AndroidHealthClinic

Gebak op werk. Hoe gaan jullie er mee om

een simpele "nee bedankt" is voldoende

Ik sla altijd over, cutten of bulken. Ik zal een beetje 500 kcal aan troep eten als ik een gezonde maaltijd bij me heb :roflol:. Op mijn stage waren er ook regelmatig taartjes of stond het vol met manden met chocolade eieren of brachten ze elk om de beurt 's ochtends verse taarten van de bakker mee. En de personen die zeggen dat je er niets van merkt. Als je mager bent of dik dan merk je er inderdaad niet veel van, maar als je op een redelijk bf zit dan merk je dat direct als je een taartje of 2 per week extra eet.

Groeten Bart

Lees eens goed.

Ik ben aan het cutten.
Dan ga je zeker geen gebak eten. Ik sta niet elke avond voor me plezier op de crosstrainer.

Ik snap het probleem eigenlijk niet want de meesten hier zouden af en toe juist wel een gebakje kunnen gebruiken. Al zou je elke week een gebakje eten en de rest van de week wel netjes eten denk je dan echt dat je er ook maar iets van zou merken? Beetje aandachtsgeile aanstellerij volgens mij.

Heb je zelf wel goed gelezen? Mijn antwoord ging ook over gebak tijdens de cut.

De rest van mijn antwoord had meer te maken met het feit dat je bij je collega's zonodig moet vermelden dat je "in de cut" bent. Vindt je het gek dat je uitgelachen wordt? Heb je je wel eens bedacht hoe achterlijk het klinkt voor mensen die niet weten waar je het over hebt?

Laatst bewerkt:
één rijsttaartje bv = 300kcal ... daar moet ik een half uur voor trappen op mijn fiets ...
Tsja, dan weet ik het wel hoor. Dan eet ik liever iets wat ik echt graag heb. Een
pizza of een paar lekkere biertjes drinken.

Waar slaat dit dan op geen taartje van 300kcal maar een pizza van 1000+ calorien en biertjes van 110kcal zijn geen probleem?

Lol wat een grap:)

De rest van mijn antwoord had meer te maken met het feit dat je bij je collega's zonodig moet vermelden dat je "in de cut" bent. Vindt je het gek dat je uitgelachen wordt? Heb je je wel eens bedacht hoe achterlijk het klinkt voor mensen die niet weten waar je het over hebt?

Wie is er trouwens op het belachelijke idee gekomen om de term 'cutten' te gebruiken voor dit verschijnsel :(
Ik weet nooit hoe het te omschrijven als iemand een opmerking maakt over mijn gezond eetgedrag.

Wie is er trouwens op het belachelijke idee gekomen om de term 'cutten' te gebruiken voor dit verschijnsel :(
Ik weet nooit hoe het te omschrijven als iemand een opmerking maakt over mijn gezond eetgedrag.
Dieten? Vet-er-af-trainen? Ripped worden?

Snap niet dat zoveel mensen smoesjes verzinnen. Ja het is een feit dat je (in het begin) raar word aangekeken maar als je voet bij stuk houd en niet reageert op de rare reacties (of er zelf in meegaat, zonder het stuk gebak uiteindelijk te eten uiteraard!) trekt alles snel bij is mijn ervaring.

Dieten? Vet-er-af-trainen? Ripped worden?

Diëten klinkt zo fout. Vet eraf trainen kan erdoor. Ripped worden verstaan de meesten ook niet waarschijnlijk.
Hoe omschrijf je dan een clean bulk? Je zegt dat je veel massa wil pakken en sterk wil worden. Degene die inzien dat je daar ook goed voor moet eten, gaan zich dan afvragen waarom je dan nu niet wil mee eten.

Snap niet dat zoveel mensen smoesjes verzinnen. Ja het is een feit dat je (in het begin) raar word aangekeken maar als je voet bij stuk houd en niet reageert op de rare reacties (of er zelf in meegaat, zonder het stuk gebak uiteindelijk te eten uiteraard!) trekt alles snel bij is mijn ervaring.

Omdat je geen zin hebt in discussie? In mijn geval gelukkig niet moeilijk, ik heb mn tonijn, kwark en shakes allemaal hier staan. Maar 't is dan ook mn eigen bedrijf dus geen eerlijkvergelijk. Wat ze eventueel daarover achter mn rug om zeggen boeit me niet.

Ale me wat word aangeboden en ik ben op dieet bedank ik er voor en zeg ik erbij dat mijn stuk de anderen van harte gegund word.

Gewoon zeggen dat je die ongezonde troep niet wilt, klaar.
Werkt hier altijd goed.

• Topic Starter Topic Starter

Haha je bent best een simpele figuur volgens mij.
Er zijn mensen in deze wereld die knokken om gewicht te verliezen. Bij anderen mensen gaat gewicht verliezen wat gemakkelijker. Ik zelf ben iemand die er echt hard voor moet knokken. Ik zet ook vrij makkelijk vet aan.
Ik cardio elke dag. Als ik dan een extra gebakje ga eten, dan kan ik een half uur langer cardio.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar cardio is niet bepaald mijn grootste hobby.

Daarom hou ik me zelf graag aan mijn schema.

En als er dag elke week mensen aan je kop gaan zeuren is dat klote.
Ik ben dan ook 21 jaar en de meeste mensen om me heen 55+. Dus dat heeft er ook nog eens wat mee te maken.
Daarnaast zit je hier ook met ploegendienst, dus je zit om de 2/3 dagen met iemand anders te eten in de kantine.

En over het woord cut, ja het klinkt misschien achtelijk. Maar daar ben ik toch echt mee bezig. Wat is er dan zo raar om het woord cut te gebruiken?
Er zijn wel meer rare woorden in de wereld toch?

Maar goed er was nog genoeg gebak over. Dus net was het weer raak:D.

Omdat je geen zin hebt in discussie?

Wie zegt dat ik geen zin heb in een discussie? Ik leg vaak genoeg uit hoe en wat ik met voeding doe zodat mensen mij beter begrijpen. Alleen vaak interesseert het zulk lui dat allemaal geen $*@%. Dat is ook de reden dat ze dagelijks naar gebak zouden grijpen wanneer het zo vaak op het werk zou verschijnen. Bij mijn ma op het werk is het zelfs zo erg dat iedere week iemand anders gebak meeneemt (buiten de verjaardagen etc om). En nee me ma doet er gelukkig niet aan mee ;)

Ik heb nog nooit gebak op m'n werk gehad, zou het iig niet afslaan tenzij het appelgebak is.

van gebak groei je ook gewoon hoor

Suffe collega;s man. Waar maken ze zich druk om. haha.

Laatst bewerkt:
Yeah haha precies.
We zitten op 1 lijn bro.

Word er ook echt helemaal gestoord van. Als ik gvd al een vitamine tabletje ofzo slik, dan krijg ik meteen naar me kop. Anabolen zeker:mad:

Jammer dat je om gebak bent ontslage bro haha

Ben meer ontslagen omdat 1 er al mensen uit moesten en 2 omdat ik die shit gewoon niet blijf pikken van die dikke slappe varkens!
Zoals ik al zei ik schoot op een gegeven moment uit me slof en had er een te pakken en duwde hem tegen de muur omhoog hij scheet zowat in zen broek van angst had hem echt kapot willen maken maar hield me gelukkig toch nog in.
Toen was er geen gezeik meer maar dat deed me positie in de groep weinig goeds dus heb er wel van geleerd het niet meer te doen.
Het leuke is in hun eentje nooit gezeik alleen als ze met ze allen bij elkaar zijn natuurlijk want het zijn meestal de grootste mietjes die het meest janken.
Gelukkig zijn er ook nog wel eens positieve collega,s die om trainings en voeding advies vragen maar dit zijn dan ook meestal altijd de gasten die zelf ook aan sport doen.

Haha je bent best een simpele figuur volgens mij.
Er zijn mensen in deze wereld die knokken om gewicht te verliezen. Bij anderen mensen gaat gewicht verliezen wat gemakkelijker. Ik zelf ben iemand die er echt hard voor moet knokken. Ik zet ook vrij makkelijk vet aan.
Ik cardio elke dag. Als ik dan een extra gebakje ga eten, dan kan ik een half uur langer cardio.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar cardio is niet bepaald mijn grootste hobby.

Daarom hou ik me zelf graag aan mijn schema.

En als er dag elke week mensen aan je kop gaan zeuren is dat klote.
Ik ben dan ook 21 jaar en de meeste mensen om me heen 55+. Dus dat heeft er ook nog eens wat mee te maken.
Daarnaast zit je hier ook met ploegendienst, dus je zit om de 2/3 dagen met iemand anders te eten in de kantine.

En over het woord cut, ja het klinkt misschien achtelijk. Maar daar ben ik toch echt mee bezig. Wat is er dan zo raar om het woord cut te gebruiken?

Maar goed er was nog genoeg gebak over. Dus net was het weer raak:D.

Jij noemt mij simpel terwijl jij zo'n janktopic moet openen om van anderen te horen hoe ze met iets omgaan wat eigenlijk geen probleem is. Het is een probleem omdat jij dat er van maakt.
Als je nou gewoon het woord dieet zou gebruiken i.p.v cut en je vitamine pilletjes in neemt op een moment dat je collega's niet mee kijken dan zouden ze ook niet zo zeiken.
Maar dat zou natuurlijk lang niet zo stoer zijn he?

Ik zeg gewoon dat ik geen trek heb, hou niet zo van zoete rommel of dat ik op mijn voeding wil letten. Ik raad je aan hetzelfde te doen, is helemaal niet zo moeilijk hoor!

(te vaak loop ik na een uur alsnog naar de koelkast of de desbetreffende persoon om te kijken of er nog wat is, want ik heb geen ruggengraat)

Eet je dan de hele taart op of blijft het bij één stukje ? :o

---------- Toegevoegd om 16:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

van gebak groei je ook gewoon hoor

Zeker wel.

Je moet natuurlijk wel woorden gebruiken die je toehoorders kunnen begrijpen.

Als je niet aan bodybuilding o.i.d. doet heb je vaak geen idee wat cutten betekend. En als je dan zegt dat je in de cut zit, kan dat nogal wat raar overkomen.
Beter is om te vertellen waar je bezig bent en dat je het gebakje afslaat.

Terug
Naar boven