de rest opgestuurd zonder extra verzendkosten er bovenop.

dat wordt de komende weken dan alleen eel deadliften, rows en oyl lifts. en squats en benchen iets later.
twijfel nog tussen een stang met of zonder centre knurl

Ik train liever bij -3° dan bij +30° :)

Nope, ik ben echt een warm weer mens. :)

Ik heb ook een vrij compacte ruimte. Juist omdat ik een compacte ruimte hebt, was het makkelijker om een platform te maken (met een houten midden stuk). Daarbij heb ik een powercage halfrack met spotters van 60 cm. Ideaal.
Ik heb het rack laten inkorten tot 2 meter en kan nu perfect pullups doen.

Schijven aan de wand ophangen scheelt ook veel ruimte

Vanaf 25+ graden met een zonnetje op het dak wordt het een stuk minder. Afgelopen week gewoon extra trui aan gedaan en na een oefening heb ik het gewoon goed warm. Tegen hitte doe je helaas vrij weinig, een airco zou toch wel een goede investering zijn denk ik.

Ik heb ook een vrij compacte ruimte. Juist omdat ik een compacte ruimte hebt, was het makkelijker om een platform te maken (met een houten midden stuk). Daarbij heb ik een powercage halfrack met spotters van 60 cm. Ideaal.
Ik heb het rack laten inkorten tot 2 meter en kan nu perfect pullups doen.

Schijven aan de wand ophangen scheelt ook veel ruimte
wat is de oppervlakte en hoogte van jou ruimte? ik heb zelf ongveer 2,25 bij 5 meter oppervlakte en 2,40 hoog.
voor nu wil ik mijn homegym / training wat meer gaan richten op oly liften. dan is het wel fijn als mijn squatrek zo min mogelijk ruimte in neemt want de meeste lifts drop ik dan toch. ook high bar squats zijn goed te droppen als je faalt. bij low bar squats waarbij je lichaam meer horizontaal is of bij bench zijn spotters wel zeker van belang

Vanaf 25+ graden met een zonnetje op het dak wordt het een stuk minder. Afgelopen week gewoon extra trui aan gedaan en na een oefening heb ik het gewoon goed warm. Tegen hitte doe je helaas vrij weinig, een airco zou toch wel een goede investering zijn denk ik.
Maar ik moet weinig tegen de warmte doen. Ik heb er namelijk weinig last van tijdens de training.
Een koude barbell blijft een koude barbell, hoeveel truien je ook aan doet. En als je zo dik aan bent is het ook minder aangenaam trainen dan wanneer je lekker in een short en t-shirt kan liften.
Ieder zijn voorkeur zeker?

gisteren even bankdrukken gedaan met 60 kg en een semi wijde grip. pinken op de ringen.nu meteel alweer last rondom mijn schouder wat ik lanng niet gehad heb. dus f**k de bench press

Focus vooral op wat je wel kan, zonder je zwaktes te negeren dan. Werkt voor mij ook goed.

Terug
Naar boven