Fitness Seller

Gebak op werk. Hoe gaan jullie er mee om

Ik pak altijd ongevraagd een stuk uit de koelkast nadat iedereen weer terug aan het werk is.

Hehehe, ook opgelost zo. Allergie als excuus doet het ook altijd goed, glutenallergie bijvoorbeeld (zoek maar eens op coeliaki, no joke).

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:27 ----------

Ja zeggen dat je een glutenallergie hebt en daarna aan het brood met kipfilet. Maar ja dat snappen die gasten toch niet:D Ik werkte eerst ook op een kantoor waar bijna iedere week wel raak was of zelfs meerdere keren. eet er gewoon niet van, ze snappen het op een ogenblik wel krijg ook meestal een bijnaam. één voordeel de dames vragen mij ook vaak advies 'hoe val ik af'. Maar wel blijven snaaien van alles wat los en vast zit???

Het hangt een beetje van de bedrijfsgrootte af; ons bedrijf bestaat uit 10 man. We hebben een paar keer per jaar een gebakje.

Binnenkort (nieuwe baan) zal het vaker voor gaan komen omdat er 150 man werkt.

Goed dat je erover begint, nu kan ik alvast een plan gaan bedenken.

Gewoon vreten die shit, moet wel leuk blijven he ;)

Als je gaat cutten moet je een bepaalde mindset hebben. Hoe gek het maar klinkt maar ik zet men gedachtes op 0 en ik dan denk ik steeds dat ik ga afkicken van junkfood omdat ik het beschouw als verslavende goedjes.. eens begonnen kan je wel blijven proppen door de zoete smaakstoffen die in je smaakpapillen doorstromen waarna je hersenen een signaal gaan geven van: LEKKER! Voor de rest is het echt controle hebben over die gedachtes en je discipline laten zien... How bad do you want it? ;)

Ik zeg gewoon dat ik geen trek heb, hou niet zo van zoete rommel of dat ik op mijn voeding wil letten. Ik raad je aan hetzelfde te doen, is helemaal niet zo moeilijk hoor!

(te vaak loop ik na een uur alsnog naar de koelkast of de desbetreffende persoon om te kijken of er nog wat is, want ik heb geen ruggengraat)

Bij mij precies hetzelfde. Of ik zwicht tweemaal. De eerste keer een stuk nemen en een uurtje later loop ik langs de koelkast om nog een stuk te pakken. Te erg.... maar verdomde lekker :D

Ja allebei zit iets in.

Haal er zeker ook geen voldoening uit.
Maar hier leven ze al een week naar deze dag uit haha.

Snap het niet in de kantine, kan je kip en vis bijvoorbeeld halen.

Maarja ik ben ook anders dan de andere lui van de technische dienst.
Zijn allemaal gasten van 50+ die geen zak ergens meer omgeven.

Kantine met kip en vis ideaal toch!

Liegen ? Kom op zeg.

Zeg dan gewoon dat je op dieet bent... met als opmerking "misschien ook iets voor jou ?"

cutten zegt niemand iets.

liegen? ik bedoelde eerder 'ik heb geweldadige diarree' met een ondertoon van "laat me met rust ****er, ik moet je k*tcake niet".

ik zeg gewoon dat ik niks moet hebben. vinden die wijven hier niet erg. kunnen ze weer een stukje meer vreten :D

als ze je om zoiets uitlache ben je niet buff genoeg dude, miss heb je dat gebak wel nodig:roflol:

Hangt er een beetje vanaf wie er op wat trakteert tbh. Ik heb een paar echt goede collega's maar voor de andere 40... tja, ik kan er mee omgaan maar that's it.

Taart sla ik meestal af of het moet echt zo'n omfg echt goed uitziende appelkruimeltaart zijn ofzo. Maar 9 van de 10 keer wordt er getrakteerd op begravenis cake of slappe slagroomtaart, daar houd ik sowieso niet van. Vaak ook op cheapass gevulde koeken, stroopwafels etc, niks speciaals dus hoef ik ook niet.

Maar bij ons dumpen ze het meestal gewoon 5 minuten voor de pauze op tafel en ze kijken maar wie er pakt. Heel soms vraagt iemand of ik niet moet, maar ik zeg dan dat mn rookschema in de war komt:cool:

Maar zoals ik al zei, al is het echt een goede collega van me wil ik wel eens wat pakken. Maar over het algemeen sla ik het altijd af.

Normaal heb ik geen probleem met gebak. Maar in de cut eet ik het liever niet.

Als ik dan nee zeg tegen het gebak, gaat iedereen helemaal zeiken.
En vooral hier bij de Technische Dienst is het niet relaxt.
Daar staan dan 60 alpha gasten naar je kijken. En roepen mietje, vreet gewoon joh. Stel je niet aan blablabla.

Not cool.

Ik heb 1 keer gezegd. Ja ik zit in de cut. Dan vragen ze meteen k*t? En liggen ze allemaal dubbel hahaha.

Hoe gaan jullie er mee om:D?

Om half 10 staat er GVD weer gebak:mad:

en dat noemen ze nu PEER PRESSURE ;)

Als je low-carb doet gewoon bedanken. Anders opkanen.

Hmmm, niet te moeilijk over doen...eten als je wil...niet eten als je niet wil... en anders de aanbieder het stuk taart in zijn gezicht smeren als ie blijft aandringen :roflol:

wel foto's hier dan posten XD

Niet zijke maar vrete

Ik snap het probleem eigenlijk niet want de meesten hier zouden af en toe juist wel een gebakje kunnen gebruiken. Al zou je elke week een gebakje eten en de rest van de week wel netjes eten denk je dan echt dat je er ook maar iets van zou merken? Beetje aandachtsgeile aanstellerij volgens mij.

Ik heb gezegd dat geen glazuur op m'n tanden heb, dus dat ik heel snel gaatjes krijg als ik dingen ga eten met veel suikers. Dat konden ze wel begrijpen (hoop dat niemand van m'n werk hier meeleest:o).

Terug
Naar boven