Fitness Seller

Gazearek's Compound Log

Dude,

Tijd voor een update?:)

• Topic Starter Topic Starter

Hehe ja ik ga vanmiddag pas weer trainen :rolleyes:

Maar ik heb nu nog steeds spierpijn in m'n kuiten van do. middag :eek:

Judo & jiu-jitsu training gingen beide goed, maar ik merk wel dat ik nog iets aan m'n conditie moet doen, dus ik ga vanmiddag op de fiets naar de gym (7,5 km heen, 7,5 km terug) en heb me ook voorgenomen om kleine afstanden te fietsen, te lopen of te rennen ipv steeds de auto te pakken...

Vanmiddag een update over workout 1 week 2 :D

Pfff net terug van UB training week 2:

UB (on Tuesdays)

7,5 km fietsen

1. Incline Bench Presses
15 x 20
12 x 30
10 x 40
7 x 50
5 x 50
6 x 40

2. Dips - Triceps Version
5 x BW
5 x BW
7 x BW
7 x BW

3. Reverse Grip Bent Over Rows
15 x 10
8 x 15
12 x 15
12 x 20
5 x 20
10 x 15

4. Chin-Ups
7 x BW
5 x BW

5. Dumbbell Shrugs
15 x 10
12 x 14
10 x 18
6 x 22
8 x 20
12 x 18

6. Hanging Leg Raises
10 x
12 x

7,5 km fietsen

Commentaar:

Pfff dat was wel een heftige middag, dik 2 uur gesport in totaal (incl. fietsen)... Incline BP ging goed, ik ben niet te hoog in gewicht gegaan (bij alle oefeningen eigenlijk niet) omdat ik toch wil proberen binnen de 8-12 grens te blijven aangezien het doel hypertrofie is... Het dippen ging ook goed, maar was wel zwaar want voel het ook goed in m'n schouders, maar voor onderkant borst is het echt een goede oefening en laat onderkant borst bij mij nou net een beetje achterblijven dus deze houd ik er zeker in... Reverse Grip BOR was wel even wennen, je voelt het ook echt branden, maar was zeker een goede afwisseling van de gewone BOR... Het chinnen was ook zwaar, zeker omdat ik na de eerste set meteen pijn kreeg bij m'n aanhechting van m'n rechterbiceps... M'n armen waren toen ook al helemaal volgepompt dus heb ze even een aantal minuten gestrekt en toen kon ik nog wel een set maar daarna was ik echt op... Daarna nog dmb shrugs, maar ik voel de barbell shrugs toch beter branden moet ik eerlijk toegeven maar toch is het een goede afwisseling... Als afsluiter nog 2 sets hanging leg raises omdat een bekende chick dat ook aan het doen was en ik wilde natuurlijk laten zien dat ik dat ook kon ;)

Jammer van de chin, kan je wel een tip geven om het bicep probleem uit te schakelen. Gebruik een bovenhandse grip. Je biceps kan dan minder meewerken dan wanneer je een onderhandse grip toepast.

Als je onderkant borst wilt accentueren dan moet je echt chest dips doen. Dus meer voorover buigen en ellebogen uit elkaar.

Jammer van de chin, kan je wel een tip geven om het bicep probleem uit te schakelen. Gebruik een bovenhandse grip. Je biceps kan dan minder meewerken dan wanneer je een onderhandse grip toepast.

Als je onderkant borst wilt accentueren dan moet je echt chest dips doen. Dus meer voorover buigen en ellebogen uit elkaar.

Ja, maar dan wordt het dus een andere oefening namelijk de pull-up en het is juist de bedoeling om met chip-ups af te wisselen...

Dips voor chest doe ik ook, maar vandaag deed ik de triceps versie om mee af te wisselen en zelfs dan merk ik dat mijn onderkant borst wordt aangesproken...

Kortom, ik wissel met opzet af om ervoor te zorgen dat al mijn spiergroepen worden aangesproken... Met chinnen en dips triceps versie legde ik vandaag dus meer de nadruk op biceps en triceps zodat ook die gestimuleerd worden om te groeien...

Update:

- Spierpijn in m'n traps :D
- Spierpijn in m'n kuiten is eindelijk verdwenen (na 6 dagen) :D
- Vandaag lekker een rustdag! :D
- Morgen weer knallen! :D
- En ik zal me straks eens wegen...

/edit: gewicht + 1 kg tov een week geleden (72 kg) :D

Laatst bewerkt:
Mensen, ik leef gelukkig nog, hieronder de resultaten van vanavond:

7,5 km fietsen bij -1 graden

1. Squats
15 x 20
12 x 30
10 x 40
8 x 50
10 x 50 PR

2. Normal Leg Presses
20 x 50
20 x 70
20 x 90
20 x 110
14 x 130
10 x 150

3. Romanian Deadlifts
20 x 10
20 x 20
10 x 30
12 x 30
12 x 30

4. Calf Presses in Leg Press
20 x 30
12 x 40
10 x 40
10 x 30

5. Standing Military Presses Behind Neck
15 x 20
10 x 25
7 x 30
8 x 30 PR

7,5 km fietsen bij -1 graden

Commentaar:

Vanavond in totaal 3 uur getraind, waarvan 1 uur gefietst... Bij aankomst kreeg ik meteen kramp in m'n rechtervoet (heb ik vaker last van, iemand hier een oplossing voor?) maar gelukkig tijdens de training verder geen last van gehad... Training duurde wat langer ivm nieuwe oefeningen en heb ook nog met wat grote gasten gesproken over training enzo... Maar ben begonnen met Squats, nog geen Front Squats want ik wil eerst de gewone losse Squat beter onder de knie krijgen en het gaat al een stuk beter dan vorige week moet ik eerlijk toegeven... Vorige week deed ik 6 x 50 (2x) en nu deed ik 8 x 50 en 10 x 50 (PR) dus volgende week ga ik wss 55 of 60 kg proberen... Daarna gewone Leg Presses gedaan en heb zoals je ziet goed opgewarmd want wilde niet weer pijn in m'n knie krijgen zoals vorige week... Vervolgens Romanian Deadlifts, deze had ik al een hele tijd niet meer gedaan en damn wat is dat een #@$%@ gevoel in je hamstrings zeg :D Bij elke rep heb je de neiging om de barbell terug te leggen maar je moet doorgaan! Als een-na-laatste oefening Calf Presses in Leg Press, ook een erg goede afwisseling van Standing Calf Raises, Calf Presses in Leg Press had ik ook al een tijd niet meer gedaan en dit begon aardig te branden na een aantal herhalingen... Ten slotte Standing Military Presses Behind Neck, een erg lekkere oefening en naast je schouders worden je triceps er ook goed mee aangesproken!

Conclusie:

Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe schema en de oefeningen waar ik mee afwissel zijn zeker een goede prikkel om mijn spieren weer verder te laten groeien... De komende 8 weken ga ik keihard knallen om de gewichten/herhalingen omhoog te krijgen en daarmee hopelijk ook mijn lichaamsgewicht!

Laatst bewerkt:
Is dit schema ook gebaseerd op een percentage van je maximum op de verschillende oefeningen?
Front squats kan je trouwens gewoon opnemen in je schema, dit is juist een goede oefening om te doen
wat betreft techniek omdat je hem maar op 1 manier kan uitvoeren en je gedwongen wordt om standaard
de oefening goed uit te voeren. Techniek bij het normale squatten is al wel een stukje lastiger omdat dit
op verschillende manieren kan.

Daarnaast over je kramp, taurine capsules nemen. Heb zelf altijd zeer snel kramp in de kuiten en soms in de tenen.
Als ik dan taurine neem heb ik hier geen last meer van.

Is dit schema ook gebaseerd op een percentage van je maximum op de verschillende oefeningen?
Front squats kan je trouwens gewoon opnemen in je schema, dit is juist een goede oefening om te doen
wat betreft techniek omdat je hem maar op 1 manier kan uitvoeren en je gedwongen wordt om standaard
de oefening goed uit te voeren. Techniek bij het normale squatten is al wel een stukje lastiger omdat dit
op verschillende manieren kan.

Daarnaast over je kramp, taurine capsules nemen. Heb zelf altijd zeer snel kramp in de kuiten en soms in de tenen.
Als ik dan taurine neem heb ik hier geen last meer van.

Nee, dit schema is niet gebaseerd op een % van m'n max, maar het is eigenlijk mijn bedoeling om met alle oefeningen tussen de reprange van 8-12 te blijven aangezien dit mij het juiste aantal reps lijkt voor hypertrofie... De eerste sets doe ik dan meer reps om goed op te warmen... Ook was het deze eerste 2 weken weer een beetje uitproberen hoeveel gewicht ik bij elke oefening aankan en heb het soms onderschat maar soms ook overschat, maar voor de komende 8 weken weet ik het nu en ik ga vanaf nu gewoon elke training proberen mijn oude PR's te verbreken...

Om eerlijk te zijn was ik daarstraks ook even kwijt hoe Front Squats ook alweer moesten, dus dit moet ik nog even uitzoeken voor de toekomst... Ik ben eerlijk gezegd al blij dat het gewone losse squatten me goed afgaat want normaal deed ik altijd Smith Squats (ook omdat los squatten in mijn vorige gyms niet mogelijk was).

Taurine zou idd moeten helpen tegen kramp en backpumps en er zit al taurine in de Animal Pump die ik voor de training neem, maar dat is sowieso minder dan 1 gram zie ik net want er zit een Pump Transport Complex in van 1 gram waaronder ook taurine...

Pump Transport Complex 1000mg
Taurine
Ginger Root Extract (gingerols, shaogols)
Cinnulin PF
4-Hydroxyisoleucine (20%)
Bioperine® (piper nigrum extract standardized for a minimum of 95% piperine alkaloids)

Hoeveel gram neem jij voor de training om kramp te voorkomen? 3 ofzo? Half uurtje voor de training?
Karma heb je nog tegoed want moet eerst verdelen blablabla :D

Normaal gesproken dronk ik altijd Megagrow van XXL Nutrition tijdens mijn trainingen,
daar zit ook al taurine in per dosering van 50 gram 1500 mg. Daarnaast nam ik altijd
1 capsule taurine van Olimp 1665 mg dus kom je inderdaad uit op iets meer dan 3 gram,
voor mijn training.

Normaal gesproken dronk ik altijd Megagrow van XXL Nutrition tijdens mijn trainingen,
daar zit ook al taurine in per dosering van 50 gram 1500 mg. Daarnaast nam ik altijd
1 capsule taurine van Olimp 1665 mg dus kom je inderdaad uit op iets meer dan 3 gram,
voor mijn training.

Ok man thanks, binnenkort maar eens wat taurine aanschaffen dan! :)

Goed bezig kerel! Was een flinke training (van 3 uur incl fietsen).
Verder een prima log, waar ik nog wat van kan leren:)

Oja ik zal je maar Karma geven, karmasletje:P

Goed bezig kerel! Was een flinke training (van 3 uur incl fietsen).
Verder een prima log, waar ik nog wat van kan leren:)

Oja ik zal je maar Karma geven, karmasletje:P

Thanks man, inderdaad zeg dat wel...

:roflol:

Ten eerste kun je me nog geen karma geven ;)
En ten tweede heb je maar 2 punten dus dat schiet ook niet echt op :P

Graag of niet he :D

Zit ook Taurine in de DextroJuice van XXL!

Thanks, ik zie het idd, maar DextroJuice is ook voor de na de training zie ik, en het is de bedoeling dat ik voor de training taurine binnenkrijg...

@ Masallah: Mega Grow ziet er trouwens wel goed uit, een erg compleet product, maar ook deze zou je eigenlijk na je training moeten nemen...

Dan blijven de taurine mega caps en de taurine powder over en voor die 1,50 extra heb ik liever caps dus dan ga ik die nu maar bestellen! :D
En als ik XXL mag geloven heeft taurine nog veel meer voordelen te bieden dus WHEY NOT HAHAHAHAHA :D

http://www.xxlnutrition.nl/product/90/Olimp/Taurine Mega Caps
http://www.xxlnutrition.nl/product/389/NOW Foods/Taurine Powder

Update:

Dit weekend flink last van spierpijn in m'n benen gehad, vooral hamstrings en kuiten.
Daarnaast ben ik dit weekend naar een feestje geweest, Reverze, dus daar ben ik nog een beetje lam van, maar gelukkig vanavond alleen jiu-jitsu dus dat komt wel goed...

Probleem is alleen, dat ik heel de week clean eet en geen alcohol drink, maar in het weekend wel een pakje sigaretten en 2 joints op rook en ik wil hier eigenlijk heel graag mee stoppen, maar ik kom motivatie te kort en ik zie de noodzaak ervan niet goed in...

Nu heb ik al het een en ander opgezocht mbt de nadelen voor sporters/bb'ers, maar toch ben ik bang dat het dit weekend weer fout gaat, dus vandaar dat ik dat hier ook maar ga loggen, want ik heb echt een stok achter de deur nodig en kan wel wat steun van jullie gebruiken...

+ = toename
- = afname

Nadelen marijuana:

1. + oestrogeen & cortisol
2. + onvruchtbaarheid
3. + abnormaal & onvolgroeid sperma (verandering in de transmissie van het DNA, gederangeerde chromosomen, chromosomale abnormaliteiten & genetische mutaties)
4. - testosteron & LH
5. - hoeveelheid & bewegelijkheid sperma

Nadelen sigaretten:

1. + kanker
2. + haaruitval
3. - zuurstof transport naar spieren door bloedcellen
4. - glucose opname

Bronnen:

Toxicology. 2005 Jan 31;206(3):471-8.
Marijuana extracts possess the effects like the endocrine disrupting chemicals.
Watanabe K, Motoya E, Matsuzawa N, Funahashi T, Kimura T, Matsunaga T, Arizono K, Yamamoto I.
Department of Hygienic Chemistry, Faculty of Pharmaceutical Sciences, Hokuriku University, Ho-3 Kanagawa-machi, Kanazawa 920-1181, Japan. k-watanabe@hokuriku-u.ac.jp

The progesterone 17alpha-hydroxylase activity, which is one of the steroidogenic enzymes in rat testis microsomes, was significantly inhibited by crude marijuana extracts from Delta(9)-tetrahydrocannabinolic acid (THCA)- and cannabidiolic acid (CBDA)-strains. Delta(9)-Tetrahydrocannabinol, cannabidiol and cannabinol also inhibited the enzymatic activity with relatively higher concentration (100-1000 microM). Testosterone 6beta- and 16alpha-hydroxylase activities together with androstenedione formation from testosterone in rat liver microsomes were also significantly inhibited by the crude marijuana extracts and the cannabinoids. Crude marijuana extracts (1 and 10 microg/ml) of THCA strain stimulated the proliferation of MCF-7 cells, although the purified cannabinoids (THC, CBD and CBN) did not show significant effects, such as the extract at the concentration of 0.01-1000 nM. These results indicate that there are some metabolic interactions between cannabinoid and steroid metabolism and that the constituents showing estrogen-like activity exist in marijuana.

PMID: 15588936 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Pharmacol Biochem Behav. 1986 Jun;24(6):1749-54.
Acute effects of smoking marijuana on hormones, subjective effects and performance in male human subjects.
Cone EJ, Johnson RE, Moore JD, Roache JD.

Four healthy male subjects smoked two marijuana cigarettes or one marijuana cigarette and one placebo cigarette, or two placebo cigarettes on separate days in a random order crossover design. Each marijuana cigarette contained 2.8% delta-9-tetrahydrocannabinol (THC). Plasma hormones and THC were measured before and after each smoking session. Plasma LH was significantly depressed and cortisol was significantly elevated after smoking marijuana. Nonsignificant depressions of prolactin, FSH, testosterone and free testosterone and elevation of GH also occurred. Concurrent measures of subjective effects via subscales of the Addiction Research Center Inventory, Single Dose Questionnaire and a Visual Analog Scale were generally elevated. Significant impairment on a psychomotor performance task paralleled elevations in subjective effects, hormone effects and peak THC determinations. Although all the hormone effects were within normal basal ranges, interactions between these systems, and their effects on behavior cannot be discounted.

so, let's sum up these two studies: marijuana or some of its constituents appear to exert estrogen-like effects and marijuana acutely increases cortisol and depresses LH levels. shifting the cortisol/testosterone ratio towards cortisol is definitively not anabolic.

Alcohol , sigaretten , marihuana , honger , slaap ,
wat beïnvloed je spiergroei negatief en waarom?
Vaak ontvangen we de vraag of genotsmiddelen de spiergroei negatief beïnvloeden, daarom hebben we ze allemaal maar even op een rijtje gezet, en na maanden van onderzoek in verslagen van dokters, voedingswetenschappers en andere geleerden publiceren we hier de hoofdzaken.En we hopen dat jullie ze net zo interessant vinden als wij.
Niet alle spiervezels zijn hetzelfde, ze worden hoofdzakelijk onderscheiden of ze betrokken zijn bij snelle of langzame bewegingen.
Fast twitch spiervezels: anaerobische spiervezels. Anaerobische spiervezels betekent dat deze spiervezels kunnen functioneren zonder zuurstof. Dus, anearobische spiervezels zijn snelle spiervezels, omdat ze niet worden gehinderd in het al dan niet beschikbaar zijn van zuurstof. Daar tegenover staat dat ze gauw vermoeid raken. Snelle (anaerobische) spiervezels worden te hulp geroepen als het lichaam snelle explosieve bewegingen moet uitvoeren. Het tillen van zware gewichten en sprinten zijn voorbeelden van bewegingen die snelle spiervezels benutten.
Slow twitch spiervezels: aerobische spiervezels. Je zult al wel begrepen hebben dat deze langzame spiervezels wel zuurstof nodig hebben om kracht te kunnen genereren. Een consequentie van hun zuurstof-afhankelijkheid is, dat deze spiervezels hun kracht veel langzamer genereren.. Met andere woorden, de beschikbare zuurstof beslist hoe snel deze spiervezels responderen. Dus, deze spiervezels verzorgen de langzamer krachten, maar houden dit langer vol. Activiteiten welke veel langzame spiervezels benodigen hebben zuurstof nodig, d.w.z. ademhaling. Marathon lopers zijn grotendeels afhankelijk van aerobische spiervezels. En het mag duidelijk zijn, dat je niet hoeft te proberen om een marathon te lopen terwijl je je adem inhoud. Samenvattend, de reden waarom we maar kort kunnen sprinten, terwijl we uren kunnen wandelen, is omdat deze activiteiten verschillende soorten spiervezels benodigen. Bij het sprinten gebruik je veel snelle (anearobische) spiervezels, welke korte explosieve krachten genereren. Daar tegenover staan langzame (aerobische) spiervezels die we nodig hebben voor bewegingen die langer dan een paat seconden duren. De hoeveelheid kracht die wordt gegenereerd door de langzame spiervezels is veel minder, maar kan ook worden volgehouden zolang je ademhaling dat toestaat.
Proteïne synthese en spiergroei.
Het is normaal als er ietwat spierschade ontstaat gedurende je trainingssessies. In feite is deze spierschade essentieel voor aansluitende spiergroei. Simplistisch gesteld, breken we letterlijk onze spiermassa af gedurende onze trainingssessies en herbouwen het gedurende de herstelfase. Of onze spiermassa toeneemt hangt af van het feit welke van deze twee processen het grootst is. Bij voorbeeld, als de spierafbraak groter is dan de spieropbouw, verliezen we spiermassa (overtraining). Proteïne synthese, ofwel de productie van nieuwe spierproteïnes, is een essentieel onderdeel van deze opbouwfase die volgt op een trainingssessie.

Alcohol en spiergroei.
Het lijkt erop dat op de korte termijn alcohol gebruik de spierproteïne synthese remt. Concreet, is dit effect bijzonder uitgesproken in de snelle spiervezels, speciaal bij langdurig alcoholgebruik. Dit verschijnsel is funest voor elke atleet die probeert om spiermassa en kracht op te bouwen door training. Het is tenslotte het doel van elke atleet die traint, dat deze training positieve gevolgen heeft voor zijn/haar spiermassa, kracht en/of uithoudings-vermogen. En dat gebeurt door een verhoogde proteïne synthese. Veel atleten gebruiken naast hun voeding het supplement creatine monohydraat en hoewel er geen gepubliceerde onderzoeken zijn verricht naar het gemengde gebruik van creatine en alcohol, zijn er genoeg onderzoeken bekend van de werking van alcohol op het spiermetabolisme en overleving. Deze indirecte gevolgen van alcohol zullen zeer waarschijnlijk van beslissende invloed zijn op de wijze waarop we op creatinesupplementatie zullen reageren. Er bestaan ook aanwijzingen dat creatine eveneens de spierproteïne synthese stimuleert. Dit effect zou wel eens het onderliggende voordeel kunnen zijn van creatine’s werking. Als dat zo zou zijn dan zou alcoholconsumptie dat voordeel van creatinegebruik teniet doen. Een probleem is eveneens dat creatine ons in staat stelt om harder te trainen, dat is normaal een goede zaak. Maar, dat betekent dat het spierherstel eveneens op een hoger plan moet staan bij creatine-supplementatie. Als echter alcohol consumptie de proteïne synthese gedurende de herstelfase remt, ontstaat een vruchteloze situatie. Het is dus waarschijnlijk onverstandig om deze twee middelen samen te gebruiken.
Kortom: Onthoud deze belangrijke punten: Alcohol remt de proteïne synthese in de snelle spiervezels. Proteïne synthese is van cruciaal belang voor spiergroei en –ontwikkeling. Proteïne synthese is eveneens belangrijk voor het spierherstel. Creatine verhoogt het werkvermogen van de snelle spiervezels. Dus, het herstel van de snelle spiervezels is van speciaal belang gedurende creatine supplementatie. Creatine zou wel eens de proteïne synthese kunnen verhogen, als deel van zijn werking. Alcohol zou dan speciaal beschadigend werken gedurende creatine gebruik.
Alcohol en anabole hormonen.
Anabool betekent groei promotend. Alcohol beïnvloed op negatieve wijze de anabole eigenschap van twee van de prominentste groei promotende hormonen, Insuline en Groei-hormoon. Verder, het meeste van zijn anabole werking oefent GH uit via de werking van het insulinegelijkende Groei Factor-1 (IFG-1). Deze hormonen zijn essentieel voor het ontstaan van proteïne synthese na de training en worden eveneens geacht positief te reageren op creatine. Alcohol zorgt voor insuline ongevoeligheid en verhinderd eveneens de vrijmaking van groeihormoon via de hersenen. Chronisch alcoholmisbruik reduceert eveneens onze IGF-1 spiegels. Deze gecombineerde effecten verminderen de spierontwikkeling en verminderd onze respons op creatine. Als laatste, groeihormoon secretie is het aller belangrijkst gedurende de puberteit, als je het meest groeit. Alles wat ingrijpt in de normale uitstort van groeihormoon (en daarmee IGF-1) heeft serieuze consequenties voor de lichamelijke ontwikkeling.. Daarom wordt aan adolescente atleten ten strengste afgeraden alcohol te gebruiken.
Alhoewel alcohol waarschijnlijk geen directe effecten heeft op de creatine energie op zich, creëert alcohol biochemische omstandigheden die de voordelen van creatine teniet kunnen doen. Alcohol verminderd de proteïne synthese, zorgt voor insuline ongevoeligheid en grijpt in op de uitstort van groeihormoon (en daarmee IGF-1) na afloop van de training. Al deze factoren belemmeren eveneens de voordelen van creatine.

Bij gelegenheid een glas bier of wijn heeft bewezen voordelig te werken op de gezondheid. Maar als je serieus van plan bent vooruitgang te boeken in massa en kracht, zou je misschien beter helemaal van de alcohol af kunnen blijven, speciaal na de training en voordat je naar bed gaat. Deze voorzorgsmaatregel is nog belangrijker als je jonger dan 20 jaar bent, als groeihormoon nog van cruciaal belang is voor de normale groei en ontwikkeling. Matigheid is altijd de beste oplossing.
Marihuana
Onderzoeken hebben eensluidend aangetoond dat marihuana ingrijpt in de groei en de reproductieve hormonen. En ook dit weer is van speciaal belang bij zich ontwikkelende adolescenten die door een uiterst kwetsbare periode van snelle en complexe biochemische veranderingen gaan.
De chemische stoffen in marihuana beïnvloeden delen van de hersenen die de geslachts- en groeihormonen controleren en reguleren. Bij mannen, verlaagd marihuana de testosteronspiegel. Testosteron is het belangrijkste groeihormoon en is essentieel voor het groeiproces bij jonge mannen. Dit proces, inclusief het verbreden van de schouders, de vergroting van de spieren, biceps en billen, het verdiepen van de stem, baardgroei en ontwikkeling van de geslachtsdelen, is afhankelijk van adequate hormoonspiegels. Al lange tijd wordt de typische weedgebruiker omschreven als, smalle schouders, gebrek aan spiermassa, vaag en zonder motivatie voor welke inspanning dan ook. De extreme gebruikers hebben een bleek gezicht en verdikte oogleden. Doktoren en endocrinologen meldden verhoogde aantallen puberale stilstand die marihuana gerelateerd schijnt te zijn. Er zijn enkele gevallen bekend van vergroot borstweefsel bij mannelijke marihuanagebruikers, dat lijkt te zijn ontstaan door de chemische impact die marihuana heeft op het hormonale systeem.
Regelmatig gebruik van marihuana wordt eveneens geassocieerd met een vermindering van de hoeveelheid sperma en de bewegelijkheid hiervan, er is ook een verhoging waargenomen van abnormaal – en onvolgroeid sperma.. In veel sperma, is de transmissie van het DNA veranderd en de chromosomen zijn gederangeerd. Recent dier onderzoek geven reden tot serieuze zorgen dat de chromosomale abnormaliteiten en de genetische mutaties kunnen worden doorgegeven van vader op zoon. Marihuana is een bijdragende factor in het rijzende probleem van mannelijke onvruchtbaarheid. Jonge mannen zouden zich bewust moeten zijn van de potentiële werking van marihuana op de geslachts- en groeiprocessen.
Sigaretten
Ik denk dat we deze niet echt hoeven te behandelen, sigaretten zijn “shit” en iedereen weet dat. Buiten de ruim 450 kankerverwekkende stoffen die de sigarettenrook bevat, trekt het ook de bloedcellen samen en verhinderd daarmee hun vermogen om zuurstof naar je spieren te transporteren, en zonder zuurstof geen spiergroei. Erkend feit is dat (bijna) iedereen die stopt met roken aan gewicht wint, surprise? Nee, natuurlijk niet.
Gebrek aan slaap
Heb je je wel eens verwonderd hoe het kan dat tieners de hele dag wel kunnen slapen? Dat is zo omdat hun lichamen groeien, hetzelfde geld in versterkte mate voor baby’s. De voornaamste reden waarom slaap cruciaal is omdat de Groeihormoonspiegel stijgt tijdens diepe slaap, het begint meestal 30-45 minuten nadat je in slaap bent gevallen. De hoeveelheid slaap die je nodig hebt is afhankelijk van diverse factoren, je werk, leeftijd, seizoen etc. gemiddeld is zo’n 7 – 12 uur voldoende. Als je minder dan 6 uur per nacht geniet verspil je eigenlijk je trainingsinspanning.
Honger
Feit: je moet eten om lichaamsvet te verbranden. De eerste voedings vraag van het lichaam is die naar energie. Zonder adequate energie, zal je lichaam spierproteïnes omzetten in energie om je hersenen, zenuwstelsel en de rode bloedcellen van energie te voorzien. Deze genoemde weefsels missen de metabolische capaciteit om vet te verbranden. Ze verbranden slechts koolhydraten. Als je consumptie van koolhydraten beneden het verbruik van deze weefsels ligt, begint het lichaam weefselproteïne te converteren om aan hun behoeftes te kunnen voldoen. Je eet dan als het ware je eigen spiermassa op. Dus eten VOORDAT je honger krijgt.
Over voeding kun je veel specials vinden op deze site, we behandelen het dus hier slechts marginaal, ons hoofddoel was het aanstippen van het gebruik van genotsmiddelen en de werking daarvan op je spieren, omdat we hier veel vragen over krijgen, tegenwoordig krijg ik ook veel vragen over GHB en de uitwerking daarvan op de spiermassa, ook hier geldt, als je dan beslist iets wilt gebruiken omdat je naar een party gaat of eenvoudigweg eens uit je plaat wilt gaan, doe het dan op je junkdag, b.v de zaterdagavond/nacht en hou het bescheiden en doe het vooral slechts alleen als je de drang niet kunt weerstaan.
Gouden tip:
Als je je lichaam gedurende een kuur met AAS, rhGH , insuline etc etc belast en bovendien onderwerpt aan onnatuurlijk hoge voeding/calorieën en training, wees dan op zijn minst zo verstandig om juist gedurende deze periode en de daaropvolgende herstelperiode, je systeem de extra belasting van Coke/pillen, en wat dies meer, te onthouden.

Smoking impairs muscle recovery from exercise.Price TB, Krishnan-Sarin S, Rothman DL.
Department of Diagnostic Radiology, Yale University School of Medicine, New Haven, Connecticut 06510, USA. thomas.price@yale.edu

Cigarette smoking is a leading cause of many adverse health consequences. Chronic nicotine exposure leads to insulin resistance and may increase the risk of developing non-insulin-dependent diabetes mellitus in young otherwise healthy smokers. To evaluate smoking-induced effects on carbohydrate metabolism, we studied muscle glycogen recovery from exercise in a young healthy population of smokers. The study used 31P-13C NMR spectroscopy to compare muscle glycogen and glucose 6-phosphate levels during recovery in exercised gastrocnemius muscles of randomized cohorts of healthy male smokers (S) and controls (C). Data for the two groups were as follows: S, > or =20 cigarettes/day (n = 8), 24 +/- 2 yr, 173 +/- 3 cm, 70 +/- 4 kg and age- and weight-matched nonsmoking C (n = 10), 23 +/- 1 yr, 175 +/- 3 cm, 67 +/- 3 kg. Subjects performed single-leg toe raises to deplete glycogen to approximately 20 mmol/l, and glycogen resynthesis was measured during the first 4 h of recovery. Plasma samples were assayed for glucose and insulin at rest and during recovery. Test subjects were recruited from the general community surrounding Yale University. Glycogen was depleted to similar levels in the two groups [23.5 +/- 1.2 (S) and 19.1 +/- 1.3 (C) mmol/l]. During the 1st h of recovery, glycogen synthesis rates were similar [13.8 +/- 1.1 (S) and 15.3 +/- 1.3 (C) mmol x l-1 x h-1]. Between hours 1 and 4, glycogen synthesis was impaired in smokers [0.8 +/- 0.2 (S) and 4.5 +/- 0.5 (C) mmol x l-1 x h-1, P = 0.0002] compared with controls. Glucose 6-phosphate was reduced in smokers during hours 1-4 [0.105 +/- 0.006 (S) and 0.217 +/- 0.019 (C) mmol/l, P = 0.0212]. We conclude that cigarette smoking impairs the insulin-dependent portion of muscle recovery from glycogen-depleting exercise. This impairment likely results from a reduction in glucose uptake.

Rokers hebben meer kans om sneller kaal te worden dan niet-rokers, zo toont onderzoek bij 700 Taiwanese veertigplussers. Daarmee is het lijstje negatieve gevolgen van roken zopas nog wat langer geworden. Tot de reeds bekende nadelen horen longkanker, hartziekten, impotentie, vergeelde tanden en vingernagels, een vale huid en futloos haar.

In het onderzoek werd de mannen gevraagd naar het tijdstip waarop ze hun haar begonnen te verliezen, of kaalheid in hun familie vaak voorkwam en of ze rookten en hoe lang en hoe vaak dan wel. Ook de lengte en gewicht werden bestudeerd, net als hun bloed.

20 sigaretten

Wie meer dan 20 sigaretten per dag rookt, verdubbelt zijn kans op zware haaruitval ten opzichte van wie nooit heeft gerookt. Bij het ouder worden, worden rokers dan ook sneller kaal dan niet rokers. En het effect blijft lang nadat gestopt werd met roken nog doorwerken.

Volgens de onderzoekers ligt de verklaring bij het feit dat roken genetische schade veroorzaakt aan de haarfollikels, die zorgen voor de haargroei. Ook kan het de cellen aan de haarwortels beschadigen, waardoor de bloed- en hormooncirculatie in het gedrang komt.

Hormonen en genetica

Mannelijke kaalheid treft twee op drie ouder wordende mannen en wordt deels veroorzaakt door de mannelijke coïtushormonen. Meestal verloopt het kaal worden zeer gradueel, met het verschijnen van een kale plek en dunner wordend haar. Hoewel het op elk moment kan gebeuren, worden de meeste mannen er zich bewust rond hun dertigste verjaardag.

Kaalheid heeft ook wel degelijk een genetische component die gek genoeg het sterkst is langs de moeders zijde. Is de vader van de moeder, snel kaal geworden; dan zal de zoon dat meer dan waarschijnlijk ook hebben (of omgekeerd).

(bron : hln)

Hier nog een aantal redenen om niet meer te roken en te blowen:

• Slecht voor de gezondheid
• Slecht voor de conditie
• Kans op kanker, hart en vaatziekten
• Adem en kleren stinken naar de rook
• Verstopte luchtwegen
• Smerige rochels
• Hoesten
• Sigaretten, hasj en wiet zijn duur
• ’s Ochtends gewoon gaar en moe van het roken en blowen
• Ademhaling verslechtert
• Je krijgt er ook een rotkop van: o.a. rode plekken en wallen onder je ogen
• Vrouwen knappen erop af
• Het ziet er debiel uit
• Het past gewoon niet binnen een gezonde bodybuilding lifestyle

Voordelen van stoppen met blowen:

-Mijn eetlust is 10 keer beter
-Mijn testosteron gaat weer omhoog
-Ik heb geen paranoia
-Ik voel me zelfverzekerder
-Ik heb meer energie
-Ik kan aan me toekomst werken
-Ik leef gezonder
-Ik krijg meer respect van mijn omgeving
-Ik bespaar veel geld
-Ik krijg na een tijdje mijn verstand weer op een rijtje
-Het vervelende gevoel als je niks heb gaat over
-Eten smaakt lekker (zonder te hoeven blowen)
-Ik kan veel meer genieten van allerlei dingen

Bron: Jay Impol

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven